Vir: eNavtika

sreda, 15. oktober

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Z letošnjim letom je podjetje Navigator Ptuj group, d. o. o., pridobilo zastopništvo za celotno regijo za ekskluzivna plovila QUARKEN. Quarken, ki izvira iz finskega arhipelaga Kvarken, je nova vrsta nordijskih super gliserjev, v celoti zasnovanih, izdelanih in sestavljenih na Finskem. Oblikovalska ekipa Quarken združuje brezčasno mojstrstvo izdelave s sodobnimi rešitvami za plovbo. Njegova preprosta zasnova in inovativne funkcije bodo poskrbele za udobje in varnost vseh potnikov na krovu. Vsa plovila Quarken so testirana v najtežjih pogojih daleč na severu, kar vam zagotavlja popolno brezskrbnost. Plovila Quarken so leta 2021 ustanovili Osmo Roukala, Antero Sundeberg in Jussi Hurskainen, velikani navtične industrije in z znamko Quarken že žanjejo uspehe po vsem svetu in postavljajo nove standarde v navtični skupnosti. Vsa plovila so izdelana z vakuumsko tehniko, ki zagotavlja največjo strukturno trdnost plovil, najmanjšo težo in so že opremljena z najnovejšimi motorji Yamaha. Prvi primerek plovila Quarken 27 TT z motorjem Yamaha 350 smo si lahko podrobno ogledali na vodi in ga testirali. Kako se obnese na vodi, si poglejte v videu. TEST PLOVILA QUARKEN 27 TT
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Moto-Nautika bo med 22. in 26. oktobrom 2025 na sejmu Biograd Boat Show predstavila najuspešnejše prodajne uspešnice ukrajinske znamke Grand Boats . V vodi in na suhem si boste lahko ogledali vrhunske RIB-e različnih velikosti in konfiguracij, ki pokrivajo tako profesionalno kot rekreativno uporabo. Grand D950 – prvič na vodi Model Grand D950 bo premierno predstavljen na vodi. Gre za zmogljiv in prostoren čoln, zasnovan kot 14-osebni taxi RIB, a zaradi svoje vsestranskosti primeren tudi za prevoze oseb na potapljanje, ribolov, prevoz potnikov ali zasebno uporabo. Dolg je 9,54 m, širok 3,19 m, največja dovoljena moč motorja pa znaša 700 KM. Ve č o plovilu: Grand D950 Grand G850 – prostoren in stabilen Na vodi bo razstavljen tudi Grand G850 , primeren za do 16 oseb. Ima veliko prostora za sedenje, površine za sončenje in odlično stabilnost tudi pri slabšem vremenu. Z dolžino 8,50 m, širino 2,95 m in maksimalno močjo motorja 400 KM je to čoln, ki pokrije večino potreb družin in zahtevnejših uporabnikov. Ve č o plovilu: Grand G850 Grand G750  in G680 Grand G750 bo predstavljen na vodi. Z dolžino 7,30 m in širino 2,85 m ponuja udobje in zmogljivost v optimalnem razmerju. Primeren je za do 13 oseb, poganja pa ga lahko motor z največ 250 KM. Odlikujeta ga premišljena razporeditev in odlična vodljivost. Na suhem bo razstavljen Grand G680 , vsestranski RIB, primeren za 12 oseb. Z dolžino 6,80 m, širino 2,64 m in največjo močjo motorja 200 KM je idealen za dnevne izlete, vodne športe ali kot tender večjih plovil. Prepriča z dobrim izkoristkom prostora in praktično zasnovo. Več o Grand Golden Line: Grand Golden Line Tenderji Grand G340 in S300L Za krajše prevoze ali kot pomožno plovilo bosta na ogled tudi Grand G340 in S300L . Kompaktna, trpežna in skrbno izdelana čolna, ki kljub manjšim dimenzijam ponujata dovolj udobja in varnosti za samostojno uporabo. Ve č o tenderjih: Tenderji Prednaročila in posebne sejemske ponudbe Na sejmu boste lahko oddali prednaročila za modele Grand Boats za sezono 2026 ter izkoristili ugodnosti za vsa plovila iz zaloge . Moto-Nautika ima trenutno več kot 100 čolnov Grand na voljo takoj – po sejemskih cenah. Plovila na zalogi: Zaloga Obiščite nas v Biogradu Vabljeni na razstavni prostor Moto-Nautike med 22. in 26. oktobrom na Biograd Boat Show. Naši svetovalci vam bodo pomagali pri izbiri plovila, konfiguraciji in dodatni opremi. 📍 Salon Moto-Nautika d.o.o. , Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 02 629 04 00 (#2) , PLOVILA: +386 31 300 903 📧 info@moto-nautika.com 🌐 www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
boot Düsseldorf 2026 se z vso močjo podaja na nove poti! Številne mednarodne ladjedelnice in trgovci bodo tudi leta 2026 izkoristili največji svetovni sejem čolnov in vodnih športov za predstavitev svojih portfeljev. »Po tržnem zastoju v zadnjih dveh letih smo poleti uspešno opravili pogovore s proizvajalci in se lahko veselimo obetavnega in celovitega sejma boot 2026. Tako proizvajalci katamaranov kot tudi velikoserijskih čolnov bodo januarja izkoristili priložnost, da se predstavijo pripravljeni na novo sezono. Mnogi proizvajalci so prepoznali, da je uspeh na trgu povezan z udeležbo na sejmu boot. Kajti samo tukaj v Düsseldorfu imamo na krovu mednarodne kupce in strokovnjake, pa tudi tisoče jadralcev, ljubiteljev motornih čolnov, deskarjev, potapljačev, kanuistov in preprosto ljudi, ki obožujejo počitnice na ali v vodi,« pojasnjuje direktor sejma boot, Petros Michelidakis . Mednarodne ladjedelnice in trgovci ponovno razkazujejo zastave Zaradi tega je stanje rezervacij za prihajajoči sejem že precej bolj pozitivno. Mnogi proizvajalci se vračajo v Düsseldorf in bodo razstavni prostor za devet dni, od 17. do 25. januarja, spremenili v eno največjih svetovnih marin. Več kot 1.000 čolnov in jaht bo zasidranih v 16 razstavnih dvoranah, kjer bodo prikazali inovativno moč celotne industrije. Od zmogljivih, dolgotrajnih električnih motorjev in najnovejših trajnostnih rešitev v pogonskih sistemih in materialih za gradnjo čolnov do futurističnih novih oblik trupa – inovacije in nadaljnji razvoj proizvajalcev bodo zagotovo navdušili obiskovalce. Velika mednarodna predstavitvena platforma z razstavljavci iz 68 držav Z razstavljavci iz skupno 68 držav sejem odraža celoten svetovni trg. Ne le znani in priznani proizvajalci, temveč tudi raznolikost vseh vrst proizvajalcev je zaščitni znak sejma boot Düsseldorf. »Za leto 2026 smo na primer uspeli pridobiti enega največjih proizvajalcev jadrnic kot razstavljavca. To je še en korak naprej v naših prizadevanjih za spodbujanje mladih talentov v jadranju. V dvorani 15 bomo predstavili mednarodne vrhunce iz sveta regatnega jadranja ter združenja, klube in projekte za mlade talente. Naš cilj je, da jadranje še bolj utrdimo kot športno dejavnost za otroke in mladino ter povečamo prepoznavnost tega športa. Navsezadnje se je v zadnjih petih desetletjih na jadralski šoli boot svojih prvih obratov in manevrov naučilo več tisoč mladih jadralcev,« pravi Petros Michelidakis . Organizatorji iz Düsseldorfa se vse bolj osredotočajo tudi na navdušenje mlajših oboževalcev nad e-jadranjem, ki ga bo mogoče preizkusiti na različnih postajah v dvorani 15. Z velikim pričakovanjem se pričakuje tudi začetek baze podatkov o razstavljavcih 26. oktobra, ki bo obiskovalcem omogočila, da v miru prebrskajo med 1.500 ponudniki. Michelidakis dodaja: »Zagotovo bo mogoče ponovno srečati nekaj starih znancev, ki smo jih morali v zadnjih letih zaradi gospodarskih razmer pogrešati. Ne le dvorane z motornimi čolni, tudi jadralske dvorane so v odlični formi in imamo na krovu priznane mednarodne vodilne. Naši obiskovalci se lahko zato veselijo številnih priljubljenih blagovnih znamk, ki predstavljajo raznolikost vodnih športov.« Prvi vpogled v razstavni program sejma boot Düsseldorf 2026 bomo objavili že prihodnji teden.
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Moto-Nautika bo na Biograd Boat Showu 2025 predstavila tudi Ranieri International Next 275 LX – sodoben sundeck cruiser, ki združuje italijanski slog, prostorno palubo za druženje in udobno kabino za večdnevne izlete. Obiskovalci bodo tako lahko v živo spoznali, zakaj »LX« pomeni pristni luksuz v kompaktnem razredu: prilagodljiv kokpit, velika sončna površina in premišljeni detajli, zaradi katerih je Next 275 LX idealen za družine in zahtevne navtične navdušence. Zunanja zasnova in prostornost na palubi Na prvi pogled navduši prenovljena sončna paluba, ki ponuja obilico prostora za sproščanje in uživanje na vodi. Na krmi sta dve široki plavalni ploščadi, ki omogočata lahek dostop v vodo in na krov. Kokpit je zasnovan z mislijo na udobje in prilagodljivost – sedežna garnitura z zložljivimi naslonjali in klopmi se lahko hitro spremeni v veliko sončno ležišče ali prijeten kotiček za druženje ob mizi. Pred osrednjo sedežno konzolo, sta dva sedeža namenjena upravljanju plovila, krmilna kabina pa je prestavljena na desno stran, kar omogoča prost prehod v spodnje prostore, ki je na levi strani konzole, obdan z zaščitnim steklom. Sprednji del je v celoti namenjen sončni ploščadi, do katere lahko dostopate z obeh strani konzole. Notranjost, zasnovana za udobje Pod palubo Ranieri Next 275 LX skriva presenetljivo prostorne notranje prostore, ki lahko sprejmejo do štiri osebe za prenočevanje. Notranjost je razdeljena na dva ločena dela – premčni in krmni, kar omogoča več zasebnosti in udobja med daljšimi izleti. Kabina je izdelana v značilnem ranierijevem slogu: svetli materiali, mehke linije in detajli, ki dajejo občutek domačnosti. Poleg bivalnih prostorov je vgrajena tudi ločena kopalnica s pomivalnim koritom in straniščem, kar dodatno prispeva k udobju in neodvisnosti na morju. Inovativna gradnja in izjemne plovne lastnosti Ranieri Next 275 LX je zasnovan in izdelan po sistemu Fully Developed Cockpit System, ki omogoča izdelavo trdne in enovite konstrukcije, v katero so vključeni vsi ključni elementi plovila – od palube in kabine do tehničnih prostorov in rezervoarjev. Tak pristop zagotavlja večjo togost, manj vibracij in boljši izkoristek prostora. Trup plovila je oblikovan po sistemu HIS – Hull Innovative System (Generation III), ki v kombinaciji z napredno tehnologijo Cockpit Shock Absorber poskrbi za stabilno in mehko plovbo tudi v zahtevnejših razmerah. Plovilo je lahko opremljeno z enim ali dvema motorjema skupne moči do 450 konjskih moči, kar omogoča dinamično vožnjo in odlične odzivne lastnosti. Z optimiziranim razmerjem med težo in močjo Ranieri Next 275 LX zagotavlja lahkotno manevriranje, nizko porabo goriva in izjemno stabilnost – tudi pri večjih hitrostih. Luksuz za družine in ljubitelje morskih izletov Next 275 LX je idealen za družine in skupine prijateljev, ki si želijo kombinacije prostornosti, zmogljivosti in udobja. Na krovu je dovolj prostora za devet oseb, notranjost pa ponuja štiri ležišča, kar pomeni, da lahko vikend na morju brez težav podaljšate v pravi morski oddih. Z veliko sončno ploščadjo, funkcionalnim kokpitom in bogato opremljeno kabino je 275 LX zasnovan za tiste, ki želijo uživati v detajlih – od ergonomskega krmilnega mesta do skrbno izbranih materialov in dovršene osvetlitve. Ranieri je s tem modelom ponovno dokazal, da zna združiti italijanski občutek za obliko z inovativnimi tehničnimi rešitvami. Rezultat je plovilo, ki ni le vizualno privlačno, temveč tudi izjemno praktično in prijetno za uporabo. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 51 222 122 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Danes se v Torbolah na Gardskem jezeru v Italiji začenja IFCA Fin & Foil slalom evropsko prvenstvo za jadralce na deski, ki se ga udeležuje tudi Lina Eržen. Prvenstvo spada pod okrilje Svetovne jadralske zveze World Sailing, jadra pa se na enaki opremi kot na regatah PWA. Jadralo se bo v dveh kategorijah, “fin” in “foil”, v kateri bo v konkurenci 9 deklet jadrala tudi Lina. V skupini bo imela nekaj močnih konkurentk, s katerimi se meri tudi na regatah PWA. Trener Igor Eržen : “ Kot kaže, bo nekaj vetra vse dni. Lina je tri dni odlično trenirala in se počuti pripravljeno. Tukaj so vse najboljše punce, ki tudi tekmujejo v PWA. Obetava si zelo napete vožnje in potem bomo videli, kako se na koncu izide.” Regata se bo zaključila v nedeljo, 19. oktobra.
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Med letošnjo plovbo s severa na jug Jadrana smo se zasidrali v izjemno lepem zalivu na otoku Murvenjak v Šibeniški regiji. Majhen otok Murvenjak ne obeta veliko, če ga ne pogledamo od blizu ali iz zraka. Na pomorskih kartah ima vidna dva zaliva, v katerih bi se le redko kdo zasidral. Ko se mu približamo, pa je zgodba povsem drugačna. Otok leži južno od večjega in bolje poznanega otoka Vrgada. Med njima so številne ribogojnice, ki odvračajo od plovbe mimo otoka. V dolžino meri vsega 1,5 km, a ima tri izjemno lepe zalive, v katerih lahko sidramo. Dva zaliva sta na zahodni strani, ena pa leži na skrajni jugovzhodni strani otoka. V obeh zahodnih zalivih, od katerih eden leži na severni strani in je zaščiten pred južnimi vetrovi in drugi, ki leži na južni strani zaliva in je dobro zaščiten pred severnimi vetrovi, je peščeno dno. V obeh je lepo turkizno morje, ki je idealno za poletno kopanje, v lepem vremenu pa tudi za prenočevanje. Videoposnetek zalivov iz zraka Več o vseh treh zalivih (lokacija, globina, zaščita pred vetrom): Murvenjak N Murvenjak W Murvenjak S

torek, 14. oktober

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
K potepanju po eksotičnih krajih sodi tudi to, da na obali ni pip za vodo in tudi ni bencinskih črpalk, zato si moraš vodo in nafto na barko prinesti sam v kanticah. Dežju navkljub so pipe, iz katerih priteče čista voda, tukaj tudi stran od obale redke, še redkejše pa so na otokih bencinske črpalke. Kakšen kilometer stran od obale v Luganvillu stoji bencinska črpalka, zato sva z Zlato najela taksi, da sva nafto v kanticah pripeljala do morja. Spotoma sva na črpalki s plinom napolnila tudi plinsko jeklenko. Med sprehodom po Luganvillu sva si ogledovala in izbirala trgovine, kjer bomo lahko kupili hrano za nadaljevanje poti med odročnimi otoki. V poročilih jadralcev, ki so po tem koncu Tihega oceana jadrali v preteklih letih, sem lahko prebral, da je tukaj zadnja priložnost za dobro oskrbo s hrano. V naslednjih tednih se bomo potepali med otoki, kjer se v preprostih trgovinah lahko dobi le riž in nekaj konzerv. Zlata je spotoma seveda poskrbela tudi za to, da se z ogleda mesta domov nisva vrnila čisto praznih rok. Drugi teden junija sta na Espiritu Santo priletala Nina in Robert in se vkrcala na Skokico. Skupaj smo naredili nakupovalni spisek, potem pa smo šli v mesto na tržnico in v trgovino po hrano in pijačo. V dveh urah nakupovanja nam je uspelo odkljukati vse, kar smo imeli na spisku in v vreče ter nahrbtnike dodati še nekaj drugih dobrot, da smo bili vsi štirje kar krepko otovorjeni na poti proti barki. V kanticah smo zvečer na barko znosili še nekaj vode in do vrha napolnili rezervoar z vodo. Skokica je bila zdaj z vsemi novimi zalogami tekočin in hrane za dobro tono težja, kot pred nekaj dnevi in za vsaj pet centimetrov globlje pogreznjena v morje. Zvečer smo si v restavraciji napolnili še želodce in bili smo pripravljeni za na pot. Ob vzhodni obali otoka Espiritu Santo smo zgodaj zjutraj odjadrali proti severu. Ob sončnem vzhodu smo jadrali mimo rta Million Dollar Point, ki je sedanje ime dobil po drugi svetovni vojni. Vanuatu (prej Novi Hibridi) so bili francosko-britanska kolonija. Med drugo svetovno vojno so imeli poleg Britancev in Francozov tukaj svojo vojaško bazo tudi Američani. Po vojni so se Američani odpravili domov in Francozom ter Britancem vso vojaško opremo in orožje ponudili v odkup s krepkim popustom. Francozi in Britanci so odkup preračunljivo zavrnili, ker so predvidevali, da bodo Američani opremo baze in topove, tanke in drugo težko opremo tako ali tako pustili na Vanuatuju. Računali so, da bodo vse skupaj dobili zastonj, a so se ušteli. Američani so bili po zavrnitvi ponudbe užaljeni in so vse težko orožje in opremo odpeljali na obalo. Naredili so nasip do roba koralnega grebena in potem na tem mestu čez rob koralnega grebena vse skupaj zapeljali in zmetali v morje. Milion Dollar Point je zdaj priljubljena točka za potapljače. Dopoldne nam je zmanjkalo vetra in smo zagnali motor ter se opoldne spotoma ustavili v lepem zalivu Champagne bay, ki so ga jadralci preimenovali v »1000 vatu beach«, kolikor v zalivu domačini zahtevajo za vstopnino za na plažo. V komentarjih jadralcev sem prebral, da vstopnine ne pobirajo vedno, zato smo preskusili srečo, saj na veliki plaži skorajda ni bilo kopalcev. V izvidnico sva z Robertom odplavala na plažo, ko pa sva iz vode stopila na kopno, je k nama iz grmovja iz »zasede« prišla domačinka in zahtevala vstopnino. Le nasmehnil sem lahko in pokazal, da v kopalkah nimam denarnice in rekel: »Good Bye.« Neumno se mi zdi plačati vstopnino za vstop na plažo, ko imam z barke dostop do veliko lepih samotnih zalivov. Z Robertom sva se obrnila od osuple ženske, zakorakala nazaj v vodo, odplavala na barko, dvignili smo sidro in odpluli eno uro naprej proti severu, kjer je v Port Olryju podobna plaža, a brez vstopnine. Žal je poleg vstopnine med zalivoma pomembna razlika tudi v tem, da je Champagne bay na elektronskih kartah podrobno kartiran, v Port Olryju pa je cel zaliv na karti brez vrisanih globin. Vedel sem le, da je v zaliv tudi z jadrnico z globoko kobilico mogoče vpluti in v njem sidrati. Počasi smo pluli globlje v zaliv in s palube oprezali za grebeni in plitvinami ter spremljali številke na globinomeru. Sidro smo spustili, ko se je morsko dno kobilici približalo na manj kot štiri metre. V Port Olryju smo se dva dni sprehajali po plažah na otoku, ki na vzhodu ščiti zaliv pred oceanskimi valovi, ter po vasi na drugi strani zaliva in po gozdu v okolici. V gostilni na plaži smo se hladili s pijačo in med klepetom opazovali ribiče v kanujih, kako po zalivu napenjajo dolgo mrežo v krog, da bi zajeli čim več rib. Enkrat so ujeli malo rib, drugič nekaj več, a so bili vztrajni in do večera nalovili dovolj rib za celo vas. < Otok Aore Nadaljevanje 28.10.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
As Boats, d. o. o., bo na navtičnem sejmu Biograd Boat Show 2025 predstavil izbor sodobnih in priljubljenih plovil znamk Karnic in BRIG. As Boats je navtični center z dolgoletno tradicijo, ki zagotavlja prodajo, servis, hrambo, prevoz ter dobavo rezervnih delov in opreme ter je uradni zastopnik več priznanih proizvajalcev plovil in motorjev. Biograd Boat Show 2025 bo potekal v Marina Kornati in velja za enega izmed največjih srednjeevropskih sejmov, ki potekajo na vodi. Obiskovalci lahko pričakujejo več sto plovil, številne razstavljavce in priložnosti za testne vožnje ter neposreden stik z ekipo As Boats na njihovem razstavnem prostoru. Karnic SL692 Karnic SL692 je športno vsestranski motorni čoln z dolžino 7,15 m, modularnim kokpitom, kabino za dve osebi in možnostjo motorja do 225 KM, namenjen družinskim izletom in dinamični plovbi. Karnic R8 Karnic R8 (R8‑S) ponuja napreden, stopničast trup za zanesljivo plovnost, dolžino 8,40 m, rezervoar goriva 285 L in kapaciteto do 9 oseb, zasnovan kot modularni čoln za preživljanje vikendov na sidru z več konfiguracijami kokpita. Karnic SL742 Karnic SL742 združuje športne zmogljivosti in udobje v dolžini približno 7,95 m, s prostornim kokpitom, kabino za dve osebi in motorjem do 250 KM, primeren za daljše dnevne izlete in za preživljanje vikendov na sidru. Karnic SL902 Karnic SL902 je večji cabin cruiser dolžine okoli 9,35 m z dvema kabinama, zmogljivostjo do 12 oseb in velikim rezervoarjem goriva (400 l), namenjen daljšim družinskim plovbam in visoki stopnji udobja. BRIG Eagle 8 BRIG Eagle 8 je luksuzni RIB z globokim V‑trupom in razširjenimi tubusi, dolžine približno 7,98 m, zasnovan za stabilnost, prostornost in visoke hitrosti. Primeren je za družinske izlete in zahtevnejše ture. BRIG Eagle 6.7 BRIG Eagle 6.7 predstavlja novo poglavje v seriji Eagle kot družinski RIB dolžine 6,7 m z izboljšanim trupom za boljšo plovnost, učinkovito porabo in praktičnimi rešitvami za navdušence nad RIB plovili. Na sejmu As Boats predstavlja širok spekter plovil od kompaktnih, agilnih modelov do večjih družinskih potovalnih čolnov in RIB‑ov. Obiskovalce vabijo, da si plovila ogledajo v živo, se pogovorijo o konfiguracijah in preizkusnih vožnjah ter poiščejo rešitve, prilagojene njihovim navtičnim željam. Termin ogleda plovil si lahko predčasno rezervirate. Vse informacije in rezervacije na info@as-boats.si , +386 (0)2 608 41 44, https://www.as-boats.si .

ponedeljek, 13. oktober

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
V svetu luksuznih plovil izstopa ena izmed najbolj nenavadnih in impresivnih jaht – Yas , dolga kar 141 metrov (463 čevljev) . V lasti šejka Hamdana bin Zayeda Al Nahyana , člana vladarske družine iz Abu Dhabija, ta superjahta združuje zgodovino, inovativno oblikovanje in vrhunsko udobje. Od vojaške fregate do luksuzne jahte Yas ni bila vedno sinonim za razkošje. Plovilo je bilo prvotno zgrajeno leta 1978 kot nizozemska vojaška fregata HNLMS Piet Hein . Po službi v nizozemski mornarici je bilo leta 1998 prodano Združenim arabskim emiratom, kjer je služilo kot Al Emirat . Leta 2005 je šejk Hamdan kupil ladjo in jo dal popolnoma preoblikovati v luksuzno jahto, ki je bila dokončana in predana leta 2013. Oblikovanje in tehnične značilnosti Preobrazbo je izvedlo podjetje Abu Dhabi MAR , oblikovanje pa je delo Pierrejean Design Studia . Zamenjava jeklene nadgradnje s kompozitnimi materiali je omogočila večjo prostornost in sodobnejši videz. Navdih za obliko je bil delfin , kar daje jahti edinstven, tekoč in futurističen videz. Dolžina : 141 metrov (463 čevljev) Gostje : do 60 v 30 kabinah Posadka : 56 članov Hitrost : do 26 vozlov (križarjenje pri 22 vozlih) Motorji : 2 × MTU dizel, skupno 21.000 KM Letni stroški obratovanja : med 10 in 20 milijoni USD Vrednost : približno 180 milijonov USD Notranjost in udobje Notranjost je zasnovana za maksimalno udobje in razkošje. Ponuja spa , notranji bazen , helipad , prostorne salone in kabine, ki so opremljene z najnovejšimi tehnologijami in materiali najvišje kakovosti. Velika uporaba stekla v nadgradnji omogoča obilico naravne svetlobe in občutek odprtosti. Zanimivosti in lokacija Yas je pogosto zasidrana v Yas Marini na otoku Yas v Abu Dhabiju, ki je znan po Ferrari Worldu , Yas Waterworldu in Formuli 1 . Jahta je bila tudi deležna obsežnega refita leta 2020 , ko so odstranili njen ikonični lokasti jambor.

nedelja, 12. oktober

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Kandidatka za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf. V Piranskem zalivu pod morsko gladino poteka pionirski projekt namenjen obnovi in ohranjanju morskega ekosistema. Morska oaza Piran , ki jo je ustvaril Zavod YouSea za ohranjanje biodiverzitete morja s podporo BAUHAUS Slovenija , je prva tovrstna podvodna struktura v Sloveniji. Gre za živi, razvijajoči se habitat, namenjen obnovi poškodovanega morskega dna in spodbujanju trajnostne pridelave hrani in trajnostnega odnosa do morja. Jadran in Sredozemlje sodita med najbogatejše morske ekosisteme na planetu , a hkrati žal tudi med najbolj degradirane zaradi stoletij človekovega vpliva. To še posebej velja za severni Jadran , kjer so skupni učinki onesnaženja, prelova in pozidave obale močno prizadeli krhke morske ekosisteme. Prav zato je ravno tukaj nujno vlagati v obnovo in ohranjanje morja . Kar se je nekoč začelo kot vizionarska ideja, je danes postalo uspešen podvodni ekosistem. Prva struktura Morska oaza Piran , postavljena leta 2024, je že v nekaj mesecih presegla pričakovanja. Njene površine so se hitro obrasle in naselile z morskimi organizmi, ostrigami, spužvami, plaščarji, raki in ribami. V manj kot letu dni se je spremenila v živahno zatočišče, ki dokazuje, da lahko človeška inovativnost pomaga morju, da se regenerira. Na osnovi teh pozitivnih rezultatov je Zavod YouSea postavil še drugo podvodno strukturo , poimenovano Cladocora po ogroženi jadranski kameni korali ( Cladocora caespitosa ). Nova struktura dopolnjuje prvo, povečuje površino trdnega dna in ustvarja nova zatočišča za morske organizme. Obe strukturi danes delujeta kot mikro oazi , sta varni zavetji za morske organizme, naravna filtra , ki izboljšujeta kakovost morske vode, učinkovita ponora CO ₂ zaradi organizmov z lupinami ter modela za razvoj trajnostne večtrofične marikulture v severnem Jadranu. »Prva Morska oaza je dokazala, da lahko z inovativnimi rešitvami pomagamo naravi pri njeni regeneraciji,« je povedala dr. Irena Fonda , direktorica Zavoda YouSea. »Vsaka nova struktura ta učinek še poveča, ustvarja habitate, veže ogljik in hkrati deluje kot živa učilnica.« Projekt Morska oaza Piran združuje znanost, izobraževanje in umetnost . Je prostor za raziskovanje morja, spremljanje biodiverzitete in preučevanje trajnostne akvakulture, hkrati pa vključuje izobraževalne programe in podvodne oglede , ki obiskovalcem približajo pomen varovanja morskega okolja. Projekt je kandidat za nagrado Ocean Tribute Award 2026 , ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf . Nagrada bi omogočila postavitev tretje, še izboljšane strukture in s tem razširitev mreže podvodnih oaz, ki dokazano prispevajo k obnovi morskega življenja. »Z osvojitvijo nagrade bi lahko razširili naš sistem podvodnih struktur in pokazali, da lahko ob pravi podpori partnerjev in skupnosti tudi majhne pobude ustvarijo velik vpliv na obnovo morji,« dodaja dr. Fonda . »Morje nam daje veliko, čas je, da mu nekaj pozitivnega vrnemo.« Morska oaza Piran 1,5 leta po postavitvi {gallery}morska-oaza-piran{/gallery} Uspeh projekta je že pritegnil mednarodno pozornost, saj dokazuje, da lahko sodelovanje med znanostjo, gospodarstvom in lokalnimi pobudami prinese konkretne rezultate pri obnovi morja. Z vsako novo strukturo Morska oaza Piran postaja ne le simbol upanja, temveč resnični, živi val sprememb. Slika 4: Za primerjavo in boljšo predstavo - mulj, ki prikazuje veliko večino ostalega morskega dna v slovenskem morju in celem Severnem Jadranu. Gre za spremenjeno, dokaj monotono dno, ki so ga včasih večinoma prekrivali morski travniki, polni raznolikega življenja. Več o projektu: https://www.yoursea.org/sea-oasis-piran Avtor fotografij: Borut Furlan.
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Barcolana 2025, že 57. po vrsti, je tudi letos napolnila Tržaški zaliv z več kot 1.800 jadrnicami in tisoči jadralcev iz vse Evrope, na startu pa je bilo skupaj 1.865 jadrnic, kar predstavlja največ udeležencev v zadnjih šestih letih. Zmagovalka letošnje Barcolane je postala 30-metrska jadrnica Arca SGR pod vodstvom krmarja Furia Benussija ; Arca je slavila že tretjič zapored in četrtič skupno, pri čemer je bil v vlogi glavnega taktika nekdanji slovenski olimpijec Tomaž Čopi, ki je z natančnimi odločitvami in izkušnjami ključno prispeval k zmagi. Dirka je potekala v zapletenih vetrovnih razmerah: na startni črti je pihalo okoli 6 vozlov, pred gradom Miramar pa veter narasel do približno 12 vozlov z sunki do 15 vozlov, kar je zahtevalo stalno prilagajanje taktik in plovila. Posadka Arce je z izvrstno vožnjo obvladovala 13-miljsko regatno progo in si že po prvih bojah ustvarila znatno prednost; Furio Benussi in njegova ekipa sta si po prvi boji pridobila več kot dvajsetminutno prednost pred zasledovalci, ki so nato Arci omogočili mirno vodenje dirke proti ciljni črti pred Velikim trgom v Trstu. Na drugo mesto se je uvrstila italijanska jadrnica Marta 07 z mlado krmarko Marto Benussi v družinskem dvoboju z očetom, na tretjem mestu je pristala Prosecco Doc Shockwave 3 , ki jo je uspešno krmaril slovenski krmar Mitja Kosmina ; Kosmina je po dirki izpostavil tehnične težave, ki so vplivale na časovno izgubo med regato. Med najboljšimi so se izkazale tudi slovenske posadke: najhitrejša slovenska jadrnica Shining (Shining Marina Portorož), ki jo je odločno krmaril Željko Perovič, je zasedla šesto mesto, jadrnica Adriatic Europa, legendarnega slovenskega jadralca Dušana Puha, pa je končala na 10. mestu, kar potrjuje dobro formo slovenskega jadranja na tej regati. Videoposnetek regate s krova zmagovalne jadrnice (ARCA SGR MAXI 100) Barcolana 2025 je bila osrednji dogodek večdnevnega jadralnega praznika v Tržaškem zalivu z bogatim spremljevalnim programom in skoraj 600 dodatnimi dogodki, kar je prispevalo k močni mednarodni udeležbi in prazničnemu vzdušju na obali. Organizatorji in udeleženci so izpostavili, da je bila letošnja izvedba tekmovanja zaradi spremenljivih vetrovnih pogojev še posebej zahtevna, hkrati pa navdušujoča, saj so velike jadrnice znova pokazale pomen taktike, izkušenj in hitrega reagiranja posadke med regato.

četrtek, 9. oktober

RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Pretekli konec tedna je v Splitu potekala 94. Mrdujska regata križark, najstarejša in najbolj množična regata na hrvaški strani Jadrana, ki je tudi letos predstavljala osrednji športni dogodek Splitskega festivala jadranja. Na startni črti podno Sustipana se je zbralo 182 jadrnic in približno 2000 udeležencev, regata pa je bila izvedena po tradicionalni poti Split – Mrduja – Split v odličnih vremenskih pogojih, z enakomernim vetrom in dinamičnim ritmom jadranja. Prvi je Mrdujo obrnila posadka jadrnice Fatamorgana 2 iz Jadralnega kluba Mornar, ki je do konca regate obdržala vodstvo in osvojila skupno zmago. Regata je obsegala 22 navtičnih milj, flota pa je potovala celotno pot brez postankov, kar je prispevalo k atraktivnosti in taktični negotovosti na morju. Mrdujska regata je bila vrhunec večdnevnih dogodkov v sklopu Splitskega festivala jadranja, ki je potekal od 2. do 5. oktobra in je združil ne le jadralce, ampak tudi številne meščane, goste, turiste in ljubitelje morja. Festival je tako ponovno potrdil svoj pomen kot prireditev, ki presega športne okvirje in povezuje skupnost skozi edinstveno zgodbo o morju, tradiciji in sodobnem življenju Splita. Splitski festival jadranja se nadaljuje že ta konec tedna, 11. in 12. oktobra, z 18. Šoltansko regato, ki je prvič vključena v festivalski koledar. Regata starta iz Splita, floto pa vodi proti rivi v Stomorski na otoku Šolti. Znana po prijaznem vzdušju in otoškem gostoljubju, Šoltanska regata povezuje športni duh z lokalno tradicijo, letos pa so med udeleženci tudi svetovni prvaki v radioupravljanem jadranju. Zaključek festivala sledi od 17. do 19. oktobra, ko se bo odvijala 81. Viška regata. Ta kultna regata še naprej ostaja simbol vrhunskega športnega tekmovanja in otoške gostoljubnosti, letos pa uvaja spremljanje regate preko aplikacije KWINDOO in prehaja na ORC Club premjer, čime dodatno modernizira tekmovanje in odpira vrata širši jadralni skupnosti. Viška regata tradicionalno združi več kot 150 jadrnic in tisoč udeležencev, pluje pa skozi atraktivne vodne površine Braškega, Hvarskega in Viškega kanala. Poleg športnega dela regata prinaša edinstveno vzdušje v središču Visa, kjer se dnevi tekmovanj spreminjajo v praznovanje jadranja, morja in skupnosti. Splitski festival jadranja 2025 traja od 20. septembra do 19. oktobra, združuje pet regat v petih zaporednih vikendih in prinaša edinstveno sinergijo športa, skupnosti in ljubezni do morja. Gre za prireditev, ki že skoraj sto let neguje kontinuiteto in ustvarja nova poglavja v jadralni zgodovini Dalmacije. SPLITSKI FESTIVAL JADRANJA – OSNOVNE INFORMACIJE Splitski festival jadranja je edinstvena prireditev, ki združuje najpomembnejše jadralne dogodke v Splitu v septembru in oktobru: Boboviška Labud Classic, Malo Mrdujo ter Mrdujo in Viško regato, letos pa je del SFJ tudi Šoltanska regata, katere organizator je JK Zenta Split. Nosilec projekta in organizator vseh drugih regat je Jadralni klub Labud Split. 27. Labud Classic , regata morskih oldtimerjev jadranje poteka na relaciji Split - Bobovišća na morju – Split v dveh razredih/klasah plovil, ki jim je dovoljeno sodelovanje: Classic, križarji, starejši od 40 let, izdelani izključno iz lesa, dolžine od 7,7 do 15,0 metrov, ter Vintage, križarji starejši od 30 let, izdelani iz stekloplastike, jekla, aluminija, vezanega lesa ali lesa (v primeru, ko je trup zgrajen po diagonalni ali "stich&glue" metodi), dolžine od 6 do 12 metrov. 25. Mala Mrduja Memorijal Boris Vujnović – Mrduja Optimist Cup je ena najpomembnejših in najbolj obiskanih regat za najmlajše jadralce, ki se tekmujejo v razredu optimist in vsako leto združi okoli sto jadralcev, starih od 8 do 15 let. Mala Mrduja je tudi kriterijska regata jugozahodne regije. 94. Mrdujska regata , najstarejša in najbolj množična regata na hrvaški strani Jadrana, je ena najstarejših v Evropi in vsako leto združi okoli 200 plovil in 1500 jadralcev na poti od Splita do Mrduje in nazaj. 18. Šoltanska regata , poteka v dveh etapah na poti Zenta–Stomorska–Zenta, udeleženci so križarji enojni trupci dolžine do 40 čevljev. Zaradi omejenega kapaciteta pristanišča Stomorska je število udeležencev omejeno na 50 plovil. 81. Viška regata , najprestižnejši križarski jadralski spektakel na hrvaški strani Jadrana in ena najstarejših v Evropi, vsako leto združi 150 plovil z več kot 1000 jadralci na poti od Splita do Visa in nazaj. Spletne prijave za vse regate so odprte na spletni strani: www.jklabud.hr .
RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Start bo iz Piranskega zaliva v soboto, 11. oktobra, pozno dopoldne, prihod ob Trgu Unità d'Italia, podelitev nagrad pa zvečer. Danes je v Kopru potekala predstavitev jubilejne, desete izvedbe regate Go to Barcolana from Slovenia - I Feel Slovenia, ki povezuje slovenske in italijanske posadke v pričakovanju znamenite regate Barcolana ter letos praznuje pomemben mejnik: desetletnico obstoja. Regato prirejata klub Società Velica di Barcola e Grignano in Tržaški pomorski klub Sirena , v sodelovanju z Jadralno zvezo Slovenije , Združenjem slovenskih športnih društev v Italiji (ZSŠDI) ter Jadralnim klubom Pirat Portorož . Start bo v soboto, 11. oktobra, ob 11. uri v Piranskem zalivu pri Portorožu. Letos bo startna črta postavljena bližje Piranu, kar bo posadkam olajšalo jadranje zaradi vetrovnih razmer v dopoldanskem času. Plovila bodo nato krenila proti Trstu, prihod pa je predviden v popoldanskih urah pred Trgom Unità . V primeru šibkejšega vetra bo posadkam, ki ne bodo uspele prečkati ciljne črte v predvidenem času, priznan prehod skozi vrata pred Debelim rtičem. Dogajanje se bo zaključilo s slavnostno podelitvijo nagrad ob 18. uri v dvorani Sala del Ridotto gledališča Verdi v Trstu (Trg Verdi 1) . Vsi udeleženci bodo prejeli tradicionalno skipersko torbo , ki bo letos obogatena s spominskimi darili, posvečenimi deseti obletnici regate. Po besedah Piera Zecchinija , direktorja podjetja Barcolana srl , » deseta izvedba regate Go to Barcolana from Slovenia predstavlja pomemben mejnik na poti, ki je preprosto regato spremenila v priznan in cenjen projekt čezmejnega sodelovanja. Dogodek dokazuje, da je šport lahko orodje dialoga in prijateljstva med sosednjimi državami, saj ustvarja priložnosti za srečanja in skupno rast. Praznovanje jubileja z odhodom iz Portoroža pomeni ponovno poudariti vrednost morja kot elementa povezovanja ter Barcolano utrjuje kot odprto, vključujočo in mednarodno platformo. « Tudi Nataša Valentič , tehnična direktorica kluba Società Velica di Barcola e Grignano , je izpostavila športno dimenzijo : » Letos smo uvedli dve pomembni novosti - startno črto smo prestavili bližje Piranu, da bodo posadke lažje izkoristile jutranji veter, in uvedli vrata pred Debelim rtičem, ki bodo zagotovila veljaven rezultat tudi v primeru šibkejših vetrov. V desetih letih so na regati sodelovale jadrnice vseh velikosti in razredov, dejstvo, da se številni jadralci še vedno vračajo, pa potrjuje moč in privlačnost te plovbe proti Trstu. Za nas organizatorje je poseben ponos, da posadkam ponujamo ne le športni izziv pred jesenskim pokalom, temveč tudi edinstveno izkušnjo, ki se zaključi s prihodom ob Trgu Unità, kjer jih toplo pozdravi občinstvo. « Ob tem je Igor Filipčič , predsednik TPK Sirena , dodal: »Doseči deseto izvedbo je za vse nas velik ponos, saj regata danes ni več zgolj športni dogodek, ampak prava referenca naših jadralnih skupnosti. V tem času smo bili priča nastajanju prijateljstev, sodelovanj in želje po skupnem jadranju proti Trstu. Prav zato je Go to Barcolana from Slovenia postala simbol kontinuitete in skupnosti. Z optimizmom zremo v prihodnost, prepričani, da bo ta dogodek še naprej povezoval generacije slovenskih in italijanskih jadralcev, ki jih druži strast do morja.« »Tudi letos se z veseljem udeležujemo Barcolane,« je poudaril Aljoša Ota , vodja italijanske pisarne Slovenske turistične organizacije . » Barcolana je simbol bližine in sodelovanja med Italijo in Slovenijo ter priložnost za podporo regati Go to Barcolana from Slovenia. V prvih sedmih mesecih leta 2025 smo zabeležili kar 13-odstotno rast prihodov italijanskih gostov, kar potrjuje vse večje zanimanje za Slovenijo. Z našo prisotnostjo želimo krepiti čezmejne vezi, predstavljati nove destinacije ter spodbujati avtentičen in trajnosten turizem. Barcolana je za nas idealen oder, da Slovenijo predstavimo kot bližnjo, dostopno in hkrati presenetljivo destinacijo. « Navdušenje nad sodelovanjem je izrazil tudi Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož : » S ponosom smo se že pred leti pridružili iniciativi prijateljskih klubov in kot partnerji sodelujemo pri izvedbi regate. Verjamemo, da lahko prispevamo dodatne vsebine in ideje, ki vsako leto nadgrajujejo dogodek. S kluboma sodelujemo tudi pri organizaciji drugih regat, pred kratkim pa nam je bila zaupana tudi organizacija Svetovnega prvenstva razreda 420 leta 2027, kar potrjuje, da naše sinergije dobivajo vse širšo podporo in zaupanje. Vsem jadralcem želimo dober veter in uspešno Barcolano - tudi v imenu Piratovcev! « Prijave za letošnjo regato so odprte na uradni spletni strani Barcolane . Posadke lahko prijavo oddajo z navedbo podatkov o plovilu in članih posadke ter s priloženim potrdilom o prijavi na Jesenski pokal. BARCOLANA57 PRESENTED BY GENERALI - KJER STRAST SREČA MORJE Barcolana57 presented by Generali se bo začela 1. oktobra , svoj vrhunec pa bo doživela z veliko regato v nedeljo, 12. oktobra, ob 10.30 . Pod geslom »Kjer strast sreča morje« bo Trst in širšo regijo napolnilo skoraj 600 dogodkov , ki bodo povezovali šport, kulturo, trajnost in vključevanje. Program vključuje regate na morju in številne dejavnosti na kopnem - od tekmovanj za mlade do dogodkov za mešane posadke (npr. Generali Women in Sailing ) ter do mednarodnega foruma Barcolana Sea Summit , posvečenega zdravju morja. Ob tem ne bodo manjkale kulturne pobude, razstave, koncerti in praznovanja, saj bo Barcolana Village Trst spremenil v veliko festivalsko prizorišče ob morju. Tako se Barcolana57 potrjuje ne le kot največja regata na svetu , temveč tudi kot edinstven festival “vodnega elementa” , ki združuje morja, reke in jezera ter povezuje skupnosti in regije v praznovanju jadranja, kulture in okolja.
RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Na letošnjem sejmu v Biogradu bo Moto-Nautika predstavila enega svojih najbolj impresivnih modelov – Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo . Gre za športno-družinsko plovilo, ki združuje italijanski dizajn, zmogljivo konstrukcijo in premišljeno razporeditev prostorov, kar zagotavlja popolno izkušnjo na morju – od dinamične plovbe do udobnega sproščanja v zalivu. Cayman 28.0 Executive Trofeo je zgrajen na preverjenem trupu Sport Touring z dvema stopnicama, ki zmanjšata upor vode in povečata stabilnost ter udobje med vožnjo. Z dolžino 8,6 metra in širino 3,3 metra je plovilo še vedno primerno za po cesti s prikolico, na krovu pa sprejme do 20 oseb , kar ga uvršča med najbolj prostorna plovila v svojem razredu. Paluba s prostornim ležalnim delom Na palubi Cayman 28 se italijanski dizajn in uporabnost prepletata v popolni harmoniji. V premcu so iz več manjših blazin sestavili prostoren ležalni del , ki sega vse do centralno postavljene krmarske konzole . Konzola služi tudi kot naslon in je z vetrobranskim steklom, ki se elegantno zlije z linijami čolna, odlično zasnovana za zaščito krmarja in sopotnika. Oba lahko med vožnjo udobno slonita ali sedita na oblazinjenih, ergonomsko oblikovanih stolih. Pod krmarskim sedežem je hladilnik , ki zagotavlja prijetno osvežitev tudi v vročih poletnih dneh. Za sedežema se nahaja kuhinjski modul z izplakovalnikom in gorilnikom, kjer lahko preprosto pripravite obrok. Pod kuhinjo je zložljiv sedež za dodatnega gosta, ki se lahko priključi druženju ob mizi v kokpitu. Zadnji del palube nudi udoben sedežni prostor v obliki črke U z mizo na sredini. S preprosto odstranitvijo mize se prostor preoblikuje v veliko ležalno površino za sončenje , kar Cayman 28 spremeni v popolno dnevno plovilo za sproščene trenutke na vodi. Vse blazine so s trakovi pritrjene na palubo, pod katero se skriva več prostora za shranjevanje , kar dodatno poveča praktičnost čolna. Pod palubo se skriva bivalni prostor Pod palubo se skriva presenetljivo udoben bivalni prostor , ki ponuja možnost prenočevanja za dve osebi. Do kabine se dostopa z leve strani krmarske konzole skozi drsna pleksi vrata . Notranjost je svetla in zračna, z višino približno 165 cm , kar omogoča prijetno gibanje in udobno bivanje. Na desni strani se nahaja toaletni prostor s straniščem in umivalnikom, kar je pri tej dolžini plovila prava redkost. V premcu je urejena kabina z zakonskim ležiščem , ki se razteza čez celotno širino trupa, z oknom na palubo, ki skrbi za naravno svetlobo in prezračevanje. Vsak centimeter notranjosti je premišljeno izkoriščen – tudi prostori pod stopnicami, ki služijo kot dodaten shranjevalni del. Takšna zasnova omogoča, da Cayman 28.0 ni le dnevni čoln, ampak tudi popoln sopotnik za krajše vikend oddihe in zasebne trenutke na morju. Stabilen in odziven čoln Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo ni le elegantno plovilo – je izraz sodobnega italijanskega razumevanja navtike. Njegov trup zagotavlja izjemno stabilnost, odzivnost in ekonomično plovbo, medtem ko prostorna paluba in udobna notranjost ponujata luksuzno udobje na vsakem koraku. Zahvaljujoč kombinaciji športnega značaja, družinske uporabnosti in visokega nivoja opreme, Cayman 28.0 predstavlja popolno ravnotežje med zmogljivostjo, udobjem in estetiko . Na njem boste lahko preživeli nepozabne dneve na morju – v popolni zasebnosti, svobodi in stilu, kot ga zna ponuditi le Ranieri International. 📍 Biograd Boat Show 2025 📅 22.–26. oktober 🌊 Obiščite razstavni prostor Moto-Nautike in si v živo oglejte Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo – plovilo, ki združuje eleganco, moč in udobje v popolno celoto. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Med 22. in 26. oktobrom 2025 bo v Biogradu na Moru ponovno potekal Biograd Boat Show, največji navtični sejem v regiji, kjer bo Moto-Nautika d.o.o. tudi letos poskrbela za izjemno predstavitev najnovejših modelov plovil. V sproščenem obmorskem vzdušju vas čaka pester nabor plovil v vodi in na suhem, neposreden stik z našimi strokovnjaki ter edinstvena priložnost za prednaročila modelov za sezono 2026. Premiera, ki jemlje dih: Grand D950 Zvezda letošnje razstave bo nedvomno Grand D950 – večnamenski RIB, ki bo svojo premierno predstavitev doživel prav v Biogradu. Čoln navdušuje z močjo, eleganco in prostornostjo, namenjen pa je tako profesionalni uporabi (npr. kot taxi čoln), kot tudi ljubiteljem potapljanja, ribolova in raziskovanja obale. D950 je zasnovan za 14 oseb in postavlja nove standarde v razredu večjih RIB-ov. Več: Grand D950 Ranieri Next 255 LX – udobje in italijanski dizajn Model Next 255 LX znamke Ranieri International bo pritegnil vse, ki iščejo popolno ravnovesje med športnostjo in funkcionalnostjo. Njegova prostorna kabina z ločeno kopalnico, velik kokpit, sončna ploščad ter eleganten italijanski videz dokazujejo, zakaj je Ranieri ena najhitreje rastočih blagovnih znamk v Evropi. Idealna izbira za dnevna križarjenja ali vikend pobeg na morje. Več: Ranieri Next 255 LX Grand G850 – kombinacija prestiža in zmogljivosti Eden najbolj opaženih modelov na vodi bo zagotovo Grand G850 v elegantni črno-beli izvedbi. Gre za velik, zmogljiv in izredno udoben RIB, ki je zasnovan za dolge dneve na morju. S prostornimi površinami za sončenje, stabilno plovbo in estetsko dovršenostjo je G850 idealen za družine in zahtevnejše uporabnike. Več: Grand G850 Ranieri Cayman 28 – športni značaj za prave navtične užitke Med napihljivimi čolni izstopa tudi Ranieri Cayman 28 , športni RIB z izjemno plovnostjo, vrhunsko izdelavo in dovršeno razporeditvijo. Namenjen je tistim, ki si želijo več adrenalina na vodi, a ne želijo sklepati kompromisov pri udobju. Več: Cayman 28 Next 275 LX – brezkompromisna vsestranskost Za ljubitelje daljših plovb bo zanimiv model Next 275 LX , ki združuje prostornost, prestiž in odlične plovne lastnosti. Kabina je bogato opremljena, kokpit pa ponuja dovolj prostora za druženje, obedovanje ali sprostitev. Odlična izbira za par ali družino. Več: Next 275 LX Tenderji za vsestransko uporabo: Grand G340 in Grand S300L Za vse, ki iščejo kakovostne pomožne čolne , bo Moto-Nautika predstavila tudi dva izredno praktična modela: Grand G340 in Grand S300L . Kompaktna, a robustna in funkcionalna tenderja sta idealna za prevoz do obale, pa tudi za samostojne krajše izlete. Več: Bogata zaloga tenderjev na Moto-Nautiki Obiščite nas v Biogradu! Moto-Nautika bo tudi letos dokazala, zakaj velja za enega vodilnih ponudnikov v navtični industriji regije. Naši svetovalci vam bodo z veseljem predstavili celotno ponudbo plovil, dodatne opreme ter vas usmerili k najboljši izbiri glede na vaše potrebe. Sejem je tudi odlična priložnost za izkoriščanje posebnih sejemskih ugodnosti in prednaročil za sezono 2026 . 📍 Kje? Biograd na Moru 📅 Kdaj? 22.–26. oktober 2025 🔎 Predstavitev blagovnih znamk: Grand Boats, Ranieri International, Zar Mini, Zar Formenti, Sessa Marine Potrebujete več informacij? Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2 ) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na: 🌐 www.moto-nautika.com 🛒 www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska na Biograd Boat Show 2025!

torek, 7. oktober

RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Poletje je mimo, a jesen na Kvarnerju je lahko zelo zanimiva. Čakajo vas zanimivi športni in kulinarični dogodki. Pozorno si oglejte koledar in ne zamudite priložnosti, da si napolnite baterije.. Izberite nekaj po svojih željah in uživajte z družino in prijatelji. 50. MARUNADA LOVRAN 2025, 10.-26.10.2025, LOVRAN Lovran je izjemno ponosen na svoje kostanje in to jesen praznuje 50. obletnico Marunade – festivala, ki slavi lovranski kostanj, visokokakovostno specialiteto, znano po vsej Hrvaški in širše. V treh vikendih v oktobru Lovran in okoliški vasi Liganj in Dobreć oživijo z vonjem po pečenem kostanju, glasbo, plesom in različnimi športnimi dogodki. Glavni dogodek poteka od 10. do 12. oktobra v Lovranu, otvoritev pa je tradicionalno zaupana najmlajšim skozi izobraževalne delavnice, ki prikazujejo, kako so živeli naši predniki. "BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL", 10.-12.10.2025, BAŠKA Trije dnevi adrenalina, športa in dobre zabave! Od 10. do 12. oktobra Baška ponovno postane središče sveta na prostem – kraj, kjer se srečajo narava, šport, zabava in odlično vzdušje. Poleg športnih izzivov obiskovalce čaka tudi bogat spremljevalni program – koncerti, DJ večeri, predavanja in Družinski kotiček na prostem za najmlajše z otroškimi dirkami, delavnicami in igrami. Spektakularne pokrajine, neverjetna energija in odlično vzdušje – vse to vas čaka na največjem dogodku na prostem v regiji! ADRIA ADVENT MARATON, 29.-30.11.2025, CRIKVENICA Prvi adventni vikend v Crikvenici je rezerviran za tek ob morju! V organizaciji Jadran d.d. se Riviera Crikvenica spremeni v veliko adventno prizorišče, kjer se športni izzivi združijo s čarobnostjo praznikov. V nedeljo vas čakata maraton in polmaraton na atraktivnih progah tik ob Jadranskem morju, v soboto pa vznemirljive tekme na 5 in 10 km, otroške in pasje dirke. Poleg vsega tega - zabavni program, glasba in adventno vzdušje ustvarjajo nepozabno vzdušje! Stopite na štartno črto in si rezervirajte mesto še danes. Za skupinske prijave so na voljo posebni popusti CRES - BREZPLAČNI VODENI OGLEDI IN TRAIL VIKEND, do 2.11.2025, CRES Otok Cres, eden najbolje ohranjenih in najbolj pristnih hrvaških otokov, očara vse leto, še posebej pa je lep jeseni, ko neokrnjena narava, blage temperature in bogata flora ustvarjajo popolne pogoje za aktivnosti na prostem. To jesen Cres postaja središče za ljubitelje narave, pohodništva in aktivnih aktivnosti na prostem prek dveh privlačnih programov - brezplačnega vodenega projekta "Cres Hike" in priljubljenega športnega dogodka "Cres & Lošinj Trail". "OLIVE TOUCH", 11.10.-1.11.2025, MALINSKA Jesen na Zlatem otoku prinaša čarobnost vonjev, okusov in tradicije! Dogodek "Olive Touch" združuje oljkarstvo, gastronomijo in dobro počutje v edinstveno doživetje mediteranskega načina življenja. Od 11. oktobra do 1. novembra so vsako soboto organizirani avtentični izleti po oljčnih nasadih Malinske - obiranje oljk, obisk starega mlina (Bogovski toš), degustacija domačega oljčnega olja in lokalnih dobrot v Interpretacijskem centru DUBoak.

ponedeljek, 6. oktober

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Včeraj je nad Pakoštanami na Hrvaškem divjala pijavica oz. tromba, ki je povzročila strah med prebivalci in obiskovalci obale. Po prvih informacijah ni bilo večje škode ali poškodovanih. V nedeljo, 5. oktobra, je ob obali Dalmacije, natančneje v kraju Pakoštane , nastala vremenska anomalija, ki je pritegnila pozornost domačinov in turistov. Pijavica oz. tromba , ki se je razvila nad morjem in se približala obali, je bila vidna nekaj minut, preden se je razpadla. Po poročanju lokalnih virov je šlo za klasičen pojav, ki se ob jadranski obali občasno pojavi v jesenskih mesecih, ko se toplo morje sreča s hladnejšim zrakom iz notranjosti. Kaj je pijavica? Pijavica je vremenski pojav , podoben tornadu, ki nastane nad vodno površino. Gre za vrtinčast steber zraka, ki se spusti iz nevihtnega oblaka proti morju. Čeprav so pijavice običajno manj uničujoče kot tornadi na kopnem, lahko ob močnejšem razvoju povzročijo škodo na plovilih, obalni infrastrukturi in celo ogrozijo življenja. Po besedah očividcev se je pijavica oblikovala okoli 10. ure dopoldne in trajala približno 5 minut. Vidna je bila z več točk ob obali, vključno z bližnjim kampom in ribiškimi pomoli. Lokalna meteorološka postaja je potrdila, da je šlo za naraven pojav brez večjih posledic , saj se pijavica ni dotaknila kopnega. Vremenske razmere in opozorila Hrvaški hidrometeorološki zavod je že dan prej izdal opozorilo o možnih nevihtah in lokalnih vremenskih pojavih ob obali. Jesenski meseci so znani po nestabilnem vremenu, zlasti ob Jadranu, kjer se pijavice lahko pojavijo večkrat letno. Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Letošnja regata Rolex Middle Sea Race se pričenja 18.10.2025 ob 11.00 urei.- Na štartu regate bo letos le ena slovenska posadka, jadrica Karpo (Elan 450), pod vodstvom Maxa Vrečka. Letošnja regata se bo pričela s prologom, obalno regato pred Valleto, glavnim mestom Malte 15.10.2025. Jadralci bodo imeli nato še 3 dni časa za zadnje priprave in izboljšave na plovilih, nato pa bodo odpluli na 606 nmi dolgo regato po Mediteranu. Rolex Middle Sea Race se začenja v Valletti na Malti. Na letošnjo regato je prijavljenih 95 jadrnic, kar je 20 manj kot lani. Jadralci morajo obpluti Sicilijo skozi Mesinsko ožino, po severu Sicilije zapluti do otoka Favignana, se obrniti proti jugu in obpluti otok Lampeduza po južni strani, nato pa se vrniti v izhodišče, ikonično mesto Valletta. Teoretična razdalja, ki jo morajo prepluti jadralci, znaša 606 nmi. Dosedanji rekord regate je postavil katamaran MOD 70 z imenom Argo leta 2021. Skiper Jason Carroll je s svojo posadko za plovbo potreboval zgolj 33 ur 29 min in 28 s. Najhitrejša enotrupna jadrnica pa je bila impozantna, 100 čevljev (33 m) dolga Comanche, ki je za plovbo potrebovala le 40 ur 17 min in 50 S. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.

nedelja, 5. oktober

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Svetovno prvenstvo za formulo kite v Cagliariju, prvo v novem olimpijskem ciklu, je zaključeno. Toni Vodišek, za katerega je bilo to prvo tekmovanje na najvišjem nivoju po večmesečni rehabilitaciji kolena, je - kot je napovedal pred prvenstvom - kot realen rezultat videl “polfinalne vožnje in četrtfinale, torej uvrstitev med najboljših osem.” Po napetem jadralskem tednu je svoj cilj presegel in zaključil na skupnem četrtem mestu. Toni je cel regatni teden jadral odlično in se uvrščal na skupno tretje oziroma četrto mesto, kar ga je po včerajšnjih zadnjih kvalifikacijskih regatah pred današnjimi finalnimi nastopi za medalje za najboljših osem pripeljalo direktno v polfinale. Tudi v današnjem polfinalu je jadral suvereno ter se prebil v veliki finale, kjer sta ga čakala prvouvrščeni iz kvalifikacij, Italijan Riccardo Pianosi, ter drugouvrščeni iz uvodne serije, singapurski jadralec Maximilian Maeder. Poleg Tonija se je preko četrtfinala in polfinala v veliki finale uvrstil še Francoz Benoit Gomez. Pianosiju je do skupne zmage in naslova svetovnega prvaka majkala samo še ena zmaga v velikem finalu in v napetem dvoboju z branilcem svetovnega naslova Maederjem je po skorajda "foto-finishu" italijanski jadralec slavil svoj prvi naslov svetovnega prvaka. Toni je pri prvi privetrni oznaki padel in tako izpadel iz borbe za medalje. Vseeno, izjemen uspeh, uvrstitev v veliki finale svetovnega prvenstva je več, kot je Toni po dolgotrajni rehabilitaciji in kratkem času, ki ga je lahko namenil treningom, pričakoval ali napovedoval. Svetovni prvak je postal Italijan Riccardo Pianosi - četrti z olimpijade in evropski prvak; srebro je osvojil branilec svetovnega naslova ter bronasti iz Marseilla Maximilian Maeder, bron je šel v roke Francozu Benoitu Gomezu.

sobota, 4. oktober

RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Lastniki plovil (rezidenti Slovenije) so zavezanci za davek na vodna plovila in dodatni davek od plovil, če so njihova plovila daljša od 5 metrov, ne glede na to, ali so plovila registrirana v Sloveniji ali v tujini. Pogovarjali smo se z Leno Koter, lastnico podjetja Menta.hr, ki deluje kot podaljšana roka Slovencev na Hrvaškem in ureja različne pravne zadeve, med drugim tudi za lastnike plovil. V podjetju Menta.hr se pogosto srečujejo s temo plačevanja davka na plovilo in prav zato smo poiskali odgovore na najpogostejša vprašanja. Davčni organ po uradni dolžnosti pridobiva podatke pri Upravi za pomorstvo (luške kapitanije Koper, Izola in Piran), zato lastniki plovil, registriranih v Sloveniji, davčne uprave o imetju plovila niso dolžni obveščati sami. Lastniki plovil s tujimi zastavami pa morajo o lastništvu plovila davčno upravo obvestiti sami. Ali ste vedeli, da davka za plovilo na Hrvaškem ni treba plačati? »Republika Hrvaška slovenskim davčnim rezidentom ni pristojna zaračunavati davka na plovilo. Kljub temu nekateri lastniki plovil s hrvaško zastavo vsako leto prejemajo odločbe o odmeri in položnice za plačilo davka na plovilo na Hrvaškem. Rezidenti RS na podlagi Sporazuma med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o izogibanju dvojnega obdavčevanja in preprečevanju davčnih utaj v zvezi z davki od dohodka in premoženja davka na plovilo, ki se šteje kot davek od premoženja, niso dolžni plačevati na Hrvaškem, ampak samo v Sloveniji,« pojasnjuje Menta.hr. Plačilu se lahko izognete tako, da vložite pritožbo. Od hrvaškega davčnega urada, ki vam je izdal odločbo, pa ste upravičeni zahtevati tudi povračilo že plačanega davka na Hrvaškem za vsa pretekla leta. Če potrebujete pomoč glede pritožbe in zahtevka za povračilo že plačanega davka, kontaktirajte podjetje Menta.hr .