Vir: eNavtika

torek, 27. maj

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Ta teden je zaplula največja potniška ladja, zgrajena do sedaj, Star of the Seas. Na krov lahko sprejme kar 5610 gostov in seveda posadko, ki jih bo razvajala. Križarko Star of the Seas so začeli graditi 15. decembra 2023 v turški ladjedelnici Meyer Turku. Je v lasti podjetja Royal Caribbean International. Njena cena za znašala 1,74 milijarde evrov. Ladja je druga iz razreda potniških križark Icon. Njena predhodnica je Icon of the seas, ki je prvič zaplula januarja lansko leto. Star of the Seas je ta teden začela testne plove, ki bodo potekali 11 dni. Nanjo se je vkrcalo več kot 2000 strokovnjakov različnih strok, ki bodo temeljito preverili vse sisteme na ladji. Če bo vse delovalo po pričakovanjih, bo ladja prvo komercialno plovbo začela avgusta letos. Na krovu bo imela največji vodni park, ki je bil kadar koli zgrajen na ladji. Za gurmanske užitke bo poskrbelo 40 restavracij z okusi vsega sveta. Ladja naj bi prvo plovbo začela 31. avgusta 2025 iz pristanišča Port Canaverala na Floridi (ZDA) proti Mehiki, Hondurasu in seveda otoku Perfect day CocoCay. Star of the Seas v dolžino meri 364,75 m, v širino 66 m. Pri višini 75,6 m ima 20 krovov. Na krov lahko sprejme 5610 potnikov in 2350 članov posadke. Njena bruto tonaža znaša 250.800 GT, kar je nekoliko več kot njena predhodnica Icon of the Seas, katere bruto tonaža znaša 248.663 GT.

ponedeljek, 26. maj

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Vremensko okno se je končno odprlo, Spalax 2 pa je bolj ali manj pripravljen na dolgo plovbo do Sueza. Sidro sem dvignil 26. marca ob šestih zjutraj. Na barki sem bil sam. Torej še ena solistična etapa. Očitno sem sudansko sidrišče Suakin zapustil nekoliko prezgodaj, saj je še vedno nabijal močan severnik, vendar sem še pred nočjo s pomočjo obeh motorjev dosegel koralni greben Sanganeb, kjer sem vrgel sidro, da se spočijem in prenočim. Nikjer žive duše, le ogromen svetilnik in labirint koralnih grebenov tik pod gladino morja. Navsezgodaj naslednji dan hočem dvigniti sidro, vendar ne gre. Nadenem si masko, plavutke in dihalko. Potopim se, da vidim, kaj se dogaja s sidrom. Na globini petih metrov se je sidro zagozdilo za koralno glavo na robu peščene zaplate, kamor sem prejšnji večer vrgel sidro. Splezam nazaj na barko, ovijem sidrno verigo okrog bitve, da razbremenim sidrni vitel, in zaženem oba motorja. Barko usmerim proti peščeni zaplati in na obeh motorjih dodam plin do konca. Sidrna veriga zaškrta in sidro se sprosti. Dvignem ga brez težav in koralni greben Sanganeb zapustim tako, da dosledno sledim trasi barke, ki sem jo prejšnji dan ob prihodu shranil v aplikaciji Navionics. Končno se je vremenska napoved uresničila. Severnik se je polegel in veter je počasi začel obračati na jug. Vseeno je bilo vetra premalo, zato sem z vsemi dvignjenimi jadri motoriral ves dan in vso noč. Sredi noči pa mi je odpovedal avtopilot, ki sem ga kupil na Maldivih le nekaj tednov pred tem. Ročno sem krmaril pretežni del noči, južni veter pa je naraščal in sredi dneva dosegel trideset vozlov. Moral sem spustiti jadra in zagnati oba motorja, saj sem bil blizu obale brez avtopilota in z močnim vetrom v krmo. Moj cilj je bil zaliv Marsa Shellal na skrajnem jugu Egipta. Smo 28. marca, 2025. Motoriram nekaj milj od obale. Navionics mi kaže globino dvanajstih metrov. Ob 15:35h Spalax 2 nasede na neoznačenem koralnem grebenu, tri milje od zaliva Marsa Shellal. Oba motorja postavim v vzvratno vožnjo in dam plin do konca. Počakam. Barka se ne premakne. Močan veter in valovi jo potiskajo še višje na koralni greben, ki je tik pod morsko gladino. Barko premetava po grebenu in hrup v notranjosti je oglušujoč. Sprožim klic v sili. Pokličejo me iz Avstralije, kjer sem registriral svojo napravo za oddajanje klica v sili. Takoj se začne reševalna akcija. Čez eno uro me preko VHF-radia kontaktira egipčanska vojna mornarica. Bliža se noč, njihova ladja pa se mi ne more približati, saj je morje preveč razburkano in povsod naokoli so neoznačeni koralni grebeni. Vseeno se mi približajo na en kilometer in mi naročijo, da pridem do njih v rešilnem čolnu. Spustim gumenjak, vanj vržem nahrbtnik z dokumenti, računalnikom, mobilnim telefonom in najnujnejšo obleko – pozabim pa zobno ščetko. V gumenjaku odmotoriram do vojne ladje. Zaradi razburkanega morja mi komaj uspe podati privezno vrv mornarju na palubi, nato pa še nahrbtnik. Potem me štirje mornarji zagrabijo za roke in me potegnejo na krov. Zmračilo se je. Ves moker in izmučen sedim za mizo na egipčanski vojni ladji. Prijazni mornarji mi postrežejo z jedačo in pijačo in mi celo omogočijo spletno povezavo. Ko se vojna ladja priveže v pristanu zaliva Marsa Shellal, me odvedejo v prazno pisarno, ki je opremljena s posteljo in sanitarijami. Tam preživim vso noč. Naslednji dan me egipčanska mornarica preda policiji oziroma organom obveščevalne službe. Odpeljejo me na policijsko postajo v kraju Fort Halaib. Tu me nastanijo v podobnih prostorih: pisarna, ležišče, sanitarije. Odvzamejo mi potni list in mi prepovejo uporabo mobilnega telefona in prenosnega računalnika. Vrata mojega »zapora« so ves čas odprta, pred njimi pa sedi zdolgočasen stražar in se naslanja na svojo kalašnikovo puško. Tako torej je videti policijski pripor v Egiptu, si mislim. Kot pravemu zaporniku mi dovolijo sprehod po dvorišču policijske postaje v spremstvu oboroženega stražarja. Postaja je obdana z betonskim zidom, visokim štiri metre, na vogalih pa v zrak štrlijo stražni stolpi. Počutim se kot pravi arestant. Še vedno traja ramadan, zato me verjetno hranijo samo z ribjimi konzervami, nekvašenim kruhom, podobnim lepinji, gaziranimi pijačami in čajem. Večkrat me sprašujejo, ali res ne potrebujem nobenih zdravil. Na policijski postaji sem preživel tri dni, medtem ko je obveščevalna služba preverjala mojo identiteto. Prepričan sem, da so me sprva imeli za vohuna, potem pa so le ugotovili, da sem navaden morjeplovec. V mojem »zaporu« so me ves dan nadlegovale muhe, ponoči pa so me napadali komarji. Zavil sem se v odejo in potegnil kapuco mojega jopiča čez obraz, vendar me je zjutraj vseeno srbelo po vsem telesu, celo po trebuhu. Morda pa so bile v postelji bolhe. Svojim ječarjem sem potožil, da bom zbolel za malarijo, saj nisem cepljen, komarji pa me neprestano pikajo. Moje zaporniške prostore so potem poškropili s sredstvom proti komarjem in tako nisem zbolel za malarijo. Po dveh dneh pripora so mi sporočili, da je moj postopek končan, in da bom naslednji dan lahko zapustil Egipt. Prvi april. Ramadana je konec. Ob treh zjutraj me zbudijo in strpajo v policijsko terensko vozilo. Na zadnjem sedežu sedim v tesnem sendviču dveh organov javnega reda in miru. Odpeljejo me na mednarodno letališče Marsa Alam in mi vrnejo potni list, tako da sem lahko kupil izstopni vizum in naslednji dan odletel v München. Še isti dan sem priletel na Brnik in kmalu sem se znašel v blagodejni družbi starih prijateljev in znancev v Beli krajini. In kaj se je zgodilo z mojo barko? Nimam pojma. Pustil sem jo na koralnem grebenu. Zaradi večjih popravil na barki, ki so se začeli že na Maldivih, sem bankrotiral. Če bi jo hotel potegniti s koralnega grebena in popraviti, bi bili stroški astronomski. Pri zavarovalnici sem takoj vložil prošnjo za povračilo škode, tj. izguba plovila, vendar je bil odgovor negativen, saj nisem imel kasko zavarovanja. Takoj po brodolomu sem se počutil precej cankarjansko: Pogorela nam je hiša in obubožali smo docela. Po daljšem razmisleku pa sem prišel do spoznanja, da je Spalax 2 navsezadnje le kup razbite plastike, jaz pa sem se rešil brez poškodb in bogatejši za enkratno izkušnjo brodoloma, ki me je veliko naučila. Mojo prvo barko z imenom Spalax sem po preplutju Sredozemskega morja in Atlantskega oceana prodal na Karibih; mojo drugo barko, Spalax 2 , sem po preplutju Karibskega morja, Tihega in Indijskega oceana potopil v Egiptu; mojo tretjo barko, Spalax 3 , pa bom -- kdo bi vedel ... < Sudanska srhljivka KONEC Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Ladjedelnica Elan vas z veseljem vabi, da se jim pridružite na Salone Nautico Venezia , ki bo potekal od 29. maja do 2. junija v osupljivem okolju Benetk v Italiji. Ta prestižni dogodek ponuja odlično priložnost, da od blizu raziščete svet Elan Yachts in v živo doživite naš osupljivi novi Elan E6 Nero . Elegantna, zmogljiva in s strastjo zasnovana, Elan E6 Nero bo na ogled ves čas sejma. Poudariti moramo, da je je razstavljeni Elan E6 Nero naprodaj, zainteresiranim pa ponujajo tudi ekskluzivni paket v času trajanja salona plovil. To je redka priložnost, da postanete lastnik ene najbolj vznemirljivih novih jaht v njihovi ponudbi. Poleg tega imate kot bralec eNavtike edinstveno priložnost, da se prijavite na prednostni čakalni seznam. Elan vstopa v vznemirljivo novo poglavje na svoji poti – in z veseljem bi vas vključili v to. Spoznajte njihovo ekipo, stopite na krov in se pogovorite o tem, kakšna bo prihodnost jadranja. Prijava na čakalni seznam

nedelja, 25. maj

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Preteklo soboto je med Koprom in Bernardinom potekala tradicionalna regata Marinada, ki jo že vrsto let organizira BYC Yachting Club. Da gre za daleč najbolj priljubljeno regato v pomladanskem delu tekmovanj za velike jadrnice je potrdila tudi solidna udeležba predvsem slovenskih jadrnic. Odlični vremenski pogoji in pester tekmovalni in družabni del so na regatno polje privabili preko 30 posadk. V sklopu tekmovanja sta bila izpeljana najprej krajši tehnični plov, nato pa še daljši navigacijski Izola – Piran – Bernardin – Koper – Izola. V šibki do zmerni burji se je ponovno najbolje znašla ekipa jadrnice Adriatic Europa (Valiceli 60) pod vodstvom Dušana Puha, ki je tretjič zapored osvojila 1. mesto v skupnem seštevku in tako prehodni pokal Marinade prevzela v trajno last. V ORC razvrstitvi je prvo mesto osvojila ekipa jadrnice Polo Nord (Melges 24) iz JK Izola pod vodstvom krmarja Andreja Frasa. Za strokovno in korektno izvedbo regate je poskrbela sodniška ekipa pod vodstvom Bojana Galeta. Po uspešno izvedenem tekmovanju je sledil še pester družabni del. Iskrene čestitke zmagovalnim posadkam, udeležencem za dobro sodelovanje, ter BYC Yachting Club za že tradicionalno odlično organizacijo! Besedilo: Martin Hladnik, fotografije: Staša Zagorc

sobota, 24. maj

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Velenjsko jezero znova pobarvano s pisanimi jadri jadralcev na deskah D2. V petek okoli poldneva so v Kamp Velenje, kjer ima društveni hangar ŠD Zoo Station Velenje, začeli prihajati jadralci na deskah, ki so se od petka, 23. maja, do nedelje, 25. maja, udeležili že 12. regate RETRO VETRO LOM 2025 (Vintage Wind Slam). Letošnjega 'festivala' nekdaj olimpijskega razreda open division 2 se je udeležilo 21 jadralcev iz šestih držav (Slovenija, Švica, Nemčija, Avstrija, Italija in Grčija). Regata je štela za državno prvenstvo D2-A, mednarodni pokal ID2CA. Velenjska regata si je z leti priborila status ene najpomembnejših regat v tem razredu in čeprav so te deske zadnjič uradno plule na olimpijskih igrah v Barceloni leta 1992, tako imenovane Kraljice regat (Queens of the regatta) še vedno združujejo veliko število jadralcev po vsem svetu. V petek pozno popoldne je bila na sporedu daljinska regata za 'Kralja Velenjca' (King of the Lake Race), ki jo je že v drugo dobil Avstrijec Seppi Salvenmoser, v soboto in nedeljo pa smo imeli državno prvenstvo in mednarodni pokal ID2CA. Vikend je bil poln druženja, dobre kulinarike in vrhunskega jadranja v šibkih vetrovih, ki je od jadralcev zahteval popolno zbranost na regatnem polju, V treh dneh so jadralci odjadrali pet plovov, v nedeljo popoldne pa je sledila še svečana razglasitev zmagovalcev in podelitev odličij. Vsi skupaj pogledujemo že v naslednje leto, ko se ob in na Velenjcu zberemo od 29. - 31. 5. 2026, zagotovo še v večjem številu. Rezultati: KING OF THE LAKE Joseph Salvenmoser (AUT) Kay Burger (GER) Lucijan Černe (SLO) DRŽAVNO PRVENSTVO D2-A (lahka kategorija) Janko Pristušek Miro Škorjanc Igor Horvat DRŽAVNO PRVENSTVO D-2 (težka kategorija) Lucijan Černe Žiga Rozman Gal Potrč Pajk ID2CA (lahka kategorija) Joseph Salvenmoser (AUT) Jaka Pristušek (SLO) Andrea Pangrazi (ITA) ID2CA (težka kategorija) Kay Burger (GER) Lucijan Černe (SLO) Žiga Rozman (SLO) Besedilo in fotografije: ŠD Zoo Station Velenje

četrtek, 22. maj

RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Danes je v marini Portorož svoja vrata odprla Internautica. V letošnjem letu je navtični program izjemno bogat in vsekakor vreden obiska. Sprehodili smo se po salonu in posneli prve vtise. {gallery}internautica2025{/gallery}
RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Danes svoja vrata odpira Salon plovil Internautica 2025. Za zvesta bralce smo zagotovili kar 50 vstopnic. Vsi navedeni bralci eNavtike prejmejo po eno vstopnico razen tisti pri katerih je izrecno navedeno število vstopnic. Kako do vstopnice Na vhodu v salon plovil Internautica 2025 se oglasite na info pultu. Sporočite, da ste nagrajenec eNavtike in predložite osebni dokument. Dobitniki vstopnic: Katja Bernik (4 vstopnice) Anže Janoš Slapar Matic Kunaver Julija Kacjan Jasna Rus Kacjan Janez Kacjan Urška Godec Simon Bernik Ksenija Kmetec Petaros Dušan Kmetec Gregor Deu Jasmina Deu Marko Jaušovec Tamara Jaušovec Denis Cvikl (2 vstopnici) Mojca Škulj Andrej Škulj , Mark Skulj Tomaž Majč , Maya Žafran Jana Ferfolja Erika Lovrenčič Aleš Šuštar Nina Šuštar Barbara Erhatič Denis Murata Katja Topovsek Byron Truscott Darinka Čoga Saša TR Ana Kovačič Alijana Kovač Aleks Kovač Saša Praprotnik , Andrej Praprotnik Dehan Pehan Lara Zabavnik Teja Durkov Sašo Durkov Maja Kocjan Peter Topić Urša Čerček Klaudio Škrinjar Andrej Grahor Staša Gasič Tomaž Majč Se vidimo na Internautici!

sreda, 21. maj

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
V Marini Portorož se je že začel največji navtični dogodek v Sloveniji – Internautica 2025! Vabimo vas, da nas obiščete na ploščadi 3 in hali B, kjer bomo predstavili izbrano paleto vrhunskih plovil in opreme za vse ljubitelje navtike. Kaj vas čaka na našem razstavnem prostoru? Na ploščadi 3 bomo letos zasedli kar 250 kvadratnih metrov razstavnega prostora, kjer si boste lahko od blizu ogledali najnovejše in najbolj priljubljene modele plovil, ki jih zastopamo s ponosom: Ranieri International Next 255 LX – izjemno udoben dnevni cruiser z značilno italijansko eleganco. Voyager 17 – kompakten, a zmogljiv čoln za družinske izlete in dnevne avanture. Grand Boats G750 – zmogljiv gumenjak za brezkompromisno plovbo. G580 – idealna izbira za rekreativne navtike in družinske izlete. G340, S300L, S330HL – kompaktni, a kakovostni modeli za hitre izlete ali kot pomožni čolni. ZAR Formenti Zar 53 – legendaren model, ki združuje stabilnost, udobje in športnost. Sessa Marine Key Largo 24 – atraktiven in izjemno dobro zasnovan model za dnevne križarjenja. Posebna ponudba opreme: Jobe & Marine Business V hali B se vse vrti okoli vodnih užitkov in udobja na krovu. Predstavljamo najnovejše izdelke blagovne znamke Jobe Sports , ki vključujejo opremo za vodne športe, obleke, napihljive dodatke in prestižno kolekcijo Brabus X Jobe – za tiste, ki si želijo nekaj več. Ob tem ne spreglejte tudi elegantne kolekcije Marine Business , ki prinaša vrhunsko posodo, tekstil in dodatke, zasnovane posebej za uporabo na plovilih. Želite osebni pristop? Za vse, ki si želite individualno predstavitev določenega modela plovila, omogočamo rezervacijo termina z našim strokovnjakom. Pišite nam na info@moto-nautika.com in se dogovorite za vam prilagojen termin. Ne zamudite! Internautica 2025 je idealna priložnost, da iz prve roke spoznate novosti v svetu plovil in opreme, se pogovorite z našimi strokovnjaki ter naredite korak bližje svoji naslednji morski dogodivščini. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 📍 Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Oprema: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 📧 E-pošta: oprema@moto-nautika.com 🌐 Splet: www.moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
V živo si ga lahko ogledate na Internautici 2025, na našem razstavnem prostoru na ploščadi 3 ali v našem salonu, na ptujski cesti 63 v Miklavžu. Če iščete športni odprti čoln, ki združuje eleganco, funkcionalnost in priročnost, je Ranieri Voyager 17 odlična izbira. Italijanska ladjedelnica Ranieri je s tem modelom ustvarila plovilo, ki na pameten način izkoristi vsak centimeter prostora in zadovolji potrebe tako začetnikov kot izkušenih navtikov. S 5,10 metra dolžine (v certifikatu piše 4,99 m)  in 2,10 metra širine ponuja presenetljivo prostorno palubo. Tehta le 380 kilogramov, kar omogoča enostaven transport na prikolici in hitro pripravljenost za plovbo. Na krovu se lahko udobno namesti do šest oseb – popolno za družinske izlete ali sproščeno druženje s prijatelji. Trup iz stekloplastike je zasnovan z mislijo na večnamenskost. V premcu vas pričaka udobna sončna ploščad, ki se z enostavno zamenjavo blazin spremeni v salon z mizico. Oblazinjene stranice in kakovostne blazine poskrbijo za dodatno udobje, medtem ko prostorni predali pod sedišči ohranjajo red na krovu. Krmarska konzola je centralno postavljena, pregledna in funkcionalna. Vetrobansko steklo ščiti pred vetrom in špricanjem, armaturna plošča pa je zasnovana za enostavno in intuitivno upravljanje. Konzola skriva tudi dodatni prostor za shranjevanje, krmarski sedež pa služi tudi kot priročen predal za opremo. Zaradi okretnosti in stabilnosti je Voyager 17 primeren za različne aktivnosti – od dnevnih izletov in ribolova do vlečnih športov in raziskovanja zalivov. Visoki boki poskrbijo za varno plovbo tudi v razburkanem morju, razporeditev prostora pa zagotavlja sproščeno izkušnjo na vodi. Že osnovna oprema omogoča takojšen izhod na morje, a na voljo je tudi pester nabor dodatkov, kot so bimini, stereo sistem, tuš, zimska pokrivala, luksuzne tapiserije in podvodne luči. Ti dodatki izboljšajo udobje in dodajo osebni pečat. Ranieri Voyager 17 dokazuje, da za odlično navtično izkušnjo ne potrebujete velikega plovila. Gre za lahek, vodljiv čoln, ki preseneča z uporabnostjo in stilom – popolna kombinacija zmogljivosti, oblike in praktičnosti. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Uroš Kraševac, ki jadra na jadrnici Ashika II, je na regati Mini en Mai pred francosko obalo napredoval za tri mesta. Uroš Kraševac (Ashika II) se bo tudi letos udeležil regate Mini Transat, ki poteka jeseni. Gre za eno izmed najtežjih solo regat v najmanjši jadrnici certificirani za oceansko plovbo Mini 650, ki v dolžino meri vsega 6,5 m. Ker se regate lahko udeleži zgolj 92 tekmovalcev z vsega sveta, se mora predhodno kvalificirati. Udeležiti se mora treh regat tega razreda. Zato se je prejšnji teden podal v Francijo, kjer na severu Biskajskega zaliva poteka 500 nmi dolga regata Mini en Mai. Uroš je regato začel nekoliko zadržano. Včeraj je po preplutih 150 nmi jadral na desetem mestu. Popoldne in ponoči je jadral odlično in pridobil tri mesta. Svoj zaostanek za vodilnim je zmanjšal za 10 nmi. Trenutno pluje na sedmem mestu od skupno 94 tekmovalcev. Do sedaj je preplul že 307 nmi. Pluje s hitrostjo 10,6 vozla. Povprečna hitrost zadnje ure plovbe znaša celo 10,7 vozla, 24-urna povprečna hitrost pa 7,91 vozla. Za vodilnim Alexandrom Demangem, ki pluje na jadrnici DMG Mori Sailing Academy 2 zaostaja 25 nmi, do cilja pa mora prepluti še 171 nmi. Trenutno pluje v smeri jugovzhoda proti mestu La Rochelle, kjer bo moral prepluti ožino med kopnim in otokom Ile de Re, ter obrniti proti severozahodu. Zadnjih 100 nmi bo moral pluti v veter. Za danes popoldne in ponoči je napovedan severnik do severozahodnik, ki bo dosegal hitrosti do 20 vozlov. Uroševa jadrnica Ashika II je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 s kapaciteto 200 Ah pri napetosti 12,8 V (5.120 Wh). Bateriji imata skupno težo le 35 kg in sta po kapaciteti ekvivalentni osmim svinčenim akumulatorjem s skupno težo okrog 200 kg. Za polnjenje skrbita dva fleksibilna solarna panela BlueSun 110 z močjo 110W v najnovejši shingled tehnologiji, ki zagotavlja boljše delovanje in večjo proizvodnjo električne energije v slabših svetlobnih pogojih in v primeru senčenja zaradi jader.

torek, 20. maj

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Razsoljevalniki Rainman so sinonim za zanesljivost, enostavno uporabo in visoko zmogljivost. Njihova modularna zasnova omogoča uporabo kot prenosni sistem ali vgradnjo, kar zagotavlja prilagodljivost glede na potrebe uporabnika. Slovenska avanturista, Peter Kočijaš in Jasmin Čaušević, sta na svojih potovanjih okoli sveta zaupala prenosnemu modelu Rainman z bencinskim motorjem. Ta jim je omogočil neodvisnost od električnih virov in zanesljivo oskrbo s svežo vodo tudi v najzahtevnejših razmerah. Oba še vedno uporabljata Rainman na svojih novih dogodivščinah. Rainman ponuja različne modele: AC električni sistemi: do 140 litrov sveže vode na uro, idealni za hitro pridobivanje vode. Bencinski modeli: popolnoma neodvisni od elektrike, zanesljivi in enostavni za uporabo. 12V/24V DC sistemi: energijsko učinkoviti, primerni za uporabo z baterijami ali sončnimi paneli. Ne glede na vaše potrebe, Rainman zagotavlja svežo vodo kjerkoli in kadarkoli. 🔗 Oglejte si celotno ponudbo modelov na spletni strani slovenskega zastopnika: Vesselspa.com
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Hrvaška je prejšnji teden gostila prestižni mednarodni dogodek v svetu navtičnih dejavnosti – Mednarodne dneve tiska, ki ga organizira Highfield Boats, vodilno svetovno podjetje v proizvodnji aluminijastih napihljivih čolnov. Lokacija tega ekskluzivnega testiranja je bil resort Amadria Park v Šibeniku, dogodek pa je združil priznane novinarje, specializirane za navtiko, aktivnosti na prostem in življenjski slog, iz vse Evrope. Med dogodkom so imeli udeleženci priložnost preizkusiti tri najnovejše modele Highfield, opremljene s sodobnimi Hondinimi izvenkrmnimi motorji: Highfield ADV 7 z motorjem Honda BF 250 Highfield Sport 900 z zmogljivim motorjem Honda BF 350 V8 Highfield Patrol 540 Coaster z motorjem Honda BF100 Testne vožnje po Jadranskem morju so omogočile vpogled v zmogljivost, varnost in udobje plovila v resničnih pogojih, še posebej pa so poudarile izjemno sinergijo med trupi Highfield in motorji Honda. – Izjemno smo veseli, da je Highfield Boats prepoznal Hrvaško kot idealno lokacijo za ta ekskluzivni dogodek – in nas kot lokalne partnerje. Naša obala ponuja odlične pogoje za testiranje, Šibenik pa je vse bolj na radarju svetovnih navtičnih znamk, sta povedala Fred Bobek in Andrej Hawlina, ki sta kot lokalna partnerja pomagala pri organizaciji in izvedbi dogodka. Močni regionalni partnerji Podjetje Fred Bobek, d. o. o., je uradni zastopnik in distributer zunajkrmnih motorjev Honda, napihljivih čolnov Highfield in Marlin, gliserjev BMA in motornih katamaranov Aquila za Hrvaško. Ponujajo tudi celovito storitev prodaje, servisa in vzdrževanja plovil, skupaj z logistiko in suhim privezom v Vodicah in Stankovcih. Burin Boats, d. o. o., je ekskluzivni uvoznik in distributer napihljivih čolnov Highfield in elektromotorjev ePropulsion za Hrvaško, Slovenijo, Bosno in Hercegovino ter Albanijo.
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Z veseljem sporočamo, da je podjetje JP Storitve, d. o. o., ki na trgu deluje pod znamko JUST PERFECT Y.C., postalo uradni zastopnik za prestižna skandinavska motorna plovila AXOPAR. Zastopstvo te priznane blagovne znamke pomeni pomemben mejnik za razvoj podjetja in širitev naše ponudbe, hkrati pa slovenskemu in širšemu trgu prinaša dostop do izjemno priljubljenih in večkrat nagrajenih plovil, znanih po skandinavskem dizajnu, vrhunskih plovnih lastnostih ter inovativnih rešitvah. Z vključitvijo plovil AXOPAR v naš portfelj utrjujemo svojo predanost kakovosti, zanesljivosti in vrhunskemu navtičnemu doživetju. Kupcem bomo zagotavljali celovito podporo – od svetovanja in prodaje do poprodajnih storitev ter prilagoditev po meri posameznega navtičnega navdušenca. Ob tej priložnosti vas vabimo, da nas obiščete na sejmu plovil Internautica, kjer bo na ogled tudi večkrat nagrajeno plovilo AXOPAR 25 Cross TOP– idealna izbira za vse, ki si želijo športne elegance, zanesljivosti in prvovrstne izkušnje na vodi. Za več informacij o modelih AXOPAR 22, AXOPAR 25, AXOPAR 29, AXOPAR 37, AXOPAR 45 in 100-odstotno električnem AXOPAR AX/E nas kontaktirajte ali obiščite našo spletno stran. https://www.axopar.com/ info@justperfect.si +386 40 865 800 #seayouthere
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Igor in Andrej sta vkrcala na barko in v soboto dopoldne nam je uspelo s plimo izpluti iz marine in med plovbo po reki nagovoriti upravnika mostu, da nam je dvignil most, da nam ni bilo potrebno čakati. Vreme je bilo sprva super, nadaljevanje poti pa vse manj. Kmalu so nebo spet zakrili temni deževni oblaki. Ko sem želel preveriti hitrost vetra, sem videl, da je viharni veter v četrtek s seboj vzel vetrnico anemometra na vrhu jambora. Avtopilot ni hotel delati in je zahteval, da je potrebno skalibrirati kompas in krmilo, tega pa ni mogoče narediti na reki, saj za to potrebuješ dosti prostora in mirno vodo. Barka je z motornim pogonom plula le počasi, ker sta propeler in trup barke zelo obraščena. Razvili smo genovo, a le napol, ker je bil veter preveč sunkovit za polna jadra. Po nekaj urah smo prišli na morje in obrnili na sever. Srečali smo se z nekajmetrskimi nasprotnimi valovi, z nasprotnim tokom in s krepkim nasprotnim vetrom. Za dnevni cilj smo želeli obiskati Piko Nogavičko v 15 milj oddaljeni Tutukaki, pa proti naravi ni šlo. V petih urah smo napredovali le za polovico poti in naši želodci so bili na hudi preizkušnji, zato sem barko obrnil nazaj na jug in smo se zvečer zasidrali v zalivu ob ustju reke Hatea. Med sidranjem sem videl, da je sidrna veriga že hudo zarjavela in pri koncu svoje življenske dobe. Za nameček sem na internetu videl, da tudi Pika Nogavička ni bila v Tutukaki temveč v Taka-Tuki. V soboto dopoldne smo se vsi trije potapljali pod barko in strgali školjke s trupa dokler nismo omagali. Tretjino barke smo očistili v bližini vodne linije, potem pa spoznali, da je to delo brezupno. Vsak drugi dan imajo v tem času Novozelandci praznike, zato se mi še ni uspelo dogovoriti, da bi barko dvignili iz vode kadar ne dežuje in podvozje uredili, tako kot se pred sezono spodobi. Žal mi tudi kalibriranje avtopilota (še) ni uspelo. Vetra in valov je bilo v zalivu preveč, mojega znanja pa premalo. Popoldne smo potem še drugič odjadrali proti severu, proti “Piki Nogavički”. Tokrat nam je skorajda uspelo, a nas je prehitela noč in smo sidro zvečer spustili nekaj milj prej v zalivu Ngunguru. V nedeljo, 20. Aprila, smo sidro dvignili že pred jutrom in v brezvetrju odmotorirali proti severu. Z dnem se je pojavilo nekaj vetra, da smo motornemu pogonu v pomoč dodali še jadra, a barka je zaradi hude obraščenosti trupa še vedno zelo počasna. Popoldne je bilo v Zalivu otokov vetra dovolj, da sem za nekaj časa lahko ustavil motor, potem pa smo Skokico pred Russlom privezali na prosto bojo in se sprehodili po nekdanji prestolnici Nove Zelandije in uživali v večernih razgledih s hribov nad zalivom. V ponedeljek zjutraj mi je v zalivu končno uspelo dokončati kalibracijo in usposobiti autopilota, da nam ne bo več potrebno ves čas krmariti ročno. Lep dan je postal čudovit. V ladjedelnici v Opui sem se uspel dogovoriti le na pol. Jutri popoldne bodo dvignili barko iz vode, trup barke in kobilico oprali in ostrgali, potem pa gre Skokica takoj nazaj v vodo. Za normalno jadranje do Nove Kaledonije bi to moralo zadostovati, tam pa bomo barko še enkrat dvignili za nekaj dni in pobarvali s protivegetativnim premazom. Pri carinikih smo se morali postaviti v vrsto in za odhod z Nove Zelandije smo dobili termin v četrtek dopoldne. Vremenska napoved trenutno kaže na precej poskočno jadranje proti severu. < Whangarei Nadaljevanje 27.5.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Ponovno smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Videoposnetki prihajajo iz ZDA. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 1 Nadaljevanje 27.5.2025 Foto: posnetek zaslona

ponedeljek, 19. maj

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Dan Lenard napoveduje svoj drugi poskus da postavi nov Guinnessov svetovni rekord, potem ko je v prvem poskusu že preplul 220 milj od takratnega svetovnega rekorda 283 milj. Svoje jadranje je moral prekiniti zaradi nemogočih vremenskih razmer, ki so mu preprečile postaviti nov rekord. Pri svojih 57 letih se Dan Lenard srečuje z novimi priložnostmi in izzivi. S podporo ekipe Vela Code se bo Lenard moral znajti v samostojnem neprekinjenem jadraju brez zunanje pomoči. Med jadranjem bo spal na svojem majhnem čolnu, s seboj pa bo nosil vse potrebne zaloge, ki bodo vnaprej spakirane in zavarovane. Njegov cilj je skoraj podvojiti trenutni rekord in prepluti osupljivih 500 navtičnih milj, kar naj bi trajalo približno sedem dni. Izziv z naslovom Vela 500-miles se bo začel v mestu Dubrovnik, ki se bo, če bo vreme dopuščalo, začel 14. junija 2025, kar sovpada z datumom regat »E 1 SERIES«, ki bodo potekale v tem mestu. Plovbo bo mogoče spremljati na spletu v realnem času prek vgrajenega oddajnika, z neposrednimi posodobitvami in neposrednimi objavami na Lenardovih medijih. V skladu z načeli kodeksa Vela bo Lenardovo potovanje popolnoma brez emisij in plastične embalaže za enkratno uporabo. Na krovu ne bo imel nobene plastenke vode za enkratno uporabo, kar zagotavlja nič plastičnih odpadkov med celotnim potovanjem. Vasilij Žbogar, slovenski olimpijski prvak, ki je sodeloval na petih olimpijskih igrah in na njih osvojil tri medalje, bo pomagal pri nastavitvi čolna za ta novi poskus. Ta dogodek je promocijski del ekološkega in izobraževalnega gibanja, ki ga je ustvaril sam Dan Lenard. Gibanje kodeksa Vela bo v bližnji prihodnosti svoja načela promoviralo po vsem svetu s svojim ambasadorskim plovilom, jadrnico z imenom »Vela« bivšo Volvo ocean race, Telefonica black. Njegov poizkus bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Za plovbo po nacionalnih in naravnih parkih na Hrvaškem je treba kupiti vstopnico. Vstopnice v predprodaji so tudi do 50 % cenejše od nakupa vstopnic v parku – ko ste enkrat že vpluli v park. Vstopnice lahko kupite preko spletne prodaje. Nakup je treba izvršiti za en dan vnaprej. Cenik vstopnic v parke 2025 Samo za registrirane uporabnike Če še niste registrirani, opravite brezplačno registracijo na tej povezavi.
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
V mestni luki Umag bodo zgrdili tri nove pomole, ki bodo odprti za javni promet. Pomoli bodo zgrajeni na južni strani luke vhod v nov navtični bazen pa bo na njegovi severni strani. Vsi novi pomoli bodo fiksni. Zgrajeni bodo na armirano betonskih pilotih, ki bodo zagotavljali trdnost. Notranjost bazena bo namenjena privezu manjših plovil domačinov, zunanji pomoli pa bodo omogočali privez večjih plovil. Vsi pomoli bodo omogočali obojestranski privez plovil. Del luke bo namenjen tranzitnemu privezu. Privezi bodo komunalno opremljeni. Zgrajene bodo omarice z električnimi priključki in priključki za vodo. Notranji pomoli bodo opremljeni s prstani za privez plovil, zunanji pa z bitvami. Urejen bo tudi obalni del novega bazena, ki bo skupaj z novo luko prispeval k modernejšemu in urejenemu izgledu Umaga. Za novo luko oziroma nove priveze bo skrbela Luška uprava Umag-Novigrad. Foto: Grad Umag

nedelja, 18. maj

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Ta konec tedna se je v Koprskem zalivu v organizaciji Kluba jadralcev na deski BUM Koper odvilo državno prvenstvo za jadralce na deski. Kar 23 jadralcev se je pomerilo v dveh razredih - v olimpijskem iQFOiL, v katerem nas je v Marseillu zastopala Lina Eržen, ter v razredu Funboard foil. Martin Brecelj, predsednik Kluba jadralcev na deski BUM Koper: “Državno prvenstvo smo uspešno zaključili. V soboto smo imeli nestabilne razmere z nevihtami v okolici, zato smo odpeljali le en plov. Danes pa smo počakali na jugozahodnik in na polju med Koprom in Izolo izpeljali pet regularnih plovov. Razglasili smo državno prvakinjo v iQFOiL Lino Eržen ter državnega prvaka v iQFOiL Vala Eržena. Ker smo združili razreda iQFOiL in Funboard foil, sta bila Val in Lina prva in druga, Stojan Vidakovič pa tretji.” Rezultati: 1. mesto iQFOiL ženske: Lina Eržen 1. mesto iQFOiL moški: Val Eržen 1. mesto Funboard foil skupno: Val Eržen 2. mesto Funboard foil skupno: Lina Eržen 3. mesto Funboard foil skupno: Stojan Vidakovič Val Eržen: "Danes sem uspešno zaključil letošnje državno prvenstvo, za nami sta dva dneva regat, včeraj v malo šibkejšem vetru, danes pa nas je počastil močan veter, v katerem smo odpeljali pet plovov. Zadovoljen sem s svojimi plovi, čestitke vsem ostalim, ki so se borili za najvišja mesta." Lina Eržen: “Oba dneva smo imeli dober veter, v soboto maestral in v nedeljo jugo. Val je končal prvi in jaz druga. Bilo nas je kar precej, mislim, da največje število doslej, razmere so bile dobre, odpeljali smo, kolikor smo lahko. Vesela sva rezultata in veseliva se tudi naslednjih tekem.”
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Na Ptuju je ta konec tedna pod okriljem Brodarskega društva Ranca Ptuj potekalo ekipno državno prvenstvo v razredu optimist. Šest ekip iz petih slovenskih klubov je v treh tekmovalnih dneh in vetru med 7 in 12 vozli odjadralo kar 53 dvobojevanj, kar potrjuje odlično organizacijo in idealne pogoje za jadranje. Finale med ekipama Pirat 1 Portorož in Olimpic Izola se je končal z rezultatom 3 : 1 v korist Pirata 1, ki je tako osvojil naslov državnega prvaka. Petkovi in sobotni krogi “round robina” so oblikovali razvrstitev za izločilne boje, kjer so mladi jadralci prikazali izjemno raven znanja, sodelovanja in športnega duha. Rezultati: Državni prvaki: Pirat 1, JK Pirat Portorož Državni podprvaki: Olimpic, JK Olimpic Izola Bronasta kolajna: Pirat 2, JK Pirat Portorož 4. mesto: BD Ranca Ptuj 5. mesto: JK Burja Izola 6. mesto JK Ljubljana Predsednik društva Emil Mesarič je ob zaključku izpostavil: “Ponosni smo, da smo lahko gostili najboljše mlade jadralce Slovenije in še enkrat dokazali, da je Ptuj z jezerom in ljudmi pripravljen za dogodke na najvišji ravni.”