Vir: eNavtika

sobota, 1. november

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 13 urami in 45 minutami
Slovenski jadralec Uroš Kraševac je bil prisiljen zapluti na Zelenortske otoke zaradi okvare avtopilota. Uroš Kraševac je plul na odličnem šestem mestu letošnje regate Mini Transat. Kroglični ležaji so se raztresli po vsej jadrnici in ker jih ni mogel vseh najti, je bil prisiljen poiskati strokovno pomoč v marini Mindelo na otoku São Vicente, enem izmed Zelenortskih otokov v osrednjem Atlantskem oceanu ob zahodni obali Afrike. Včeraj pozno popoldne je priplul v pristanišče in takoj odnesel avtopilota v servisno delavnico. Po pravilih mora tam ostati vsaj 12 ur. Nadaljevati namerava takoj, ko bo dobil popravljen sistem nazaj. A zdaj lovi glavno skupino, ki je približno 150 navtičnih milj pred njim, in nima več česa izgubiti. Ponovitev odličnega dosežka iz prejšnje izvedbe, ko je končal na petem mestu, so le še sanje. Mini Transat 2025 je letos znova dokazala, zakaj velja za eno najbolj zahtevnih in legendarnih solo regat na svetu. Prva etapa, ki poteka od marine Les Sables d'Olonne do otoka Santa Cruz de la Palma, je bila prekinjena, ker se je floti približeval nevaren ciklon. Druga etapa se je pričela v šibkih vetrovih. Uroš je s pomočjo vremenoslovca in jadralca Jureta Jermana izvedel izjemno taktično potezo in zajadral močno proti jugu, medtem ko so ostali jadralci jadrali proti jugozahodu. Jure Jerman je namreč predvidel, da bo tako najhitreje prijadral v območje, kjer bodo najprej zapihali vzhodni pasati, ki mu bodo omogočili najhitrejše napredovanje proti zahodu. Plan je bil odličen in po združitvi z vodilno skupino je zasedel odlično peto mesto v skupini Proto. Kmalu pa so se začele tehnične težave. Po preplutih 500 navtičnih miljah se je moral zaradi okvare avtopilota obrniti proti jugovzhodu in odjadrati na Zelenortske otoke. S plovbo namerava nadaljevati takoj, ko usposobi avtopilota. Sanje o boljši ali enaki uvrstitvi kot na prejšnji regati so žel pozabljene. Stanje na Atlantiku V skupini Proto, v kateri pluje tudi Uroš, je najhitrejši Francoz Benoit Marie na jadrnici Nicomatic – Petit Bateau. Njegova jadrnica je opremljena s hidrokrili in običajno dosega 2-3 vozle višje hitrosti plovbe od ostalih jadralcev. Do sedaj je preplul že 1000 nmi. Do cilja pred pristaniščem Saint-Francois ga loči še 1604 nmi. V šibkih severovzhodnikih pluje s hitrostjo okrog 10 vozlov. Drugi v skupini pluje Alexandre Demange na jadrnici DMG Mori Sailing Academy 2. Trenutno zaostaja le 30 nmi. Dodatnih 15 nmi zaostanka si je nabral Mathis Bourgnon na jadrnici Assomast, ki pluje na trenutnem tretjem mestu. Uroš je na regati plul z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima dve bateriji Bluecell 200Ah12V z izjemno veliko kapaciteto 2 x 200 Ah (5120 Wh) , ki tehtata zgolj po 17 kg.
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 18 urami in 48 minutami
Pri Moto-Nautiki smo pripravili odlično jesensko priložnost – vsi rešilni jopiči Jobe na zalogi so zdaj znižani za kar -35 %! Če iščete kakovosten in udoben rešilni jopič za naslednjo sezono, je zdaj res pravi čas za nakup. Znižani so vsi modeli iz zaloge, količine pa so omejene – ko jih zmanjka, jih ni več po tej ceni! Kateri Jobe rešilni jopič je pravi za vas? Neoprenski ali najlonski? Neoprenski plavalni jopiči (50N) , kot sta Jobe Unify ali Jobe Fragment , so odlični za wakeboard, jet-ski, SUP in druge vodne športe. Mehki, gibljivi in športno oblikovani. Najlonski jopiči so trpežni, enostavni za uporabo in cenovno ugodni – idealni za čolnarjenje in občasno rekreacijo na vodi. Jopiče si lahko pogledate tukaj: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/vodni-sporti-in-oprema/jopici/ Za otroke in neplavalce: Varnostni rešilni jopiči (100N) z ovratnikom in odsevnimi trakovi poskrbijo za največjo zaščito – zlasti za najmlajše in neizkušene plavalce. Otroški rešilni jopiči: https://www.motonautika-shop.com/izdelek/neoprenski-otroski-resilni-jopic/ Za uporabo na čolnih in jahtah: Če potrebujete jopič za uporabo na plovilu, izberite model s 100N plovnosti , ki ustreza vsem varnostnim standardom. Jopiči za plovila: https://www.motonautika-shop.com/izdelek/set-resilnih-jopicev-easy-boating-2/ Tudi za vašega psa! Jobe Pet Vest je rešilni jopič za hišne ljubljenčke z ročajem, odsevniki in udobno prileganjem. Rešilni jopiči za psa: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/vodni-sporti-in-oprema/jopici/resilni-jopici-za-zivali/ Zakaj izbrati Jobe rešilne jopiče? Zanesljiva varnost z evropskimi certifikati Vsi Jobe rešilni in plavalni jopiči so testirani in certificirani po mednarodnih standardih ISO 12402-4 (za rešilne jopiče 100N+) in ISO 12402-5 (za plavalne jopiče 50N). To pomeni preverjeno plovnost, kakovostne materiale in varno konstrukcijo. Izjemno udobje in ergonomska zasnova Jobe jopiči so oblikovani tako, da se popolnoma prilegajo telesu – brez tiščanja, drgnjenja ali omejevanja gibanja. To omogočajo mehki materiali , nastavljivi trakovi in pametna postavitev pene. Vzdržljivost in kakovost v vseh pogojih Ne glede na to, ali izberete neopren za šport ali najlon za vsakodnevno uporabo – Jobe jopiči so narejeni za dolgotrajno uporabo v slani vodi, soncu in zahtevnih razmerah. Stilski dizajn, ki izstopa Jobe vedno združuje varnost s prepoznavnim, športno elegantnim videzom. Na voljo so moderni kroji , trendovske barve in modeli za vso družino – od otrok do profesionalcev. Zdaj -35 % ceneje – samo do razprodaje zalog! Trenutno je na voljo posezonski popust -35 % na vse rešilne jopiče iz zaloge . Količine so omejene, zato pohitite! 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Celotna ponudba: www.motonautika-shop.com | www.moto-nautika.com Zaloge so omejene – izkoristite -35 % popust na Jobe rešilne jopiče in poskrbite za varnost ter udobje na vodi, še preden se začne nova sezona!

petek, 31. oktober

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 13 urami in 57 minutami
Na letošnjem navtičnem sejmu v Biogradu je Moto-Nautika uspešno premierno predstavila dolgo pričakovani Grand D950 – novo generacijo zmogljivega, profesionalno zasnovanega RIB plovila iz priznane serije Drive Line. Z inovativno modularno zasnovo, izjemno prostornostjo in robustno konstrukcijo je D950 takoj pritegnil pozornost profesionalcev in komercialnih uporabnikov. Prednaročila so zdaj uradno odprta – plovilo je na voljo v omejenih količinah, zato svetujemo hitro odločitev! D950 – večnamenski profesionalec na vodi ✔ Taxi prevozi in turistične dejavnosti Zasnovan kot 14-sedežni taxi RIB, Grand D950 ponuja popolno rešitev za turistične operaterje, ki izvajajo prevoze do hotelov, marin in otokov, čarterske prevoze ali skupinske izlete. Samoizpustna paluba, visoka nosilnost in stabilna plovba zagotavljajo udobje in varnost tudi pri polni zasedenosti. ✔ Potapljaški centri in šole D950 je idealen spremljevalec za rekreativne in tehnične potapljaške aktivnosti. Nedrseča paluba, dvojna krmna platforma z lestvijo in opcija sedežev s shranjevalnim prostorom omogočajo varne, organizirane in profesionalne potope – tudi na bolj oddaljenih lokacijah zahvaljujoč 600-litrskemu rezervoarju. ✔ Ribolov na višjem nivoju Ribiči bodo cenili prostorno palubo, stabilnost in prilagodljivost. Možnost nadgradnje z električnimi vitli, sonarji, radarji ter hlajenjem za ulov pomeni, da je D950 pripravljen na vse – od športnega do profesionalnega ribolova na odprtem morju. ✔ Servisne in terenske naloge Za tehnično podporo, patruljiranje, oskrbo ali logistično pomoč na vodi je D950 prava izbira. Modularna postavitev omogoča prilagoditev sedežev in opreme glede na namen uporabe. Močan trup in zanesljiv električni sistem zagotavljata delovanje v vseh razmerah. Priložnost, ki je ne gre zamuditi Zaradi omejene letne proizvodnje in velikega povpraševanja priporočamo čim prejšnjo rezervacijo. Moto-Nautika ponuja tudi posebne veleprodajne cene za gospodarske uporabnike , kar D950 uvršča med najbolj smiselne naložbe v profesionalnem razredu. Za vse informacije in naročila vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , ali nas kontaktirate: 📞 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📞 PLOVILA: +386 31 300 903 📧 Email: info@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Grand D950 DRIVE – ko potrebujete več kot le čoln.
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 14 urami in 26 minutami
Podjetje RAD Propulsion, vodilni proizvajalec električnih pogonskih sistemov za pomorstvo, je napovedalo lansiranje povsem novega izdelka na letošnjem sejmu METS Trade 2025, ki bo novembra v Amsterdamu. Britanski proizvajalec bo predstavil novo dopolnitev svojega portfelja električnih pogonov, zasnovano za naraščajoče povpraševanje po močnejših pogonskih rešitvah v pomorskem sektorju. Na podlagi uspeha že uveljavljenega sistema RAD 40 je najnovejša inovacija podjetja namenjena aplikacijam, ki zahtevajo večji potisk in zmogljivost. »Veseli nas, da se vračamo na METS z dogodkom, za katerega verjamemo, da bo pomemben mejnik za RAD Propulsion,« je povedal Dan Hook, izvršni direktor podjetja RAD Propulsion. »Ta predstavitev je naš odgovor na jasno tržno povpraševanje po razširljivih, visoko zmogljivih električnih pogonskih sistemih, ki ne sklepajo kompromisov glede prilagodljivosti namestitve ali operativne zmogljivosti.« Poleg predstavitve novega izdelka bo RAD Propulsion na letošnjem sejmu predstavil še več inovacij: Razstavni prostor v Inovacijski coni: Novi Power Console podjetja bo predstavljen v METS Innovation Zone, kjer bodo obiskovalci lahko izkusili RAD-ovo celovito pogonsko rešitev. Predogled aplikacije: Obiskovalci razstavnega prostora bodo imeli ekskluzivno priložnost za prvi vpogled v prihajajočo mobilno aplikacijo RAD. Namig o prihodnjem izdelku: Ekipa bo razkrivala namige o še eni zanimivi novosti, ki je v pripravi. Pete Byford, tehnični direktor podjetja RAD Propulsion, bo sodeloval tudi v panelni razpravi v sredo, 19. novembra, od 15:30 do 16:00 na odru Metstrade. S svojim strokovnim znanjem in izkušnjami iz RAD bo raziskoval vprašanje: »Kateri so glavni dejavniki za boljše zmogljivosti glede hrupa in vibracij ter ali obstaja resničen primer, ki to dokazuje?« Električni pogonski sistemi RAD Propulsion so zasnovani za delovanje brez emisij, ne da bi pri tem žrtvovali moč in zanesljivost, ki jo zahtevajo komercialne, obrambne in rekreativne pomorske aplikacije. Modularni pristop podjetja omogoča integracijo z različnimi konfiguracijami baterij, kar zagotavlja prilagodljivost za oblikovalce in upravljavce plovil.

četrtek, 30. oktober

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Podjetje Archipelago Yachts je v sodelovanju s Chartwell Marine prejelo sredstva v okviru šestega kroga britanskega vladnega razpisa Clean Maritime Demonstration Competition, ki ga izvaja Innovate UK kot del programa UK SHORE. Zmagovalni projekt z naslovom »Methanol Pathfinder UK« bo razvil in prototipno predstavil napreden sistem podaljšanja dosega in pogona na metanol za električna plovila, kar predstavlja ključno prelomnico v prizadevanjih Združenega kraljestva za pomorski promet brez emisij. Projekt, ki temelji na predhodnem delu podprtem s strani Innovate UK, bo v sedmih mesecih osredotočen na razvoj razširljivega in komercialno izvedljivega energetskega sistema na osnovi metanola, ki omogoča daljši doseg električnih plovil in ima potencial za popolno odpravo motorjev z notranjim izgorevanjem. Pristop na novo opredeljuje uporabo metanola kot čistega in učinkovitega nosilca energije. S pretvorbo metanola v nizkotlačni vodik za proizvodnjo energije na krovu predstavlja praktično in varno alternativo tradicionalnim pomorskim gorivom. Dr. Stephen Weatherley , izvršni direktor podjetja Archipelago Yachts, je povedal: »Ta sredstva Innovate UK predstavljajo razburljiv naslednji korak v našem poslanstvu, da na vodo pripeljemo rešitve brez emisij. Metanol ponuja čist, prilagodljiv in razširljiv način za razogljičenje pomorskih operacij. S poudarkom na podaljšanju dosega električnih plovil pospešujemo tehnologijo, ki jo je mogoče široko uporabiti tako v komercialnem kot tudi v prostem času.« Projekt Methanol Pathfinder UK združuje konzorcij britanskih pomorskih inovatorjev, vključno z Archipelago Yachts in Chartwell Marine, ob podpori strokovnih podizvajalcev, kot so Blue Deep International, E1 Marine in Auriga Energy. Skupaj združujejo poglobljeno strokovno znanje na področju oblikovanja plovil, integracije pogonskih sistemov in čistih energetskih rešitev. Konzorcij bo skupaj izdelal prototip in testiral modularni sistem za pretvorbo metanola v vodik, namenjen podaljšanju dosega, ki bo zasnovan za brezhibno integracijo z električnimi pogonskimi platformami. Projekt bo prispeval tudi dragocene podatke in vpoglede britanskim regulatorjem in industrijskim partnerjem ter pomagal oblikovati nastajajoče standarde za uporabo metanola v pomorskih aplikacijah. Projekt je del programa UK SHORE (Shipping Office for Reducing Emissions), vodilne vladne pobude za podporo inovacijam v britanskem pomorskem sektorju z namenom doseganja neto ničelnih emisij. S tem financiranjem podjetje Archipelago Yachts in njegovi partnerji podpirajo regionalno rast, krepijo domače dobavne verige in utrjujejo vodilno vlogo Združenega kraljestva na področju trajnostne gradnje ladij in pomorske tehnologije. Andy Page , generalni direktor podjetja Chartwell Marine, je dodal: »Metanol ima velik potencial kot čisto pomorsko gorivo, vendar je treba tehnološke in integracijske izzive preizkusiti v resničnem svetu. Ta projekt bo pokazal, kako lahko britansko strokovno znanje vodi pri ustvarjanju praktičnih rešitev za razogljičenje obalnih, komercialnih in rekreativnih plovil.« Prototip Methanol Pathfinder UK bo služil kot ključni korak k prihodnji uporabi plovil, vključno s plovili za podporo vetrnim elektrarnam na morju, pilotnimi čolni in raziskovalnimi jahtami.

ponedeljek, 27. oktober

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
V Splitu se je včeraj popoldne zaključilo evropsko prvenstvo ILCA U21 za razreda ILCA 6 za ženske in ILCA 7 za moške. Na prvenstvu so nastopili tudi trije slovenski jadralci, v ILCA 6 Alenka Valenčič, v ILCA 7 pa Luka Zabukovec in Benjamin Aganovič. Z veliki veseljem poročamo o lepem uspehu Luke Zabukovca, ki je končal na četrtem mestu v močni konkurenci 159 jadralcev. Spomnimo - lani je Luka jadral še v kategoriji U19 in osvojil naslov evropskega podprvaka, skupno pa je bil šesti. Luka Zabukovec: “Zadovoljen sem z rezultatom, lahko pa bi prišel tudi do medalje, če bi začel bolje, saj sem imel prvi in drugi dan nekaj težav, potem pa mi je lepo steklo. Imeli smo dokaj močan veter, okoli 15 vozlov, in kakšen dan tudi do 20. Mislim, da sem bil že letos pripravljen doseči medaljo, ampak zdaj imam še eno leto časa za se pripraviti za naslednje U21 prvenstvo, kjer jo pričakujem. Benjamin Aganovič, ki je prav tako jadral v zlati skupini, je končal na 50. mestu, Alenka Valenčič v ILCA 6 pa na sredini flote, na 43. mestu. Trener Matija Čok: “‘Lesena medalja’ za Luko je bilo največ, kar se je dalo iztržiti po slabšem startu v kvalifikacijskih plovih. Zadovoljen sem z jadranjem, ki ga je pokazal Benjamin, v finalnih plovih je naredil nekaj zelo dobrih potez, za Alenko pa je bilo preveč vetra in bo morala nadaljevati treninge tudi v telovadnici.” Naslednji nastop v kategoriji U21 bo svetovno prvenstvo januarja na Lanzarotu.

petek, 24. oktober

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Ena najbolj zahtevnih regat na Mediteranu je končana. Slovenska jadrnica Karpo, ki jo vodi skiper in lastnik ekipe, Maks Vrečko se je ponovno izkazala in se uvrstila na tretje mesto v skupini ORC5. Na epsko regato se je letos prijavilo 119 jadrnic. Najhitrejša med njimi je bila 30 metrska jadrnica Black Jack 100, ki je za plovbo preko 606 nmi dolge (teoretična razdalja) regate potrebovala 2 dni 17 ur 44 min in 7s. Z peturnim zaostankom je v cilj priplula jadrnica Balthazar, kot tretja pa je prečkala ciljno črto pred Valletto na Malti jadrnica Daguet 5. Jadrnica Karpo (Elan 450), je kot edina slovenska posadka ciljno črto prečkala kot 62. Za plovbo so potrebovali 5 dni 2 uri 6 minut in 43 sekund. Skupno so prepluli 677 nmi, kar je le 71 nmi več od teoretične razdalje. V svojih skupinah ORC5 in IRC5 (kjer je konkurenca 2dvakrat večja kot v ORC5) so zasedli odlično tretje mesto. Skiper ekipe Maks Vrečko je po prihodu v cilj povedal: »Zaključek letošnje regate je bil zelo zahteven. Od Lampeduse naprej smo imeli veliko brezvetrja, zato je bilo potrebno ogromno potrpežljivosti in natančnega jadranja. Kljub utrujenosti smo vztrajali, sredi noči v meglicah nadoknadili nekaj izgubljenega in nato vrhunsko taktično odpeljali zadnji del regate. V cilj smo prišli popolnoma izčrpani, saj smo res dali vse od sebe. Že tretje leto zapored smo se na tej legendarni regati uspeli uvrstiti na stopničke, kar za nas pomeni veliko. Dokazuje, da v offshore jadranju več kot dostojno zastopamo tako JK Loka Timing kot tudi Slovenijo.« Regata še ni povsem zaključena. Od 119 prijavljenih jadrnic, se jih je le 112 pojavilo na štartu regate. Ciljno črto jih je do sedaj prečkalo 98. Na regatnem polju je še sedem ekip, sedem pa jih je odstopilo.

četrtek, 23. oktober

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Hrvaška je dežela morja, oljčnih nasadov, pašnikov in rodovitnih polj. Zato so sestavine, ki se znajdejo v katerem od številnih tradicionalnih receptov, vedno sveže, razvajene od sonca, polne arom in pripravljene z domišljijo. Vsaka regija ima svoje značilne jedi, ki jih je najbolje poskusiti tam, kjer so doma. V Istri se ob morju lovijo ribe, raki in morski sadeži, v notranjosti pa se čas še vedno meri po sezoni tartufov in špargljev, ki v vetru lovijo sol iz morja. Obrok se v Istri začne z domačo bisko, medico ali žganjem iz rutice – za pogum in dobro voljo. Na mizi se znajdejo testenine z belimi tartufi, mineštra iz bobiča, omleta z divjimi šparglji ali kosi divjačine v dišeči omaki. Istrska kuhinja je pravzaprav pogovor med ljudsko tradicijo in visoko kulinariko – v isti vasi lahko dobite fritajo z domačimi jajci in tartufom ali pa večerjate v restavraciji, ki jo vodi kuharski mojster z Michelinovo zvezdico. Največji ponos Istre ostaja tartuf. V motovunskem gozdu, ob reki Mirni, rastejo beli tartufi, ki ne zaostajajo za tistimi iz Albe. Tu so našli največji beli tartuf kadarkoli, ki je tehtal skoraj kilogram in pol. Oktober je najboljši čas za uživanje v tartufih, zato se podajte v skrite vasice in obiščite katerega od jesenskih festivalov. Več o kraju Motovun na tej povezavi . Vir: HTS; Foto: Arhiv eNavtika
RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Moto-Nautika ima na zalogi vse, kar potrebujete pred jesenskim jadranjem – od rešilnih jopičev, SUP-ov in opreme za vodne športe do kakovostnih žarov, obutve in ključne navtične opreme. Če vam na krovu še kaj manjka, vas vabimo, da obiščete naš salon ali spletno trgovino in se pred izplutjem opremite za varno in udobno plovbo. Rešilni jopiči Jobe – zdaj znižani za 35 % Do 31. oktobra 2025 poteka posebna jesenska akcija: vsi rešilni in plavalni jopiči blagovne znamke Jobe so znižani za 35 % . Na voljo so modeli za odrasle, otroke in tudi za pse. Izbirate lahko med plavalnimi jopiči s 50N plovnosti, ki omogočajo več svobode gibanja med aktivnostmi na vodi, ter certificiranimi rešilnimi jopiči s 100N ali več, ki poskrbijo za popolno varnost na plovilu ali za neplavalce. Vsi modeli so kakovostno izdelani, udobni in hitro sušeči. Posebna pozornost je namenjena tudi otroškim jopičem in jopičem za hišne ljubljenčke, ki postajajo vse pogostejši člani posadke. Več info: REŠILNI JOPIČI Neoprenske obleke za podaljšano sezono na vodi znižane za 25% Kakovostna neoprenska obleka je ključna za vse, ki se tudi v hladnejših mesecih ukvarjajo z vodnimi športi ali želijo ostati suhi in zaščiteni med aktivnostmi na jadrnici ali ob obali. V Moto-Nautiki ponujamo širok izbor neoprenskih oblek za odrasle in otroke, različnih debelin in krojev, ki zagotavljajo toplotno izolacijo, udobje in popolno prileganje. Na voljo so tudi dodatki, kot so neoprenski copati, rokavice in majice, ki dodatno povečajo zaščito pred mrazom. Več info: Neoprenske obleke Z oprema za vodne športe uživajte tudi jeseni! Jesensko jadranje ni le plovba – je tudi raziskovanje zalivov, mirno supanje in zabavne aktivnosti z družino. Moto-Nautika ima na zalogi Jobe opreme za vodne športe: napihljive SUP-e, kajake, vlečne tube, vrvi, črpalke, pa tudi neopren oblačila in dodatke, ki podaljšajo sezono aktivnosti na vodi v hladnejše dni. Več info: OPREMA ZA VODNE ŠPORTE Obutev, primerna za jadrnico znižana za kar 25%obutev Za hojo po mokri palubi, skakanje v vodo ali sprehod po skalnati obali je primerna in funkcionalna obutev nepogrešljiva. Na voljo je več modelov obutve za vodne športe, ki so lahki, hitro sušeči in z nedrsečim podplatom – popolni za uporabo na barki. Več info: OBUTEV ZA PLOVILA IN VODNE ŠPORTE Žari za barko – užitek na palubi Če si med jadranjem zaželite pripraviti topel obrok ali speči svežo ribo, imamo za vas tudi kompaktne, kakovostne prenosne žare , ki so posebej prilagojeni za uporabo na plovilih. So lahki, stabilni in enostavni za čiščenje – popolni za večerjo ob sončnem zahodu. Več info: Ž ARI Navtična oprema, ki ne sme manjkati na jesenskem jadranju Poleg osebne opreme je ključno, da je tudi plovilo tehnično in varnostno brezhibno opremljeno. Jesenski pogoji pogosto prinesejo manj svetlobe in več vetra, zato je priporočljivo preveriti delovanje navigacijskih luči, reflektorjev in LED osvetlitve. Zanesljiv privez je v tem času še posebej pomemben, zato naj bodo sidra, verige, vrvi in sidralni dodatki v dobrem stanju. Na voljo je tudi pestra izbira električnih dodatkov, kot so stikali, USB priključki in akumulatorski sistemi, ki so uporabni na vsakem plovilu. Ne gre pozabiti na varnostno opremo, med katero sodijo gasilni aparati, signalne rakete, kompleti prve pomoči in reševalni pripomočki. Za konec pa priporočamo tudi čistila in zaščitna sredstva za nego trupa in opreme, ki bodo barko pripravila na zimo ali jo ohranila brezhibno med nadaljnjimi jesenskimi izleti. Več info: Navtična oprema Jesen na vodi z Moto-Nautiko Preden znova izplujete, vas vabimo, da nas obiščete v salonu Moto-Nautika, kjer vam bomo z veseljem svetovali pri izbiri ustrezne opreme za varno in udobno plovbo. Na enem mestu vam ponujamo strokovno podporo in širok nabor izdelkov, ki si jih lahko ogledate, primerjate in preizkusite v živo. Z našo pomočjo boste na jesen na vodi popolnoma pripravljeni. Za vse informacije in ponudbe nas kontaktirajte: PRODAJA DODATNE OPREMA T: 02 629 04 00 (odzivna št. #3) M: +386 51 222 122 E: oprema@moto-nautika.com 🌐 Oglejte si našo celotno ponudbo tudi na: 👉 www.moto-nautika.com 👉 www.motonautika-shop.com Vabljeni tudi v naš razstavni salon na naslovu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju

torek, 21. oktober

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Največji navtični dogodek na Jadranu, Biograd Boat Show 2025 , poteka letos od 22. do 26. oktobra v marini Kornati v Biogradu na Moru. Sejem vsako leto privabi množico navtičnih navdušencev, proizvajalcev, trgovcev in ljubiteljev plovil iz celotne regije. Moto-Nautika d.o.o. bo tudi letos prisotna z atraktivno ponudbo plovil in opreme, obenem pa obiskovalcem ponuja posebne sejemske popuste , ki veljajo izključno v času sejma . Če razmišljate o nakupu novega plovila, opreme za vodne športe ali dodatkov za sezono 2026, je zdaj pravi trenutek. Naša ekskluzivna sejemska ponudba vključuje znižane cene plovil priznanih blagovnih znamk Grand Boats, Ranieri International, ZAR Formenti, Zar Mini in Sessa Marine , ter posebne akcije na naročila za leto 2026. GRAND D950 – za profesionalno uporabo in najzahtevnejše navtične projekte Model Grand Drive Line D950 je zasnovan za profesionalce, ki potrebujejo zmogljivo, prostorno in zanesljivo plovilo. S svojo dolžino 9,54 m, širino 3,19 m in izjemno nosilnostjo nudi popolno rešitev za komercialno rabo, specializirane operacije ali zahtevne zasebne uporabnike. D950 omogoča vgradnjo dveh motorjev skupne moči do 700 KM , ima dvojni vgrajen rezervoar za gorivo s skupno kapaciteto 600 litrov , robustno zasnovano konzolo in obsežno shranjevalno površino. Osnovna cena modela (brez motorja): od 49.990 € + DDV Model je na voljo po posebni ceni izključno za profesionalne uporabnike. GRAND G680 HGLF Hard-Top – vsestranskost z zaščito in slogom Grand Golden Line G680 HGLF z Hard-Top streho je odlična izbira za tiste, ki iščejo kombinacijo funkcionalnosti, sloga in udobja. Plovilo v barvni kombinaciji “Off White” z vrhunsko opremo vključuje Seadeck oblogo, Hard Top konstrukcijo , električni vinč z inox sidrom, tuš set s 50-litrskim rezervoarjem, hladilnik, hidravliko volana in zaščitne inox ograje. Redna cena brez motorja: 69.308 € + DDV ✅ Sejemska cena: 58.912 € + DDV GRAND S300 HL + Yamaha F20 – majhen čoln z veliko uporabnostjo Grand Silver Line S300 HL je idealna izbira za tiste, ki iščejo kompakten, a kakovostno opremljen čoln za dnevne izlete ali kot pomožno plovilo. S 3 metri dolžine, Hypalon tubusi in motorjem Yamaha F20 GEPS je popolnoma pripravljen za uporabo. Med opremo so tudi Seadeck obloga, bočni sedež in varnostni ventil. Redna cena z motorjem: 11.557 € + DDV ✅ Sejemska cena: 10.412 € + DDV GRAND G340 HGLF + Yamaha F25 – idealen za enostavno družinsko plovbo Kompaktni Grand Golden Line G340 HGLF s Hypalon tubusi v elegantni "off white" barvi in vgrajenim motorjem Yamaha F25 GETL je odličen za krajše izlete ali kot pomožni čoln večjim enotam. Opremljen je s Seadeck oblogo, športnim volanom, bočnim dodatnim sedežem, električnim paketom in vgrajenim 40-litrskim rezervoarjem za gorivo. Redna cena z motorjem: 19.667 € + DDV ✅ Sejemska cena: 17.448 € + DDV GRAND G750 HGLF – udobje, prostor in zmogljivost za družinske avanture Z dolžino 7,3 metra in kapaciteto do 13 oseb , je G750 popolna izbira za družinske izlete in vodne športe. Opremljen je z električnim vitlom, hladilnikom, umivalnikom, integriranimi rezervoarji za gorivo (260 l) in vodo (50 l), ter elegantnim Seadeck premazom po celotni površini . Vse to v elegantni "Off White" Hypalon izvedbi s 5-letno garancijo. Redna cena brez motorja: 76.390 € + DDV ✅ Sejemska cena: 57.292 € + DDV GRAN D G850 HGLF Hard Top – vrhunski RIB za resne navtične užitke G850 z luksuznim Hard T-Topom v črni Hypalon izvedbi je plovilo, ki združuje robustnost in razkošje. Z dolžino 8,5 m, prostornostjo za do 16 oseb in možnostjo motorja do 400 KM nudi maksimalno varnost, funkcionalnost in slog. Med opremo najdemo električni vitel, hladilnik, tuš, umivalnik, Seadeck po celem čolnu in hidravliko volana. Redna cena brez motorja: 98.952 € + DDV ✅ Sejemska cena: 74.214 € + DDV Ranieri Cayman 28.0 Executive – prestiž v RIB izvedbi Cayman 28.0 Executive je vrhunski RIB italijanskega proizvajalca Ranieri International. S svojo dolžino 8,6 m, širino 3,3 m in kapaciteto za do 20 oseb je primeren tako za večdnevne izlete kot tudi za profesionalno rabo. Ponaša se z luksuznim oblazinjenjem, dvobarvnimi tubusi, električnim vitlom in luksuzno kabino. Redna cena brez motorja: 124.460 € + DDV ✅ Sejemska cena: 105.971 € + DDV Ranieri Next 255 LX – eleganten Sundeck za družinske izlete Z dolžino 7,8 m, prostorno kabino in možnostjo do 350 KM , model Next 255 LX združuje zmogljivost in udobje. Opremljen je s T-Top nadstreškom, Seadeck podlogo, hladilnikom, zložljivim sedežem in električnim vitlom. Primeren je za do 10 oseb , in ima kabino za spanje s kopalnico. Redna cena razstavnega modela: 97.233 € + DDV ✅ Sejemska cena: 82.648 € + DDV Ranieri Next 275 LX – prestiž in prostornost v enem Next 275 LX predstavlja višji nivo v Ranieri Sundeck liniji. Z dolžino 8,2 m in štirimi ležišči ponuja obilo prostora za sprostitev. Notranjost vključuje električni WC, umivalnik, hladilnik, konzolo Glass Bridge, in še mnogo več. Na voljo je po naročilu. Redna cena: od 89.500 € + DDV ✅ Sejemska cena: od 78.760 € + DDV Ne zamudite – sejemske cene samo do konca oktobra! Biograd Boat Show 2025 je edinstvena priložnost, da si zagotovite vrhunsko plovilo po izjemni ceni. Moto-Nautika d.o.o. vam na sejmu ponuja skrbno izbrane modele prestižnih blagovnih znamk Grand Boats in Ranieri International – z bogato opremo in ekskluzivnimi popusti, ki veljajo izključno do konca oktobra. Če se sejma ne utegnete udeležiti, nas kontaktirajte čim prej – zaloge so omejene, cene pa veljajo le kratek čas! Posebni popusti tudi na Yamaha izdelke! Za vse informacije in ponudbe nas kontaktirajte: PRODAJA VOZIL IN PLOVIL 📞 T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 M: VOZILA: +386 51 425 700 📱 M: PLOVILA: +386 51 222 122 📧 E: prodaja@moto-nautika.com 🌐 Oglejte si našo celotno ponudbo tudi na: 👉 www.moto-nautika.com 👉 www.motonautika-shop.com Vabljeni tudi v naš razstavni salon na naslovu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju Veselimo se vašega obiska in vam z veseljem pomagamo pri izbiri vašega sanjskega plovila!
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Z več kot 200.000 obiskovalci iz več kot 100 držav in 1.500 razstavljavci na 220.000 kvadratnih metrih v dvoranah od 1 do 17 je boot Düsseldorf največji sejem jaht in vodnih športov na svetu. Tako jadralci kot lastniki motornih čolnov bodo našli široko paleto čolnov, gumenjakov, superčolnov ali luksuznih jaht. Priljubljeni vodni športi, kot so potapljanje, deskanje, kajtanje, veslanje stoje, skimboarding ali vožnja s kanuji, so na bootu na voljo v vseh pogledih in z ustrezno opremo. Zaradi privlačnih odrskih programov z zvezdniki scene, najnovejših trendov in vrhunske mešanice delavnic in praktičnih dejavnosti, tako za ljubitelje rekreativnih športov kot za strokovnjake, je sejem edinstven po vsem svetu. Vendar pa bo na bootu 2026 v središču pozornosti tudi ohranjanje morja in inovativne, trajnostne tehnologije. V sodelovanju z Evropsko navtično industrijo (EBI) na primer modri inovacijski dok ponuja edinstven format dialoga s političnim, gospodarskim, tehnološkim in medijskim strokovnim znanjem. Naslednja izdaja sejma boot Düsseldorf bo svoja vrata odprla od 17. do 25. januarja 2026. Kaj vse bo predstavljeno Dvorana 1: priljubljen razstavni prostor za srednje velike motorne jahte navdušuje z znanimi mednarodnimi imeni na svojem področju. Tukaj so na primer zasidrani Elling, Greenline, Linssen, Jeanneau, MAREX, pa tudi motorni katamarani Fourwinns, Dracan Boats, Aquila Boats in finska skupna udeležba FINNBOAT s Targo, Nordstar in Sargo. Saxdor se prav tako seli v dvorano 1, ker so želeli večji razstavni prostor, ki pa v dvorani 4 ni bil na voljo. Dvorana 3: tukaj obiskovalce navdušujejo športni čolni, RIB-i, dnevni križarki in zunajkrmni motorji. Z obsežnimi informacijami, ki jih zagotavlja Nemško združenje pomorske industrije (VMWD e.V.), lahko tudi začetniki spremljajo vse dogajanje. Vsi ljubitelji ribolova bodo navdušeni nad Športnim ribolovnim centrom s posebnimi čolni in dodatki. Med drugim se bodo tukaj predstavila velika imena iz segmenta športnih čolnov in motorjev (zunajkrmni motorji), kot so Brunswick (z Mercury, Quicksilver, Bayliner, Searay, Boston Whaler in Navan), Roto, Honda, Suzuki, Tohatsu in Yamaha. Dvorana 4 : inovativni skandinavski proizvajalci motornih čolnov (in številni drugi) bodo tukaj predstavili svoje najnovejše dosežke. Ljubitelji se lahko veselijo med drugim Axoparja, Nimbusa, Quarkena in X-Shorea. Pridružila se jim bosta špansko podjetje Lasai in turško AIATA BOATS. Tudi Beneteau bo tam s svojimi zunajkrmnimi čolni. Dvorana 5: superčolni, pomožni čolni in lovski čolni bodo obiskovalce te dvorane navdušili s številnimi poudarki. Ti manjši spremljevalni čolni za luksuzne superjahte so v zadnjih letih postali še posebej iskan tržni segment, boot Düsseldorf 2026 pa bo te superčolne predstavil na edinstveni razstavi. Med razstavljenimi bodo tako slavna imena, kot so Schaefer iz Brazilije, De Antonio, Frauscher X Porsche, Fjord, Chantier YOT, Windy in Sacs Tecnorib. Dvorana 6: v tej svetlobi lahko obiskovalci odkrijejo svet mednarodnih superjaht. »Kdo je kdo« med proizvajalci se bodo januarja privezali v luksuzni marini Boot. Številne od teh elegantnih lepotic bodo decembra pristale na lastnih kobilicah ali pa bodo v začetku januarja prepeljane s pontonom iz Rotterdama v Düsseldorf. Med sodelujočimi so Absolute, Azimut, BLUEGAME, Cranchi, Ferretti, Galeon, Pearl, Princess, Sirena, Solaris, SANNORENZO in Sunseeker. Dvorana 7a: luksuzno pohištvo, posredniki jaht, zavarovalnice in transportna podjetja ter proizvajalci superjaht, katerih jahte presegajo dovoljeno velikost v dvorani 6, ustvarjajo razkošno vzdušje dvorane. Tukaj boste med drugim našli De Valk Yachtbrokers, Deutsche Yachten, HORIZON, Lazzara Yachts, Ocean Independence, Spirit of the Ocean, Starclass Yachttransport, STEELER in Ultra Marine Europe. Dvorana 7: galerija umetnosti v čolnu se sveti kot pomorska vernisaža. Ljubitelji umetnosti se lahko veselijo slik velikega formata z navtičnimi motivi, pa tudi klasičnega pohištva in okrasnih predmetov s področja pomorstva. Dvorana 9: osrednji del dvorane so gumenjaki vseh velikosti in oblik. Na ogled so tudi ujemajoče se prikolice in podvodni skuterji. S Highfield Boats, Ital Boats, Motonautica Ranieri, Pischel, Seabob/Cayago, SPX RIB, William Jet Tenders, ZAR FORMENTI in Zodiac, med drugim, je ponudba te industrije na ogled v vsej svoji raznolikosti. Dvorana 10: najsodobnejša tehnologija je zaščitni znak te dvorane. Poudarek je na najsodobnejši tehnologiji notranjih plovil in motorjev. Ponudbo tehnologije odlično dopolnjujejo inovativni navigacijski in komunikacijski sistemi, tehnologija ogrevanja in klimatizacije, oprema za palube in materiali za gradnjo čolnov. Svoje izdelke tukaj predstavljajo Allpa Marine, Bukh Bremen, Dimension Polyant, Peter Frisch, Garmin, Robert Lindemann, Pantaenius, Raymarine, SVB Spezialversand, Torqeedo in Volvo Penta. Dvorana 11: tukaj se lahko obiskovalci potopijo v podvodni svet podjetja Boot. Ponudba sega od osnovne opreme do potapljaških destinacij, organizatorjev potovanj in baz do potapljaških medijev. Priljubljene regije in izdelke predstavljajo na primer Elasm Ocean, zgodovinski podvodni park Gallipolli, indonezijski skupni paviljon, Orange Bay Hurghada, Restube in White Manta Diving. Dvorana 12: s svojim potapljaškim bazenom za preizkus in potapljaškim stolpom za profesionalce in izkušene potapljače je »Potapljaški center« podvodno srce podjetja Boot. Oder z vznemirljivim programom podvodnih športov je magnet za vse ljubitelje potapljanja. Tudi tukaj so na voljo najnovejša potapljaška tehnologija in sanjske potapljaške destinacije. Med udeleženci so Atlantis, Beluga Reisen, nemški Bundeswehr, BtS Europe, Camaro, Cressi, Head Watersports, PADI, Filipinska turistična organizacija, SDI Central Europe, Taucher.net, Združenje nemških športnih potapljačev (VDST) in Wirodive. Po prevzemu podjetja Aqua Lung s strani podjetja Mares sta obe blagovni znamki skupaj zastopani na 500 m² velikem razstavnem prostoru. Foto: Messe Düsseldorf / ctillmann
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Jadrnica Black Jack 100 je kot prva enotrupna jadrnica prijadrala v cilj regate Rolex Middle Sea Race. Jadrnica Ramona Vosa Black Jack 100, ki jo je krmaril skiper Tristan Le Brun, je danes zjutraj ob 5:44:07 (srednjeevropski čas) prva prejadrala ciljno črto pred Valletto. Za plovbo na 606 nmi dolgi regati so potrebovali 2 dni 17 ur 44 minut in 7 sekund. Za dokončanje regate s teoretično dolžino 606 nmi so morali skupno prepluli 689 nmi. Njihova povprečna hitrost plovbe je znašala 10,6 vozla. Kot druga je ob deseti uri ciljno črto prečkala jadrnica Balthasar. Za plovbo je potrebovala 2 dni 22 ur in 33sekund. Skupno so prepluli 674 nmi s povprečno hitrostjo 9,63 vozla. Slovenska posadka Karpo je odlično odjadrala nočni del regate. Plujejo proti otoku Favignana na severozahodu Sicilije. Obpluti ga morajo po zahodni strani, nato pa se obrniti proti jugu proti naslednji kontrolni točki pri otoku Pantalleria. Zaradi odličnega jadranja so se zavihteli na drugo mesto v razredu ORC5. Za vodilno ekipo Mon Ile zaostajajo 12 ur, pred tretjeuvrščeno ekipo, hrvaško jadrnico MR. J, pa imajo trenutno skoraj 6 ur prednosti. Do sedaj so prepluli 395 nmi, do cilja pa jih loči še 266 nmi. Maks Vrečko je o nočnem jadranju povedal: »Mesinsko ožino smo prejadrali v nedeljskem popoldnevu, po standardni desni strani, a se je pokazalo, da je bila leva stran oziroma sredina hitrejša. Nekaj konkurentov nas je zato spet prehitelo. Na poti od Mesinske ožine proti otoku Strombolič, manjšemu bratu vulkana Stromboli, smo jadrali s Code 0. V mirnem večernem jadranju nas je znova očaral zlati sončni zahod, ki je v ekipo prinesel val pozitivne energije. V noči smo z lahnim vetrom napredovali proti Stromboliju, kjer smo dvignili genaker, pospravili Code 0 in se prebili do novega vetra na drugi strani vulkana. Vulkan je imel nekaj manjših izbruhov, ki v temi prav lepo zasvetijo. Da je bil trenutek še bolj čaroben, pa se je poleg nas slišalo glasno dihanje in puhanje delfinov – trenutki, ko si vesel, da ti šibek veter omogoča občudovanje narave. Z vetrom na drugi strani vulkana smo brez gyba spremenili smer za 70 stopinj in začeli jadrati proti Favignani. Noč je bila zahtevna — veter je bil šibek in spremenljiv, zato smo ves čas delali na trimu; na krovu smo bili stalno trije. Uporabljali smo naš največji genaker, ki pa je še vedno poškodovan od regate Caribbean 600 in ni v najboljšem stanju, kar se je poznalo tudi na hitrosti. Šibak veter je trajal do naslednjega dne, proti poldnevu pa se je nekoliko okrepil, pri čemer je smer ostala enaka in smo pluli s hitrostjo 5–6 vozlov. Prvo polovico ponedeljka smo pluli z genakrom, ko smo pred seboj zagledali formiranje vodne trombe! Hitro smo spustili genaker in dvignili genovo, saj se je veter nenadoma in močno obrnil. Na srečo nas je tromba obšla, jadra pa so ostala cela. Pri Favignani je zapihal močnejši veter, ki se je še okrepil sredi noči – orcanje pri 20 vozlih vetra. Ves čas močnega vetra so bili na palubi trije, ki so skrbeli za trimanje jader. Preostala posadka pa tudi ni prav dosti predahnila, saj je bilo zaradi velikih valov spanje skoraj nemogoče. Dopoldne se je veter umiril na okoli 10 vozlov, orcamo naprej proti Pantelleriji in si »ližemo rane« pretekle noči. Posadka že čuti znake utrujenosti, a morala ne pada – pred nami je še vsaj 250 milj jadranja!« Posadka Karpo (od leve proti desni): David, Maks (skiper in lastnik), Peter, Urška, David, Julija, Gaber in Matic (skiper in taktik).
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje. Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom. Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V. Prednosti: Združljivo z motorjem Euro 6 Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka. Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka. Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II. Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija. Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250). Vgrajen BLVP. Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %. Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator). Plug and Play za enostavno namestitev. Vgrajena varovalka. Naravno hlajenje brez ventilatorja. Podpira komunikacijo RS485 ali CAN. Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda. Tehnični podatki: Vhodna napetost – 13.2–16 V Avtomatska aktivacija D+: Da Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V Polnilni tok: 60 A Učinkovitost polnjenja: 96 % Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev Komunikacija: RS485, RJ45 konektor Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C Teža: 1,2 kg Zaščita: IP20 Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm NAKUP

ponedeljek, 20. oktober

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Včeraj popoldne se je z zadnjimi regatami na Gardskem jezeru zaključilo IFCA Fin & Foil slalom evropsko prvenstvo za jadralce na deski, ki se ga je zelo uspešno udeležila tudi naša Lina Eržen - prvenstvo zaključuje kot evropska podprvakinja in evropska prvakinja v U21. Prvenstvo spada pod okrilje Svetovne jadralske zveze World Sailing, jadra pa se na enaki opremi kot na regatah PWA. Jadralo se je v dveh kategorijah, “fin” in “foil”, v kateri je jadrala tudi Lina. V skupini je imela nekaj močnih konkurentk, s katerimi se meri tudi na regatah PWA. Trener Igor Eržen : ”Tekmovanje presežkov, bi rekel po prespani noči. Odlična organizacija, dobri vetrovni pogoji in na koncu super forma Line, ki jo je kazala vse dni prvenstva. Ponosen sem na rezultat in na Linino predstavo.”
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Konec meseca novembra bo v Parizu potekal Paris Nautic Show, na katerem bo ladjedelnica Beneteau predstavila kar 12 plovil, med njimi eno novost. Pariški navtični salon bo potekal med 26. in 30. novembrom letošnjega leta. Francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopata podjetji Burin Boats (jadrnice) in As Boats (motorna plovila), bo predstavila kar 12 plovil. Med njimi bodo štiri jadrnice in 8 motornih plovil. Premierno bo prikazano plovilo Gran Turismo 50 New – Alpine Version. Jadrnice: First 30 Oceanis 34.1 Oceanis 37.1 Oceanis 47 Motorna plovila Gran Turismo 50 – Alpine Version Swift Trawler 37 Fly Flyer 7 SPACEdeck Flyer 8 SPACEdeck Flyer 9 SUNdeck Antares 8 Antares 9 New Antares 8 11 Fly Za več informacij se lahko obrnete na slovenska zastopnika: jadrnice: Burin Boats , tel.: 00 386 40 322 422 motorna plovila: As-Boats d.o.o. info@as-boats.si , +386 (0)2 608 41 44, https://www.as-boats.si .
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
V četrtek, 16. oktobra, se je pred Izolo prevrnila jadrnica. V četrtek se je zgodila huda pomorska nesreča. Šest jadralcev je jadralo pred Izolo, ko so v trenutku ostali brez kobilice. Jadrnica se je zato prevrnila. Vseh šest jadralcev se je rešilo tako, da so se povzpeli na trup prevrnjene jadrnice. Ob 15. uri je na lokacijo nesreče odplulo plovilo luške kapitanije. Ko so dosegli jadralce, so bili ti že vidno podhlajeni. Vseh šest brodolomcev so evakuirali s potapljajoče se jadrnice in jih odpeljali v Izolo. Na krovu plovila so jih oskrbeli z odejami in lastnimi jaknami, da so blažili posledice podhladitve. Eden izmed članov posadke je na družbenem omrežju pojasnil, kaj se je zgodilo. Jadrnica je bila opremljena s premično kobilico, ki pa naj ne bi bila pravilno pritrjena na plovilo. Zaradi preobremenitve je med jadranjem odpadla in plovilo se je prevrnilo. Vseh šest članov posadke je nesrečo preživelo brez telesnih poškodb. Foto: Policijska uprava Koper FB
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
V soboto, 18. oktobra, se je začela ena od najzahtevnejših mediteranskih regat Rolex Middle Sea Race, na kateri nastopa tudi slovenska posadka Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Izpred Vallete na Malti se je na 660 nmi dolgo regato po Sredozemlju podalo 119 jadrnic. Celotna flota je v rahlem vetru zaplula proti severovzhodu, proti jugovzhodnemu rtu Sicilije, nato pa proti severu skozi Mesinsko ožino. Po 24 urah plovbe se nam je z jadrnice oglasil Maks Vrečko , skiper in lastnik ekipe Karpo : »Prvi dan regate Rolex Middle Sea Race smo začeli v lahkem vzhodniku s startom iz pristanišča v Valetti. Startali smo v tretji startni skupini, kjer je bilo okoli dvajset bark. Dve minuti pred startom smo se pripravljali, da se poženemo čez linijo, ko se nam je zataknila letvica genove. Pri poskusu sproščanja smo jadro strgali — nastala je približno tridesetcentimetrska odprtina, ki smo jo po hitrem postopku, z duct tapom, zakrpali in startali naprej. V lahkem vetru smo se prebili iz pristanišča, obrnili pri vetrno obračalni boji, dvignili genaker in se dve milji peljali z vetrom. Nato smo genaker pospravili, obrnili za vetrno bojo in nastavili smer proti Siciliji. Napovedan je bil prehod sistema nizkega zračnega tlaka, kar je pomenilo nestabilen veter in padavine. Ker smo vedeli, da prihaja, smo se ustrezno pripravili. V prvem delu je bil veter še dokaj šibek. Vmes smo se celo ustavili, nato pa je prišel močnejši veter in obilnejši dež, ki nas je spremljal do zgodnjih jutranjih ur. Ekipa je trdo delala. Biti na dežju, na palubi, trimati jadra in krmariti – to je naporno. Noč je vse skupaj še otežila, dež pa je poskrbel za dodatno nelagodje. Bilo je hladno, mokro, morali smo se znajti. Ko je kdo prišel v podpalubje, so ga člani posadke spodaj obrisali z brisačo, da smo notranjost barke ohranili kolikor toliko suho. Tako smo noč preživeli dokaj solidno. Taktično smo prvi del regate začeli bolj vzhodno od večine flote, kar se ni izkazalo za najboljšo izbiro. Tisti, ki so pluli bolj zahodno oziroma po neposredni poti proti Siciliji, so nekaj pridobili. A z dobrimi odzivi na spremembe vetra v jutranjih in dopoldanskih urah smo zaostanek nadoknadili ter prehiteli nekaj konkurentov. Trenutno se nahajamo v Mesinski ožini, kjer še naprej orcamo. Veter piha prijetnih deset vozlov, je delno oblačno, razpoloženje v ekipi pa odlično. Nekateri še nadomeščajo pomanjkanje spanca iz prejšnje noči. Morala je dobra, ekipa je zbrana in optimistična. V prihajajoči noči in naslednjem dnevu je napovedan šibkejši veter, zato se bomo morali še posebej potruditi, da pridemo do Strombolija in potem naprej proti Favignani.« Trenutna stanje po 40 urah plovbe Najhitreje napreduje jadrnica Black Jack 100. Pravkar so obpluli otok Pantalleria in do cilja jih loči le še 185 nmi. Trenutno plujejo s hitrostjo 9,8 vozla. Za njimi pluje jadrnica Balthasar. Njihova hitrost plovbe znaša 8,7 vozla njihov zaostanek za vodilnim pa že 40 nmi. Na tretjem mestu pluje Dauget 5. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša že 130 nmi. Slovenska jadrnica Karpo je ponoči obplula vulkanski otok Stromboli. Njihova trenutna hitrost plovbe znaša zgolj 3,64 vozla. Do cilja jih loči še 385 nmi. Plujejo na odličnem tretjem mestu v skupini ORC5. Trenutno vodeča v skupini je jadrnica Mon Ile, ki pluje pod italijansko zastavo, na drugem mestu pa pluje jadrnica Calyipso, ki ima le 11 min prednosti pred našo Karpo. Posadka Karpo (od leve proti desni): David, Maks (skiper in lastnik), Peter, Urška, David, Julija, Gaber in Matic (skiper in taktik).

sobota, 18. oktober

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Danes se v Splitu s prvimi plovi začenja evropsko prvenstvo ILCA U21 za razreda ILCA 6 za ženske in ILCA 7 za moške. Na prvenstvu bodo nastopili tudi trije slovenski jadralci, v ILCA 6 Alenka Valenčič, v ILCA 7 pa Luka Zabukovec in Benjamin Aganovič. Prijavljenih je rekordno število jadralcev, 159 v moški in 82 v ženski konkurenci. Skupine bodo velike, po 80 jadralcev, moški bodo jadrali v dveh, ženske pa v eni skupini. Vsi naši jadralci jadrajo v kategoriji U21. Našo ekipo spremlja trener Matija Čok, ki je pred začetkom povedal: »Pričakujemo zanimive pogoje, nekaj juga, nekaj bonace, se pa napoved dnevno spreminja. Split nam je poznana lokacija, Alenka je tukaj opravila letos že dvoje priprave, fantje ene, in to nam lahko pomaga pri uspešnejših nastopih. Benjamin si sicer želi nekoliko močnejši veter, Luka bi moral dobro odpeljati v vseh pogojih, za Alenko bi bilo bolje nekoliko manj vetra, a pogoji bodo isti za vse. Ekipa je pripravljena – za to smo trenirali – zbranost je, in verjamem, da se lahko borijo za najvišja mesta, kar je tudi cilj za vse tri. Vsi so že pokazali zelo dobre rezultate v prejšnjih nastopih in verjamem, da lahko zelo dobro odjadrajo.« Luka Zabukovec, ki je na lanskem evropskem prvenstvu U21 končal skupno šesti in v kategoriji U19 osvojil naslov evropskega podprvaka: »Pred nami so zanimivi pogoji, napoved je večinoma jugo, tudi do 20 vozlov, a se spreminja. Pričakujem, da prvenstvo odpeljem brez večjih napak in končam skupno v top 5.« Alenka Valenčič in Benjamin Aganovič tokrat še zadnjič jadrata med mladinci, Luka Zabukovec pa ima pred seboj še eno leto mladinskih nastopov. Prvenstvo se bo z zadnjimi regatami zaključilo v soboto, 25. oktobra.

petek, 17. oktober

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Nova jadrnica Y9, najnovejši biser iz nemške ladjedelnice YYachts, predstavlja vrhunec sodobnega luksuza na vodi. Z dolžino 29,4 metra in popolnoma prilagodljivo notranjostjo je zasnovana za lastnike, ki iščejo prostornost 100-čeveljske jahte v kompaktnejšem, a izjemno zmogljivem paketu. Vsaka jadrnica Y9 bo edinstvena. Vsaka bo individualna, kot je njen kupec. Notranja razporeditev in oprema sta popolnoma prilagodljivi. Zaradi izjemnega oblikovanja ponuja udobje 100-čeveljske (30 m) jadrnice pri dolžini 90 čevljev (27,4 m). Y9 ponuja tri različice – klasično Y9, Y9 Pilot House in Y9 Custom – vsaka z možnostjo popolne prilagoditve notranje razporeditve. Notranjost je delo priznanega studia Winch Design, ki je ustvaril prostorno in svetlo okolje, kjer se prepletajo naravni materiali, mehke teksture in sodoben minimalizem. Glavni poudarek lastnikov Y9 je preživljanje časa z družino in prijatelji na krovu. Zato je 90-čeveljska karbonska jadrnica enostavna za upravljanje tudi z majhno posadko. Njena notranja zasnova izpolnjuje – in celo presega – vse želje lastnikov po družinski jahti, ki med potovanji po svetu nudi dovolj zasebnosti. Seveda pa lahko Y9 pokaže tudi svoj potencial na regatnih progah v Sredozemlju ali na Karibih in jadra v ospredju. Na vsaki regati bo močna nasprotnica. Tako kot vse jadrnice YYachts tudi Y9 sledi jasni oblikovalski filozofiji – zmanjšati vse nepotrebne nadgradnje in komponente ter ustvariti čist in minimalističen krov. Njihov moto: ohranimo preprostost, videti si dobro in jadranje naj bo užitek. Hitrost, prostorni notranji ambienti in napreden videz so značilnosti nove Y9. Povsem nova Y9 je logično nadaljevanje modelov Y7 in Y8. Razvoj Y9 je bil spodbujen z željami kupcev po enostavno vodljivi in hitri jahti, ki jo lahko upravlja majhna posadka in ki ponuja izjemno prostornino. Prostornost 100-čeveljske jahte je bila pri modelu Y9 dosežena v dolžini 90 čevljev z uporabo dolgoletnih izkušenj na področju oblikovanja in gradnje. Lastniku je zagotovljena najvišja raven zasebnosti z lastnim apartmajem; glede na izbrano konfiguracijo pa so na voljo do tri dodatne kabine za goste. Posebna pozornost je bila namenjena tudi zasnovi prostora za posadko, saj v svetu jadrnic velja nenapisano pravilo: »zadovoljna posadka, zadovoljen lastnik«. Za model Y9 je na voljo več različnih razporeditev in številne možnosti notranje opreme. Ekipa YYachts bo sodelovala z vsakim lastnikom pri personalizaciji notranjosti. Za projekt pa lahko izberete tudi svojega notranjega oblikovalca. {gallery}yyachts-y9{/gallery} Tehnične lastnosti: Dolžina čez vse: 29.71 m Dolžina vodne linije: 26.04 m Ugrez (fiksna kobilica): 4.70 m Ugrez (fiksna kobilica-plitva): 4.10 m Ugrez (fiksna kobilica-teleskopska): 3.20 – 4.80 m Širina: 6.80 m Izpodriv: 58.5 t Balast: 18.92 t Balast (fiksna kobilica-plitva): 19.92 t Balast (fiksna kobilica-teleskopska): 19.18 t Motor: 2x VOLVO D4-175 Rezervoar za gorivo 3000 Rezervoar za vodo: 2000 l Rezervoar za fekalije: 250 l Glavno jadro: 242 m² Samodejni jib: 171 m² Code 0: 388 m² Gennaker: 617 m² Navtični arhitekt: Tripp Design Notranje oblikovanje: Norm Architects / Design Unlimited / Winch Design Ladjedelnica: YYachts GmbH

sreda, 15. oktober

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Na Malti je včeraj potekala tradicionalna Coastal Race, uvodna regata v sklopu znamenite Rolex Middle Sea Race. Na startu se je zbralo 37 jadrnic (od prijavljenih 47), med njimi tudi slovenska ekipa Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Start in prva stranica sta bila zahtevna, veter je nihal med 12 in 18 vozli, kar je povzročilo kar nekaj taktičnih dilem. Ekipa se je morala na začetku odločiti med jadranjem s Code 0 ali J1, na koncu pa so se odločili za kombinacijo: startali so z genovo, nato razvili Code 0 in spustili J1. Ko se je veter okrepil nad 17 vozlov, so poskušali znova dvigniti J1, vendar jim to zaradi zapletov ni uspelo, zato so morali s Code 0 »izborbati« pot do obračalne boje, kjer so dvignili genaker A2. Pri zamujenem gybu so izgubili nekaj minut, nato se je situacija umirila. Jadranje proti otoku Comino je minilo v bolj kontroliranem ritmu, ekipa se je postavila v tekmovalni tok in začela pridobivati pozicije. Ob vračanju proti Valletti so orcali v vetru med 12 in 17 vozli, kar je Karpo zelo ustrezalo. Z intenzivnim trimanjem jim je uspelo prehiteti nekaj konkurentov, hkrati pa so morali paziti na nevihtni pas, ki se je nevarno približeval z zahoda. Pri zadnji obračalni boji so dodatne izzive povzročili vlačilci, ki so vlekli ladjo za polaganje kablov. Zadnja stranica proti cilju je prinesla pravo dramo, veter se je z nevihto obrnil za 180 stopinj, okrepil na več kot 20 vozlov (v sunkih do 26), dež pa je dodal še dodatno napetost. Kljub temu je ekipa s Karpo uspešno prijadrala v cilj in po 29 nmi zasedla sedmo mesto v generalni razvrstitvi in drugo mesto v skupini, zaostali so zgolj za lokalno ekipo Elusive 2, ki jadrajo na močno modificirani First 45. Rezultat potrjuje, da sta jadrnica in ekipa Karpo dobro pripravljeni na sobotni start glavne regate Rolex Middle Sea Race. Prenos starta bo na voljo v živo na FB Karposailing od 11.20 dalje. Izjava taktika Matica Vrečka : »Coastal regata je bila odličen test pred glavno regato. Pogoji so bili zmerno zahtevni, s spremembami vetra in nevihto na koncu. Ekipa je dobro reagirala, jadrnica deluje optimalno, zato z optimizmom gledamo proti soboti.«