Vir: eNavtika

sreda, 18. junij

RumenoeNavtikapred 37 dnevi
Dan Lenard je 14. junija izplul iz Dubrovnika, da bi postavil nov svetovni rekord v solo jadranju na jadrnici ILCA7. Žal je moral svoj drugi poskus zaključiti predčasno. Dan Lenard je začel svojo plovbo pred Dubrovnikom. Pred začetkom je bila vremenska napoved ugodna za postavitev novega Guinnessovega rekorda. Žal je bil takoj po izplutju razočaran, saj so mu šibki vetrovi omogočali le počasno plovbo s hitrostjo okrog 2 vozlov. Predvčerajšnjim se je nad Jadranom razbesnela močna nevihta in prisiljen je bil zapluti v zaliv Zidigova na jugovzhodni strani otoka Hvar. Ker so vetrovi pihali premočno, je obstajala nevarnost, da ga bo vrglo na obalo. Sestopil je z jadrnice, kar je pomenilo prekinitev postavitve rekorda. Prepluti mu je uspelo le 115 nmi. Noč je preživel v zalivu. Zjutraj se je vreme umirilo in znova, v tretjič, je poskušal postaviti nov rekord, seveda od začetka. Izplul je proti vzhodu otoka Hvara in se nato obrnil proti severu. Znova je pihal šibak veter in hitrosti plovbe so le redko presegle 1 vozel. Ker je vremenska napoved predvidevala brezvetrje še v naslednjih 48 urah, se je odločil, da svoj poskus dokončno prekine. V svojem zadnjem javljanju z jadrnice je povedal: »Ja moral sem prekiniti. Prve tri dni skoraj ni bilo vetra, ampak mi je vseeno uspelo prepluti 110 nmi. Sinoči je prišla močna nevihta in prisiljen sem bil pristati na obali. Varnost je na prvem mestu. Jadrnica je premajhna za plovbo v 40 vozlih vetra. Tudi Vela Code spodbuja odgovorno jadranje. Moral sem počakati. Trenutno ni nobenega vetra. Ne premikam se. Imam občutek, da bom moral zaključiti poskus. Včeraj sem moral zaradi varnosti sestopiti z jadrnice, danes pa v teh pogojih nima smisla nadaljevati. Tole je podobno kot voziti avto brez goriva.« Dan Lenard je ob zaključku poskusa napovedal, da še ni obupal in da bo poskusil znova.
RumenoeNavtikapred 37 dnevi
Francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopa podjetje Burin Boats, d. o. o., ponuja vsem kupcem plovil neverjetno ugodnost. Beneteau ponuja ekskluzivno poletno akcijo za vse zasebne lastnike jadrnic! Ob naročilu nove jadrnice do 31. julija 2025 si zagotovite poseben popust ter dostavo plovila do 10. decembra 2025. Akcija velja za celoten nabor jadrnic Beneteau linije Oceanis in je odlična priložnost za vse, ki razmišljate o zamenjavi plovila za novo, ali pa se prvič podajate v jadralske vode. Več informacij pri pooblaščenem zastopniku plovil Beneteau za Slovenijo, Burin Boats d.o.o., info@burinboats.com , www.burinboats.com . Beneteau Oceanis 51.1 Beneteau Oceanis 34.1
RumenoeNavtikapred 38 dnevi
V salonu Moto-Nautika v Miklavžu vas čaka več kot sto plovil na zalogi. Med njimi najdete največjo izbiro tenderjev pri nas – modele priznanih znamk Ranieri International, Grand Boats, ZAR Formenti in ZAR mini. Lastniki jaht in ostalih večjih plovil lahko zato brez čakanja izberete gumenjak, ki se popolnoma ujema z vašimi potrebami. Izbirate lahko med naslednjimi modeli, ki so na voljo takoj. Ultra lahki, zložljivi modeli – Grand Silver Line S-serija S250 Hypalon Za dve do tri osebe. Okrog 50 kg prazne teže – en član posadke ga dvigne sam. Hypalon tubusi odlično prenašajo vroče sredozemsko sonce. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s250-hypalon/ S275 Dolžina 2,75 m doda stabilnost, čoln pa je še vedno kratek in lahek. Izbira PVC ali Hypalon tubusov – prilagodite proračunu in namenu. Kompaktni zvezdnik dolžine 3 m – družina S 300 (S300 & S300L) Idealna dolžina : Natančno 3 m: dovolj prostora za tri–štiri osebe, a še vedno kratko, da gre v garažo večine jaht do 35 ft. Lahka konstrukcija: Prazna teža se začne pri približno 56 kg Prilagodljivost : S300 – klasična “tiller” postavitev za tiste, ki iščete najnižjo težo in ceno. S300L – vgrajena krmilna konzola z oblazinjenim dvojnim sedežem in nedrsečo Seadeck oblogo za bolj udobno, suho vožnjo. Enostavno shranjevanje: Pet ročajev in tubusi z majhnim premerom omogočajo, da tender na krovu zavzame čim manj prostora ali se ga priveže na platformo kot SUP. Vzdržljivi materiali: Izbirate lahko med cenovno ugodnim PVC-jem ali trpežnim Hypalonom Na zalogi: Grand S300 Hypalon: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300-hypalon/ Grand S300 PVC: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300-pvc/ Grand S300HL Hypalon: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon/ Grand S300HL Hypalon Light Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray/ Grand S300L PVC Black: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300l-pvc-black/ Grand S300HL Hypalon Light Gray III: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray-iii/ Grand S300HL Hypalon Light Gray II: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray-ii/ Grand S300HL Hypalon 2: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-2/ Grand S300HL + YAMAHA F15: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-yamaha-f15/ S330L 3,3 m za štiri osebe in do 25 KM motorja. Le 63 kg praznega trupa (z motorjem in gorivom približno 150 kg – preverite, ali dvigalo to zdrži). Izberite L-različico , če želite udobje konzole in nekoliko višjo potovalno hitrost. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon/ https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray/ Golden Line RIB – G340, G380, G420 G340 Trdo stekleno dno ponuja pravo RIB-stabilnost. Vgrajen 40-litrski rezervoar; brez vlečenja kanistrov. G340HGNF Off White Yamaha F30: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-yamaha-f30/ G340HGNF White Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-white-gray/ G340HGNF Dark Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-dark-gray/ G340HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-2/ G340HGNF Off White II: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-ii/ G340HGNF Off White III: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-iii/ G340HGNF Military Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-military-gray/ G380 3,6 m, do 50 KM motorja in inox drog za vleko smučarja. Hypalon ORCA tubusi z dolgo življenjsko dobo. G380HGNF White Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-white-gray/ G380HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-off-white/ G380HGNF Dark Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-dark-gray/ G420 4,2 m in do 60 KM; udobno prevaža šest oseb. Odstranljiva sprednja sončna ploščad – lounge podnevi, nakladalni prostor zvečer. Prazen 200 kg; z motorjem, gorivom in opremo približno 320 kg (dvigalo ali ploščad naj torej nosi vsaj 350 kg). Izberite Golden Line , če imate na jahti garažo ali hidravlično ploščad do 4,5 m in želite več goriva ter luksuzen videz. G420HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-off-white-2/ Grand Silver line S420NL Black: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-silver-line-s420nl-black/ G420HGNF Arctic Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-arctic-gray/ G420HGNF White Decor: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-white-decor/ Grand Silver line S420NL Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-silver-line-s420nl-gray/ Hiter vodnik po številu oseb in nosilnosti dvigala Dve do tri osebe & dvigalo ≤ 100 kg → S250 ali S275 . Tri do štiri osebe & dvigalo 100 – 150 kg → S300 ali S300L . Štiri do pet oseb & dvigalo ≤ 300 kg → S330L ali G340 . Pet do šest oseb & dvigalo ≥ 300 kg → G380 ali G420 . Univerzalni nosilci Tender Chocks – da bo tender trdno na svojem mestu Nosilci za čoln (Tender Chocks) so nepogrešljiv pripomoček, ko želite gumenjak na krovu ali prikolici pritrditi res brezhibno. Izdelani so iz kakovostnih, proti koroziji odpornih materialov, zato prenesejo sol, UV-žarke in težo večjih RIB-ov. Univerzalna zasnova – prilegajo se večini trupov in znamk. Gumijaste blazinice – ščitijo gelcoat in preprečijo drsenje. Hitro nameščanje – vključeni montažni elementi, brez posebnega orodja. Zanesljiva stabilnost – trdna konstrukcija in stransko stabilizacijsko stojalo ohranita tender pri miru tako med plovbo kot med transportom po cesti. Če želite, da vaš novi pomočnik ostane brez praske in se ne premakne niti za milimeter, je komplet Tender Chocks najbolj preprosta in zanesljiva rešitev. Več info: https://www.motonautika-shop.com/izdelek/nosilci-za-coln-ali-tender-chocks/ Kakovostna navtična oprema za vaše plovilo Če iščete vrhunsko navtično opremo, je Marine Business prava izbira za vas. Ponujajo širok spekter izdelkov, ki so posebej zasnovani za ljubitelje navtike. V naši spletni trgovini najdete kakovostne in funkcionalne izdelke, ki bodo izboljšali vašo izkušnjo na morju in poskrbeli za udobje ter varnost na vašem plovilu. Več informacij tukaj: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/posebna-kolekcija/marine-business/ Vabljeni za ogled plovil v naš salon! Razstavni salon: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 38 dnevi
Pridružite se nam na zadnji celodnevni super soboti pred počitnicami na Moto-Nautiki! Poletje trka na vrata, dopust je pred vrati – vi pa še potrebujete kup stvari? Naj vas navdihnemo! V soboto, 21. junija 2025, med 9.00 in 17.00 vabljeni v Moto-Nautiko (Ptujska cesta 63, Miklavž pri Mariboru), kjer pripravljamo dan, poln ekskluzivnih ugodnosti, navtičnih novosti in prave poletne energije. 🌊 Izkoristite enkratne priložnosti in poskrbite, da bo vaš dopust 2025 res nekaj posebnega. 🚤 Oglejte si najnovejšo ponudbo navtične opreme, spoznajte trende sezone in odkrijte, kako lahko tudi vi poleti ujamete veter v jadra. 📍 Samo to soboto – samo pri nas. Pridite, ujemite poletje z nami! Kaj vas čaka? 🎁 Posebne ugodnosti, ki jih ne najdete nikjer drugje Izkoristite izjemne popuste na izbrane izdelke kolekcij 2025! Marine Business vas bo navdušil z brezčasnim dizajnom in vrhunsko funkcionalnostjo, prilagojeno življenju na vodi. Jobe Sports pa prinaša vse za adrenalinsko zabavo – od vodnih skuterjev, wakeboardov in SUP-ov do vlečnih tub in opreme, ki dvigne poletne dni na novo raven. 💦 Testiranja na suhem in v vodi Preizkusite podvodne skuterje, različne modele SUP-ov in vlečnih tub kar na dogodku – začutite razliko, preden se odločite. 📣 Posebna akcija: ob nakupu dveh izdelkov prejmete –25 % na drugi, cenejši izdelek. Samo v soboto. Samo pri nas. Naša ekipa vam bo na dogodku pomagala izbrati opremo, ki se popolnoma ujema tako z vašim načinom plovbe kot tudi s stilom dopustovanja – ne glede na to, ali prisegate na sproščeno jadranje med zalivi ali aktivne dneve na vodi. Poskrbeli bomo, da bo vaš motor pripravljen na sezono, tubusi v odlični formi, in da boste opremljeni z vsemi dodatki, ki jih res potrebujete – od sidrišč do rešilnih jopičev. Da boste na vodi brez skrbi in z nasmehom. 🎯 Ekskluzivne enodnevne ugodnosti – samo to soboto! Izkoristite posebne popuste na izbrano opremo, ki bodo segali vse do –50 %. To je priložnost, ki je ne boste našli v redni ponudbi. Pridite, izberite najboljše zase in prihranite kot še nikoli! Bogata pogostitev in ustvarjalni kotiček za otroke Vsakega obiskovalca čakata osvežilna pijača in prigrizki; najmlajši se lahko zabavajo v mini ustvarjalnici z morskimi motivi. 🔥 Zakaj tega dogodka preprosto ne smete zamuditi: Na enem mestu boste lahko preizkusili najbolj iskane Jobe Sports modele – od SUP-ov in tub do neoprenov – še preden jih zmanjka! Ujemite omejene zaloge po ekskluzivnih sobotnih cenah, ki veljajo le za obiskovalce dogodka. Na voljo vam bodo tudi naši strokovnjaki, ki vam bodo z osebnimi priporočili pomagali, da svoje plovilo, motor in dodatke pripravite brezhibno – za brezskrbno sezono na vodi. Zaloga manjših in večjih plovil V našem salonu si lahko ogledate več kot 100 plovil priznanih znamk, kot so Ranieri International, Grand Boats, Zar Fromenti, Zar Mini in Sessa Marine. Ob nakupu vam uredimo vse na enem mestu – ugodno financiranje, ustrezno prikolico ter dostavo kamorkoli v Sloveniji ali tujini. Vi izberete plovilo, za ostalo poskrbimo mi. Rezervirajte si soboto, 21. junija 2025, med 9.00 in 17.00 in se nam pridružite na prijetnem, sproščenem dogodku v navtičnem duhu. Ne glede na to, ali ste izkušen skiper, adrenalinski navdušenec ali popolni začetnik – pri nas boste našli nekaj zase. Za dodatne informacije nas obiščite v salonu, pokličite na 02 629 04 00 (#2) ali +386 31 300 903 (plovila), ali prebrskajte www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Ekipa Moto-Nautike Naj se sezona 2025 začne z nepozabno Super soboto!

torek, 17. junij

RumenoeNavtikapred 39 dnevi
Včerajšnja nevihta, ki se je razbesnela nad Jadranom in povzročila vetrove, ki so pihali v sunkih s hitrostjo več kot 80 vozlov, je slovenskemu jadralcu in oblikovalcu Danu Lenardu preprečila jadranje. Svoj poskus je moral prekiniti. Dan Lenard si je moral včeraj zvečer poiskati varno zatočišče pred nevihto, ki je besnela nad Jadranom. Zaplul je v zaliv Zidigova na vzhodni strani otoka Hvara. Zaradi močnih vetrov je bil prisiljen stopiti s plovila in ga držati, ker je obstajala nevarnost, da ga bo vrglo na skale. Čeprav je bil namen postavitev rekorda neprekinjene plovbe 500 nmi, je po principu gibanja Vele Code varnost na prvem mestu. Zaradi tega je moral svoje jadranje prekiniti. Danes zjutraj, ko so se pogoji umirili, je Dan Lenard znova začel s postavitvijo rekorda, seveda od začetka. Zaplul je iz zaliva Zidigova proti Sučuraju na vzhodu otoka Hvara. Trenutno (17. junij 2025 ob 15.30) pluje med otokom Hvar in celino. Upajmo, da mu bo tokrat vreme naklonjeno.
RumenoeNavtikapred 39 dnevi
V petek, 9. maja, zjutraj nama je z Markom kar hitro uspelo urediti vstopne formalnosti, potem pa sem se s kolesom odpeljal do nekaj kilometrov oddaljene ladjedelnice in se dogovoril za dvig barke prihodnji teden, da jo bom ali bova lahko končno ustrezno pobarvala s protivegetativnim premazom, da se Skokica na tropskih morjih ne bo preveč obraščala z algami in školjkami. Leseno palubo Skokice sem v marini v petek in soboto dopoldne temeljito opral, skrtačil in očistil, da bom tik lahko te dni premazal z oljem, potem pa sva iz Noumeje odjadrala ob obali Grande Terre proti severozahodu. Nekaj dni sva se nameravala potepati med otoki v laguni, a vetra na poti je bilo precej več, kot so obetale napovedi. S palmami poraščeni peščeni otočki so ponujali premalo zavetja pred vetrom in valovi, zato sva se med jadranjem držala glavnega otoka. Hitro je šlo proti severu, ker je pihalo od zadaj, a v mislih sem imel tudi to, da se bo treba proti tridesetim vozlom vetra in proti valovom čez nekaj dni tudi vrniti. Vremenska napoved za naslednjih nekaj dni je namreč vseskozi enaka, krepak jugovzhodnik in občasne plohe. Sidro sva popoldne spustila pri otoku Ndukue. Ni se mi dalo dati čolna v vodo, da bi šel na obalo, zato sem do večera raje barval tik in ugotavljal, da ima barka na palubi veliko preveč lesa. »Pribarval« sem se od premca do jambora, potem pa v soju lunine svetlobe odnehal, da me jutri ob pogledu na palubo ne bi preveč zabolela glava. Mark je pred nekaj dnevi rekel, da komaj čaka, da bo šel lahko plavat, zdaj pa se ni spravil v vodo, ker je v marini nekje prebral, da so v laguni morski psi. Zame je voda tukaj premrzla, da bi užival v plavanju. Neutrudni veter sproti odplakne toplo površinsko vodo stran od obale in nadomesti jo hladna voda iz globine. Ko sem v nedeljo zjutraj prišel na palubo, me je vendarle zabolela glava, ko sem videl, da so mi plohe ponoči odplaknile tikovo olje z vsaj tretjine površine tikove palube, ki sem jo včeraj prebarval in bo treba zato tam vajo ponoviti. Dopoldne, dokler se dnevni veter še ni zelo razpihal, sva se prestavila za nekaj milj proti jugovzhodu v zaliv Timbia, ki je ponudil boljše zavetje pred vetrom, lažji dostop na plažo in lepe sprehajalne poti po okolici. Misel, da bi nadaljeval z barvanjem tika, so mi že v kali zatrle plohe, ki so skoraj vsako uro privršale nad Skokico. Je bila pa nedelja zato polna kopenske rekreacije. Z Markom sva v ponedeljek spet izplula že ob jutranjem svitu, saj se jugovzhodnik ob otoku zadnje dni čez dan vedno okrepi nad 30 vozlov. Po dveh urah lepega jutranjega jadranja v veter pri 20 vozlih sva se že sredi dopoldneva srečala z razpenjenim morjem in krepkim nasprotnim vetrom. Križarila sva ob obali proti jugovzhodu, vse bolj krajšala jadra in se popoldne počasi prebila do Noumeje in v zavetje marine. < Proti Novi Kaledoniji Nadaljevanje 25.6.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 39 dnevi
Včeraj se je nad Jadranom razbesnela prva letošnja nevihta in povzročila ogromno materialno škodo. Katastrofa pred Rovinjem Po dosedanjih informacijah je najhujše odnesla hrvaška Istra, predvsem predel okoli Rovinja. Na obalo je nevihta zmetala več kot 30 plovil, poškodovanih naj bi bilo šest oseb, med njimi tri huje. Več plovil se je potopilo. Na lokacijo so se takoj odpravile gasilske enote, ki že sanirajo posledice nevihte. Meteorološka postaja DHMZ je pri svetilniku Sv. Ivan pri Rovinju izmerila sunek vetra s hitrostjo 41 m/s oziroma 147,6 KM/h oziroma 79,7 vozla. {gallery}nevihta-rovinj{/gallery} Foto: Marko Srecec Težave Katamarana Melita Katamaran Melita, ki povezuje Dugi otok s celino je zašel v težave in se začel potapljati. Katamaran je v večernih urah izplul iz Salija na Dugem otoku proti Zadru. Med plovbo skozi prehod Ždrelac naj bi v katamaran udaril velik val. Prišlo naj bi do poškodbe trupa. Ko so pripluli do luke Kukljica, so ugotovili, da v plovilo udira voda. Nemudoma so poklicali na pomoč in začeli z reševanjem potnikov in članov posadke. Med njimi so bili otroci, starejše osebe in seveda nekaj turistov. Katamaran se je začel potapljati. Potnike so začeli evakuirati na splav. Na kraj nesreče so takoj priplula reševalna plovila in katamaran Jadran. Plovilo luške kapitanije je splav s potniki odvleklo do trajekta Jadran in takoj evakuirali potnike s splava na krov. Ob 22.55 so bili vsi potniki na varnem na trajektu. Nekaj potnikov je utrpelo telesne poškodbe, zato so jih odpeljali v zadrsko bolnišnico. pic.twitter.com/BiOYUs95S3 — Tomislav Horvat (@TomislavHorva20) June 16, 2025 Katamaran je napol potopljen ob obali Kukljice. Za zdaj se še ni potopil in ni nasedel. Do njega je priplul vlačilec, ki ga bo potegnil čim bliže obali, da bi preprečili potopitev. Foto zgoraj: posnetek zaslona

ponedeljek, 16. junij

RumenoeNavtikapred 40 dnevi
16-letna Jona in njen oče Luka se junija 2025 odpravljata na izjemen podvig – skupaj želita postaviti Guinnessov svetovni rekord v najdaljši prejadrani razdalji v dvoje z jadrnico tipa “dinghy”, in sicer brez pomoči ter brez dotika kopnega. Njuna misija? Ozaveščati o redki in nevarni bolezni – pljučni arterijski hipertenziji (PAH) –ter zbirati sredstva za naslednji velik korak, ki bo njun glas ponesel še bistveno dlje: Septembra 2025 namerava Uroš Kraševac, izjemen slovenski jadralec, prečkati Atlantik na ekstremni solo regati Mini Transat. Gre za prvinski jadralni izziv, ki poteka vsaki dve leti že od leta 1977. Na njem mora vsak jadralec popolnoma sam prepluti Atlantski ocean z jadrnico, dolgo zgolj 6,5 metra – brez naprednih navigacijskih sistemov in brez vsakršnega stika z zunanjim svetom. Ta medijsko odmeven dogodek predstavlja eno najbolj učinkovitih platform za ozaveščanje – kar namerava Uroš v celoti izkoristiti: med tem neverjetnim izzivom bo glasno opozarjal na PAH, bolezen, ki jemlje dih – dobesedno. Udeležba na regati ni samoumevna in zahteva večmesečne priprave, zato bo izkupiček Misije brez sape – poskusa postavitve Guinnessovega svetovnega rekorda – v celoti namenjen zagotovitvi Uroševega štartnega mesta na Mini Transatu. Skupaj lahko naredimo pljučno hipertenzijo vidno – in svetu pokažemo, da je tudi takrat, ko ti življenje vzame sapo, veter še vedno v tvojih jadrih. Podvig bomo spremlali na naši spletni strani: Med poskusom postavitve Guinnessovega rekorda boste lahko ves čas spremljli trenutno lokacijo jadrnice Jonuka400. Prenos v živo 2x dnevno Vsak dan ob 10:00 in 18:00 se javi ekipa v živo – neposredno sredi odprtega morja! Dnevna poročila Dogajanje na krovu in za kulisami bomo strnili v dnevna poročila, objavljena vsak večer. Uroš in Jernej, ki se trenutno borita za najvišja mesta na regati Mini Fastnet sta pred štartom posnela sporočilo spodbude naši odpravi Jonuka — Joni in Luki — ki danes začenjata svoj poskus podiranja Guinnessovega svetovnega rekorda najdaljšega neprekinjenega jadranja v dvoje na jadrnici tipa dinghy. Ker sta trenutna rekorderja Uroš in njegova sestra Maruša, ima to sporočilo podpore še toliko večji pomen. BENETEAU First 14 SE – naš dinghy Izraz “dinghy” je precej široko uporabljen za manjše čolne oziroma jadrnice, pri čemer pa je predpogoj za tovrstno klasifikacijo dejstvo, da mora biti takšna jadrnica brez kabine, hkrati pa ne sme imeti obtežene kobilice oziroma smernika. V našem primeru gre za izjemno lahko, odzivno in športno jadrnico Beneteau First 14 SE, dolžine 4,3 m, namenjeno dvema jadralcema. Zgrajena za hitrost, zabavo in enostaven transport. Brez kabine, brez motorja – vse je odvisno od vetra, osebne pripravljenosti in odločnosti. Popolna izbira za rekorden izziv brez zunanje podpore in brez fizičnega stika s kopnim.
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Znova smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Na napakah se učimo. Najpametneje in najceneje se je učiti na tujih napakah. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 3 Nadaljevanje 23.6.2025 Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Dan Lenard, ikona navtičnega oblikovanja, je v soboto izplul iz Dubrovnika in se drugič podal na postavljanje novega jadralskega Guinnessovega rekorda. Dan Lenard namerava postaviti svetovni jadralski rekord. Z jadrnico tipa ILCA7 (bivši Laser), ki v dolžino meri zgolj 4,23 m, prepluti namerava 500 nmi brez zunanje pomoči. V soboto je izplul iz Dubrovnika: najprej je zaplul proti jugu, do otoka Lokrum, nato pa se je obrnil proti severozahodu. Zaplul je mimo Elifatskih otokov in vplul v Mljetski kanal, ki ga je preplul včeraj in danes ponoči. Ne smemo pozabiti, da mora Dan ves čas jadrati. Ne sme se zasidrati ali pristati. Zato spi in jé na plovilu. Danes je že uspešno preplul Mljetski kanal in pluje proti Korčuli. V rahlem jugu mu uspeva pluti s hitrostjo 2 vozla. Njegov čoln za poskus je ILCA 7 olimpijskega razreda (prej znan kot Laser Standard), ki ga je izdelala družba PSA, 4,21 metra dolg čoln z 1,37 metra široko palico. Zadnje podrobnosti priprave čolna so bile opravljene v marinah jahtnega kluba J K Orsan, ki se nahaja na nasprotni strani mesta, kjer je vredno omeniti odlično predispozicijo in podporo kluba in njegovih ljudi pri pripravi čolna. Po konferenci o trajnosti in načelih gibanja Vela Code med Blue Impact Dialogues, ki je sovpadala z datumom serije E-1 v Dubrovniku, je Lenard pri komaj 57 letih začel svoj drugi poskus podrti Guinnessov svetovni rekord. Po konferenci se je spustil po stopnicah, skočil s pomola in preplaval 50 metrov do boje, kjer je bila privezana ladja, od tam pa se je podal na pot »500 milj brez pomoči«. Izraz »Vela Code brez pomoči« se nanaša na vrsto jadranja, pri kateri ni dvosmerne interakcije z drugimi ljudmi, niti po telefonu niti med samim jadranjem. Z drugimi besedami, gre za popolnoma avtonomno delovanje, brez zunanje podpore ali komunikacije v realnem času. Ta koncept je bil sprejet v okviru projekta Vela Code, ki ga je ustanovil oblikovalec Dan Lenard, z namenom spodbujanja trajnosti in čistih oceanov. Projekt med drugim obsega samostojna prečkanja oceana, kot je bilo Lenardovo prečkanje Atlantika leta 2019 z jadrnico Scia. Med temi križarjenji je posadka omejena na eno osebo, brez zunanje pomoči, da preizkusi in dokaže sposobnost delovanja v popolni samozadostnosti. Nihče se ne sme približati čolnu na manj kot 50 metrov; tisti, ki se približajo, lahko snemajo, če želijo, vendar se ne smejo poskušati pogovarjati z Lenardom. Sporočila so enosmerna, brez njihovih odgovorov. Lenard se sooča s tem novim izzivom. S podporo ekipe Vela Code in močno vztrajnostjo gibanja Vela Code, ki ustvarja pustolovščine, se bo Lenard znašel v jadranju brez pomoči in brez sidranja do konca. Med jadranjem bo spal na svojem majhnem čolnu, s seboj pa bo nosil vse potrebne zaloge, ki bodo vnaprej pakirane in zavarovane. Potovanje bo mogoče spremljati na naši spletni strani. V skladu z načeli Vela Code bo Lenardovo potovanje popolnoma brez emisij in plastične embalaže za enkratno uporabo. Plastična voda v steklenicah ne bo prevažana, kar zagotavlja, da med plovbo ne bo plastičnih odpadkov. Ta dogodek je del širše pobude za promocijo fundacije in gibanja Vela Code, ki si prizadeva izobraževati in vključiti navtično skupnost kot neposredne priče stanja naših morij, s čimer se zavzema za ohranjanje oceanov na svetovni ravni. Gibanje Vela Code bo v bližnji prihodnosti svoja načela promoviralo po vsem svetu s svojim ambasadorskim vozilom, čolnom z imenom »Vela« iz Volvo Ocean Race, v barvi Telefonica Black. Dan Lenard namerava postaviti svetovni jadralski rekord. Z jadrnico tipa ILCA7 (bivši Laser), ki v dolžino meri zgolj 4,23m, namerava prepluti 500 nmi brez zunanje pomoči. S sobot je izplul iz Dubrovnika: najprej je zaplul proti jugu, do otoka Lokrum, nato pa se je obrnil proti severozahodu. Zaplul je mimo Elifatskih otokov in vplul v Mljetski kanal, ki ga je preplul včeraj in danes ponoči. Ne smemo pozabiti, da mora Dan ves čas jadrati. Ne sme se zasidrati ali pristati. Zato spi in je na plovilu. Danes je že uspešno preplul Mljetski kanal in pluje proti Korčuli. V rahlem jugu mu uspeva pluti s hitrostjo 2 vozla.
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Bi radi imeli podatke za 3000 marin, luk in sidrišč na Jadranu zbrane na vašem mobilnem telefonu? Bi radi, da so dosegljivi vsak trenutek vaše plovbe? Si želite, da bi bile te točke predstavljene z več kot 30 tisoč fotografijami? Bi vam ustrezalo, da bi jih bilo več kot 570 predstavljenih z videoposnetki iz zraka? Če ste na zgornja vprašanja odgovorili pozitivno, potem ne odlašajte in si naložite mobilno aplikacijo eNavtika na vaš mobilni telefon. eNavtika za Android eNavtika za iOS NALOŽI BREZPLAČNO Že v letu 2022 smo predstavili mobilno aplikacijo eNavtika za telefone z androidnim operacijskim sistemom, v lanskem pa še za operacijski sistem iOS. Obe aplikaciji omogočata prebiranje novic, spremljanja vremenskih napovedi, satelitskih slik in poreko 3000 interesnih točk v Vodniku po Jadranu. V letošnjem letu smo v obe aplikaciji dodali funkcionalnost dodajanja interesnih točk. Poleg lokacij na Jadranu, je možno dodajati točke na celotnem svetu. Po namestitvi aplikacije se morate prijaviti. Za prijavo uporabite iste uporabniške podatke, kot jih imate za prijavo na spletno stran. Ko boste enkrat prijavljeni, vam podatkov ne bo več treba vpisovati. Aplikacija si jih bo zapomnila sama. Če še niste registrirani, lahko registracijo izvedete preko aplikacije. V primeru težav pri prijavi ali registraciji, nam pišite na urednik@enavtika.si . Kaj vse omogoča mobilna aplikacija Ko boste vstopili v aplikacijo, se bo odprla stran z zadnjimi novicami. V spodnjem delu zaslona se bodo prikazale štiri ikone: Novice, Vodnik, Vreme in Nasveti. Z njimi prehajate med delom z navtičnimi novicami, vodnikom po Jadranu, uradno vremensko napovedjo hrvaškega DHMZ in Nasveti za varno plovbo. eNavtika za Android eNavtika za iOS Vodnik po Jadranu Z dotikom ikone Vodnih se vključi del aplikacije, ki prikazuje Vodnik po Jadranu. Aplikacija s pomočjo GPS-sprejemnika avtomatsko poišče vašo lokacijo, ki jo prikaže na sredini ekrana. Z uporabo dveh prstov lahko prikaz povečujete ali zmanjšujete. Na ekranu se vam bodo pokazale vse interesne točke v vaši bližini. Bolj kot boste približali prikaz, več točk se bo prikazalo. Z dotikom posamezne ikone interesne točke se odpre okno s podrobnostmi. Na vrhu so prikazane fotografije. Če za interesno točko obstaja tudi videoposnetek, je ta dosegljiv kot zadnja fotografija v galeriji slik. Za boljši pregled fotografij, lahko vključite celozaslonski prikaz fotografij, kjer bodo detajli lokacije bolje vidni. Vsaka lokacija je podrobno opisna. Na voljo so podatki o številu privezov (sidrišča, kjer sidrate na lastnem sidru, imajo prikazano število 0, ker ni nameščenih naprav za privez plovila), globini vode, obratovalnem času, najbližji bencinski črpalki in številne druge informacije. Vsaka lokacija ima tudi: natančen opis posebnosti pri vplutju, tipu morskega dna, kvaliteti sidrišča, zaščiti pred vetrovi ter 3-dnevno vremensko napoved za lokacijo Da boste laže izbrali primeren zaliv glede na vremensko napoved, so pri vsaki točki prikazani tudi bližnji zalivi, marine in luke, pri katerih je označeno, pred katerimi vetrovi so zaščiteni. Dodajanje interesnih točk V obe aplikaciji smo z letošnjim letom dodali možnost dodajanja interesnih točk. Možno je dodajati točke na Jadranu in povsod po drugem svetu. Če ste na lokaciji, ki jo želite dodati, bo aplikacija avtomatsko izbrala lokacijo, v kolikor pa jo boste dodali kasneje, pa jo lahko ročno izberete na karti. V letošnjem letu je poudarek na dodajanju drč za spuščanje plovil v morje, polnilnic plina in sidrišč, ki še niso dodana v Vodnik. Dodati je možno interesne točke kjerkoli na svetu. Če plujete izven Jadrana in bi radi delili svoje izkušnje z drugimi jadralci, vas vabimo, da dodate nove interesne točke. Več o dodajanju točk na tej povezavi . Komentarji Če ste obiskali interesno točko, lahko svojo izkušnjo vpišete med komentarje in sporočite tudi drugim navtikom, kakšne so vaše izkušnje. eNavtika za Android eNavtika za iOS

četrtek, 12. junij

RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Med plovbo po šibeniški regiji smo zapluli tudi na otok Kaprije. Tokrat smo se odločili, da se zasidramo v zalivu Luka na vzhodni strani otoka. Zaliv Luka je na vzhodni strani otoka Kaprije. Ima dva kraka, ki sta primerna za sidranje. Zaliv je dobro je zaščiten pred severnimi in zahodnimi vetrovi. Burja in močan jugo v zalivu povzročata valove. Sidramo lahko na globinah med 2 in 15 m. Dno je peščeno, proti obali skalnato. V peščenem delu sidro drži dobro. V zalivu ni ponudbe. Najbližja gostilna je v zalivu Gačice ali Medoš . Najbližja trgovina je v luki Kaprije, najbližja bencinska črpalka pa v mestu Vodice, do koder je 6 nmi plovbe. Za zaliv ni podeljena koncesija. Sidranje na lastnem sidru je brezplačno. Videoposnetek iz zraka Oglejte si še 574 drugih posnetkov zalivov iz zraka na tej povezavi.

sreda, 11. junij

RumenoeNavtikapred 45 dnevi
V Moto-Nautiki smo za vse navtične navdušence pripravili posebno ponudbo kakovostnih plovil, ki so na voljo takoj. Na zalogi imamo izbrana plovila priznane blagovne znamke Ranieri International in Grand Boats , znanih po izjemni zmogljivosti, sodobni zasnovi in vrhunski izdelavi. Gre za demo razstavne modele, ki jih zdaj ponujamo po posebej ugodnih cenah. To je odlična priložnost, da sezono začnete z izjemnim plovilom – hitro, ugodno in brez kompromisov pri kakovosti. Zaradi izjemno ugodnih cen je povpraševanje veliko, zato priporočamo, da z odločitvijo ne odlašate – zaloga je omejena in hitro kopni. RANIERI INTERNATIONAL Ranieri International je sinonim za italijansko eleganco, napredno inženirstvo ter brezkompromisno kakovost, ki že desetletja navdušuje zahtevne navtike po vsem svetu. Z vsakim plovilom Ranieri International združuje tradicijo ročne izdelave z inovativnim dizajnom in vrhunskimi materiali – za brezskrbno, zmogljivo in stilsko plovbo. Na zalogi in dobavljivo takoj: Ranieri International Next 255 LX Več o čolnu: https://bit.ly/next-255-mn Ranieri International Next 220 SH Več o čolnu: https://bit.ly/next-220-mn Ranieri International SHADOW 22 Več o čolnu: https://bit.ly/shadow-22-mn Ranieri Voyager 19S Std Več o čolnu: https://bit.ly/voyager-19-mn GRAND BOATS Grand Boats je priznana mednarodna blagovna znamka, specializirana za vrhunske RIB čolne, ki združujejo napredno tehnologijo, izjemno plovnost in natančno izdelavo. Z osredotočenostjo na varnost, udobje in zmogljivost Grand Boats ustvarja čolne, ki so zanesljiva izbira tako za rekreativne kot profesionalne uporabnike. Na zalogi in dobavljivo takoj: Grand Boats G850 G850HGLF Hard Top Več o čolnu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-hard-top/ G850HGLF Black INOX Carbon Več o čolnu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-black-inox-carbon/ G850HGLF Yamaha F200XSA TWIN Več o čolnu z motorji: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-yamaha-f200xsa-twin/ Več o čolnu brez motorjev: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-black-inox-white-carbon/ GOLDEN LINE G 750 Grand G750 Off White Več o čolnu: https://bit.ly/g750-offwhite Grand G750 Decor White Več o čolnu: https://bit.ly/g750-decorwhite Grand G750 Gray/Black Več o čolnu: https://bit.ly/g750-grayblack GOLDEN LINE G680 Več o čolnu G680HGLF Decor Hard Top: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g680hglf-decor-hard-top/ Več o čolnu G680HGLF Decor White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g680hglf-decor-white / Več o čolnu G680HGLF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g680hglf-off-white/ GOLDEN LINE G500 Ogled plovil G500 iz zaloge, ki so dobavljivi takoj : G500HGLF White Decor Več o čolnu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g500hglf-white-decor-ii/ Več o čolnu G500HGLF Light Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g500hglf-light-gray/ Več o čolnu G500GLF PVC: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g500glf-pvc/ G500HGLF Off White Več o čolnu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g500hglf-off-white/ Grand Boats Drive Line D600HGLF Black White Več o čolnu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/d600hglf-black-white/ Ne glede na to, ali iščete športni gumenjak, družinsko kabinsko plovilo ali vsestranski motorno jahto – v naši aktualni zalogi plovil boste našli nekaj zase. Vsa plovila so takoj na voljo , večinoma gre za demo oz. razstavne modele (ki še niso bili v vodi), zato jih lahko dobite po izjemno ugodnih cenah . Vabljeni za ogled plovil v naš salon! Razstavni salon: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Čoln že imate – zdaj je čas, da si na krovu ustvarite udobje. Za brezskrbne trenutke na vodi je pomembna prava oprema: varna, kakovostna in estetsko dovršena. Marine Business ponuja dodatke, ki so narejeni posebej za življenje na morju – nezlomljivi, praktični in stilsko usklajeni. Kupite jih lahko v salonu Moto-Nautike ali v spletni trgovini: https://bit.ly/marine-b-mn Zakaj izbrati Marine Business? Nezlomljiva varnost na krovu Izdelki so narejeni iz melamina in Tritan plastike – materialov, ki so: • odporni na udarce, • lahki in enostavni za uporabo, • brez BPA in primerni za stik z živili, • nezlomljivi, kar je ključno za varnost na morju. Poleg tega imajo mnogi izdelki nedrseče podlage, ki skrbijo, da krožniki, skodelice ali pladnji med plovbo ostanejo na mestu. Pametno shranjevanje in funkcionalnost Kompleti Marine Business so pakirani v priročne torbe ali košare, ki omogočajo varno shranjevanje. Posoda in dodatki so zasnovani tako, da zavzamejo malo prostora – idealno za omejene možnosti na plovilu. Vse za celoten ambient na krovu Izbirate lahko med: • jedilnimi seti iz melamina – krožnike, sklede, skodelice, • kozarci iz Tritana – za vino, šampanjec, koktajle, • servirnimi dodatki – pladnje, vedra, pepelnike, pribor, • tekstilom – brisače, blazine, pogrinjke, preproge, posteljnina, … Na voljo so tudi dodatki, kot so termovke, servirni seti, dekoracija za ustvarjanje pravega morskega vzdušja. 🔗 Oglejte si celotno ponudbo: 👉 Marine Business v spletni trgovini Moto-Nautike Elegantna, navtična estetika Dizajn je navdihnjen z morjem – motivi kompasov, koral in morskih zvezd v klasičnih mornarskih barvah. Vsi izdelki so med seboj stilsko usklajeni, tako da bo vaše plovilo popolno urejeno. Dolgotrajna uporaba in enostavno vzdrževanje Izdelki so odporni na UV svetlobo in slano vodo, primerni za več sezon. S kolekcijo Marine Business bo vaše plovilo varno, funkcionalno in stilsko urejeno. Vrhunski materiali, premišljen dizajn in dolga življenjska doba so razlogi, da tej kolekciji zaupa vse več lastnikov plovil. Obiščite nas ali nas kontaktirajte: 📍 Moto-Nautika d.o.o. , Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Telefon: 02 629 04 00 (št. 2), Oprema: +386 51 222122 📧 Email: oprema@moto-nautika.com 🌐 Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Poletje je pred vrati, dnevi so vse lepši in toplejši, Hrvaška pa nam v prihajajočem obdobju ponuja številne zanimive dogodke, festivale, gastronomske užitke in možnosti za aktivne počitnice v naravi. Ne samo, da je blizu, ampak ima vse, kar si človek lahko želi za dušo in telo. Prepričani smo, da bo kaj od naštetega privabilo tudi vas in vašo družino. 22. "DANI ČREŠANJ VA LOVRANE", 1.-30.6.2025, LOVRAN V lovranskih gostinskih lokalih lahko ves mesec najdete sladice na osnovi tega sladkega sadeža, nekatere restavracije pa so se potrudile, da so ga vključile v svoje glavne jedi. Nič manj pomembne niso torte, sladoled in koktajli s češnjami, zato vabimo vse, da se oglasite v Lovran za dan, dva, vikend ali morda celo teden, saj se temperature dvigujejo in poletje je pred vrati. Osrednji dogodek bo 14. junija na lovranskem Trgu svobode. "MARGARETINO LETO, 7.6.-3.8.2025, BAKAR Najbolj znana in priljubljena manifestacija v mestu Bakar je zagotovo Marjetino poletje. Po navdihu slovesnosti ob godu sv. Marjete (13. julij), zavetnice mesta, že 30 let poteka Marjetino poletje! V štiridesetih dneh (konec junija - začetek avgusta) obiskovalce privabljajo dogodki, ki vključujejo za vsakogar nekaj - zabavo, kulturo, zanimive vodene sprehode in navsezadnje goro dobrih čustev. CRES - JUBILEJNA POMLAD POLNA DOGODKOV Otok Cres 1. junija praznuje svoj „Dan turizma“, kar je izjemno pomemben datum v zgodovini turizma Cresa, saj so prvi turisti prispeli na otok prav 1. junija 1845 in bili navdušeni nad očarljivim starim mestnim jedrom, lokalno gastronomijo in gostoljubnostjo lokalnega prebivalstva. Osrednji dogodek praznovanja obletnice 180 let turizma, bo potekal s številnimi dogodki, prerezom turistične zgodovine in tradicije Cresa ter koncertom Jelene Rozge. "LOVRAN UNFILTERED", 14.6.2025, LOVRAN Pripravite svoja čutila na nepozabno kulinarično in vinsko izkušnjo! Prva izdaja festivala »Lovran Unfiltered – Natural Wine & Food Festival 2025« bo potekala 14. junija 2025 v očarljivem starem mestnem jedru Visit Lovran, od 16.30 do 22.00. Poleg vin bodo na festivalu nastopili tudi znani kuharji: Food & Wine Bar Ganeum , Konoba Zijavica, chef Luka Košir (Grič, Slovenija), Koya in Marko Gržin – Tomato Whisperer. RAB - OTOK SREČE S svojimi 30 peščenimi plažami je Rab resnično »otok sreče« s številnimi majhnimi slikovitimi zalivi, kar so turisti iz celega sveta prepoznali pred skoraj 130 leti. Ta tradicija se nadaljuje vse do današnjih dni, ko je Rab zaradi kristalno čistega, toplega in plitvega morja idealna destinacija za celo družino. Tukaj lahko prav vsak glede na svoje želje najde svojo idealno plažo: na Rabu so nudistične plaže, odročni zalivi, plaže za pse in plaže za samske, ki iščejo malo… ljubezni RETROPATIJA, 26.-28.6. 2025, OPATIJA V četrtek, 26. junija se začenja zabava posvečena modi, glasbi in življenskemu stilu “zlatih desetletij” dvajsetega stoletja. Program bo potekal na poletnem odru, pa tudi po celi Opatiji, v številnih hotelih in trgovinah, ki se bodo s svojo ponudbo vklopili v edinstveno atmosfero RetrOpatije. VABRIŽANSKE PARNE FRITULE Tokrat vam skupaj z “Istra na pijatu” predstavljamo vabrižanske parne fritule iz področja Tar-Vabriga v Istri. Ta okusna sladica, ki jo pri nas imenujemo tudi “miške”, se pripravlja s pestro kombinacijo sestavin kot so jabolka, rozine in mleti orehi, in se bo prilegla predvsem dobri družbi in kozarcu vina.
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Sistem e-Fathom, razvit v sodelovanju z Mercury Marine, prinaša prelomnico v navtiki – tihi in zmogljivi Mercury zunajkrmni motor zdaj postaja glavni vir električne energije na plovilu. Prvo plovilo, ki bo na voljo z sistemom e-Fathom bo Saxdor 400 GTC/GTO. Kako deluje? Novi V10 Mercury motorji so opremljeni z naprednimi alternatorji, ki ustvarijo kar 6 kWh elektrike na uro. V praksi to pomeni, da lahko z dvema zunajkrmnima motorjema pridelate kar 12 kWh elektrike na uro. Plovilo postane prava plavajoča elektrarna. Energija se shrani v litij-ionske baterije, ki omogočajo hitro polnjenje in zaradi majne upornosti nimajo izgub. Vse svoje porabnike, kot so indukcijski kuhalniki, klima naprave, hladilniki, TV-sprejemniki, podvodna razsvetljava, feni in drugo, lahko preko inverterja uporabljate brez skrbi ves čas bivanja na plovilu. Ne potrebujete električnega priključka na obali niti prižganega generatorja v zalivu. Saxdor prvi z e-Fathom serijsko Model Saxdor 400 GTO/GTC omogoča do 4 litij-ionske baterije po 6 kWh (skupaj 24 kWh). Med plovbo se baterije popolnoma napolnijo v manj kot 2 urah. Ko se izpraznijo, se sistem samodejno aktivira: motorja se zaženeta, število vrtljajev se poveča na 2000 1/s in znova napolnita celoten paket – hitro, tiho in brez zapletov. Primer: Klimatska naprava porabi 1 kW/h → to pomeni 24 ur hlajenja brez vklopa motorjev. Zakaj je to pomembno? Tiho, čisto in trajnostno Popolna avtonomija brez zunanjih virov elektrike Manj vzdrževanja, brez dizelskih generatorjev Več prostora, ker izkoriščate moč obstoječih motorjev e-Fathom ni prihodnost. Je sedanjost. In Saxdor je prvi, ki je to tehnologijo prenesel v realnost. Polnite baterije med plovbo, uživajte tišino na sidrišču in nadgradite svojo izkušnjo na morju. Več na: www.newera-yachting.com
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
V petek, 2. maja, popoldne sva z Markom opravila izstopne formalnosti in skozi plohe odjadrala z Nove Zelandije. Avtopilot dela v eno smer, v drugo pa je počasen in šibek, zato sem mu v pomoč dodal elastiko, vendar ko pride večji val, elastika ne zadošča in se avtopilot izklopi. Takrat so potrebni ročni popravki smeri. To se zgodi enkrat na deset do dvajset minut. Če ne bo slabše, bova z Markom to brez težav zmogla. Do noči sva imela veter s severozahoda in jadrala ostro v veter, potem pa se je veter ponoči začel obračati na zahod in jugozahod, in jadranje po 3–5 metrskih valovih je postalo nekoliko bolj udobno. Z Markom se dobro razumeva in se enakomerno na približno tri ure izmenjujeva pri dežurstvih za krmilom. Prve dni jadrava vzhodno od direktne smeri, da bova imela sredi tedna na drugi polovici poti boljši kot jadranja ob napovedanem krepkem vzhodniku in severovzhodniku. Do nedelje sva jadrala z južnim vetrom, potem pa se je veter v ponedeljek obračal vse bolj na vzhodnik in se v torek okrepil nad 30 vozlov. Okrepljenemu vetru so sledili tudi valovi z jugovzhoda in vzhoda, ki so kmalu začeli presegati 5 metrov višine. Bolj kot naprej sva v takšnih valovih gledala nazaj, od koder so prihajale vodne »gore« z belimi vrhovi, ki se občasno zlijejo v kokpit. Dva dni sva jadrala z »viharno« navito genovo, z le četrtino sprednjega jadra. V sredo je veter začel popuščati, se čez dan spravil proti dvajsetim vozlom hitrosti in se obrnil na vzhodnik-severovzhodnik. Z Markom sva genovo začela podaljševati in do konca dneva na jambor dvignila še na tretjo krajšavo skrajšano glavno jadro. Zavila sva proti severozahodu, naravnost proti Novi Kaledoniji. Prejadrala sva pas z najmočnejšim vzhodnikom in prvo linijo ploh. Pred nama je še dobrih 200 milj ciljne ravnine. Zadnjo noč je deževalo in se bliskalo na zahodu, proti jutru pa je veter popolnoma oslabel in za pol dneva sva morala zagnati motor. Z vetrom smo se spet srečali šele popoldne na vstopu v veliko laguno Nove Kaledonije in zadnjih 50 milj nama je z Markom minilo v sanjskem jadranju po mirni vodi v zavetju koralnih grebenov. Po dobrih šestih dneh živahnega jadranja sva popoldne videla prve otočke. Sidro sva ponoči spustila v zalivu pred Noumejo. Dostikrat se pred koncem kaj zaplete in tokrat je poslušnost odpovedala ročka za plin pri motorju. Z nekaj truda in improvizacije sem »zajlo za gas« pritrdil nazaj, da bova jutri lahko vplula v marino. < Opui Nadaljevanje 18.6.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Ste se odločili, da zamenjate svinčene servisne baterije s tehnološko naprednimi litijevimi baterijami in potrebujete zanesljiv sistem polnjenja. Potem potrebujete primeren pretvornik, ki bo zanesljivo in varno polnil vaše nove servisne baterije. DC-DC konverter TBB Nemo DX1230 je avtomatski polnilec servisnih baterij. Primeren je za polnjenje vseh tipov servisnih baterij, svinčenih, gel, AGM in predvsem litijevih. Deluje povsem avtomatsko. Primeren je tudi za motorje EURO 6. Zagotavlja polnjenje servisne baterije preko alternatorje ali polnilca AC/DC (230/12V), ki ne zna polniti litijevih baterij. Pretvornik polnjenja Nemo DC-DC je opremljen z najnovejšo tehnologijo, ki zagotavlja popolno napolnjenost servisnega akumulatorja v vozilu. Popolnoma nova so stikala DIP (majhna stikala), s katerimi je mogoče neposredno nastaviti vrsto uporabljenega akumulatorja (AGM, Gel, LFP, Wet). Nemo je združljiv s pametnim alternatorjem, ki ga krmili ECU (Euro 6), in vzdržuje stabilen izhod za večstopenjsko polnjenje. Modela DX in DDX sta zaščitena pred vodnim curkom (IP63). Prilagodljivi algoritem polnjenja TBB Premium II S prilagodljivim polnjenjem NEMO upošteva več dejavnikov za izvajanje večstopenjskega polnjenja, vključno s temperaturo, tokom in časom. Zagotavlja pravilno polnjenje v vsakem okolju in skrbi tudi za starani akumulator. Močna konstrukcija NEMO je zaščiten pred prahom in vlago z ohišjem IP65. Lahko prenese zahtevno okolje, s katerim se lahko sreča komercialno vozilo. Vse serije delujejo do 80 °C z zmanjšano močjo, kar omogoča prilagodljivo namestitev. Združljiv z litij-ionskimi akumulatorji Polnilni pretvornik NEMO lahko zagotovi pravilno polnjenje litijevega akumulatorja, ki je običajno zelo občutljiv na napetost. Medtem je opremljen z vgrajenim algoritmom za polnjenje s temperaturnim nadzorom, kar je pomembno za litijeve baterije pri nizkih temperaturah okolice. Varno, hitro in pravilno polnjenje baterij s kompenzacijo temperature in napetosti Tehnični podatki: Vrsta baterije: (AGM, GEL, LFP, WET) nastavljiva s stikali DIP S funkcijo izolacije baterije, zaščita zagonske baterije Vgrajeno samodejno polnjenje baterije s kompenzacijo temperature in napetosti Ohišje IP65, brez ventilatorja za priročno namestitev Nazivna vhodna napetost: 12 Vdc Območje vhodne napetosti alternatorja (inteligentni tip) 12–16 Vdc Območje vhodne napetosti alternatorja (tradicionalni tip) 13,2–16 Vdc Samodejna aktivacija D +: Da Območje vhodne napetosti PV panela 12–25 V (model DDX) Absorpcijska polnilna napetost AGM: 14,6 V, GEL: 14,2 V, LFP: 14,4 V; Mokro: 14,8 V Napetost vzdrževalnega polnjenja AGM: 13,5 V, GEL: 13,8 V, LFP: 13,5 V; Mokro: 13,8 V Polnilni tok (A) 30 A Skupni tok polnjenja in delovanja enosmernih bremen (A) 30 A Učinkovitost polnjenja maks: 97 % Temperaturna kompenzacija: Da Napetostna kompenzacija: Da Algoritem polnjenja TBB premium II večstopenjski Zaščita polnilnika baterij: Previsoka temperatura, previsoka temperatura baterije, preobremenitev, kratek stik Delovna temperatura -20 °C–+60 °C Material in barva: ohišje aluminij z eloksirano negorljivo plastiko Priključek baterije: M8 Razred zaščite: IP65 Teža: 0,9 kg Dimenzije (V x Š x G) 60 mm x 102,3 mm x 186,3 mm Nakup

torek, 10. junij

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Rolls-Royce je predstavil MTU 12V2000 M96Z, ogromen 12-valjni motor, ki razvije osupljivih 2222 KM, kar je več kot pri predhodniku z 2002 KM. Zmogljivi motor, izdelan za visokozmogljive jahte, patruljne čolne in športno-ribolovna plovila, se ponaša z ojačenim ohišjem ročične gredi, nadgrajenimi bati in naprednimi turbopolnilniki, ki zagotavljajo bliskovito pospeševanje ob hkratnem zmanjšanju emisij. M96Z, ki je odobren za obnovljivo gorivo HVO (hidrotretirano rastlinsko olje), bo na trg prišel leta 2026 in s tem utrdil vodilni položaj Rolls-Roycea s sistemom Bridge-to-Propeller, popolnoma integriranim, na prihodnost pripravljenim ladijskim pogonskim sklopom, zasnovanim tako za luksuzna kot komercialna plovila. »Nova 12-valjna različica motorjev MTU serije 2000 predstavlja maksimalno zmogljivost, povečano gostoto moči in impresiven pospešek – še en mejnik v naši zavezanosti, da svojim strankam zagotavljamo prvovrstne pogonske rešitve za zahtevne pomorske aplikacije, « je dejal dr. Jörg Stratmann, izvršni direktor podjetja Rolls-Royce Power Systems.
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Iz italijanske ladjedelnice CRN je zaplula nova elegantna superjahta, ki so jo oblikovali v oblikovalskem studiu Nuvolari Lenard. Amor a Vida v dolžino meri 67,6 m. Za zunanje in notranje oblikovanje je poskrbel oblikovalski studio Novuleri Lenard, za navtično arhitekturo pa Ferretti Group Superyacht Division. Jahta je izdelana iz jekla in aluminija za znanega kupca. Njena oblika odraža lastnikov način življena in njegovo vizijo. Vanjo so vgradili vse njegove zahteve. Jahta ima šest krovov. Sprejme lahko 12 gostov, za katere skrbi 17-članska posadka. Za pogon lepotice skrbi najsodobnejši hibridni sistem, ki zagotavlja ekonomično porabo goriva. Po opravljenih prvih testnih plovih lahko pluje z najvišjo hitrostjo 16 vozlov, potovalna hitrost pa znaša med 12 in 15 vozli.