Vir: eNavtika

sreda, 12. marec

RumenoeNavtikapred 42 dnevi
Vljudno vas vabimo na Dneve odprtih vrat, ki bodo potekali od četrtka, 27. marca, do sobote, 29. marca 2025, v našem salonu na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru. Predstavili vam bomo vrhunska plovila priznanih blagovnih znamk Ranieri International, Sessa Marine, Grand Boats, Zar Formenti in Zar Mini, vodne skuterje Yamaha ter novosti blagovnih znamk Marine Business in Jobe. Ob prijetnem druženju vas bomo razvajali s penino in izbranimi prigrizki, vi pa boste imeli priložnost, da v sproščenem vzdušju spoznate naše izdelke ter izmenjate mnenja z navtičnimi strokovnjaki. Pridružite se nam in doživite nepozabno izkušnjo! Veselimo se vašega obiska. Kaj si boste lahko ogledali? Na letošnjih Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike vam bomo predstavili: Tender line by Moto-Nautika , ekskluzivno kolekcijo vrhunskih tenderjev prestižnih blagovnih znamk Ranieri International, ZAR Formenti, ZAR Mini in Grand Boats. Linijo Ranieri International Next – sodobna plovila, ki združujejo italijanski dizajn, vrhunske materiale in vrhunsko zmogljivost. Družinska plovila za vikend izlete – idealna izbira za sproščene dneve na vodi, ki ponuja udobje, varnost in izjemno uporabnost Novi vodni skuterji Yamaha 2025 Za prave navdušence nad hitrostjo in adrenalinom pa bomo predstavili najnovejšo generacijo vodnih skuterjev Yamaha. Poleg modelov na zalogi boste imeli priložnost naročiti tudi najnovejše modele za sezono 2025, ki izstopajo z drznim dizajnom, dinamičnimi barvami in vrhunskimi tehnološkimi rešitvami. Rezervirajte svoj termin za individualni posvet! Ponujamo vam možnost osebnega posveta z našimi strokovnjaki, ki vam bodo predstavili plovila in opremo, odgovorili na vsa vaša vprašanja ter vam strokovno svetovali pri izbiri plovila, prilagojenega vašim potrebam. Za rezervacijo termina nas kontaktirajte na info@moto-nautika.com. Kaj še prinaša leto 2025? Na Dnevih odprtih vrat boste med prvimi odkrili novo kolekcijo Marine Business, ki navdušuje z elegantno in odporno opremo za plovila ter brezčasnim dizajnom. Poleg tega predstavljamo najaktualnejše trende v svetu vodnih športov – od najnovejših vodnih skuterjev Jobe do vrhunskih wakeboardov in vodnih tub, zasnovanih za nepozabna doživetja na vodi. Pridružite se nam, da boste med prvimi spoznali novosti, ki bodo krojile prihajajočo sezono. Rezervirajte si zadnji vikend v marcu za Moto-Nautiko! Obiščite nas na dnevih odprtih vrat Moto-Nautike zadnji vikend marca in se pripravite na nepozabno navtično sezono 2025! Za več informacij nas kontaktirajte: Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 E-mail: info@moto-nautika.com Spletna stran: www.moto-nautika.com Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!

torek, 11. marec

RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Počasi bomo zakorakali v pomlad, narava se prebuja, lepo vreme nas vabi na izlete. Tudi Hrvaška vam v tem obdobju ponuja marsikaj zanimivega, predvsem za ljubitelje aktivnih počitnic, narave in gastronomije. Preverite nekaj predlogov za preživljanje prostega časa. "EXPERIENCE CRIKVENICA" Poiščite svojo najljubšo zgodbo v Crikvenici, kjer bodo pomladne barve s »Experience Crikvenica (Health & Outdoor)« še lepše. Ta zanimiv projekt Turistične skupnosti mesta Crikvenica bo povezoval zdravje, aktivnosti in rekreacijo na svežem zraku, gastronomijo in druženje vseh generacij. EPARIO, CAPO FRONTE, FRUX Ali ste vedeli, da na otoku Rab obstajajo učne poti, kjer lahko uživate v prelepi naravi, edinstvenih razgledih, kulturnem bogastvu otoka, a hkrati naredite veliko za svoje zdravje? Tri učne poti – Epario, Capo Fronte in Frux se raztezajo na območju Kampora, Loparja in Supetarske Drage. LOVRAN - POMLAD V ZNAMENJU ŠPARGLJEV Bližnji Lovran se aprila s "Festivalom špargljev" prelevi v edinstveno gastro destinacijo, ki v obliki edinstvene ogromne fritaje s šparglji in bogatega kulturno-zabavnega programa, cel mesec ponuja odlične specialitete s posebnimi divjimi lovranskimi šparglji in vabi na okusen izlet v aromatično ozračje in obmorsko okolje tisočletnega mesta. BIOGRAD NA MORU - V SRCU JADRANA Spoznajte Biograd na Moru, hrvaško kraljevsko mesto, ki se prvič omenja sredi 10. stoletja, v 11. stoletju pa je bil sedež hrvaških kraljev in škofov. Leta 1102 je bil tu okronan tudi hrvaško-ogrski kralj Koloman. Nahaja se v osrčju jadranske obale, zato je idealno izhodišče za obisk večjih mest v bližini, kot so Zadar, Šibenik in Split. V njegovi bližini se nahajajo številni nacionalni parki in naravni parki. OPATIJA - OAZA ZDRAVJA IN WELLNESSA Opatija je mesto, ki ga mnogi obiščejo zaradi sproščujočega vzdušja in številnih wellness centrov, ki zagotavljajo pristno antistresno doživetje. Če se želite spočiti od vsakdanjih skrbi, vam bo Opatija zagotovila preporod za vaš duh in telo. Večstoletna tradicija zdraviliškega turizma v Opatiji je danes obogatena s sodobnimi zdravstvenimi ustanovami in vrhunsko opremljenimi wellness centri.

ponedeljek, 10. marec

RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Tovorna ladja je trčila v tanker 10 nmi od obale Združenega kraljestva. Do sedaj poročajo o vsaj 32 žrtvah. Tragična pomorska nesreča se je zgodila danes ob 8.28 uri po lokalnem času 10 nmi vzhodno od obale Yorkshira. Tovorna ladja Solog, ki pluje pod Portugalsko zastavo, je trčila v zasidran tanker Stena Immaculate, ki je bil natovorjen z letalskim pogonskim gorivom. Trk tovorne ladje v tanker je povzročil številne eksplozije. Obe plovili je nekaj trenutkov po trku zajel požar. Na lokacijo nesreče so takoj odplula reševalna plovil. Takoj po prihodu na lokacijo, so našli 23 ponesrečencev, ki so jih s plovili odpeljali na obalo. Še devet so jih pripeljali kasneje. Vseh 32 je bilo ob prihodu na obalo živih. Kakšne poškodbe so utrpeli še ni jasno. Prebivalci na obali so bili prisiljeni zapreti okna. Požar in dim, ki se vije iz gorečih ladij je viden več kot 10 nmi. Tanker Stena Immaculate je 200 m dolga in 30.000 ton težka ladja. Namenjena je prevozu kemikalij in pogonskih goriv. Zgrajena je bila leta 2017. Trenutno naj bi bila v najemu Obrambnega ministrstva ZDA in Ameriške pomorske administracije. Posnetki ladje 24 ur po nesreči Foto: posnetek zaslona youtube, marinetraffic
RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Na severni strani hrvaškega otoka Dugi, ki je del Zadarške županije, leži potopljena ladja Michele. Postala je pravi magnet za potapljače in ljubitelje podvodne avanture. Tovorna ladja Michele je potopljena približno 1 nmi severno od otoka Dugi in 0,25 nmi severovzhodno od otoka Vele Lagne, kjer so globine morja med 5 in 6 m. Če plujete med otoki Molat, Ist, Zverinac in Dugi otok, je ogled potopljene ladje eden izmed obveznih postankov na vašem dopustu. V neposredni bližini je ikonični svetilnik Veli rat , dobro navtično miljo proti jugu pa še ena najlepših plaž na Jadranu in sidrišče Sakarun . Italijanska tovorna ladja je bila zgrajena leta 1962. V dolžino je merila 76 m in v širino 10 m. Njena teža je znašala 499 t. V soboto, 11. junija 1983 se je nad srednjim Jadranom razbesnela nevihta. Ladja je skozi nevihto plula v neposredni bližini svetilnika Veli rat. Po besedah svetilničarja, ki je opazoval plovbo, naj bi kapitan ladje namerno zaplul v plitvino. Razlogi do danes niso znani. Mogoče je na ladji prišlo do okvare in jo je kapitan želel rešiti z nasedanjem na plitvini. Vse do leta 2015 je bil del ladje še viden nad morsko gladino. Zaradi hitrega razpadanja je nad vodno gladino le še nekaj manjših štrlečih delov, zato moramo na območju razbitine moramo pluti previdno. Ogled razbitine je enostaven. Potopljena je na globini 5 m in dno v okolici je peščeno. S plovilom se lahko zasidramo v neposredni bližini. Za ogled potrebujemo le podvodno masko in nekaj dobre volje. Ker ladja leži na odprtem morju, je najprimernejši termin za ogled v jutranjih urah ali v zgodnjem dopoldnevu, preden maestral povzroči valove. Čeprav je nesreča tragična, pa je razbitina WK Michele dobila nov pomen. Postala je turistična atrakcija, kjer lahko vidimo bogat ekosistem na globini, ki je dosegljiva brez posebne potapljaške opreme. Dovolj sta le maska in dihalka. Natančna lokacija potopljene ladje: WK Michele . VIDEOPOSNETEK
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
V četrtek 13.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi nastavitvah jader. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo. Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo. Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice. Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader. Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere. Problematika nenadnega preleta buma. Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter. Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 13.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Hrvaška je leta 2019 sprejela nov pomorski zakonik, ki omejujejo katera plovila lahko upravljamo s potrdili o usposobljenosti za upravljanje plovil opravljenimi v Sloveniji. Katera plovila lahko upravljate s slovenskimi potrdili je odvisno od vrste potrdila, ki ste ga opravili in registracije plovila. Omejitve, ki jih veleva Pomorski zakonik republike Hrvaške velja le za plovila, ki plujejo pod hrvaško zastavo. Definicije plovil SLO Definicija plovil HR Čoln je plovilo, ki: v dolžino meri manj kot 24 m. Jahta je ladja, ki: je namenjena športu ali razvedrilu, ne glede na to ali se uporablja za osebne ali gospodarske namene, ki sme poleg posadke prevažati do 12 potnikov. Ladja , razen vojaške ladje, je plovilo, ki: je usposobljeno za plovbo po morju in meri v dolžino 24 metrov ali več. Brodica – je plovni objekt namenjen za plovbo po morju, ki: lahko prevaža do 12 oseb, njegova dolžina trupa je večja od 2,5m in manjša ali enaka 15m, skupna moč pogonskih motorjev je večja od 5kW. Pojem brodica ne zajema plovil, ki pripadajo drugim pomorskim objektom z namenom reševanja ali izvajanja del, plovila namenjena zgolj za tekmovanja, kajaki, kanuji, gondole, pendolini, deske za jadranje in deske za jahanje na valovih. Jahta – je plovni objekt namenjen za plovbo po morju, ki: je namenjen za šport in rekreacijo in se uporablja za osebne namene ali za najem, dolžina trupa meri več kot 15 m, ki lahko poleg posadke prevaža največ 12 gostov. Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano v Sloveniji? Če je plovilo registrirano v Sloveniji in imate potrdilo o usposobljenosti opravljeno v Sloveniji, potem lahko upravljamo plovila, ki jih veleva slovenska zakonodaja. Potrdilo o preizkusu znanja za upravljanje čolna plovila dolžine do 7 m in moči motorja do 7,35 kW vodni skuter Potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna plovila do dolžine 24 m Potrdilo Mornar motorist poveljevati ladji z bruto tonažo do 100, ki ni trgovska ladja in na njej upravljati ladijske motorje z močjo do 250 kW v meji plovbe »plovba po Jadranskem morju«, poveljevati trgovski ladji z bruto tonažo do 100 in na njej upravljati ladijske motorje z močjo do 250 kW v meji plovbe »nacionalna plovba« in upravljati čoln za javni prevoz do 50 potnikov ali čoln za gospodarske namene ne glede na moč motorja v meji plovbe »nacionalna plovba«. Poveljnik jahte z bruto tonažo do 500 BT Poveljuje ladji s tonažo do 500 BT Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano na Hrvaškem? POTRDILO O OPRAVLJENEM PREIZKUSU ZNANJA ZA UPRAVLJANJE ČOLNA S slovenskim potrdilom »Potrdilo o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe dolžine do 7m in z močjo motorja največ 7,35 kW plovilo »brodica*«, ki se najame brez posadke dolžine do 7m in z močjo motorja največ 7,35 kW POTRDILO O USPOSOBLJENOSTI ZA VODITELJA ČOLNA S slovenskim potrdilom »Potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe do 30BT plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke do dolžine 30BT * glej definicijo zgoraj POZOR Omejitev 30 BT velja za jahte (plovila, ki so daljša od 15m). Če najemate katamaran, ki v dolžino meri do 15m (vključno s 15m, njegova bruto tonaža pa presega 30 BT), potem omejitev 30 BT ne velja! V notranjih morskih vodah in teritorialnem morju RH in vodah, ki so dosegljive z morja, mora imeti voditelj čolna tudi odgovarjajoče potrdilo o sposobnosti upravljanja radijske službe, če ima brodica ali jahta vgrajeno VHF ali VHF GMDSS postajo. MORNAR MOTORIST S slovenskim potrdilom »Mornar motorist – Izpit Mornar« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe, plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe do 100 BT, plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke do 100 BT. *glej definicijo zgoraj Območje plovbe za to dovoljenje ni omejeno v primeru, da ima oseba opravljen tudi mednarodno priznan izpit za opravljanje radijske službe, če ima plovilo (brodica ali jahta) vgrajeno VHF ali GMDSS VHF postajo. POVELJNIK JAHTE DO 500 BT S slovenskim potrdilom »Poveljnik jahte do 500 BT« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe dolžine preko 24 m plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke dolžine preko 24 m *glej definicijo zgoraj Območje plovbe za to dovoljenje ni omejeno v primeru, da ima oseba opravljen tudi  mednarodno priznan izpit za opravljanje radijske službe, če ima plovilo (brodica ali jahta) vgrajeno VHF ali GMDSS VHF postajo. Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano v drugi državi kot na Hrvaškem ali v Sloveniji? V kolikor se boste odločili za najem plovila na Hrvaškem, ki ni registrirano ne v Sloveniji, ne na Hrvaškem, potem morate od agencije oziroma čarteraša zahtevati informacijo o zakonodaji, ki velja v državi, kjer je plovilo registrirano.

petek, 7. marec

RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Sessa Marine Key Largo 24 – Popolno doživetje na vodi Iščete idealno plovilo za dnevne izlete, ribolov ali sprostitev na morju? Sessa Marine Key Largo 24 je prestižna izbira, ki združuje eleganco, funkcionalnost in udobje. Izdelano pri priznani italijanski znamki Sessa Marine, to plovilo zagotavlja vrhunsko izkušnjo na vodi. Prostor in udobje na vsakem koraku Z dolžino približno 6,9 metra in širino 2,5 metra ponuja Key Largo 24 dovolj prostora za brezskrbno plovbo in prijetno druženje. Njegov trup iz steklenih vlaken zagotavlja trdnost in trajnost, hkrati pa ohranja lahko konstrukcijo (tehta 1.660 kg). S svojim ugrezom le 0,7 metra je odlična izbira tudi za plovbo po plitvih vodah in sidranje blizu obale. Svetla kabina in premišljen dizajn Ena izmed največjih prednosti tega modela je prostorna in svetla kabina, ki zaradi velikih oken ponuja čudovit razgled ter veliko naravne svetlobe. Na krovu boste našli udobno sončno ploščad, prostorno konzolo, oblazinjene sedeže ter dovolj prostora za shranjevanje opreme. Bogat paket opreme – plovilo iz zaloge Plovilo, ki vas že čaka na Moto-Nautiki, ponuja vse potrebno za vrhunsko udobje in užitek na vodi. Opremljeno je s hladilnikom, ki poskrbi za osvežilne pijače, ter električnim marine WC-jem z lastnim črnim tankom, ki zagotavlja dodatno udobje med daljšimi izleti. Miza iz teaka doda pridih elegance in omogoča prijetne obroke na krovu, medtem ko udobne blazine na sončni ploščadi zagotavljajo popolno sprostitev. Dodatni sedež v kokpitu omogoča več prostora za druženje, predpriprava za bow thruster pa olajša manevriranje. Ekskluzivni in komfortni paket opreme vključuje še električno sidro z verigo ter sodoben stereo sistem z Bluetooth povezavo, ki bo poskrbel za pravo vzdušje. Poleg tega je tla prekrita z imitacijo tikovine, kar dodatno poudari eleganco tega prestižnega plovila. Premišljena notranjost za popolno udobje Notranjost plovila je zasnovana tako, da nudi maksimalno funkcionalnost. Na voljo je prostorna postelja za udoben počitek, stranišče ter omarice za shranjevanje. Konzola je opremljena s sodobnimi navigacijskimi napravami in merilniki za varno in enostavno plovbo. Na premcu se nahaja sončna ploščad, medtem ko je zadnji del zasnovan za družabno vzdušje, z možnostjo montaže jedilne mize, ki se po potrebi odstrani za več prostora. Eleganten italijanski dizajn in izjemna zmogljivost Sessa Marine Key Largo 24 navdušuje z dovršeno estetiko in vrhunsko zmogljivostjo. Ne glede na to, ali ga uporabljate za vodne športe, družinske izlete ali sproščanje na vodi, vas bo navdušil s svojo zanesljivostjo in udobjem. Najdete ga tukaj: Key Largo 24 Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna š #2) 📱 +386 31 300 903, E-mail: prodaja@moto-nautika.com Ponudba plovil: 🌐 moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

četrtek, 6. marec

RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Na ITB Berlin, vodilnem svetovnem sejmu turizma sta direktor Hrvaške turistične skupnosti in minister za turizem prevzela prestižno priznanje Hrvaški, s čimer bosta obeležila izjemne dosežke Hrvaški na področju turizma in gostoljubja. Najvplivnejše tekmovanje v Evropi, European Best Destinations , ki že petnajst let (od leta 2009) uspešno promovira kulturo in turizem milijonom popotnikom, strokovnjakom v turizmu in medijem, je zbralo 1.202.024 glasov popotnikov iz kar 139 držav. Hrvaška je tako osvojila uradni naziv Best Country to Visit in Europe 2025 pred Španijo (2. mesto) in Avstrijo (3. mesto), Italijo (4. mesto) in Grčijo (5. mesto). Letošnje glasovanje je poudarilo močan trend k trajnostnim, razkošnim in poglobljenim potovalnim doživetjem, saj popotniki vse bolj iščejo pristnost, dobro počutje in vrhunsko kulinariko. 10 držav, ki so prejele največ glasov, bo predstavljeno kot » Best Destinations to Visit in Europe« na turističnem spletnem portalu, ki je že štirinajsto leto zapored najbolj obiskano spletno mesto, namenjeno potovanjem po Evropi. Deset najboljših držav za obisk v Evropi 2025: Hrvaška – 118.261 glasov Španija – 105.023 glasov Avstrija – 92.598 glasov Italija – 90.335 glasov Grčija – 90.050 glasov Portugalska – 75.498 glasov Francija – 68.274 glasov Turčija – 59.521 glasov Nemčija – 42.768 glasov Irska – 38.553 glasov Zmaga Hrvaške in laskavi naziv Best Country to Visit in Europe 2025 ji zraven prestižnega naziva, ki ga popotniki podelijo v želji, da drugim priporočijo svoje najljubše evropske destinacije, prinaša tudi široko prepoznavnost na vodilni evropski turistični platformi European Best Destinations , ki doseže milijone popotnikov po vsem svetu. Poleg tega bo tekmovanje objavljeno v priznanih medijih, kot sta Forbes USA, National Geographic in Condé Nast Traveler . To pomeni obsežno globalno prepoznavnost destinacij, kar se je v preteklih letih izkazalo z rekordnimi številkami obiskanosti nagrajenih mest. In s čim je Hrvaška najbolj osvojila svet? Vsako leto milijoni raziskujejo osupljivo raznolikost Evrope, leta 2025 pa še posebej izstopa Hrvaška, ki se pridružuje elitni družbi destinacij, kis o v preteklosti zaznamovale evropski turizem in pritegnile številne obiskovalce. . Ta očara s svojo dih jemajočo naravno lepoto, bogato kulturno dediščino in neprekosljivimi potovalnimi doživetji. Hrvaška navdušuje s svojimi več kot 1.000 idiličnimi otoki, kristalno čistimi obalami, smaragdno zelenimi gozdovi in očarljivimi srednjeveškimi mesti. Od plaž Dalmacije do živahnih mest, kot sta Zagreb in Split, ter slikovitih pohodniških destinacij, kot sta Plitviška jezera in Krka – Hrvaška ponuja nekaj za prav vsakogar. Foto: ITB

torek, 4. marec

RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Razpis za podelitev koncesije za uporabo luke Sučuraj na otoku Hvaru je razveljavljen. Ali bodo letos v luki na voljo navtični privezi, ni znano. Vlada Republike Hrvaške je na seji sprejela Predlog odločbe za razveljavitev razpisa za dodelitev koncesije na pomorskem dobru luke Sučuraj na otoku Hvaru. Z razpisom so neuspešno iskali koncesionarja, ki bi zagotavljal storitve navtičnega turizma v tej luki. Postopek so razveljavili, ker na razpis niso prejeli nobene ponudbe. Luka Sučuraj je na skrajnem jugovzhodnem delu otoka Hvar, ki v poletni sezoni ni navtično obljuden toliko kot zahodni del otoka. Prost privez v poletnem času je možno dobiti skoraj vsak dan. V luki je za plovila na voljo 30 privezov, ki so opremljeni z električnimi priključki in priključki za vodo. V neposredni bližini je več gostiln, samopostrežna trgovina in celo ambulanta. Sučuraj je tudi ena izmed trajektnih luk, ki otok povezujejo s kopnim. Kako bodo letos organizirani privezi v luki, za zdaj ni jasno.
RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Zima se končuje in počasi, a zanesljivo se nam bliža pomlad, prebuja se narava in mi z njo. Vse pogosteje nam pride na misel morje. Eno od najbližjih je na Kvarnerju. Vabijo vas Opatija, Crikvenica, Krk, Lošinj, Cres, Rab, Reka, Vinodol, Gorski kotar. Kvarnerski turistični delavci že prenavljajo hotele, kampe in pripravljajo številne zanimive dogodke. Naredite nekaj za svoje zdravje in obiščite Kvarner ter naše prijetno podnebje. Upamo, da boste v naših predlogih, našli nekaj zase. "WineRI", 21.-22.3.2025, REKA Mednarodni festival vina in gastronomije "WineRi 2025" bo potekal 21. in 22. marca v kongresnem centru Exportdrvo na Reki od 14.00 do 20.00. Ta festival združuje več kot 100 razstavljavcev in več kot 500 etiket vin iz Hrvaške, Francije, Italije, Slovenije, Madžarske, Severne Makedonije, Bosne in Hercegovine, Srbije in Črne gore. "OPATIJA – OAZA ZDRAVJA IN WELLNESSA", 1.3.-1.4.2025 Opatija je mesto, ki ga mnogi obiščejo zaradi sproščujočega vzdušja in številnih wellness centrov, ki zagotavljajo pristno antistresno doživetje. Če se želite spočiti od vsakdanjih skrbi, vam bo Opatija zagotovila preporod za vaš duh in telo. Večstoletna tradicija zdraviliškega turizma v Opatiji je danes obogatena s sodobnimi zdravstvenimi ustanovami in vrhunsko opremljenimi wellness centri, ki nudijo popolno sprostitev in so idealno mesto za reševanje zdravstvenih težav. Pomladite duha in telo s telesno aktivnostjo, pa tudi sprostitvijo z masažami, lepotnimi tretmaji, medicinskimi tretmaji in tradicijo vzhodne medicine, vse to skozi edinstveno promocijsko ponudbo, posebne popuste in promocijske wellness pakete. DNEVI ŠPARGELJ, 1.-30.4.2025 LOVRAN Na pobočju Učke v aprilu uspeva divji špargelj, okoli katerega se je z leti razvila prava gastronomska scena. Gostinci Lovrana v aprilu ponujajo različne specialitete na osnovi te divje rastline, spretnost pa sega tudi do sladic. Glavna atrakcija tega festivala je enodnevna zabava, na kateri se pripravi omleta iz 1000 jajc, 30 kilogramov špargljev in pancete, t.i. fritaja v veliki ponvi. Ta gastronomski dogodek spremlja kulturno-umetniški glasbeni program. Vabljeni! "4 ISLANDS MTB Croatia",15.-19.4.2025, KRK,RAB,CRES,LOŠINJ Ena izmed najlepših MTB dirk bo potekala po čudovitih kvarnerskih otokih - Krku, Rabu, Cresu in Lošinju. MITAS 4 islands MTB STAGE RACE je gorsko-kolesarska dirka z štirimi etapami, ki se bo začela v Baški, na otoku Krku, 15.4. in končala v Loparju, 19.4.2025. "EXPERIENCE CRIKVENICA", 26.4.-11.5.2025, CRIKVENICA Poiščite svojo najljubšo zgodbo v Crikvenici, kjer bodo pomladne barve s »Experience Crikvenica (Health & Outdoor)« še lepše. Ta zanimiv projekt Turistične skupnosti mesta Crikvenica bo povezoval zdravje, aktivnosti in rekreacijo na svežem zraku, gastronomijo in druženje vseh generacij.
RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Pred kratkim se je zaključila regata RORC Caribbean 600, na kateri je slovenske barve zastopala jadrnica Karpo. Ekipa pod vodstvom 24-letnega Matica Vrečka je bila že na začetku nekoliko hendikepirana zaradi minimalne priprave in treninga. Kljub temu so se odlično borili na tej 600 nmi dolgi offshore regati, ki poteka okoli enajstih karibskih otokov. Karpo se je s svojo udeležbo in uspešnim zaključkom zapisala zgodovino kot prva slovenska ekipa na tej regati.​ Tehnične težave že na začetku Že na začetku je ekipa naletela na manjši zaplet. Zataknjena škota genove jih je stala dragocenih sekund, zaradi česar so startno linijo prečkali minuto prepozno. Kljub temu je bilo jadranje proti prvi obračalni točki odlično. S tacki so se borili proti konkurenci, a so jih kmalu dohiteli hitrejši regatniki, ki so startali za njimi. Med njimi so bile jadralske ikone, kot so Lucky, Balthasar in Leopard 3, ki so Karpo prehitevale z izjemnimi hitrostmi.​ Pri Green Islandu so z vetrom zavili proti Barbudi, kjer se je ekipa odločila za uporabo Code 0. V 22 vozlih vetra pri 120-stopinjskem kotu se je teorija hitro sesula in po eni uri plovbe se je jadro razklalo na pol.​ Dve uničeni jadri v enem dnevu Po začetnem navdušenju nad startom se posadka ni preveč obremenjevala s težavami. Pluli so z genovo, a je veter kmalu oslabel in obrnil na jugovzhod, kar je bila idealna smer za dvig genakerja. Med hitrim jadranjem so opazili razpoko v sprednjem robu genakerja. Hitro so ga spustili in odkrili, da je poškodba nastala zaradi razpoke v ojačitvi sprednjega roba. Matic, Nejc in Timi so se nemudoma lotili hitrostnega šivanja. Zašili so sprednji rob, polepili strgano platno in popravili še nekaj drugih razpok, ki bi lahko privedle do podobnega problema. Bojo pri Barbudi so obrnili še brez genakerja, nato pa ga kmalu dvignili. Proti Nevisu je bilo jadranje hitro. Z ugodnim valom in vetrom do 20 vozlov so dosegali odlične hitrosti, največja je bila 15,5 vozla. Izziv je bil pluti dovolj ostro, da bi obšli Nevis brez spuščanja genakerja. Ko se je spustila noč, jim je s trdim delom, natančnim trimanjem in krmarjenjem za las uspelo obpluti otok in izvesti gybe. Olajšanje je bilo neizmerno, saj jim je dobra odločitev glede časa obrata prinesla nekaj minut prednosti pred bližnjo konkurenco. Med plovbo proti Sabi je bil veter nepredvidljiv in sunkovit zaradi zavetrine otokov. Obremenitve so bile prevelike za štoper tacklina (sprednja vrv genakerja), ki je popustil, kar je povzročilo zorcanje in izgubo nadzora nad jadrnico. Med reševanjem situacije so genaker spustili v vodo, ki pa se je takoj za tem strgal. S tem so izgubili še drugo ključno jadro za jadranje z vetrom. Ostala sta jim le še genova in glavno jadro. Morala posadke je močno padla, saj je bilo težko sprejeti uničenje dveh relativno novih jader v enem dnevu. Napredek kljub izzivom z jadri Po jutranjem prebujanju so se člani posadke sprijaznili z dogodki prejšnjega dne in dosegli otok St. Barths. Med kratko plovbo z metuljčkom do St. Martina so izkoristili čas za urejanje barke, pospravljanje vrvi, praznjenje kaluže in pripravo kakovostnega obroka. Ta poteza je dvignila moralo, povečala energijo in jih pripravila na dolgo orco proti Guadeloupu. Zaradi strganih jader so pričakovali zaostanek, zato so se odločili vložiti maksimalen napor. V vetru med 15 in 20 vozli je hitrost močno odvisna od števila članov posadke na zgornjem robu jadrnice, ki s svojo težo stabilizira plovilo. Načrtovali so, da bo šest članov na ograjici, dva pa na zgornji postelji znotraj barke, pri čemer so se izmenjevali med počitkom in delom. Spanje v težki jadralski opremi na boku, medtem ko jih je občasno poškropil val, je bila zanimiva izkušnja. Naslednje jutro se je izkazalo, da so ta del odjadrali odlično in pridobili celo prednost pred konkurenco. Marko se je izkazal z odličnim krmarjenjem in taktičnimi odločitvami, zlasti pri izogibanju otoku Montserrat. Guadeloupe je znan po zahtevni vetrni senci, kjer lahko posadka glede na konkurenco pridobi ali izgubi. Taktično se na ta del niso najbolje pripravili. Proti večeru so se približali obali v upanju na ugodno termiko, vendar so šli preblizu obale in nemočno opazovali, kako so se štiri bližnje jadrnice odpeljale naprej. Da bi prekinili mučno situacijo, so vključili razvedrilno glasbo. Matic je prevzel obe škoti, skupaj z Gregom na krmilu pa sta se prebila skozi zadnji del šibkega vetra. Preostali člani posadke so sedeli na premcu in s svojo težo maksimalno prispevali k napredku. Veselili so se prihoda močnejšega vetra in se pripravili na nočno jadranje. Plovba proti Desiradeju je bila zahtevna zaradi popolnoma nestanovitnega vetra. Marko je z odlično taktiko znova prehitel dva konkurenta. Zaključek plovbe z nepozabnim sprejemom Zjutraj so obrnili proti Barbudi in si med sproščenim jadranjem z metuljčkom privoščili zaslužen počitek. Kmalu so jih obdale nevihte, ki pa jih zaradi strganega genakerja niso prestrašile. Nasprotno, navdušeno so izkoristili močne vetrove, ki so jih hitro ponesli proti obračalni boji in nato naprej proti Redondi.​ Sončni vzhod zadnjega dne je bil veličasten, posadka pa je z nestrpnostjo pričakovala prihod v cilj. Ob prihodu sta jih kot zmagovalce pozdravili dve spremljevalni plovili, kar je še okrepilo njihov občutek dosežka. Za piko na i so jih na pomolu organizatorji pričakali z zabojem piva, kar je bil popoln zaključek te zahtevne regate.​ Po zaključku regate je skiper Matic Vrečko opisal svoje vtise: »Regata je bila organizirana na izjemno visokem nivoju. Še posebej me je navdušila medijska pokritost dogodka. Fotografirali so nas med pripravami, po startu iz helikopterja in ob prihodu na cilj. To je še dodatno poudarilo občutek dosežka. Zavita ruta regate je bila odlična, saj je omogočala številne spremembe smeri jadranja. Kot skiper sem prvič sodeloval na 600 milj dolgi regati. Ponosno lahko rečem, da se je naša ekipa izkazala tako pri pripravah kot pri sami izvedbi. Seveda je vedno prostor za izboljšave, naše rezerve nam je lepo pokazal Ross Applebey na jadrnici Emily.« Ekipa Karpo je po 3 dneh, 21 urah in 35 minutah jadranja končala regato na odličnem petem mestu v skupini IRC 2 (od 18 jadrnic) ter na 23. mestu v skupni razvrstitvi IRC (od 53 jadrnic). V IRC 2 je s prepričljivo prednostjo slavila ekipa Team Scarlet on Emily, ki je prav tako tekmovala z Elanom 450. Njen skiper Ross Applebey je s to zmago dosegel že svoj deveti naslov in je daleč najuspešnejši skiper te regate. Drugo mesto je osvojila ekipa Mojito, tretje pa El Ocaso, obe na J 122. Najhitrejša jadrnica regate je bila Juan K 27M Lucky s skiperjem Bryanom Ehrhartom, po korigiranem času v IRC pa je zmago slavila Volvo Open 70 Tschuss 2 s Christianom Zuglom. Ekipa Karpo se v prihodnjih dneh podaja na povratno plovbo čez severni Atlantik proti Azorom, kjer jih čaka razgibano vreme. Dogajanje lahko spremljate na njihovih družbenih omrežjih: https://www.facebook.com/karposailing https://www.instagram.com/karposailing Če si želite doživeti jadralsko izkušnjo na Karpo, je še nekaj prostih mest za offshore jadranje na relacijah: Malaga – Sardinija in Sicilija – Zakintos. Več informacij najdete na https://www.karpo.si/projekt-mediteran .

ponedeljek, 3. marec

RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Navigator Ptuj group vabi, da se jim pridružite na največjem avstrijskem sejmu navtike in navtične opreme v Tullnu pri Dunaju, BOOT TULLN Austria 2025, in sicer ta teden, 6. 3. do 9. 3. 2025. Na sejmu bo razstavljalo 320 razstavljavcev iz kar 24 držav, kar sejem postavlja med regijsko najpomembnejše in najbolje založene. Na njihovem razstavnem prostoru si boste lahko ogledali dve premieri – večkrat nagrajenega QUARKEN 27 T TOP, ki je prejel tudi nagrado za evropsko plovilo leta ter popolnoma prenovljen vrhunski rib Nuova Jolly Prince 24 Exclusive. Prav tako bo na ogled njihov best seller te sezone, AS Marine 22 GL. Ne zamudite priložnosti in si še pred začetkom sezone rezervirajte vaše plovilo! Ponudili vam bodo tudi ekskluzivne sejemske popuste na plovila in izvenkrmne motorje. Za vstopnice jih lahko kontaktirate na +386 40 440 460 ali info@navigator-ptuj.si .
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Limski zaliv bo v nedeljo, 16. marca 2025, gostil Dan limskih ostrig, priljubljeno prireditev, posvečeno tej cenjeni morski delikatesi. Ljubitelji morskih dobrot bodo imeli priložnost okušati najbolj sveže in sočne ostrige, ki so zaradi posebnih pogojev Limskega zaliva zares edinstvene in znane po svoji kakovosti. Ne samo na Hrvaškem, ampak tudi širše. Skriti dragulj Istre Limski kanal, znan tudi kot Limski zaliv ali Limski fjord, je eden najlepših naravnih pojavov na zahodni obali Istre. Gre za približno 10 kilometrov dolg in do 30 metrov globok morski zaliv, ki se zajeda v istrsko kopno med Vrsarjem in Rovinjem. Zaradi svoje oblike spominja na fjord, čeprav je v resnici zaliv, ki je nastal zaradi potopljenega rečnega kanjona. Številni podvodni izviri na tem območju povzročajo morje z nižjo slanostjo, izrazita temperaturna nihanja, visoka koncentracija kisika in manjša prosojnost v primerjavi z odprtim morjem pa vplivajo na bogastvo planktona ter posledično na razvoj raznolike flore in favne. Zaradi vseh teh dejavnikov je to območje idealno za gojenje školjk, ki ima na območju Limskega kanala večstoletno tradicijo. Najbolj znane školjke iz tega zaliva so limske ostrige (kamenice), ki se od ostrig z drugih območij razlikujejo ravno zaradi edinstvenih značilnosti Limskega zaliva. Raj za ljubitelje ostrig Pravijo, da so ostrige najbolj sočne, okusne in polne okoli praznika svetega Jožefa. Ravno takrat se bo na obali Limskega zaliva odvila priljubljena gastronomska prireditev Dan limskih ostrig . V nedeljo, 16. marca 2025, bodo lahko obiskovalci okušali ostrige, ki jih je najbolje uživati surove z nekaj kapljicami limoninega soka ali ekstra deviškega olja. Poleg okušanja ostrig bodo razvajali svoje brbončice z lokalnimi istrskimi vini, izdelki domačih proizvajalcev in uživali v čudovitem ambientu Limskega zaliva. Restavraciji Viking in Fjord bosta ostrige predstavili tudi skozi svoje tematske menije. Dogodek bo popestril še bogat glasbeni program, ki bo poskrbel za prijetno vzdušje. Za vse, ki si želijo Limski zaliv doživeti še na drugačen način, pa bodo organizirane vožnje z ladjo. Obilica zabave in odličnega vzdušja je torej zagotovljena. Vabljeni na edinstveno gurmansko doživetje, kjer boste lahko okusili svežino morja v vsakem grižljaju. Foto: Maja Danica Pečanić
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Po treh regatnih dneh se je danes popoldne v Kopru uspešno zaključil 2025 EurILCA Europa Cup. Mednarodne regate, ki jo je odlično organiziral JK Jadro Koper, se je udeležilo 156 jadralcev iz 13 držav, jadrali pa so v razredih ILCA 4, ILCA 6 in ILCA 7, kjer je prepričljivo slavil slovenski jadralec Luka Zabukovec. Regata se je začela v petek v maestralu in Luka Zabukovec je povedel že po prvem dnevu. V soboto in nedeljo je jadralce pričakala burja; Luka je v soboto zmagal v vseh treh plovih in svojo prednost še utrdil, na drugo mesto pa se je prebil njegov klubski kolega Matej Valič. Danes so vsi trije razredi odjadrali še zadnja dva plova v odličnih jadralnih pogojih z burjo moči do 20 vozlov in valu. Luka Zabukovec je tudi danes pokazal premoč in zmagal v razredu ILCA 7 (tudi v U21), Matej Valič je drugi. Alenka Valenčič v ILCA 6 je končala kot tretje dekle ter prva v U21. Uroš Kraševac, trener ILCA 7: "Našim jadralcem se pozna, da so prejšnji teden preživeli na pripravah v razmerah z visokim valom in močnim vetrom, zato so ta vikend v močni burji ohranili mirne živce in odpeljali po planu brez večjih zapletov. Luka Zabukovec je pokazal, da je kljub lanskoletni daljši pavzi že zdaj v dobri formi in da je dober korak pred konkurenco. V sedmih plovih je le enega končal kot drugi, vse ostale pa zanesljivo zmagal. Matej Valič in Benjamin Aganovič sta se do zadnjega plova borila za drugo mesto, ki je na koncu pripadlo Mateju Valiču." Matija Čok, trener ILCA 6: "Zadovoljen sem s pokazanim jadranjem po vetru, Alenka tretja, tudi mladi so se solidno uvrščali, nas pa čaka še veliko dela. Sicer pa smo imeli krasen vikend v Kopru in lepo promocijo jadranja."

nedelja, 2. marec

RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Zlatni rat je ena izmed najbolj prepoznavnih in obiskovanih plaž na Hrvaškem. Leži na južni strani otoka Brača. Ta osupljiva plaža je poznana zaradi svoje značilne oblike in privablja turiste z vsega sveta. Zlatni rat ali slovensko Zlati rt leži približno 1 nmi zahodno od luke Bol. Izteza se 650 m v Hvarski kanal med otokoma Brač in Hvar. Rt je pretežno peščen. Običajno je skrajni južni del rta obrnjen proti vzhodu. Ker v kanalu tečejo močnejši morski tokovi in pihata močan maestral in jugo, se smer konice rta spreminja. Jugo, ki sicer piha iz jugovzhoda proti severozahodu, zaradi kanala med otokoma spremeni svojo smer in piha že skoraj iz smeri vzhod–zahod. Ko piha dlje časa, se konica rta obrne proti zahodu. Ko se jugo poleže in zopet zapiha maestral, se smer rta obrne nazaj proti vzhodu. Zlatni rat je med sezono oblegana turistična točka. Na rtu in v senci borovcev se tre turistov, na vodi pa uživajo številni ljubitelji vodnih športov, saj v poletnih mesecih ob rtu piha maestral, ki je idealen za deskanje na vodi, kajtanje in paragliding. Na zahodni strani rta je zaliv Paklina , kjer je dovoljeno sidranje. Na vzhodni strani je zaliv Potočane , skozi katerega je položen podvodni kabel, zato sidranje na razdalji 300 m od oznake ni dovoljeno. Videoposnetek Fotogalerija {gallery}zanimivost-zlatni-rat{/gallery}

sobota, 1. marec

RumenoeNavtikapred 54 dnevi
V četrtek 6.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo četrto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi skiperja. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana. Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak. Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom. Osnovna uporaba varnostne opreme. Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe. Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 6.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

petek, 28. februar

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Danes se bo v Kopru, v organizaciji JK Jadro Koper, začela prva letošnja regata za slovenske jadralce razreda ILCA. Gre sicer za drugo v seriji regat 2025 EurILCA Europa Cup, ki letos vključuje 11 regat, vsako v drugi evropski državi. Prijavljenih je skupno 156 jadralcev, 74 jih bo jadralo v razredu ILCA 4 (v U16 in U18), 62 v razredu ILCA 6 (U17 in U19) ter 20 v razredu ILCA 7 (U19 in U21). V vseh treh razredih bomo imeli tudi slovenske jadralce, največ med podmladkom v ILCA 4, kar enajst. Seznam nastopajočih slovenskih jadralcev najdete na spodnji povezavi. Obetajo se nam zanimive regate, za jutrišnji prvi dan je sicer napovedanega malo vetra, a ga bo kot kaže več za konec tedna, ko pričakujemo srednje močno burjo. Uroš Kraševac, trener ILCA 7: “Naš letošnji cilj je predvsem izboljšati fizično pripravljenost in na tem že delamo, na Zvezi imamo tudi novega trenerja za fizično pripravo. Sicer pa imamo zelo različne jadralce, Luka Zabukovec začenja olimpijski ciklus in ima po mojem mnenju vse možnosti, da se tudi uvrsti na olimpijado, ostali imajo še veliko za narediti predvsem na tehniki, tako da se bomo letos osredotočili na to. Zelo prav nam je prišel trening na Lanzarotu, s katerega smo se pravkar vrnili, saj jadralcem manjka predvsem treninga po valu in ob toku ter vetru nad 25 vozlov.”

četrtek, 27. februar

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
V pričujoči knjigi je zbran zadnji, skoraj triletni del življenja Slavca Šikonje. Po številnih uspehih gorništva in alpinizma se je v njegovih takratnih besedah in stavkih razbrala ljubezen do narave in živali ter o neskončni ljubezni tudi do morja in jadranja. Dnevnik, ki ga je delno pisal sam in objavljal na spletu, so s svojimi fotografijami in zapiski dopolnili njegovi sojadralci Aleš Drinovec, Eduard Špendl ter Matjaž Chvatal. Ves pisni in fotografski material, ki sem ga zbral in sestavil v celoto, priča o tem, kakšno željo in moč je imel Slavc, da bi dosegel še eno zmago – prepluti svet s komaj deset metrov veliko jadrnico. Preplul je tri oceane in širna morja ter se znašel v pasteh neviht z dežjem, strelami in močnimi vetrovi. Napisal je, da so bili visoki valovi včasih na trenutke podobni goram, ki jih je imel tako rad, a ni obupal. In samo malo, čisto malo mu je zmanjkalo do želenega cilja, ki pa ga žal ni dosegel. S svojo trmo in močnim značajem bi mu zagotovo to tudi uspelo, a bolezen je bila tokrat vseeno močnejša. Ta knjiga, ki si jo je želel tudi sam napisati, je potopisni dnevnik njegove zadnje življenjske zgodbe. Naj bo to moj skromni prispevek k tej njegovi plovbi in naj služi nam, ljubiteljem morja in jadranja, kot Slavčev spomenik. Jasmin Čaušević Beseda o avtorju: Jasmin Čaušević, rojen leta 1961 v Slovenj Gradcu se je že večkrat uspešno preizkusil kot pisatelj. Do danes je napisal devet knjig, od tega pet jadralskih potopisov, dva ljubezenska in dva kriminalna romana. Danes že izkušen jadralec, je tudi samostojni novinar, ki piše članke in reportaže za navtične revije. Leta 2016 postane eden redkih slovenskih jadralcev, ki so sami prepluli in prejadrali Atlantski ocean od Gibraltarja do Paname s komaj 10 metrov dolgo jadrnico znamke Bavaria. Na svoji oceanski poti okoli sveta je prejadral več kot 18.000 navtičnih milj (33.330 km), od tega je  14.000 navtičnih milj preplul sam. Potopisni jadralski dnevnik 256 barvnih strani Trda platnica, šivana Več kot 100 barvnih fotografij NAKUP
RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Baron Gautsch je bil potniški parnik avstrijske korporacije Lloyd. Zgrajen je bil leta 1908 v ladjedelnici Gourlay Brothers Company Ltd. v Dundeeju v Veliki Britaniji. Dolg je bil 84,55m, širok 11,6m ter visok 7,5m; nosilnost je bila 2069 BRT in 861 NRT. Skupaj s 64 člani je lahko prepeljal 300 potnikov. Vozil je na redni liniji Trst-Kotor-Trst. Z začetkom  I. svetovne vojne je parnik 27.07.1914 najela Avstroogrska vojna mornarica za okrepitev prevoza vojakov do Kotorja. Parnik je preplul 1810 navtičnih milj in prepeljal 2855 ljudi. Na povratku iz Kotorja je parnik prevažal civilno prebivalstvo. Tik pred njegovo zadnjo plovbo je bila v Trstu konferenca vojnih pomorskih oblasti, na kateri je sodeloval drugi častnik parnika g. Tenze, ki je zastopal svojega kapetana Paula Winterja. Na konferenci so bili poveljniki ladij informirani o tem, da bo avstroogrska vojska položila minska polja v severnem Jadranu, da zaščitijo vhod v Pulo, svojo glavno vojno pomorsko luko. Tenze je o tem obvestil svojega poveljnika, prvi častnik Luppis pa je odredil smer plovbe.  Parnik  se je na svojo zadnjo pot podal 12.08.1914 iz Kotorja. Naslednji dan, 13.08.1914, je parnik ob 11. uri izplul z Lošinja proti matični luki Trstu, kamor bi moral pripluti ob 18. uri istega dne. Od Lošinja do Pule je bil parnik pod poveljstvom prvega časnika Luppuisa. Ta je zapustil komandno mesto brez dovoljenja kapetana ladje, zaradi kosila s potniki iz prvega razreda parnika. Poveljstvo je bilo predano drugemu časniku Tenze-ju.  Baron Gautsch je začel plovbo mnogo bližje obali kot so vojne oblasti dovolile. Na svoji vožnji se je srečal z ladjo Prinz Hohenlohe, katera je plula južno proti dalmatinskim otokom. Celo potniki na ladji so opozarjali na bližino obale, vendar častnika Tenze-ja niso uspeli prepričati, da bi spremeni smer plovbe.  Sedem navtičnih milj od Brionskih otokov je parnik ob 14:50 uri s polno hitrostjo naletel na  minsko polje, ki  so nedavno položili minopolagalci avstroogrske mornarice. Minopolagalec Basilisk je oddal signale opozorila, vendar poveljstvo Barona Gautsch ni reagiralo. Po naletu na mino je parnik potonil 6 navtičnih milj jugozahodno od svetilnika Sv. Ivan  na Pučini. Po službenih podatkih je bilo na parniku 246 potnikov (v podatku niso navedeni otroci do 10 leta starosti in vojaki). Rešeno je bilo148 potnikov in 31 članov posadke.  Ker gre za eno največjih pomorskih nesreč v Jadranu, je Baron Gautsch znan tudi pod imenom Jadranski Titanik. DOSTOP Dostop je možen le s plovilom. NATANČNA LOKACIJA Natančna lokacija ladje Baron Gautsch na tej povezavi . OPIS LOKACIJE Lokacija potopa je zaščitena, kar pomeni, da je potop možen samo preko pooblaščenega potapljaškega centra. Centrov je kar nekaj v bližini. Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje. Zgornja paluba ladje se nahaja na globini 28 metrov, spodnja paluba leži na 39 metrih globine, dno ladje pa se nahaja na globini 41 metrov. Razbitine ladje se nahajajo 9 nmi od Rovinja, so zelo dobro ohranjene in spadajo med najlepše na Jadranu, posebej zanimivo pa je, da lahko vstopite v notranjost ladje. Lokacija – odprto morje, potrebna pomoč instrumentov (GPS) Tok: v glavnem slab vendar zaradi odprtega morja včasih močen Pristop: Dostop je možen le s plovilom Vidljivost: poleti slaba, pozimi dosti boljša Življenje: različno življenje na in okrog razbitine, včasih primerki velikih rib. Avtor: Thomas Robič; Foto: Rok Korošec-feler, Filip Višić, Andrej Banič

sreda, 26. februar

RumenoeNavtikapred 56 dnevi
S prihodom marca bo Opatija znova postala oaza zdravja in dobrega počutja. Nov cikel programov, ki jih organizira TS mesta Opatija, vam prinaša brezplačne rekreativne in protistresne programe za poživitev duše in telesa. Letošnja izdaja se začne v soboto, 1. marca, z nordijsko hojo in pohodom Thalasso Cardio Walk. Nordijska hoja po zgodovinskih točkah Opatije bo na različnih poteh na programu vsako soboto ob 10. uri od marca do konca maja in od sredine septembra do sredine decembra. Odhod je pred Villo Angiolina, program pa se izvaja pod strokovnim vodstvom inštruktorjev z licenco KŠR Gorovo. Ljubitelji nordijske hoje se bodo lahko udeležili dveh velikih dogodkov, in sicer 13. Hrvaškega festivala športne rekreacije v nordijski hoji in pohodništvu , ki bo potekal 12. aprila ob svetovnem dnevu zdravja, in Opatija Nordic Walk Challenge , ki je predviden 3. maja ob 9. uri pred Villo Angiolina. Atraktivna 23,6-kilometrska krožna pot bo potekala skozi Opatijo, Volosko, Pobri, Poljane, Dobrić, Oprić, Iko in Ičiće. Poleg nordijske hoje program Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja v sodelovanju s specializirano bolnišnico Thalassotherapia Opatija prinaša tudi Thalasso Cardio Walk . Ta program pod vodstvom fizioterapevtov bo potekal 1. marca, 5. aprila in 10. maja s pričetkom ob 10:20 na obalnem sprehajališču Lungomare poleg hotela Admiral. V poletnih mesecih se nordijska hoja umakne in da prostor eni najbolj privlačnih morskih aktivnosti – stoječemu veslanju na deski (SUP). SUP Experience je izkustveni tečaj pod vodstvom inštruktorjev z licenco VOP SUP Team, ki bo potekal v Voloskem 7. in 21. junija, 5. in 19. julija ter 1. avgusta s pričetkom ob 9. uri. Bolj izkušenim veslačem je namenjen nov program SUP Sunset Tour , vodene ture s stoječim veslanjem na deski ob sončnem zahodu. Udeleženci programa bodo lahko doživeli obalo Voloskega in Opatije s povsem nove perspektive – z morja in pod zvezdnim nebom. Izleti se bodo odvijali 18. julija, 8. avgusta in 5. septembra z odhodom ob 20. uri, pot pa vas bo vodila od Voloskega do Opatije, vse do znamenitega kipa Dekleta z galebom. Letošnja izdaja projekta prinaša tudi vrsto izobraževalnih delavnic na temo zdravja, lepote in naravne nege . Na delavnici Sladkor in sol za lepoto in zdravje vam razkrivamo, kako lahko ti dve sestavini uporabljamo za nego kože in sproščanje telesa. Na delavnici Naravna zaščita pred soncem boste lahko prisluhnili praktičnim nasvetom in receptom za nego kože pred izpostavljenostjo UV-sevanju in po njem, medtem ko Skrivnostna povezava med prebavo in možgani raziskuje vpliv črevesne flore na splošno zdravje in razpoloženje. Ljubitelji naravne nege obraza se bodo lahko udeležili delavnic Obrazne joge , kjer vam ponujamo inovativne tehnike za naravno pomlajevanje in izboljšanje tonusa kože. Delavnice bodo potekale v Kulturnem domu Zora s pričetkom ob 10. uri v naslednjih terminih: 4 in 25. maj, 14. junij ter 6. in 14. september. Novost v programu so tudi Vaje čuječnosti v naravi , namenjene krepitvi duševnega ravnovesja in povezovanju z naravnim okoljem. Potekale bodo 16. marca, 27. aprila in 11. maja v parku Margarita in na gozdnem sprehajališču Carmen Sylva. Udeleženci bodo pod strokovnim vodstvom psihologov z vodenimi vajami razvijali zavedanje o lastnih mislih, čustvih in telesnih občutkih, s čimer bodo spodbudili notranji mir in boljšo kakovost življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja poleg bogatega programa aktivnosti na prostem vključuje tudi sodelovanje s hotelirji in centri dobrega počutja, ki ponujajo posebne wellness pakete in zdravo gastronomsko ponudbo, prilagojeno konceptu zdravega življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja nenehno razvijamo, tako da dodajamo nove vsebine, s katerimi spodbujamo zdrav način življenja in privabljamo obiskovalce. Programi športa, rekreacije in dobrega počutja so postali prepoznaven del opatijske turistične ponudbe in pomemben motiv za prihod gostov. Vse ljubitelje zdravega življenja, rekreacije in sprostitve vabimo, da se nam pridružijo v Opatiji in začutijo energijo destinacije, kjer že 136 let negujemo tradicijo zdravja in dobrega počutja, je povedala direktorica Turističnega skupnosti mesta Opatija Suzi Petričić. Vir: HTS; Foto: Petar Kurschner