Vir: eNavtika

sreda, 24. september

RumenoeNavtikapred 39 dnevi
Na začetku jeseni Gat Karolina Riječka tradicionalno postane gostitelj Rijeke Boat Show, največjega in najstarejšega navtičnega sejma v nekdanji državi in ​​širše. Od ustanovitve leta 1984 se nenehno razvija v dogodek velikega pomena za gospodarstvo in turizem Reke in regije. Na tiskovni konferenci, ki je bila na predvečer sejma, je bil napovedan bogat program, ki bo tudi letos združil podjetnike, poslovneže in vse ljubitelje navtike, inovacij in pomorstva. Sejem je letos popolnoma razprodal svoje razstavne kapacitete, zato bo svoje izdelke predstavilo več kot 100 razstavljavcev. Od 25. do 28. septembra obiskovalce čakajo atraktivna plovila, novi tehnološki dosežki in svetovne premiere, zato organizatorji upravičeno pričakujejo velik odziv občinstva. Županja Iva Rinčić je prva spregovorila z mediji in odprla konferenco: »Sejem ladij na Reki je pravi primer sinergije in povezovanja zgodovine, tradicije in izkušenj s prihodnostjo. Pred 300 leti je bila Reka svobodno pristanišče, ki je odpiralo svoja vrata trgovini, kapitalu in industrijskemu razvoju. Stoletja je bila središče ladjedelništva in širjenja svojega vpliva. Skupni imenovalec vseh teh pomembnih trenutkov za Reko je morje in prav to velja tudi za ta dogodek. Danes, v 21. stoletju, dogodki, kot je sejem plovil na Reki, kažejo, da se tradicija lahko in mora preoblikovati v vizijo prihodnosti.« O pomenu sejma za turizem je spregovorila Antonija Kardum , vodja informiranja in tržnih raziskav pri Turistični skupnosti Reke. Poudarila je, da navtični sejem Rijeka prispeva k podaljšanju turistične sezone in prepoznavnosti Reke na svetovnem navtičnem zemljevidu: »Promocija kakovostnih dogodkov, kot je navtični sejem Rijeka, je ena od prioritet Turistične skupnosti Reke, njegova izvedba v posezoni pa prispeva k uresničevanju načrta razvoja turizma – preoblikovanju Reke v celoletno destinacijo. Dejstvo, da se dogodka udeležuje vse več tujih razstavljavcev, govori o njegovem razvoju in mednarodnem pomenu, hkrati pa Reko pozicionira kot prepoznavno destinacijo na svetovnem navtičnem zemljevidu.« Namestnik župana Toni Štimac je poudaril pomen obstoja takšnega navtičnega sejma v konkurenci z regionalnimi in svetovnimi dogodki: »Sejem, ki preživi na zahtevnem mednarodnem trgu, si zasluži pohvalo in zahvalo vsem, ki so sodelovali pri njegovi organizaciji. Prihod podjetij iz Kitajske in drugih držav je znak, da je sejem prepoznan po vsem svetu.« Konferenci se je tako kot lani pridružil kapitan pristaniške uprave Rajko Jurman , ki je v svojem govoru še posebej izpostavil vlogo malih ladjedelničarjev in inovacije v navtični tehnologiji: »Izvedba sejma v središču reškega pristanišča povečuje prepoznavnost navtičnih izdelkov in malim ladjedelničarjem ponuja priložnost, da predstavijo svoja dela. Obiskovalci lahko pričakujejo tudi nove tehnologije in inovacije v ladjedelništvu, zato vabimo vse prebivalce Reke in županije, da pridejo in se na lastne oči prepričajo o trudu, vloženem v ustvarjanje vsebin na plovilih.« Zadnji, ki je spregovoril pred mediji, je bil Ivan Črnjarić , direktor tega dogodka, ki se je zahvalil vsem partnerjem in poudaril skupno vlogo pri ustvarjanju sejma: »V tem projektu smo vsi gostitelji – mesto, županija, turistična skupnost, pristaniška uprava in mi kot organizatorji. Skupaj želimo najboljše za to mesto in regijo. Ko smo pred sedmimi leti prevzeli odgovornost za Riješki navtični sejem, smo verjeli v njegov potencial, da postane največji navtični sejem na Hrvaškem in v regiji. S podporo številnih partnerjev in sponzorjev dokazujemo, da je mogoče doseči tudi tisto, kar se na prvi pogled zdi nerealno. Z mojo ekipo radi sledimo vizijam in sanjam, in prav tako nastajajo uspešni projekti.« Reški navtični sejem ima tradicijo, dolgo več kot štiri desetletja, in združuje razstavljavce iz Hrvaške in sveta. Obiskovalcem ponuja bogato vsebino, od majhnih plovil, ki so na voljo širši javnosti, do luksuznih jaht, z atrakcijami, kot so svetovne premiere in mednarodni razstavljavci. Poseben vrhunec letošnje izdaje je prihod kar štirih kitajskih podjetij, ki bodo svoje izdelke razstavljala na Reki na skupni stojnici, z ambicijo nadaljnje širitve v prihodnosti. Poleg tega bo na sejmu predstavljena tudi svetovna premiera – 5-metrsko plovilo turškega proizvajalca NK Marin, cenovno ugodno in visokokakovostno, kar še dodatno potrjuje rast in ekskluzivnost dogodka. Na sejmu se bo predstavila tudi slovenska blagovna znamka litijevih baterij letos kar z dvema novostma. Ogledati si bo možno baterijo BlueCell 314Ah 12,8 V , z izjemno kapaciteto 4 kWh v majhnem ohišju dolžine 48 in širine 17 cm, ter prvo natrijevo baterijo s kapaciteto 100 Ah pri napetosti 12V.  Na sejmu bo možnost nakupa baterij po posebnih promocijskih cenah. Slavna otvoritev je predvidena za četrtek, 25. septembra, ob 11. uri, sejem pa bo odprt do nedelje, 28. septembra. Odpiralni čas je vsak dan od 10. do 19. ure, razen ob nedeljah, ko se sejem zaključi ob 18. uri. Vstopnina znaša simboličnih pet evrov, medtem ko je za otroke, mlajše od 12 let, vstop prost.

torek, 23. september

RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Sidrišče v zalivu Aisari je bilo bolj valovito, kot sem si obetal zvečer glede na zavetrno lego in položaj med otoki. V zaliv so med otoki prihajali ostanki dolgih oceanskih valov in barko z boka celo noč kar občutno zibali, zato sva se z Zlato naslednji dan zjutraj preselila na južno stran otoka Aore, v zavetrje rajskega otoka in resorta Ratua. Na spletu sem videl informacijo, da so jadralci v restavraciji v resortu dobrodošli, a ko sva se dopoldne želela dogovoriti za večerjo, nama je upravnik rekel, da imajo nove lastnike in ti zdaj ne dovolijo obiska zunanjih gostov v restavraciji. Otok je v mojih očeh postal malo manj rajski. Nasproti Ratue je na Aoru lepo urejen misijon s srednjo šolo za dijake s celega Vanuatuja. Tja sva se z Zlato po spodletelem obisku Ratue odpravila s čolnom in med sprehodom na priložnostni tržnici pod drevesi od domačinov kupila nekaj pomel, za obogatitev najine prehrane z vitamini. Miren zaliv na jugu Aoreja nama je bil všeč, zato sva tam ostala nekaj dni in se po zalivu potepala tako po kopnem kot po morju. Mirna voda v zalivu (in Zlata na vitlu) pa mi je omogočila tudi plezanje na jambor. Na vrh jambora sem moral, da sem namestil novo vetrnico na vetrni instrument, da bomo vedeli, kako hitro piha veter okoli barke. Prejšnjo vetrnico mi je odpihnil viharni veter na Novi Zelandiji. Po laguni sva se z Zlato odpravila s čolnom iz radovednosti, kakšne so plaže na drugi strani otoka Ratua. Lepe so in tam sva se srečala z mogočnimi ležečimi drevesi. En dan sem se s popoldanskega teka vrnil z vrečo sadja. Ko sem šel s plaže proti gozdu, je bila pot zagrajena z ograjo. Domačina sem videl na vrtu pred hišo in ga prosil, da sem šel lahko preko njegovega dvorišča do gozdne poti. Čez dobre pol ure sem se vrnil in s prijaznim domačinom in njegovo ženo sem se zapletel v pogovor, na koncu pa sta mi za popotnico dala s seboj vrečo sadja, ki sta ga na hitro nabrala na vrtu pred hišo. Naslednje jutro sva šla z Zlato na malo daljši sprehod po otoku Aore in pri domačiji, kjer sem včeraj dobil sadje, pustila vrečo s piškoti in jabolki. Moža in žene ni bilo doma, so pa zato bili doma otroci in na podlagi njihovega vriskanja, ki se je razlegalo iz hiše po najinem odhodu, sklepam, da vsebina vreče najbrž ne bo dočakala vrnitve njihovih staršev domov. Četrti dan je bil brez oblačka na nebu. Postalo je vroče, soparno in nobene sapice ni bilo na spregled, zato sva popoldne dvignila sidro in s pomočjo motorja odplula na drugo stran otoka in si s premikanjem barke ustvarila nekaj vetra, da je bilo lažje prenašati vročino. Ustavila sva se pred mestom Luganville na jugu Spiritu Santa. V resortu ob obali, kjer sva sidrala, sva si zvečer privoščila nekaj razvajanja. Večer sva preživela v družbi geka, kokosovega piščančjega karija in hamburgerja. Zlata pravi, da je treba pokusiti tudi lokalno hrano in jaz sem zato jedel lokalni hamburger in pil lokalno kokakolo. Večerja v restavraciji je bila na koncu cenejša od 100 litrov vode, ki sva jo popoldne v istem resortu kupila in iz pipe natočila v kantice ter prenesla na barko in pretočila v vodni rezervoar na barki. < Sever Malekule Nadaljevanje 7.10.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 22. september

RumenoeNavtikapred 41 dnevi
V konkurenčnem okolju raziskovalnih jaht Bering Yachts še naprej premika meje z modeli, ki združujejo praktičnost in privlačnost. Bering 110 se pojavlja kot premišljena evolucija, ki je rezultat 33,1-metrskega plovila, ki daje prednost prostoru, ne da bi pri tem žrtvovalo robustne zanesljivosti, po kateri je znan Bering. V dinamičnem svetu raziskovalnih jaht Bering Yachts predstavlja Bering 110 – povsem nov model, ki uvaja posodobljeno linijo superjaht. Izdelana kot moderna, prava raziskovalna jahta, se odlikuje s svojo osupljivo zunanjostjo ter vrhunsko zmogljivostjo, tehničnimi specifikacijami in udobjem na krovu. Zunanjost Bering 110 je bila razvita v sodelovanju z Red Yacht Design. Ta superjahta, ki se ponaša z dosegom, ki presega 5000 navtičnih milj, je zgrajena za tiste, ki sanjajo o raziskovanju sveta brez meja. Brezhibno združuje avtonomijo in zanesljivost robustnega plovila z estetiko, prostornino in stopnjo udobja, ki so sinonim za superjahte. Zgrajena za dolge pustolovščine Bering 110 je zasnovana za dolga potovanja, saj ima jeklen izpodriven trup in aluminijasto nadgradnjo, ki zagotavlja stabilnost in učinkovitost v različnih morjih. Poganjata jo dva motorja Caterpillar C18 (vsak s 715 KM), ki omogočata udobno križarjenje s hitrostjo 10 vozlov in največ 12 vozlov pri polovični obremenitvi. Z dosegom, ki presega 5000 navtičnih milj, ter 47.000-litrsko prostornino za gorivo in 6500 litri sladke vode, je ta jahta pripravljena na oddaljena raziskovanja. Zaradi njenega izpodriva 317 metričnih ton in ugreza 2,4 metra je okretna, a robustna, idealna za plitvo vodo ali pustolovščine na odprtem oceanu. Splošne tehnične lastnosti B110: Skupna dolžina: 33,1 m Širina: 8,17 m Ugrez (polna obremenitev): 2,4 m Izpodriv (polna obremenitev): 317 metričnih ton Bruto tonaža: 299 bruto ton Prostornina rezervoarja za gorivo: 47.000 l Sladka voda: 6.500 l Potovalna hitrost: 10 vozlov Največja hitrost (polovična obremenitev): 12 vozlov Doseg (pri 10 vozlih): več kot 4.000 navtičnih milj Motorji: 2 x Caterpillar ® C18 715 KM Namestitev: 10 gostov + 5 članov posadke Udobje v notranjosti Zasnova B110 izstopa po svoji praktičnosti. Asimetrični salon je povečan za meter širine in ga spremeni v kvadraten, jahti podoben prostor, ki spominja na 50-metrsko plovilo – idealen za sproščanje ali zabavo. Na glavni palubi se nahajajo sprednja kuhinja, prostorna lastnikova kabina s klasično postavitvijo in štiri kabine za goste, ki jih dopolnjujejo ločeni prostori za petčlansko posadko. Odprta paluba za čolne omogoča prilagoditve z zložljivim pohištvom, medtem ko se prostoren flybridge na prvem krovu ponaša z jacuzzijem in barom, kar izboljšuje bivanje na prostem. Prostoren kokpit ponuja veliko prostora za jedilnico na prostem, bar in sedeže, kar je idealno za druženja. Klub na plaži lahko služi kot telovadnica, savna ali počivališče – ​​ali pa se spremeni v skladišče za dolge odprave. Ta prilagodljivost ustreza lastnikom, ki cenijo tako pustolovščine kot počitek, ne glede na to, ali križarijo več tednov ali plovilo oddajajo. Široki hodniki zagotavljajo udobno gibanje, tudi med dolgimi plovbami, zaradi česar je vsak prehod lahkoten. Ogromna shramba podpira neodvisnost do štiri tedne na morju, saj vsebuje bistvene stvari za 10 gostov in 5 članov posadke. Sprednja paluba doda še eno dimenzijo zunanjega prostora, celotna zasnova pa poudarja ergonomijo – vse je postavljeno za lažje plovbo med dolgimi plovbami. »Z Bering 110 smo želeli združiti drzen duh raziskovanja z eleganco superjahte. Zgrajena je tako, da gre kamor koli na svetu, hkrati pa ponuja toplino in udobje pravega doma na morju,« Fatih Sürekli, generalni direktor Red Yacht Design. Kjer se zmogljivost sreča z namenom Bering 110 ni glamur – je zmogljiva križarka, ki združuje robustnost ekspedicijske jahte z elegantnimi linijami superjahte. Z 299 bruto tonami in 8,17-metrsko širino je kompaktna, a hkrati impozantna, z ekonomičnim delovanjem in sposobnostjo doseganja katerega koli kotička sveta. Ne glede na to, ali gre za zasebno lastništvo ali najem, je njena zasnova namenjena tistim, ki cenijo zmogljivost pred bahaštvom, saj ponuja jahto, ki je hkrati dom na vodi in plovilo za pustolovščine.
RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Po neobetavni vetrni napovedi je jadralce na slovenski obali pričakal zares lep konec tedna in odlični pogoji za izpeljavo šestih odprtih državnih prvenstev. JK Pirat je organiziral DP za razrede 470, 420 in fireball, JK Burja za razreda ILCA 4 in ILCA 7, JK Jadro pa za najmlajše na optimistih. JK Pirat je gostil 27 dvočlanskih posadk, prvenstvo pa so uspešno zaključili z odjadranimi vsemi devetimi predvidenimi plovi. Naslove državnih prvakov so si razdelili: Razred 420 Lina Sorta / Filip Valjavec – JK Pirat Rok Kovačič / Lara Božič – JK Pirat / JK Olimpic Jean Jakob Veznaver, Kristian Petaros – JK Pirat Razred 470 Tina Mrak / Teo Gerželj – JK Pirat Martin Fras / Mija Škerlavaj – JK Pirat Miran Guštin, Alenka Hočevar – JK Pirat Razred Fireball Marko Kocjaničič / Matic Kavčič – JK Olimpic / JK Fireball Marko Volk / Lara Bastar – JK Fireball Barbara Kraigher / Rok Volk – JK Pirat / JK Fireball V Izoli se je v odprti kategoriji ILCA 4 in ILCA 7 zbralo skupaj 26 jadralk in jadralcev, državni naslovi pa so razdeljeni takole: ILCA 7: Luka Zabukovec - JK Jadro Mark Rodica - JK Burja Benjamin Aganovič - JK Burja V razredu ILCA 7 je kot edino dekle jadrala tudi Alenka Valenčič (JK Burja) in končala 4. absolutno. ILCA 4 skupno Hana Lukas Oven - JK Burja Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Paskal Sinožič - JK Burja ILCA 4 dekleta Hana Lukas Oven - JK Burja Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Polona Popit Krušnik - JK Ljubljana ILCA 4 fantje Paskal Sinožič - JK Burja Matej Čotar - JK Burja Tine Koprivec - JK Burja ILCA 4 U16 dekleta Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Polona Popit Krušnik - JK Ljubljana ILCA 4 U16 fantje Matej Čotar - JK Burja Martin Fabjan - JK Olimpic Vladimir Kovačič - JK Ljubljana Trener Matija Čok: “Državno prvenstvo v odlični organizaciji JK Burja in v lepih, poletnih pogojih je zaključeno in uspeli smo izpeljati vseh devet plovov. Naši jadralci so zelo dobro jadrali, še posebej bi s trenerjem Jakobom Božičem pohvalila fante, ki trenirajo v ILCA 6, pa so tokrat nastopili v ILCA 7, ter Alenko, ki se je zelo dobro borila s starejšimi fanti v ILCA 7. Novembra nas čaka še EP ILCA 6, tako da nadaljujemo s treningom.” JK Jadro Koper je gostil najštevilčnejšo floto, kar 71 optimistov iz petih držav. Naslovi državnih prvakov so razdeljeni takole: Fantje Zlata kolajna: Mihael Zobec - JK Olimpic Srebro: Gordii Yazykov - JK Pirat Bron: Lan Černac Škofic - JK Pirat Dekleta Zlata kolajna: Lara Aurora Hummel - JK Jadro Srebro: Ida Falatov - JK Čupa Bron: Zoja Ribarič - JK Pirat Fantje U12 Zlata kolajna: Emanuel Fusil - K Pirat Srebro: Mitja Zobec - JK Olimpic Izola Bron: Leon Iungwirth - JK Jadro Koper Dekleta U12 Zlata kolajna: Brina Kuhelnik Karo JK Burja Srebro: Iva Šarič Travljanin JK Pirat
RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Uroš Kraševac je včeraj popoldne zaplul v Biskajski zaliv in se skupaj z 90 jadralci podal na regato Minitransat, solo prečkanje Atlantika v najmanjših regatnih jadrnicah registriranih za oceansko plovbo, ki merijo vsega 6,5 m. Regata Minitransat je razdeljena na dve etapi. Prva se začne pred francoskim pristaniščem Les Sables d'Olonne in zaključi pred pristaniščem Santa Cruz de la Plama na Kanarskih otokih. Po nekajdnevnem počitku jadralci začnejo s prečkanjem Atlantika in plujejo proti pristanišču Saint Francois na otoku Guadeloupe. Skupno bodo morali prepluti 4050 nmi oziroma 7500 km. Uroš Kraševac pluje na jadrnici Ashika II in tekmuje v razredu Proto. Včeraj je začel izjemno dobro in pluje na četrtem mestu. Vremenske razmere v Biskajskem zalivu so izjemno zahtevne. S severozahoda se približuje orkan Gabriella. Jure Jerman, vremenoslovec in jadralec, ki spremlja Uroša na regati, predvideva, da bo orkan zgrešil floto, bo pa zelo spremenil razmere. Vzhodni vetrovi bodo popustili in napredovanje proti jugozahodu bo naporno. Jure je Urošu pripravil dva scenarija za uspešno plovbo. Prvi predvideva, da bo orkan zgrešil floto, drugi pa ne. Urošu je dejal: »V primeru, da na radijski postaji slišiš besedo Gabrielle, potem poberi denar in pobegni.« Uroš Kraševac pluje z litijevimi baterijami BlueCell Uroš Kraševac je svojo jadrnico Ashika opremil z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 Ah 12,8 V . Teža posamezne baterije znaša zgolj 17 kg, v vsaki pa je 2,5 kWh električne energije. Uroš potrebuje elektriko za radijsko postajo, ki je edina njegova povezava z organizatorjem regate in drugimi tekmovalci ter avtopilota, ki mu omogoča prepotreben počitek in spanje v intervalih. Baterije se polnijo s pomočjo dveh 110W solarnih panelov BlueCell in vodnega generatorja, ki ga vključi, ko sončni paneli ne proizvajajo dovolj energije.

petek, 19. september

RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Po uspešni lanski izvedbi novega formata bo tudi letos večina jadralskih državnih prvenstev izpeljanih na isti konec tedna. Od danes do nedelje tako trije slovenski obmorski klubi - JK Pirat Portorož, JK Burja Izola in JK Jadro Koper gostijo jadralce šestih razredov, in sicer: JK Pirat razrede 470, 420 in fireball JK Burja razreda ILCA 4 in ILCA 7 JK Jadro razred optimist Spomnimo - državno prvenstvo za jadralce na deski je Klub jadralcev na deski BUM Koper organiziral že maja, državno prvenstvo za ILCA 6 pa bo izpeljano v okviru Martinove regate med 7. in 9. novembrom 2025. Zadnje prijave so se v vseh treh klubih zaključile; JK Pirat gosti 54 jadralcev, JK Burja 26 in JK Jadro 141 optimistov, ki so tudi najštevilčneje zastopan razred teh odprtih državnih prvenstev. Na slovenski obali je za ta konec tedna napovedan šibek veter, organizatorji in jadralci pa upajo na popoldanski maestral. Odprta državna prvenstva bodo končana v nedeljo, ko bomo, upajmo, razglasili državne prvake 2025
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
V zalivu Velo žalo na jugovzhodni strani otoka Palagruža so na globini 9m našli neeksplodirano letalsko bomo iz druge svetovne vojne. Neeksplodirana letalska bomba je ležala na morskem dnu, med skalami na jugozahodni strani otoka, kjer se običajno zasidrajo plovila, ki priplujejo na otok. K sreči, do sedaj noben navtik ni spustil sidra na staro bombo in je aktiviral. Po odkritju bombe so na otok pripluli potapljači proti eksplozijske specialne policijske enote iz Splita. Po ogledu te skoraj 2 m dolge bombe, so ugotovili, da varna odstranitev bombe, ki je ležala na globini 9m, ne bo mogoča. Zato so se odločili da se bombo uniči s kontrolirano detonacijo. Zato so predvčerajšnjim ob 15.15 uri razstrelili. Po poročilih policijske enote pri detonaciji ni prišlo do nikakršnih poškodb, razen morskega dna. Natančna lokacija: Palagruža Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Majhen otok sv. Andreja v Puljskem zalivu je od začetka tega meseca ponovno odprt za javnost. Ohranja zanimive zgodovinske stavbe ter dolgo in burno preteklost. Manj kot dva kilometra od središča Pulja je otoček sv. Andreja zgodovinski varuh Puljskega zaliva, kraja z dolgo in bogato zgodovino, ki je bila do nedavnega zavita v mistiko. Dostop do otoka je bil do sedaj prepovedan, v začetku tega meseca pa je bila ta prepoved dokončno odpravljena. Obisk je mogoč na lastno odgovornost. Vstop na otok je bil do sedaj prepovedan zaradi številnih nevarnosti. Ladjedelnica Uljanik ga je dolgo časa uporabljala za odlaganje kovinskih delov ladij in odpadnega železja, kar je povzročalo požarno ogroženost. Ker otok dolgo ni bil v uporabi so na njem tudi ostanki vodnjakov v katere bi lahko eventualni obiskovalci lahko padli. Dele ladij so sedaj končno odstranili in zavarovali nekatere nevarne dela. S tem je omogočen dostop na otok, ki pa je še vedno ni varen. Obiščete ga lahko le na lstno odgovornost. Otok Sveti Andrija v zaluvu luke Pula, je majhen otok v neposredni bližini nove marine Polesana. Njegova površina je približno 36 tisoč kvadratnih metrov, njegova obala pa je dolga približno 1200 metrov. Njegova najvišja nadmorska višina je le 24 metrov. Ker pa se nahaja v puljskem akvatoriju, se včasih zdi večji od svojih dejanskih dimenzij. Na otoku je nekaj pomembnih stavb, med njimi ruševine bizantinske cerkve po kateri je otok tudi dobil ime. Druga večja zgradba je avstro-ogrska trdnjava, ki jo je zgradil Kaiser Franz, v bližini pa so še ostanki potopljene ladje Viribis Unitis, ki so jo leta 1918 potopili italijanski pomorski diverzanti.

četrtek, 18. september

RumenoeNavtikapred 45 dnevi
September je tu, a poletja še ni konec. Mogoče je še lepše, ker ni tako vroče, ni gneče, cela Hrvaška pa vam ponuja zanimive festivale, eno-gastronomske dogodke in številne možnosti za uživanje v naravi. Poslovimo se od poletja z uživanjem v naravi in ​​se napolnimo z energijo za obdobje, ki sledi. RIJEKA BOAT SHOW, 25.9.-28.9.2025 Letošnji salon plovil v Reki - Rijeka Boat Show bo potekal med 25. in 28. septembrom letošnjega leta! Že več kot 40 let se piše zgodovina prvega in takrat največjega navtičnega sejma v regiji. Ni naključje, da je Reka prvo mesto, ki je imelo navtični sejem. Bogata zgodovina, povezana z morjem, vse od razglasitve Svobodnega kraljevega pristanišča Reka pred 306 leti, je začrtala razvojno pot mesta ob morju, ki zdaj doživlja nov, obnovljen vzpon, in kjer ima navtični sejem na Reki, navtični sejem na Reki, svoj namen in pomembno mesto že od leta 1984. MESEC MODRE RIBE, 19.9.-19.10.2025, CRIKVENICA V petek, 19. septembra se v Crikvenici začne 13. Mesec modre ribe! Od 19. septembra do 19. oktobra bo Riviera Crikvenica ponovno prizorišče edinstvene gastronomske zgodbe, med katero boste uživali v bogatem kulinaričnem in zabavnem programu. Dogodek odpirajo s fantastičnim tridnevnim programom. Septembra poteka Mesec modre ribe, povezan s projektom »Cesta modre ribe«, ki ga je zasnovala Turistična skupnost mesta Crikvenica, navdih pa je bila bogata ribiška zgodovina tega območja. Zakaj modra riba? Predvsem ker je bila v preteklosti eno izmed najpomembnejših živil v tradicionalni prehrani. Poleg tega so bili crikveniški ribiči že v 18. stoletju izkušeni in znani mojstrski lovci na modro, a tudi drugo ribo, številni pa so svoja znanja in veščine prenesli na generacije ribičev po vsem svetu. Na desetine restavracij na območju riviere se danes ponaša z znakom »Cesta modre ribe«, s katerim sporočajo, da imajo v stalni ponudbi jedi z modro ribo. RAB - OTOK SREČE VAS VABI Ali ste vedeli, da se lahko udeležite vodenih ogledov, ki jih organizira Turistična skupnost otoka Rab? Izkoristite to odlično priložnost, da še bolje spoznate ta čudoviti otok. Turistična skupnost mesta Rab bo od 4. junija 2025 začela z organiziranim brezplačnim ogledom mestnega središča za vse turiste, ki so na otoku Rabu. Vodenje bo potekalo tudi v septembru, enkrat tedensko, ob sredah, z začetkom ob 10. uri in trajanjem 90 minut. DOŽIVITE JESEN NA CRESU Otok Cres, eden najbolje ohranjenih in najbolj pristnih hrvaških otokov, očara vse leto, še posebej pa je lep jeseni, ko neokrnjena narava, blage temperature in bogata flora ustvarjajo popolne pogoje za aktivnosti na prostem. To jesen Cres postaja središče za ljubitelje narave, pohodništva in aktivnih aktivnosti na prostem prek dveh privlačnih programov - brezplačnega vodenega projekta "Cres Hike" in priljubljenega športnega dogodka "Cres & Lošinj Trail". MEDNARODNA KONFERENCA O ZDRAVSTVENEM TURIZMU (CIHT), 22.-23.10.2025, HOTEL OMORIKA CRIKVENICA Kvarner je zaradi izjemno ugodnega podnebja, prometne dostopnosti in lepote že zelo zgodaj začel razvijati zdravstveni turizem, kar je tudi razlog za prve turistične korake. Klimatska zdravilišča v Opatiji, Crikvenici, Velem in Malem Lošinju, na Rabu so bila zgrajena konec 19. in v začetku 20. stoletja. Ne glede na to, ali želite zdraviti bolezni ali jih, še bolje, preprečiti, boste v kvarnerskih destinacijah našli odlične klimatske možnosti, pa tudi visoko profesionalne zdravstvene storitve in različne rekreacijske programe.

sreda, 17. september

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Med letošnjim dopustom smo se ustavili na severu Dugega otoka. Odločili smo se, da se prvič zasidramo v zalivu Zaglavič. Ko smo v pluli v zaliv, je bil v njem zasidran le en gumenjak, za katerega smo vedeli, da v zalivu ne bo prenočeval. Sami smo se sidrali na globini 6 m, in spustili dobrih 20 m sidrne verige. Krmo plovila smo z dvema vrvema privezali na obalo in si zagotovili mirno prenočevanje. Privez je bil odličen tudi zaradi smeri valov, ki so prihajali v zaliv zaradi plovil, ki so glisirala mimo zaliva. Čeprav smo bili v zalivu konec julija, smo prenočevali sami. Zaliv je dobro zaščiten pred severnimi in zahodnimi vetrovi. Pred severnimi ga ščiti rt Zaglavič, katerega vrh je visok 41 m. V južnem delu je zaliv zaščiten pred južnimi vetrovi. Dno v zalivu je peščeno, ponekod poraslo s travo. Globina morja naglo narašča, tako da je najbolje sidrati v skrajnem severozahodnem delu zaliva, kjer so globine od 2 do 8 m. Z oddaljevanjem od obale proti jugovzhodu globina hitro naraste na 15 in več m. Globina morja na krmi plovila na fotografijah je 3 m. V zalivu ni ponudbe. Najbližja gostilna in samopostrežna trgovina sta v kraju Božava, najbližja bencinska črpalka pa je v mestu Zadar, do koder je 15 nmi plovbe. Za zaliv ni podeljena koncesija. Sidranja na lastnem sidru ni treba plačevati. Natančna lokacija zaliva: Zaglavič - Dugo otok {gallery}zaglavic{/gallery}
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Pravilna nega in čiščenje plovil pred zimovanjem sta nujna, če želimo ohraniti plovilo v brezhibnem stanju in mu podaljšati življenjsko dobo. Če to opravilo zanemarimo, se zaradi mraza, vlage in soli hitro pojavijo poškodbe, ki vodijo v draga in dolgotrajna popravila. S skrbno pripravo jeseni prihranimo spomladi skrbi – plovilo bo čisto, zaščiteno in pripravljeno, da nova sezona steče brez zapletov. Notranji prostori Za oblazinjenje in usnje v notranjosti plovila je najprej potrebno odstraniti črne sledi dežja. Uporabite Čistilo za črne sledi dežja , ki nežno, a temeljito očisti madeže in hkrati zaščiti površino Če se pojavijo trdovratni madeži – na oblazinjenju, okrog šivov, robov, kjer se umazanija zasuši – pomaga Čudežna gobica Star brite ; z njo dosežete globinsko čiščenje tam, kjer običajna čistila ne zmorejo. Ko je notranjost očiščena, uporabite izdelek za poliranje in čiščenje kože oziroma usnja, ki doda sijaj in osveži barvo; to je pomembno zlasti, če je bilo plovilo izpostavljeno soncu in vlagi. Priporočamo Usnje za poliranje in čiščenje . Čiščenje zunanjega dela gumenjaka (PVC in Hypalon) PVC gumenjaki so lažji in cenovno ugodnejši, a bolj občutljivi na UV-žarke. Potrebujejo redno zaščito pred soncem, sicer material otrdi ali zbledi. Hypalon gumenjaki so trpežnejši in odpornejši na UV-žarke in sol, a kljub temu zahtevajo redno čiščenje in zaščito za ohranitev barve in elastičnosti. Za oba tipa gumenjakov priporočamo čistila Blue Marine, ki jih priporočata ORCA in ladjedelnica Grand Boats. Za čiščenje gumenih delov (PVC, Hypalon) je namenjeno Čistilo za gumenjake New Magi c . To sredstvo učinkovito odstrani umazanijo, sol in ostanke, obenem pa obnavlja videz tubusov. Ko je površina čista, uporabite Odstranjevalec madežev Shmuffex , ki skrbi za temeljito odstranjevanje plesni, glivic in dolgo obstojnih madežev, tudi na tistih mestih, kjer se vlaga nabira. Ko so tubusi in drugi gumeni deli očiščeni in suhi, je čas za zaščitni premaz: Gumemp 100 ustvarja zaščitni sloj, ki ščiti pred bledenjem, pokanjem ter negativnimi vplivi UV‑žarkov in soli. To je ključno za ohranitev barve, elastičnosti in življenjske dobe materialov. Ostala čistila za plovila Za kovinske dele trupa, vijake, krmne lopatice in podobno, kjer se lahko pojavi rja ali oksidacija, uporabite Odstranjevalec rje . Ta izdelek učinkovito odstrani rjo in madeže s kovinskih površin, tudi tistih, ki so dolgo neobdelani. Za čiščenje napihljivega čolna ali drugih gumijastih površin, ki niso tubusi, je primeren izdelek Yachticon čistilo za napihljive čolne – odstranjuje umazanijo brez agresivnih kemikalij, ki bi poškodovale material. Če želite dodatno zaščito za gumijaste površine, uporabite Yachticon sredstvo za nego napihljivih čolnov – preprečuje pokanje in bledenje ter ohranja elastičnost. Gelcoat in motorna plovila – zunanja zaščita Za trupe in površine iz gelcoata, ki so pogosto izpostavljeni solni vodi, vetru in soncu, je po čiščenju potrebno poliranje in zaščita. Če se pojavijo madeži ali rja na gelcoatu, kot pri kovinskih spojih, uporabite že prej omenjeno Odstranjevalec rje , ki je učinkovit tudi tukaj. Za redno vzdrževanje sijaja je primerna Gelcoat medium pasta z voskom , ki daje osnovno zaščito in naraven sijaj. Ko želite osvežiti sijaj brez agresivnega brušenja, uporabite 3M Light polirna pasta – nežnejša do površine, a učinkovita. Če je površina res poškodovana ali so praske globoke in trdovratne madeže, je potrebna močnejša pasta: Gelcoat močna polirna pasta , ki povrne sijaj in zmanjša vidnost poškodb. Priprava Jet skijev na zimovanje Jet skiji pogosto zahtevajo kombinacijo obeh zgornjih vrst nege: zunanje površine, gelcoat in kovinski deli. Za hitri zunanji čišči primerna je Čudežna gobica Star brite , ki odstrani madeže brez da bi poškodovala površino. Za zaščito plastike in gelcoata na jet skijih je smotrno ponovno uporabiti Gelcoat medium pasta z voskom , ki nudi zaščito pred soncem in soljo ter ohranja sijaj. Pri kovinskih delih – vijaki, lopatice, priključki – je nujno uporabiti Odstranjevalec rje – preprečuje korozijo in rjo, ki se z leti le poglablja. Potrebujete svetovanje? V kolikor potrebujete nasvet, kako najbolje poskrbeti za vaše plovilo, vas vabimo v naš salon v Miklavžu, kjer vas bodo prijazno postregli naši strokovnjaki. Vse priporočene izdelke za čiščenje in zaščito lahko kupite tudi neposredno v salonu. POKLIČITE NAS: 📞 +386 (0)2 629 04 00 PIŠITE NAM: ✉️ info@moto-nautika.com OBIŠČITE NAS: 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju DELOVNI ČAS PON – PET: 08.00 – 18.00 SOBOTA: 09.00 – 13.00 NEDELJA IN PRAZNIKI: zaprto ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #3) 📱 +386 51 222 122 ✉️ oprema@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Premierno predstavljen v Cannesu, kjer so ga navtični navdušenci že lahko preizkusili na vodi, Cayman 50.0 Hard Top na novo piše pravila igre med RIB plovili. To je novo paradno plovilo prestižne serije Cayman, ki brezkompromisno združuje eleganco, tehnološko naprednost in izjemno prostorsko rešitev. Namenjeno je najzahtevnejšim lastnikom, ki iščejo nekaj več – v dizajnu, vožnji in doživetju na vodi. Prostornost brez konkurence S skupno dolžino 14,40 metra in skoraj 4,30 metra širine Cayman 50.0 HT presega dimenzije običajnih RIB plovil. Že na prvi pogled navduši z elegantnim karbonskim trdim nadstreškom , v katerega je integrirano vetrobransko steklo z brisalcem – estetski in funkcionalni poudarek, ki nudi celovito zaščito komandnemu mestu. Prostor na krovu je premišljeno zasnovan. Na krmi je velik ležalni prostor , pod katerim se nahaja garaža za opremo , ob strani pa električno pomična paserela , ki olajša dostop na obalo. Osrednji dnevni prostor ponuja popolno prilagodljivost – dve električni mizi, ki se pospravita v palubo, omogočata hitro spremembo namembnosti. Kuhinja je popolnoma opremljena: indukcijska kuhalna plošča, umivalnik, hladilniki iz brušenega jekla in rezalna deska omogočajo resno kulinarično ustvarjanje tudi na vodi. Poleg tega štirje obrnjeni sedeži nudijo popolno udobje tudi med vožnjo. Zmogljivost, ki navduši Cayman 50.0 HT ni le eleganten – je tudi izjemno zmogljiv. Možno ga je opremiti z do štirimi izvenkrmnimi motorji , ki skupaj razvijejo do 1.800 konjskih moči . Takšna konfiguracija omogoča visoke hitrosti, suvereno vodljivost in izjemno stabilnost tudi v zahtevnejših razmerah. Dvojni gliserski trup s stopnicami poskrbi za mirno in varno plovbo, hkrati pa zmanjšuje porabo goriva pri večjih hitrostih. Z mislijo na prihodnost Ranieri International pri tem modelu ni pozabil niti na trajnost. Uporabljeni so vinilesterske smole in reciklirani materiali v notranjosti, kar dokazuje jasno zavezanost k bolj trajnostni prihodnosti navtike – brez žrtvovanja estetike ali kakovosti. Luksuz pod palubo Pod palubo Cayman 50.0 HT ponuja pravo presenečenje – dve ločeni spalni enoti s štirimi ležišči , obloženi z naravnim lesom in oblikovani v toplih, mehkih linijah, ki spominjajo na razkošje pravih jaht. Prostorna kopalnica z ločeno prho pa zagotavlja, da udobje ostaja na najvišjem nivoju tudi pri daljših križarjenjih. Premiera v Cannesu, kmalu tudi v Genovi Cayman 50.0 HT je svojo svetovno premiero doživel na Cannes Yachting Festivalu , sledila pa bo še predstavitev na mednarodnem navtičnem sejmu v Genovi – dve odlični priložnosti, da v živo doživite mojstrovino italijanske ladjedelnice Ranieri International. Želite več informacij? Obiščite nas v našem salonu na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž , ali nas pokličite: 📞 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📞 +386 51 222 122 Celotno ponudbo si lahko ogledate tudi na: 🌐 www.moto-nautika.com 🌐 www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
V svetu najsodobnejših in najinovativnejših plovil je izbor finalistov za prestižno priznanje Best of Boats 2025 vznemirljiv dogodek, ki odraža najnovejše dosežke v navtični industriji. Letos je med kandidati je tudi plovilo Saxdor 340 GTWA, ki je s svojo izjemno zasnovo in tehničnimi inovacijami postalo finalist. Saxdor 340 GTWA: vrhunski športno-potovalni gliser Saxdor 340 GTWA je plovilo, ki združuje športno zmogljivost, eleganco in funkcionalnost v eni premišljeno oblikovani celoti. Namenjen je tistim, ki želijo uživati v razkošju na vodi, hkrati pa zahtevajo vrhunsko upravljanje in zanesljivost. Z dolžino približno 10,78 metra in inovativnimi rešitvami v notranjosti ter zunanjosti je ta plovilo odličen primer sodobne navtične tehnologije. Inovacije in oblikovalske prednosti Ena izmed ključnih lastnosti Saxdor 340 GTWA je njegova aerodinamična in funkcionalna zasnova, ki omogoča optimalno uporabnost prostora in visoko stopnjo udobja. Plovilo je opremljeno z naprednimi materiali, ki zagotavljajo trpežnost in lahkotnost, hkrati pa izboljšujejo aerodinamiko in energijsko učinkovitost. Posebnost tega modela je tudi prilagodljivost notranjega prostora, ki omogoča enostavno preoblikovanje za razne namene – od družinskih izletov do športnih aktivnosti na vodi. Napredne tehnologije upravljanja in integrirani sistemi za varnost in zabavo zagotavljajo brezskrbno in prijetno jadranje. Zakaj je Saxdor 340 GTWA finalist? Izbor v finale za nagrado Best of Boats 2025 je dokaz, da Saxdor 340 GTWA izstopa med konkurenco s svojo inovativnostjo, oblikovalsko dovršenostjo in uporabniško usmerjenostjo. Organizatorji ocenjevalnega procesa so poudarili, da je ta model odličen primer, kako sodobni jadralski trendi in trajnostne rešitve lahko sobivajo v elegantni in funkcionalni obliki. Priznanje za inovativnost in kakovost Postati finalist za to prestižno nagrado je veliko priznanje za proizvajalca Saxdor Yachts, ki s plovilom Saxdor 340 GTWA potrjuje svojo zavezanost k inovacijam, kakovosti in zadovoljstvu uporabnikov. Nagrada Best of Boats 2025 je mednarodno priznanje, ki slavi najboljše v svetu plovil, in kandidat, kot je Saxdor 340 GTWA, je vsekakor v ožjem izboru za najboljše. Več informacij o plovilih Saxdor pri slovenskem zastopniku Newera Yachtingd.o.o., tel.  041 699 325.

ponedeljek, 15. september

RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell je predstavila novost na slovenskem trgu, baterijo s kapaciteto 314 Ah oziroma uporabno energijo 3840 Wh. Litijeve baterije uspešno prodirajo v navtiko. Hiter napredek tehnologije LiFePO4 baterij bo nedvomno povzročil zamenjavo svinčenih akumulatorjev kot porabniških oziroma servisnih baterij na plovilih, avtodomih in hišnih aplikacijah. Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell se je v Sloveniji predstavila pred šestimi leti. Dosedanji paleti baterij se je pridružila nova s kapaciteto 314 Ah. Glede na nazivno kapaciteto to sicer ni nič posebnega, ko pa se poglobimo v baterijo, pa vidimo, da gre za velik tehnološki preskok. Izjemna kapaciteta baterije Baterija Blue Cell 314 Ah 12,8 V ima standardno velikost klasične svinčene baterije s kapaciteto 150 Ah. V dolžino meri 483 mm, v širino 172 in v višino 240 mm. Njena teža pa znaša zgolj 32 kg. Če jo primerjamo s klasičnimi svinčenimi akumulatorji, ima baterija enako uporabno kapaciteto kot trije svinčeni akumulatorji, katerih teža bi bila okrog 180 kg. Ne smemo pozabiti, da se litijeve baterije lahko izpraznijo do 0 % ali z drugimi besedami uporabna kapaciteta je enaka nazivni kapaciteti. Pred poškodbami pri preglobokem praznjenju jih ščiti BMS (Battery Management System) – sistem za zaščito baterije, ki baterijo izklopi, ko se popolnoma izprazni oziroma, ko se povsem napolni. Povečana izhodna moč Nova generacija baterij omogoča večje izhodne tokove oziroma zagotavljajo večjo moč. Pri litijevih baterijah je običajno tok praznjenja med 0,5 in 1,0 nazivne kapacitete, kar je bistveno manj kot svinčene baterije. Baterijo s kapaciteto 100 Ah lahko praznimo s tokom največ 100 A. Nova baterija BlueCell 314 Ah omogoča izhodni tok 200 A oziroma moč 2,56 kW ... Kratkotrajni tok do 3 sekunde pa lahko pri tej bateriji doseže celo 300 A. Dolga življenjska doba Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 314 Ah 12.8 V baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije preko 80 %, kar je kar 1000 ciklov več od cikličnih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da bi se baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. Litijeve baterije imajo pred svinčenimi še eno veliko prednost. Tudi po poteku življenjske dobe bo njihova kapaciteta še vedno okrog 70 %. Garancija na kakovost Tehnologija baterij LiFePO4 je najzanesljivejša tehnologija litijevih baterij in hkrati tudi najbolj varna za uporabo. Litijeve baterije BlueCell imajo zato kar 5-letno garancijo in življenjsko dobo 10 let. V tem obdobju bi zamenjali vsaj dve, če ne kar tri komplete servisnih baterij na plovilu. Tehnični podatki BlueCell 314Ah 12,8V: Nazivna napetost: 12,8 v Nazivna kapaciteta: 314 Ah (pri 0,2C) Uporabna kapaciteta: 314 Ah (pri 0,2C) Uporabna energija: 4020 Wh Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80% Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50% Tok polnjenja: 150 A Tok praznjenja: 200 A Tok praznjenja (do 3 s): 300 A Izklop nizka napetost: 10 V Temperaturno območje praznjenja: od -20°C do +60°C Temperaturno območje polnjenja: od 0°C do +45°C Vodoodpornost: IP65 Teža: 32,0 kg Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm Za več informacij o bateriji ali ponudbo lahko pišete na alaris(at)alaris.si ali pokličete na (031) 30 30 86. NAKUP

nedelja, 14. september

RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Včeraj se je v italijanskem Tržiču, Monfalconeju, zaključilo svetovno prvenstvo ORC za dvočlanske posadke na velikih jadrnicah. Potem ko se je organizator odločil, da za prvi dan predvideno regato zaradi močnega deževja odpove, so potem jadralci uspešno odjadrali dvodnevno navigacijsko regato vzdolž istrske obale. Med 42 ekipami iz 12 držav smo imeli letos tudi močno slovensko udeležbo, tekmovanja so se udeležile kar štiri posadke pod slovensko zastavo . Iskrene čestitke gredo ekipi Samuela Manuarda in Jureta Jermana, ki sta na jadrnici First 36 osvojila tretje mesto in bronasto odličje na svetovnem prvenstvu! Tudi druge naše posadke so jadrale v skupini B in se uvrstile takole: 11. mesto: Dušan Ušeničnik in Tim Robnik z jadrnico Elaya 12. mesto: Vladimir Borštnar in Bojan Gale z jadrnico Joy (aktualna evropska in državna prvaka) 27. mesto: Andrej Jereb in Jernej Drofenik z jadrnico Glenfield

sobota, 13. september

RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Uvod: Za vse prave ljubitelje jadranja in tiste, ki sanjajo o premikanju lastnih meja na odprtem morju, Veruda Sailing School prinaša edinstveno priložnost. Pridružite se nam na legendarni Rolex Middle Sea Race 2025 – regati, ki se z vso pravico uvršča med svetovne dragulje offshore jadranja, ob bok slavnim tekmam, kot sta Fastnet in Sydney-Hobart. To ni samo dirka; to je izziv, avantura in potovanje, ki vas bo oblikovalo kot jadralca. O Regati (Rolex Middle Sea Race 2025): Rolex Middle Sea Race je 606 navtičnih milj dolga odiseja, ki vas popelje v nasprotni smeri urinega kazalca okoli Sicilije. Izpluli boste iz zgodovinskega Velikega pristanišča Malte, naravnega amfiteatra, iz katerega ladje izplujejo ob gromozanskem poku topov s Saluting Battery. Trasa regate poteka mimo aktivnih vulkanov Etne in Strombolija, skozi Messinsko ožino in mimo razgibanih, legendarnih otokov, preden se vrnete v ikonično pristanišče Malte. To je več kot dirka; to je preizkus spretnosti, bitka z elementi in nepozabna pustolovščina skozi nekatera najlepša in z miti prežeta morja na svetu. Kot je nekoč Humphrey Bogart z malteških obal zamišljeno dejal, je to resnično "snov, iz katere so narejene sanje." Regata je znana po svojih raznolikih in pogosto zahtevnih pogojih, zaradi česar je pravi preizkus poguma posadke in taktične spretnosti. To je edinstven izziv v offshore jadranju in obvezen dogodek za resne jadralce po vsem svetu. Vaš Inštruktor – Dokazan Offshore Prvak: Vaše potovanje bo vodil inštruktor z globoko strastjo do offshore jadranja in zgodovino izjemnih uspehov. Ista oseba, ki je lani osvojila prvo mesto v svojem razredu na zahtevni regati Pesaro-Pula. Letos je uspešno vodil tudi tečaje Pula-Palagruža-Pula (400 NM) ter dvoročno regato Cinquecento (700 NM). Njegove neprimerljive praktične izkušnje in bogato taktično znanje vas bodo vodile skozi zahtevne razmere Rolex Middle Sea Race. Več kot Regata – Celovito Doživetje: Veruda Sailing School ne ponuja samo sodelovanja na regati. Pripravili smo celovit program za tiste, ki želijo to avanturo izkoristiti v največji možni meri: Master the Passage: Pula to Malta Offshore Adventure : Za tiste, ki si želijo napredno offshore izkušnjo pred samo regato, nudimo 5-7 dni dolgo plovbo iz Pulje do Malte (od 9. oktobra), idealno za urjenje in pripravo. Adriatic Discovery: Malta to Pula Offshore & Cruise : Po regati se sprostite in raziskujte! Ta 8-12 dni dolga plovba (od 26. oktobra) vas vrača z Malte v Puljo, z vključenimi turističnimi postanki vzdolž čudovite italijanske obale. Več o tečaju Rolex Middle Sea Race in si zagotovite svoje mesto na https://verudasailing.school/rolex-middle-sea-race-2025.html . Število mest je omejeno! Ne zamudite priložnosti, da postanete del zgodovine in doživite jadralsko avanturo življenja z Veruda Sailing School!
RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Svetovno prvenstvo za iQFOiL U23 v portugalskem Portimau je končano z zares uspešnim nastopom Line in Vala Eržena. Oba sta skozi cel regatni teden jadrala odlično in prijadrala nekaj uvrstitev v samem vrhu. Lina prvenstvo končuje na 13. mestu, komaj 18-letni Val pa na 20. mestu v skupni U23 razvrstitvi in kot tretji v kategoriji U19. Svetovnega prvenstva se je udeležilo 143 jadralk in jadralcev iz 30 držav. Trener Igor Eržen je takole povzel njune nastope: “Danes smo nadvse uspešno zaključili svetovno prvenstvo U23. Ugodne vetrovne razmere smo dodobra izkoristili in odpeljali rekordno število regat. Lina je ujela odlično formo in bila skozi vse dni na ali blizu mesta, ki vodi v boj za medalje. Na koncu je zaključila na odličnem 13. mestu, ki daje veliko spodbude za nadaljevanje sezone. Val je prinesel že odlično formo s prejšnjega prvenstva U19 in jo tukaj še nadgradil. Izkazal se je v borbah z starejšimi in bolj izkušenimi tekmovalci iz veliko močnejših ekip. Na prvenstvu je zelo izstopal Avstralec, nosilec srebrne olimpijske medalje iz Pariza. Top 20 za Vala je uspeh sezone, ki pa še ni končana. Zelo veseli podatek, da Val regato končuje tudi kot tretji v kategoriji U19. Zelo sem vesel in ponosen na predstave Line in Vala in se veselim nadaljevanja sezone.”

petek, 12. september

RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Somnio je jahta, ki bo definriala popolnoma nov razred luksuznih jaht in križarjenja.  Njena velikost je spektakularna – po dolžini in prostornini bo največja jahta na svetu. Z 39 zasebnimi rezidencami in 6-zvezdičnimi namestitvenimi in storitvenimi kapacitetami bodo njeni lastniki in povabljeni gostje tvorili intimno skupnost, ki bo obkrožila svet v lahkotnem slogu in udobju. Projekt, katerega stroški gradnje, načrtovanja in opremljanja znašajo približno 500 milijonov evrov, nadzira soustanovitelj podjetja Somnio, kapitan Erik Bredhe, prej kapitan ladje M/V The World. Jahta ima novo filozofijo. Ni več namenjena samo enemu lastniku in njegovim gostom, temveč bo imela več solastnikov, ki si bodo na jahti zakupili svoje stanovanje. Velikosti stanovanj se bodo gibale od 182 kvadratnih metrov, dvosobnih stanovanj, do 963 kvadratnih metrov, ki so dovolj velika, da vključujejo 3 do 4 spalnice z dnevno sobo in jedilnico. Med posebno opremo so lahko telovadnica, osebna kuhinja in knjižnica ter notranje in zunanje jedilnice. Cene stanovanj se začnejo pri 20 milijonih evrov, posebno opremo pa je mogoče prilagoditi življenjskemu slogu in zahtevam vsakega lastnika. Plovbo po širnih morjih Od oddaljenih otoških verig do polarnih odprav, Somnio obljublja izpolnitev življenjskih potovalnih sanj. Njena dejanska pot je skrbno varovana skrivnost, določena s soglasjem in določeno mero prilagodljivosti željam solastnikov. Seveda lahko pričakujete, da bo Somnio krasila nekatere najbolj iskane in ekskluzivne destinacije za jahte, od Portofina in Monaka do Francoske Polinezije in Antarktike. {gallery}somnio{/gallery} Ustvarjena za življenje, prilagojena za bivanje Z dolžino 222 metrov je Somnio namensko zasnovan tako, da ponuja pravo ravnovesje med prostornimi prostori za uživanje skupnosti in zasebnimi rezidencami, ki jim lahko rečemo dom. Ponujala bo vse storitve, ki se pričakujejo od 6-zvezdičnega letovišča ali ekskluzivne superjahte, hkrati pa bo zagotavljala intimen in bivalni občutek. Notranjost bo dokončana po najvišjih možnih standardih, s 39 popolnoma prilagodljivimi apartmaji. Krmna paluba bo glavno središče jahte in postala pravi kraj za uživanje v sproščujočem dnevu na morju. Območje Beach Club se bo odpiralo na zunanjo palubo z velikim plavalnim bazenom in dvema velikima spa centroma, pa tudi bari in razkošni zunanji saloni in sedeži kot osrednjimi značilnostmi. Na krmi bo marina gostila široko paleto opreme za vodne športe in čolnov, ki bodo olajšali pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje. Somnio gradi norveška ladjedelnica VARD, hčerinska družba italijanskega ladjedelniškega velikana Fincantieri. Življenje polno priložnosti Storitveni standardi Somnia bodo vključevali udobje in storitve 6-zvezdičnega hotela, vključno s popolnimi concierge storitvami za potrebe na krovu in na kopnem: dve restavraciji z jedmi na prostem, spektakularna vinska klet z 10.000 steklenicami in degustacijska soba, salon in knjižnica na zgornji palubi, sproščen športni bar, klub poznavalcev z vrhunskimi žganimi pijačami in široko paleto cigar, tržnica v slogu kavarne za nakup dnevnih pridelkov, kino, najsodobnejši spa, vrhunski zdravstveni in fitnes centri ter klub na plaži z opremo za vodne športe in čolni za lažje pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje. Restavracije na Somniu so zasnovane po strogih standardih in bodo na voljo tudi gostujočim kuharjem svetovnega razreda, ki se bodo pridružili jahti na različnih lokacijah in na krovu pripravljali slastne jedi, izključno za lastnike in njihove goste. Za podporo potovanj po vsem svetu bo Somnio sodeloval s svetovno priznano luksuzno potovalno agencijo, ki bo zagotavljala izlete, usmerjene na destinacijo, in po potrebi na krov pripeljala lokalne strokovnjake, gostujoče predavatelje ali zabavljače, ki bodo potnike na krovu poglobili v vse vidike destinacije, še preden jo dosežejo. Plovba po celem svetu Poudarek bo na počasnem, globalnem načrtu potovanja v slogu križarjenja, vendar z dostopom in destinacijami v slogu jaht. Daljše bivanje v pristanišču bo načrtovano, kjer bo to upravičeno, velika pozornost pa bo namenjena lokacijam, ki so bolj eksotične ali nedostopne za tradicionalne komercialne podvige. V skladu z življenjskim slogom zasebne jahte je namen lastnikom zagotoviti svobodo, da v kratkem času določijo destinacije mini potovanja med dvema fiksnima pristaniščema, skupaj z vsemi aktivnostmi, ki bi jih želeli vključiti. To še posebej dobro deluje, če želite raziskati majhne, ​​edinstvene destinacije v krajih, kot so Sredozemlje, Jugovzhodna Azija ali Karibi. Trajnost oceanov Oceani in njihovi prostrani, v nekaterih primerih celo nedotaknjeni viri so ključnega pomena za dolgoročno prehransko varnost in blaginjo ljudi. Prav tako zagotavljajo bistveno zaščito pred globalnim segrevanjem in upadanjem biotske raznovrstnosti. S partnerstvom s Somnio Global, napredno znanstveno raziskovalno in razvojno organizacijo s sedežem v Detroitu, bo Somnio imel na krovu zmogljivosti, ki mu bodo omogočile izvajanje osredotočenih raziskav oceanov. To bo vključevalo celovite študije in testiranje prototipov rešitev, zlasti tistih, ki zmanjšujejo negativne vplive na morsko okolje. Somnio naj bi služil tudi kot platforma za organizirane filantropske in izobraževalne dogodke v skupnosti in, kar je še pomembneje, za povezovanje z lokalnimi podobno mislečimi predstavniki na destinacijah, ki jih bo obiskal.

sreda, 10. september

RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Ranieri International z dvema svetovnima novostma, Grand z vrhunskimi gumenjaki, ZAR Formenti pa z brezčasnim slogom in inovacijami Med 9. in 14. septembrom 2025 francoski Cannes znova gosti enega najprestižnejših navtičnih dogodkov v Evropi – Cannes Yachting Festival . Več kot 700 razstavljenih plovil, več kot 600 razstavljavcev in tisoči obiskovalcev so tudi letos potrdili pomen tega dogodka kot osrednje točke za predstavitev najnovejših trendov v svetu plovil, navtične opreme in tehnologije. Tudi Moto-Nautika d.o.o. se je kot ponosni zastopnik vrhunskih blagovnih znamk – Ranieri International , Grand Boats in ZAR Formenti – udeležila festivala, kjer so bile premierno predstavljene pomembne novosti, ki prihajajo tudi na slovenski trg. Ranieri International – dve premieri, ki dvigujeta standarde Italijanski proizvajalec Ranieri International je predstavil dve svetovni novosti: 🔹 Next 255 SL – sodobno zasnovan dnevni cruiser z izrazito športno linijo, udobno kabino, prefinjenimi materiali in prostorno palubo. Idealen za izlete z družino ali prijatelji. 🔹 Cayman 50.0 HT – luksuzni kabinski RIB z dolžino 15 metrov, trdo streho (Hard Top), več kabinami, bogato opremo in impresivnimi zmogljivostmi. Gre za največji model v Ranierijevi ponudbi in resnično prestižno plovilo. Grand Boats – gumenjaki za najvišjo raven udobja Grand Boats je s svojo prestižno serijo Golden Line ponovno dokazal, zakaj sodi med vodilne proizvajalce v segmentu visokokakovostnih gumenjakov. Obiskovalce so navdušili predvsem modeli G750 , G850 in večji modeli, ki izstopajo z razkošno opremo, naprednimi materiali in odličnimi plovnimi lastnostmi. ZAR Formenti – inovacija v klasični eleganci Na sejmu se je s svojo prepoznavno identiteto močno predstavila tudi znamka ZAR Formenti , znana po trdih RIB plovilih z izrazitim trupom in funkcionalnim oblikovanjem. Obiskovalce so pritegnili njihovi najbolje prodajani modeli, med njimi: ZAR Formenti se osredotoča na uporabniško izkušnjo, detajle in vsestranskost, kar ga postavlja v sam vrh med evropskimi proizvajalci RIB plovil. Za navtiko prihodnosti obiščite Moto-Nautiko Prisotnost na Cannes Yachting Festivalu 2025 še dodatno utrjuje vlogo podjetja Moto-Nautika d.o.o. kot zanesljivega partnerja na področju kakovostnih plovil, svetovanja in celovite podpore pri nakupu. Neposredni stik s proizvajalci in hiter dostop do novosti omogočata, da so najboljši modeli na voljo tudi za slovenske kupce – s preverjeno kakovostjo, profesionalno podporo in individualnim pristopom. 🔹 Salon Moto-Nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 02 629 04 00 (odzivna št. #2) | Plovila: +386 31 300 903 📧 info@moto-nautika.com 🌐 www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Odkrijte najnovejše trende in najboljše blagovne znamke – Moto-Nautika vam odpira vrata v svet navtičnega prestiža. Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Jesenski meseci so idealni za premišljen nakup plovila. Moto-Nautika vam ponuja odlično priložnost, da si zagotovite vrhunsko motorno plovilo ali gumenjak iz zaloge – z bogato opremo, takojšnjo dobavo in ugodnejšo ceno. V nadaljevanju vam predstavljamo tri izjemne modele, ki izstopajo v svojem razredu. Ranieri International Next 255 LX – športna eleganca v luksuzni izvedbi Dolžina: 7,8 m | Kapaciteta: 10 oseb | Status: novo plovilo Redna cena: 94.554€ + DDV, Ugodnejša cena: že od 80.278 € + DDV Motor ni vključen v ceno Model Next 255 LX navdušuje z izjemnim razmerjem med udobjem, prostornostjo in estetsko dovršenostjo. Plovilo je zasnovano za zahtevne navtične navdušence, ki iščejo prestižno kabinsko plovilo za družinske izlete ali sproščene vikende na vodi. Vključena oprema: T-top v sivi barvi Vgrajen hladilnik Luksuzno oblazinjenje Matrix Bočna zložljiva stola Kabina z ležiščem Navigacijske luči Električni vinč Zaradi prostorne in svetle kabine, vrhunske opreme in sodobnega dizajna je Next 255 LX odlična izbira v segmentu kabinskih plovil. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-next-255/ Grand G850HGLF Black INOX Carbon – prestižen gumenjak brez kompromisov Dolžina: 8,5 m | Kapaciteta: 12 oseb | Status: novo plovilo Redna cena: 94.069 € + DDV, Ugodnejša cena: že od 70.551 € + DDV Motor ni vključen v ceno Model G850HGLF Black INOX Carbon je vrhunski predstavnik luksuznih gumenjakov, izdelan iz visokokakovostnih materialov s poudarkom na uporabni vrednosti in dizajnu. Odlikuje ga visoka nosilnost, izjemna stabilnost in bogata tovarniška oprema. Izpostavljena oprema: Hypalon ORCA Black Carbon (5-letna garancija) Seadeck obloga po celotnem čolnu Inox vinč s sidrom in verigo Veliki ležalni površini spredaj in zadaj Udoben U-sedežni del zadaj Vgradni hladilnik Tuš s 100-litrskim rezervoarjem Inox ograjice in zaščita trupa Centralno nameščen 300-litrski rezervoar za gorivo Plovilo je takoj dobavljivo iz zaloge in predstavlja odlično priložnost za vse, ki želijo brezkompromisno kakovost in prepoznaven videz. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-black-inox-carbon/ Ranieri International Cayman 19S z Yamaho F150HP – skoraj nov, vrhunsko opremljen in pripravljen na splovbo Dolžina: 5,95 m | Kapaciteta: 12 oseb | Motor: Yamaha F150HP Delovne ure: 37,5 | Cena: 36.990 € z DDV Ta odlično ohranjen in malo rabljen gumenjak je bil kupljen in vzdrževan pri Moto-Nautiki. Opremljen je z vrhunsko opremo in predstavlja odlično vrednost za vse, ki iščejo zanesljiv in zmogljiv gumenjak. Oprema vključuje: Hypalon Orca tubusi, bel antifouling Podaljšane platforme z lestvijo SeaDeck obloga, tikovina, inox tenda Tuš z rezervoarjem (45 L) Navigacija (GPS, fishfinder, globinomer) Audio sistem Boss, digitalni števci Yamaha Elektronska komandna ročica (drive-by-wire) Hidravlični volan Vključen tudi rezervoar za gorivo (105 L) Na voljo z vso dokumentacijo, servisno knjigo in možnostjo dokupa homologirane prikolice. Priložnost, ki je ne gre spregledati. Imamo več kot sto plovil na zalogi po ugodnejših cenah. Pridite in izberite: Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-cayman-19s/ Vsa plovila so na ogled v našem salonu. Več kot 100+ plovil na zalogi: https://bit.ly/zaloga-plovil Moto-Nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 02 629 04 00 (odzivna št. #2) | Plovila: +386 31 300 903 📧 info@moto-nautika.com 🌐 www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Vabljeni na osebni ogled ali svetovanje – z veseljem vam pomagamo pri izbiri idealnega plovila!