Vir: eNavtika

sobota, 30. avgust

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Septembrski salon plovil v Cannesu bo tudi  letos postregel z izjemnim spektaklom, ki je v središče pozornosti postavil novo plovilo podjetja Saxdor Yachts – model Saxdor 400 GTS . Ta elegantna in tehnološko napredna jahta predstavlja napredek v dizajnu in zmogljivosti plovil višjega razreda ter prinaša pravo revolucijo v svet luksuznih motornih jaht. Inovativna zasnova Plovilo Saxdor 400 GTS ni zgolj nadaljevanje tradicije, temveč korak naprej v svetu luksuznih športnih plovil. Zasnovano je s ciljem, da bi združilo vrhunsko udobje in izjemno zmogljivost. Gre za edinstveno kombinacijo hitre motorne jahte in prostora, primernega za daljša potovanja, kjer lahko uživate v največjem udobju, ne da bi žrtvovali športne lastnosti. S prepoznavno linijo in agresivnimi, a hkrati elegantnimi oblikami, ki sta jo zasnovala priznana oblikovalca Sakari Mattila in Vom Creations pod vodstvom Jalna Vogelnika iz Ljubljane. Saxdor 400 GTS izstopa zaradi svoje modernejše oblike in napredne hidrodinamike. Kar zadeva prostornost, ima plovilo odprt, prostoren kokpit, ki je idealen za zabavo in druženje na vodi. Zasnova vključuje tudi napreden sistem osvetlitve, ki plovilu omogoča, da ponoči še dodatno zažari. Zmogljivost in tehnologija Motorne zmogljivosti so ključnega pomena za vsak športni čoln, Saxdor 400 GTS pa ne razočara. Plovilo je opremljeno z dvema motorjema z zmogljivostjo do 850 konjskih moči (2xMercury 425), kar omogoča impresivne hitrosti in prepoznavno agilnost na vodi. Zahvaljujoč naprednemu sistemu stabilizacije in enostavnemu upravljanju, je plovilo enostavno za krmarjenje, tudi pri večjih hitrostih. Saxdor je na tem modelu uporabil vrhunsko tehnologijo za izboljšanje stabilnosti in varnosti, vključno z digitalnim krmilnim sistemom, ki omogoča boljše nadzorovanje plovila in natančnejšo odzivnost na vodne pogoje. Dodatno je plovilo opremljeno s sistemom za nadzor porabe goriva, kar omogoča bolj ekonomično plovbo brez zmanjšanja zmogljivosti. Udobje in luksuz V notranjosti je plovilo zasnovano za tiste, ki iščejo najvišji nivo udobja in luksuza. Prilagodljiv in modularen prostor omogoča različne konfiguracije kabin, ki ustrezajo potrebam lastnikov. V notranjosti boste našli vrhunske materiale, kot so usnje, steklo in aluminij, kar daje plovilu eleganten, a hkrati športen videz. Med vrhunskimi elementi, ki jih lahko opazimo na plovilu, je prostorna kabina z visoko tehnologijo, napreden multimedijski sistem in elegantno opremljen kuhinjski del. Poseben poudarek je na odprtih prostorih, saj je plovilo zasnovano tako, da omogoča brezskrbno uživanje v morju, bodisi s prijatelji bodisi v intimi z družino. Trajnost in ekologija Saxdor 400 GTS ni le sinonim za luksuz, ampak tudi za odgovornost do okolja. Plovilo je zasnovano z mislijo na ekologijo, saj omogoča boljše izkoristke goriva, hkrati pa zmanjša emisije. S tem želi podjetje prispevati k trajnostni prihodnosti plovil na morju. Odkrijte nov nivo dizajna, pametnih rešitev in pristen stik z morjem. Ogled plovila V kolikor si želite plovilo ogledati na Navtičnem salonu v Cannesu, ki bo potekal med 9. in 14. septembrom letošnjega leta, potem pišite bostjan@newera-yachting.com , ali pokličite slovenskega zastopnika za plovila Saxdor, podjetje Newera Yachting d.o.o. na: 041 699 325 in se dogovorite za termin.
RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Poletje se počasi končuje in dnevne temperature polog užitkov na morju omogočajo tudi drugačne avanture, kot je kolesarjenje. To je izjemen način, da poleg morja doživite tudi kopno in spoznate lokalne zanimivosti, ki jih s plovila ne morate videti. Ali ste vedeli, da ima Hrvaška več kot 1.000 kilometrov označenih kolesarskih poti, ki vodijo od obale Jadrana do zelenih planot, vinorodnih gričev in mističnih gora v notranjosti? Številne poti vsako leto privabijo vedno več ljubiteljev kolesarjenja, ki raziskujejo skrite zalive, narodne parke in slikovite vasice. Med najbolj priljubljenimi so panoramski razgledi s kvarnerskih otokov, najzahtevnejši pa vzponi na gorske prelaze Gorskega kotarja in Velebita, kjer vsak zavoj nagradi dih jemajoč pogled. Spoznajte nekaj najlepših kolesarskih pokrajin, kamor se lahko odpravite še to jesen. Istrska klasika: Parenzana Parenzana, nekdanja ozkotirna železnica med Trstom in Porečem, je danes ena najbolj priljubljenih kolesarskih in pohodniških poti, poznana kot »Pot zdravja in prijateljstva«. Dolga je 123 km, od tega 78 km poteka po Hrvaški. Povezuje slikovite istrske vasice, vinograde, oljčne nasade, zelene doline in zgodovinske viadukte ter tunele. Jeseni ponuja prijetne temperature in mirnejše vzdušje, zato je idealna za kolesarjenje vseh generacij, predvsem za ljubitelje gorskega kolesarjenja. Potovanje po Parenzani je hkrati kulturno, zgodovinsko in naravno doživetje po hribih, dolinah, po makadamih in asflatiranih poteh. Kvarner in Gorski kotar: med morjem, otoki in gorami Regija Kvarner ponuja označene poti, ki združujejo obmorska mesta, otoke ter hribovite predele Gorskega kotarja. Na Krku, Cresu in Lošinju se poti vijejo med borovci, zalivi in vinogradi, medtem ko panoramske ture odpirajo čudovite razglede na Kvarnerski zaliv. V Gorskem kotarju pa kolesarske in pohodniške poti vodijo skozi goste gozdove, rečne doline in slikovite vasi, kjer narava in tradicija ustvarjata posebno doživetje. Kvarner in Gorski kotar sta bogati z zgodovinsko obarvanimi potmi, kot so »Sledi Frankopanov«, ob poti pa vas čakajo tudi nastanitve »Bike Friendly«, idealna za jesenske izlete. Še prav posebej bi radi izpostavili dve kolesarski transverzali. Goranska transverzala je dolga 260 km, z devetimi dodatnimi povezavami pa ponuja več kot 400 km poti skozi zelene gozdove in zgodovinske ceste Karolina, Josefina in Lujzijana. Reška transverzala pa na 63 km povezuje osem mest in občin okoli Reke ter vodi od morja do gorskih prelazov z dih jemajočimi razgledi. Obe sta odlična izbira za večdnevno raziskovanje za vse, ki si želijo kolesarske avanture sredi neokrnjene narave. Lika in Karlovec – od kraške pokrajine do zelenih gozdov Regija Lika in Karlovec sta zakladnici kolesarskih poti, ki povezujejo naravne lepote kraške pokrajine, gozdov, rek in jezer. V Liki s Plitviškimi jezeri kolesarji raziskujejo Velebit, planote in doline, medtem ko Karlovec ponuja skoraj 525 kilometrov označenih poti, ki vodijo ob rekah Kolpi, Korani, Mrežnici in Dobri ter do gričev Korduna in Petrove gore. Med biseri regije posebej izstopajo Rastoke pri Slunju, “male Plitvice”, kjer se reke in slapovi prepletajo z lesenimi mlinčki in tradicionalno arhitekturo. Poti so primerne tako za rekreativce kot za izkušene kolesarje, saj ponujajo raznolike razdalje in višinske razlike. Posebna doživetja prinašajo ture ob jezeru Sabljaci, raziskovanje očarljivih poti v bližini Plitviških jezer ter vzponi na panoramske razgledne točke, kjer se narava prepleta s kulturno dediščino. Jeseni ta pokrajina s svojimi barvami in spokojnostjo nudi popolno kuliso za aktiven oddih v ritmu narave. Vir: HTS

petek, 29. avgust

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Ladjedelnica Sunseeker bo na 65. mednarodnem navtičnem sejemu v Genovi, ki bo potekal od 18. do 23. septembra 2025, predstavila štiri plovila vključno z dvema premierama. Sunseeker Italy, ki se nahaja na obali Levante v Genovi, bo predstavil štiri svoja plovila, vključno z nagrajenima Ocean 156 in Manhattan 68 (2025), ki bosta na sejmu v Genovi prvič predstavljena navtični javnosti. 80-metrski Ocean 156 predstavlja vrhunec Sunseekerjeve zavezanosti tehnični dovršenosti in prefinjenosti. Ta čudovita jahta predstavlja najboljše napredne materiale, nove tehnologije in dizajn po meri, ki svojim lastnikom obljublja novo izkušnjo plovbe. Manhattan 68 (2025), ki je bil predstavljen na sejmu Boot v Düsseldorfu v začetku letošnjega leta, gradi na izjemni družini nagrajenih modelov Manhattan z izjemnim udobjem in razkošjem. Ponuja izjemno posodobljeno postavitev, notranjost pa ponuja novo paleto elegantnega, svežega in sodobnega oblazinjenja z inovativnim Beach Clubom, ki se ponaša z izboljšanimi funkcijami, vključno z namenskim predalom za dva SeaBob-a. Sunseeker prinaša neprekosljivo floto, ki ustreza vsakemu življenjskemu slogu in željam, od visokozmogljivih dnevnih čolnov do luksuznih jaht za dolge razdalje, vključno z: Ocean 156 75 Sport Yacht Manhattan 68 (2025) Predator 55

četrtek, 28. avgust

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Z velikim navdušenjem vas vabimo na edinstven Testni vikend, kjer boste priča in hkrati preizkuševalec jadranske premiere – novega Beneteau Antares 9 NEW! To je priložnost, da se prvič srečate s plovilom, ki na novo definira udobje in zmogljivost v svojem razredu. Dogodek bo potekal od 26. do 28. septembra 2025 v Marini Bernardin v Portorožu. 🗓️ Pripravili smo izjemno floto za vas: 👇 * Beneteau Antares 9 NEW : Spoznajte plovilo, ki je premierno na Jadranu. Odkrijte popolno kombinacijo prostornosti in dinamične vožnje, idealno za družinske izlete in daljša potovanja. 🤩 * Beneteau Antares 8 * Karnic S37 * Karnic SL902 * Karnic R8-S * Karnic SL742 * Karnic SL642 * Brig Eagle 6.7 * Brig Eagle 8 * Brig Navigator 22 Poleg testnih voženj boste imeli na voljo tudi naše strokovnjake za osebno svetovanje in ugodnosti, ki vas čakajo samo na dogodku. 🤝 Rezervirajte svoj termin na www.as-boats.si/testnivikend ⏰ Število mest je omejeno, zato ne odlašajte. Za zagotovitev svojega mesta in časovno usklajeno testiranje vas prosimo za rezervacijo. Pokličite nas na 051 379 650 📞 ali nam pišite na info@as-boats.si . ✉️ Veselimo se vašega obiska! 😊
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Ranieri International je z modelom Cayman 50.0 Hard Top postavil nove standarde v svetu napihljivih plovil. Gre za novo paradno plovilo prestižne serije Cayman, ki združuje eleganco, vrhunsko gradnjo in napredno tehnologijo v popolno plovilo za najzahtevnejše lastnike. S tem modelom italijansko ladjedelništvo stopa še korak naprej – proti sodobnemu, trajnostnemu in popolnoma izkoriščenemu prostoru na krovu. Več kot le RIB – prestiž, ki ga občutiš Cayman 50.0 HT izstopa z impresivno dolžino 15 metrov in širino skoraj 5 metrov, kar mu omogoča razkošje prostornosti, ki presega običajne meje RIB plovil. Na prvi pogled navduši eleganten karbonski trdi nadstrešek s steklenim vetrobranskim steklom in integriranim brisalcem – estetsko in funkcionalno dovršen element, ki ščiti celotno komandno mesto. S premišljeno razporeditvijo prostora ponuja udobje na najvišji ravni. Na krmi se nahaja velik sončni prostor, pod katerim se skriva praktična garaža za opremo, medtem ko električno pomična paserela olajša dostop na obalo. Dnevni prostor z dvema električnima mizama, ki se pospravita v palubo, omogoča preoblikovanje ambienta po trenutni potrebi. Kuhinja je opremljena z indukcijsko kuhalno ploščo, umivalnikom, hladilniki iz brušenega jekla ter rezalno desko, medtem ko štirje obrnjeni sedeži omogočajo udobno vožnjo vsem potnikom. Notranjost – ko funkcionalnost sreča prestiž Pod palubo Cayman 50.0 HT nadaljuje z navduševanjem. Notranjost je razdeljena na dve ločeni spalni enoti s skupno štirimi ležišči. Naravni les in mehke linije ustvarjajo občutek topline in elegance, primerljive z luksuznimi jahtami. Kopalnica s prostorno ločeno prho pa zagotavlja udobje tudi pri daljših križarjenjih. Zmogljivost brez kompromisov Cayman 50.0 HT ni le vizualni presežek – gre tudi za zelo zmogljivo plovilo. Opremljen je lahko z do štirimi izvenkrmnimi motorji, ki skupaj proizvedejo do 1.800 KM moči. Takšna zasnova omogoča izjemne hitrosti, suveren nadzor in zanesljivost v vseh razmerah. Trup z dvojnim gliserskim stopničastim dnom pa zagotavlja gladko in stabilno plovbo tudi pri visokih hitrostih. Z mislijo na trajnost Ranieri International z modelom Cayman 50.0 HT ne sledi le estetskim in tehničnim trendom, temveč tudi skrbi za okolje. Uporaba vinilesterskih smol in recikliranih materialov v notranjosti potrjuje zavezanost k bolj trajnostni prihodnosti navtike. Premiera v Cannesu in Genovi Model Cayman 50.0 HT bo prvič predstavljen na Cannes Yachting Festivalu , ki bo potekal od 9. do 14. septembra 2025 v obeh pristaniščih Vieux Port in Port Canto v Cannesu. Delovni čas razstave: torek–četrtek 10:00–19:00, petek 10:00–22:00, sobota 10:00–19:00 in nedelja 10:00–18:00. Sledila bo še predstavitev na Genoa International Boat Show , ki bo potekal od 18. do 23. septembra 2025 na lokaciji Piazzale Kennedy v Genovi. Razstava bo odprta vsak dan od 10:00 do 18:30. V kolikor vas zanima voden ogled po plovilu, nas lahko kontaktirate. Prednaročila pri Moto-Nautiki Za vse, ki želite svojo sezono 2026 začeti z novim Caymanom 50.0 HT, smo na Moto-Nautiki na voljo za prednaročila. Posebne ugodnosti bodo na voljo v času našega Hišnega sejma, ki bo potekal od 4. do 6. 9. 2025 v našem salonu. Za več informacij in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Ranieri International stopa v novo poglavje z lansiranjem dveh revolucionarnih modelov – Quarantatre Z in Quarantatre TT – vrhunskih walkaround čolnov, ki predstavljajo prihodnost plovbe skozi popolno združitev inovacij, elegance in udobja. Oblikovana za zahtevne in vizionarske lastnike , plovili ponujata presenetljivo prostornost, izjemno modularnost in napredno tehnologijo, ki se običajno pričakuje pri večjih jahtah. Inovativna zunanja zasnova: sodoben dizajn in vrhunski materiali Oba modela – Z in TT – temeljita na istem osnovnem trupu, vendar se razlikujeta v podrobnostih in opremljenosti. Quarantatre Z je opremljen s karbonskim hard topom , ki zagotavlja dodatno trdnost, nižje težišče in dinamično linijo plovila. Quarantatre TT pa se ponaša z elegantnim T-Topom iz karbona , ki ustvarja športno, a prefinjeno silhueto in ponuja veliko senčno površino za pristno izkušnjo odprtega čolna. Oba modela imata trup iz vinilesterske smole , ki zagotavlja izjemno odpornost, nizko težo in popolno zaščito pred osmozo . Steklo na modelu Z je pravo varnostno vetrobransko steklo z dvojnimi brisalci , medtem ko je na modelu TT nameščen plexi vetrobran , nastavljiv po višini, s športnim pridihom. Pod vodo: stopničast trup za večjo stabilnost Srce teh dveh elegantnih čolnov skriva tehnološko dovršen trup z dvojno stopničasto zasnovo (dvojno redaniran trup) , ki zagotavlja boljšo vodljivost, hitrejše glisiranje in večjo stabilnost tudi v razburkanem morju. Gre za tehnološko dovršeno rešitev, ki omogoča: hitrejši prehod v glisiranje, nižjo porabo goriva, večjo hitrost plovbe, večjo stabilnost v razburkanem morju . Zaradi posebne zasnove se vodni tokovi kanalizirajo pod trup, kar zmanjša upor in poveča učinkovitost. Pameten zunanji razpored in popolno udobje na krovu Zunanja prostora sta pri obeh modelih zasnovana s poudarkom na uporabnosti in sprostitvi: Prostorna krmna kokpita z ergonomskimi ležišči in sedeži. Fiksne stranske stene (murate) z zložljivimi dopolnitvami Centralni bivalni del z vgrajenim hladilnikom, ledomatom, indukcijsko ploščo, umivalnikom in številnimi shranjevalnimi prostori Udobno zasnovana komandna konzola z vrhunskimi instrumenti za brezskrbno upravljanje čolna Velika sončna ploščad v premcu s centralno mizo , idealna za uživanje v aperitivu ob sončnem zahodu Notranjost po meri: svetla, modularna, prestižna Pod palubo se nahajata modularna kabina in dnevni prostor , zasnovana s premium materiali , ki dajejo pridih prave luksuzne jahte. Posebnost notranjosti je tako imenovana “Magic Door” – sistem, ki omogoča: hitro preobrazbo iz odprtega prostora v ločene kabine, popolno zasebnost v premcu ali ustvarjanje prostornega open-space ambienta Po želji je tudi zadnjo kabino možno popolnoma ločiti z dodatno steno in vrati. Luksuzni kopalnici z ločenim tušem in detajli v slogu križark zaokrožujeta ekskluzivnost prostora. Zmogljivost brez kompromisov Z možnostjo namestitve do štirih izvenkrmnih motorjev modela Quarantatre Z in TT ponujata neprimerljivo moč, odzivnost in prilagodljivost – za plovbo točno tako, kot si jo želite. Nova referenca v razredu walkaround Z modeloma Quarantatre Z in Quarantatre TT Ranieri International ne le vstopa v novo obdobje, temveč tudi postavlja nova merila za luksuzne športne čolne . S svojo napredno tehnologijo, brezkompromisno udobnostjo in izjemnim dizajnom ti modeli postavljajo standarde prihodnost sodobnega navtičnega sveta. Uradni distributer za Ranieri International za regijo Adriatik Moto-Nautika d.o.o. 📍 Naslov: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju 📞 Telefon: +386 2 629 04 00 (odzivna številka #2) 📱 GSM: +386 51 425 700, +386 31 300 903 ✉️ E-pošta: prodaja@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com Spletna trgovina: https://www.motonautika-shop.com/
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Od 4. do 6. septembra se bo v našem salonu na Ptujski cesti 63 v Miklavžu na Dravskem polju, ki obsega kar 3.000 kvadratnih metrov, odvijal tradicionalni Hišni sejem plovil in navtične opreme – eden ključnih dogodkov za vse, ki načrtujejo novo sezono na vodi. Sejem ponuja veliko razlogov za obisk: od sproščenega druženja do izjemnih ugodnosti, ki jih drugje ne boste našli. Vse na enem mestu – po sejemskih pogojih Na voljo bodo plovila priznanih proizvajalcev, kot so Grand Boats, Ranieri International, Zar Formenti, Zar Mini in Sessa Marine , poleg tega pa še izvenkrmni motorji, vodni skuterji, prikolice ter bogata izbira dodatne opreme za varnost, navigacijo in vodne športe. Vse z ekskluzivnimi popusti, ki veljajo le v času sejma. Posebno pozornost bomo letos namenili demo plovilom – skrbno vzdrževanim, v odličnem stanju in takoj pripravljenim na uporabo. Za vse, ki želite takoj zapluti, brez čakanja na dobavo, je to popolna priložnost. Menjava plovila: enostavno in pregledno Moto‑Nautika omogoča tudi menjavo starega plovila za novo , vendar izključno ob sočasnem nakupu novega plovila pri nas . Vaše staro plovilo ocenimo, prevzamemo v delni odkup in s tem znižamo strošek nakupa. Celoten postopek vodijo naši strokovnjaki – hitro, pregledno in brez zapletov. To je odlična rešitev za vse, ki želite brezskrbno zapustiti star model in narediti konkreten korak naprej – brez objavljanja oglasov in dolgotrajnega iskanja kupca. Brez čakanja – če se naročite vnaprej Naša ekipa vam bo v času sejma na voljo za osebno svetovanje, predstavitve in izračune . Če želite zagotovljen termin in individualno obravnavo brez čakanja, vam priporočamo, da se pravočasno naročite na info@moto-nautika.com . Zakaj se splača priti? Pogostitev in druženje z drugimi navtiki ter našo ekipo Sejemske cene plovil, ski jetov, izvenkrmnih motorjev in opreme Popusti na demo modele – takoj dobavljivi Možnost odkupa starega plovila ob nakupu novega Različne možnosti financiranja Velika izbira – za vse stile in potrebe Ugodnosti ob naročilu novih plovil za sezono 2026 Kdaj in kje? Hišni sejem plovil in navtične opreme Moto‑Nautika 4. – 6. september 2025 Lokacija: Ptujska cesta 63, Miklavž na Dravskem polju Če razmišljate o novem plovilu, nadgradnji opreme ali menjavi starega čolna, potem je to vaša priložnost. Sejem traja le tri dni – poskrbite, da boste med tistimi, ki bodo izkoristili najboljše pogoje v letu. Veselimo se druženja z vami, Ekipa Moto-Nautike Več informacij in aktualna ponudba: Spletna stran: https://moto-nautika.com/ Zaloga plovil: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ Navtična oprema in dodatki: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/navticna-oprema/ Vodni športi: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/vodni-sporti-in-oprema/ Prikolice: h ttps://moto-nautika.com/navtika/prikolice/ Vodni skuterji: https://moto-nautika.com/navtika/vodni-skuterji/ Kontakt: 📞 Vozila: +386 31 300 205 📞 Plovila: +386 31 300 903 📧 E: prodaja@moto-nautika.com ☎️ T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2)

torek, 26. avgust

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Na eNavtiki z veseljem predstavljamo naslednje poglavje navtičnega projekta Jonuka 400. Tokrat je v ospredju dobrodelni žreb, kjer je glavna nagrada prav posebna jadrnica – tista, s katero sta Jona in Luka preplula 347 navtičnih milj in skupaj postavila Guinnessov svetovni rekord. Na voljo je 347 srečk, kar simbolno predstavlja število preplutih milj. Prispevek za eno srečko znaša 65 €, celoten znesek pa je namenjen nadaljevanju projekta in podpori dobrodelnim ciljem. Sredstva bodo namenjena ozaveščanju o pljučni arterijski hipertenziji (PAH) ter podpori jadralcu Urošu Kraševacu pri njegovi udeležbi na zahtevni regati Mini Transat, kjer jadralci s šestmetrskimi jadrnicami prečkajo Atlantik. Nakup srečke pomeni več kot le možnost osvojitve nagrade. Gre za priložnost, da postanete del zgodbe, ki združuje navtiko, dobrodelnost, pogum in skupnost. Vsak prispevek šteje – za projekt, za ljudi in za prihodnje navtične podvige. Več informacij in prijave: Dobrodelni žreb Jonuka 400
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Imate izpit za voditelja čolna, vendar nimate praktičnega znanja za plovbo z jadrnico ? Začetni tečaj jadranja je prvi korak do varne samostojne plovbe. Začetni tečaj jadranja pa je namenjen tudi posameznikom brez izpita za voditelja čolna, ki želijo pridobiti znanje, potrebno za aktivnega člana jadralske posadke. Termin tečaja Kadarkoli po plačilu tečaja si ga izberete sami izmed vseh takrat razpoložljivih terminov. Trenutni prvi možni termin je 6.9. in 7.9.2025 od 9:30 do 14:00 ali od 14:30 do 19:00 Kraj tečaja Slovensko morje z izhodiščem: PORTOROŽ - Marina v Portorožu, Cesta solinarjev 8, 6320 Portorož Plovilo Tečaj se izvaja na jadrnici Val 35 ali podobni, učenju prilagojeni jadrnici Program tečaja (v 12-ih vajah) Uvod (orientacija v marini z uporabo navigacijske karte), spoznavanje jadrnice (tehnične značilnosti in pomorski izrazi), načrtovanje plovbe (navigacija in meteorologija), organizacija posadke z določanjem nalog članom posadke, pregled in priprava jadrnice ter njene opreme, varnost na plovilu (analiza tveganj, varna uporaba opreme, premikanje po jadrnici in uporaba varnostne opreme), varna plovba v marini (z motorjem), priprava, dvig in osnove nastavljanja jader, varna plovba z jadri z vetrom iz različnih smeri (uporaba različnih tehnik jadranja in obratov ter skrajševanje jader), upoštevanje pravil o izogibanju trčenju na morju v praksi, osnove pristajanja s privezovanjem (bočno in v četverovez), upoštevanje pravil o izogibanju trčenju na morju v praksi. Poudarek začetnega tečaja jadranja je na spoznavanju jadrnice in njeni pripravi na plovbo ter na plovbi z jadri. Tečajniki izmenjujejo vloge na plovilu, tako da vsak izmed njih izvede vse vaje iz programa tečaja. Cena tečaja Cena tečaja je 166,00 € na osebo in vključuje: 2-dnevni praktični tečaj na učenju prilagojeni jadrnici (skupaj 9 ur) po programu pod vodstvom izkušenega inštruktorja, stroške plovila, goriva in zavarovanja, zgibanko "Napotki za jadranje" © , priročnik "15 minut za popolno plovbo" © , zgibanko "Seznam opravil pred izplutjem" © , "Navigacijsko karto (Tržaški zaliv)" © . PRIJAVA NA TEČAJ
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
V četrtek dopoldne je sonce za nekaj ur pregnalo deževne oblake in z Zlato sva odplula proti Embrymu, od koder je potem le še nekaj ur jadranja do Pentecosta. V načrtu sem imel, da bi si na otoku Pentecost v petek ogledala skoke z lesenega stolpa, kjer si domačini okoli gležnjev privežejo lijane in se potem z višine dvajsetih metrov vržejo v globino. To med domačini velja za preizkus moškosti in velja za predhodnico »bungee jumpinga«. Med potjo proti Embrymu sem na računalniku pogledal nove vremenske napovedi, ki za prihodnja dva dni kažejo na nevihte in zahodnik. Načrte bo žal odneslo vreme, saj Pentecost nima zalivov, zahodna obala otoka pa bo izpostavljena vetru in nevihtam. Sredi poti sva zato zavila nazaj proti Malekuli in sidro popoldne spustila v lepem zaprtem zalivu Sendwich, ki bo verjetno nudil dobro zavetje ob nocojšnjem prehodu nevihtne fronte, katere predhodnica že bobni in bliska v okolici. Zadnji dnevi so bili tukaj zelo deževni, kar se pozna v naravi in predvsem na otoških cestah. Po nočnih nevihtah je bilo jutro skoraj brez oblaka, le morje v zalivu je bilo kalno zaradi rek in potokov, ki se po obilnem deževju s hribov izlivajo v zaliv. Lepo jutro sem izkoristil za tek do vasi Lamap, kjer je francoski misijon in kamor otroci iz okoliških vasi hodijo v šolo. Domačini so mi povedali, da je tukaj francoski del Vanuatuja in da za pogovorni jezik uporabljajo francoščino, a sem se z vsemi, tudi z otroki, lahko pogovarjal v angleščini. Ljudje v vaseh živijo umirjeno in sonaravno. Okrog preprostih hišk imajo vrtove in sadna drevesa, perutnino in prašiče po travnikih se pasejo krave. Ob obali domačini lovijo ribe. V okolici vasi so nasadi kokosovih palm. Tudi tukaj se srednja generacija sprehaja z mobitelom v rokah, otrokom je ta razvada zaenkrat še prihranjena. < Jadranje bo bolj zabavno Nadaljevanje 10.9.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Nov Pravilnik o varnosti plovbe v notranjih vodah in teritorialnem morju Republike Hrvaške, ki je bil sprejet letos, je vseboval nekatere nejasnosti, ki so razburile številne navtike. Zato smo zaprosili ministrstvo, da izda pojasnila, ki se nanašajo na sidranje plovil v zalivih. Po novem pravilniku je dovoljeno sledeče: Sidranje in privez na obalo: Pred izbiro mesta za sidranje ali privez na obalo se je treba prepričati, ali je sidranje ali privez na obalo na izbranem mestu prepovedano. Voditelj plovila mora pri sidranju upoštevati že usidrana ali privezana plovila in sidrati ali privezati plovilo na način, da ne bo povzročil škode drugim plovilom. Luška kapitanija lahko prepove sidranje ali privez na obalo na določenem območju za vsa ali posamezna plovila odvisno od dolžine plovila in/ali prostorsko/-vremenski organizaciji prometa. Mesta prepovedi se objavljajo v uradnih pomorskih kartah in publikacijah ministrstva. Plovila se lahko zasidrajo in privežejo na obalo na način, da ne ogrožajo človeških življenj, premoženja, obale morskega okoliša in varnosti plovbe. Vrvi in sidrne verige morajo biti primerno označeni in ne smejo ovirati plovbe drugih plovil. Plovilom je prepovedan privez ob obalo na način, da je katerikoli del plovila oddaljen več kot 50 m od obale. Plovilom je prepovedan privez na obalo, ki lahko poškoduje vegetacijo na obali. Sidranje je prepovedano: v akvatoriju, kjer je v uradnih publikacijah in pomorskih kartah sidranje prepovedano v akvatoriju, kjer je luška kapitanija prepovedala ali omejila sidranje v bližini podvodnega kabla, cevovoda ali izliva na način, da radij plavajočega območja plovila nikoli ne nahaja nad navedenimi. Prepovedano je sidranje na način, da je radij plavajočega območja plovila od urejenega kopališča oddaljen manj kot 50 m. Prepovedano je sidranje na razdalji manjši od 150 m od naravnega kopališča. Prepovedan je privez na obalo v akvatoriju urejenega ali naravnega kopališča. Prepovedan je privez na obalo na mestu podvodnega kabla, cevovoda ali izliva. Pojasnila ministrstva glede dveh točk, ki nista jasni v pravilniku: Članak 53., točka (8) - plovnim objektima se zabranjuje privez na način da oštećuju vegetaciju na obali. POJASNILO: Plovilom ni dovoljeno, da se privežejo za drevesa in drugo živo naravo, lahko pa se privežete za skalo, če pri tem ne uničujete druge narave. Članak 53., točka (9)  alineja 5 -  Zabranjeno je sidrenje: na udaljenosti manjoj od 150 metara od obale prirodnog kupališta. POJASNILO: »Prirodno kupalište« pomeni urejeno kopališče, za katerega skrbi lokalna skupnost (občina), ki mora biti ograjeno in postavljene morajo biti napisne table, ki dajo jasno vedeti, da gre za naravno kopališče. V divjih zalivih, ki niso urejena na ta način se lahko sidra bližje obali. Vse novosti novega pravilnika si lahko preberete na tej povezavi: Nova pravila plovbe na Hrvaškem
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Hrvaški potapljač Vitomir Maričić je postavil nov svetovni rekord v potapljanju. Svoj dah je lahko pod vodo zadrževal kar 29 minut in 3 sekunde. Hrvaški prosti potapljač Vitomir Maričić je dosegel nov Guinnessov rekord v statični apneji – zadrževanju sape v mirovanju. Maričić je v Opatiji začel svoj poskus rekorda v trimetrskem bazenu in se na površje vrnil 29 minut in tri sekunde pozneje. Ta impresivni podvig je uradno potrjen in ga priznavajo kot nov svetovni rekord v dolžini zadrževanja diha brez dihalnih aparatov. Maričič je ta rekord dosegel v nadzorovanem okolju, pri tem pa izkazal izjemno fizično in mentalno pripravo ter nadzor nad telesom. Doseg 29 minut je presegel vse prejšnje mejnike v tej disciplini in je bil uradno potrjen s strani Svetovne zveze za zadrževanje diha (World Free Diving Records). Ta uspeh je odmeval po vsem svetu in še enkrat potrdil, da so človeške sposobnosti lahko izjemne, če se nanje pravilno pripravimo. Za dosego takega podviga je Maričič opravil obsežne treninge, ki so vključevali napredne dihalne tehnike, meditacijo, sprostitvene vaje ter nadzor nad srčnim utripom in metabolizmom. Posebna pozornost je bila namenjena tudi psihološki pripravi, saj je mentalna trdnost ključnega pomena pri tako dolgotrajnih zadrževanjih diha. Celoten proces je zahteval mesece treningov in strokovno podporo. Pred poizkusom je nekaj časa vdihoval čisti kisik, ki je njegovo kri dovolj obogatil za postavitev rekorda. Njegov dosežek je izjemen, saj prekaša številne morske sesalce kot so delfini, ki pod vodo zdržijo do 10 minut ter kite, ki se lahko zadržujejo pod vodo okrog 20 minut.

ponedeljek, 25. avgust

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Včeraj sta Američana Darryl Cutteli in Steve Curtis postavila nov hitrostni rekord na vodi. Na progi dolgo 3/4 milje (1200 m), sta s hitrim katamaranom Darana Hybrid dosegla največjo hitrost plovbe 242 mph oziroma 389 km/h ali 210 vozlov. Američana sta hitrostni rekord postavila s svojim 50 čevljev dolgim katamaranom Darana Hybrid na jezeru Ozarks v ZDA. Na progi dolgi 1200 m sta razvila hitrost 389 km/h in postavila nov hitrostni rekord na tej razdalji. Hitri katamaran Darana Hybrid poganjata dva motorja, ki razvijeta skupno kar 7000 KM. Krmar plovila Curtis je po rekordnem plovu povedal, da je bila dosežena hitrost večja kot so pričakovali. Njihov namen je bil doseči hitrost 230 mph. Plovilo se je na vodi obnašalo izjemno in predvidevajo, da bi lahko na tej progi (1200m) dosegli hitrost 250 mph oziroma 402 km/h. Dosežek ni največja hitrost dosežena s plovilom. Leta 2014 je prav tako Curtis na razdalji 1 milje (1609m)  dosegel končno hitrost 244 mph oziroma 392,60 km/h. Slika: posnetek zaslona

nedelja, 24. avgust

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Včeraj se je v Portoroškem zalivu zaključilo sedmo evropsko prvenstvo v razredu BENETEAU First 18 SE. Evropska prvaka sta postala Jure Jerkovič in Robert Zajc (ŠD Gibanica, Slovenija), pred Goranom Stevanovićem in Nikolo Marjanovićem (JK Ada, Srbija) ter Mitjo in Maticem Margonom (JK Pirat Portorož, Slovenija). V Piranskem zalivu se je 36 posadk merilo v razmerah, ki jih je krojilo čakanje na veter, spremenljivi vetrovi do 10 vozlov in občasno deževje. Organizatorji regate – Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) v sodelovanju s Slovenskim združenjem razreda First 18 SE – so kljub temu uspeli izpeljati sedem plovov in razglasiti najboljše tekmovalce tega rekreativnega razreda. Vladimir Borštnar , vodja regate: »Imeli smo srečo, da smo uspeli izpeljati sedem plovov, saj nam vreme ni bilo prav naklonjeno. Veseli me, da smo pritegnili toliko posadk.« Evropska prvaka sta postala Jure Jerkovič in Robert Zajc (ŠD Gibanica, Slovenija), drugo mesto sta osvojila Goran Stevanović in Nikola Marjanović (JK Ada, Srbija), tretje pa Mitja in Matic Margon (JK Pirat Portorož, Slovenija), ki je bil hkrati najmlajši udeleženec prvenstva. Zmagovalca: Jure Jerkovič in Robert Zajc Jure Jerkovič: »Regata je bila odlična – odlična organizacija, prijetno vzdušje in res dobro izpeljan dogodek. Vreme nam sicer ni bilo najbolj naklonjeno, imeli smo precej težav s šibkim vetrom, a sva z Robertom znala sprejeti prave odločitve ob pravem času. V jadranju sva resnično uživala, pa tudi ob vsem, kar je spremljalo ta dogodek. Zame to sicer ni bilo prvo evropsko prvenstvo – leta 2021 sem že zmagal v Nemčiji. Čeprav v zadnjem času nisva veliko trenirala skupaj, sva v teh letih nabrala ogromno izkušenj – in to se je na regati tudi pokazalo.« Nikola Marjanović : »Odličen dogodek! Bilo je sicer nekoliko več čakanja na veter, kot smo ga običajno vajeni v Portorožu, a vseeno smo uživali. Posadke so bile zelo tekmovalne in vsak plov je bil prava borba. Zelo sva vesela 2. mesta – to je najin najboljši rezultat na evropskih prvenstvih doslej.« Mitja Margon: »Vremenski pogoji so bili res muhasti, zato lahko sedem uspešno izpeljanih plovov v takih razmerah pripišemo le zelo izkušenemu regatnemu odboru – iskrene čestitke! Tretje mesto, ki sva ga osvojila z mojim 12-letnim sinom Maticem, ima zame prav poseben pomen. Pred sedmimi leti sem skupaj s hčerama osvojil prvo uradno evropsko prvenstvo v tem razredu. Danes sta hčerki že odrasli, z Maticem pa sva na tej regati izkoristila čas za to, da se učiva drug od drugega. Skupaj sva se borila, učila in predvsem uživala – ne le v rezultatu, ampak v prav vsakem trenutku na vodi.« Andraž Mihelin, direktor podjetja Seascape: »Jadranje je nekaj, kar koristi telesu in duhu. Poveže te z morjem, z vetrom in z ljudmi, s katerimi si na barki – in to na prav poseben način, saj je v igri narava. Ves dan si z njimi v tem ritmu: čakaš na veter, jadraš, se družiš. Zame je jadranje najlepši šport, kar jih poznam. To, da jadranje ostaja živo, dostopno in polno energije, vidim kot eno od svojih glavnih poslanstev.« Jadrnice BENETEAU First 18 SE , ki jih podjetje Seascape iz Ljubljane proizvaja že od leta 2008, so si po svetu pridobile sloves sodobnih, lahkih in izjemno hitrih športnih jadrnic. Njihova posebnost je v kombinaciji enostavnega upravljanja, avtentične jadralne izkušnje in močne, povezane skupnosti lastnikov. Zasnova združuje tekmovalni duh regatne jadrnice z udobjem za krajše potovalno jadranje, zato so izjemno priljubljene med različnimi profili jadralcev. Doslej je bilo izdelanih že več kot 650 jadrnic tega razreda. Dogodek so omogočili: Seascape d.o.o., Sailing Point, Hotel Majer'ca, Vinakoper in Reservoir Dogs.

četrtek, 21. avgust

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
V nedeljo, 17.8.2025 je v rovinjskem akvatoriju prišlo do hujše pomorske nesreče. Pri visoki hitrosti sta trčili dve plovili. Pomorska nesreča se je zgodila pred luko Rovinj, v neposredni bližini bencinske črpalke, okrog 19.00 ure. Dve plovili sta silovito trčili. Iz enega plovila, ki je plulo z visoko hitrostjo (glisiralo) so zaradi trka vse osebe padle v vodo. Plovilo je nekontrolirano plulo proti obali in trčilo v pomol poleg bencinske črpalke, kjer so bili številni turisti. Vse osebe, ki so padle iz gliserja so člani posadke drugega udeleženega plovila rešili in jih vzeli na svoj krov. S plovilom so nato odpluli do obale, kjer jih je čakala medicinska pomoč. V nesreči je bilo skupno udeleženo 11 oseb. K sreči nihče ni utrpel težjih telesnih poškodb. Obe udeleženi plovili plujeta pod hrvaško zastavo. Foto: posnetek zaslona

sreda, 20. avgust

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Finska ikona navtike Yamarin, znana po skandinavskem dizajnu, varnosti in udobju že od leta 1972, uradno vstopa na slovenski trg pod okriljem Navigator Ptuj group d.o.o., podjetje z več kot 15-letno tradicijo in zastopniku plovil QUARKEN, Nuova Jolly, Marinello, AS Marine ter EOLO. Premierna predstavitev in testne vožnje Navigator Ptuj bo novo zastopstvo predstavil na 15. Vikendu navtike na Ptujskem jezeru, od 28. do 31. avgusta 2025 . Na dogodku napovedujejo dve jadranski premieri , Yamarin 63 DC ter Yamarin 80 DC , ki bo na voljo za ogled in tudi testne vožnje. Zakaj Yamarin? Yamarin ima po svetu izdelanih že več kot 70.000 plovil , slovi pa po brezčasni estetiki in uporabniku prijazni ergonomiji. Filozofija blagovne znamke je jasna: varnost, udobje, enostavno upravljanje . To je razlog, da so plovila že desetletja prva izbira v nordijskih vodah — zdaj pa prihajajo tudi na slovensko obalo in celinske vode. Pametna elektronika Yamarin Q Vsa novejša plovila Yamarin serijsko opremijo s pametnim zaslonom Yamarin Q (10" ali 16"), ki v eni napravi združuje navigacijo, podatke o motorju (Yamaha), vremenske informacije, priročnike, posodobitve “over-the-air” ter povezavo z mobilno aplikacijo (elektronski dnevnik, sledenje, deljenje poti). Spomladanska nadgradnja 2025 prinaša osvežen vmesnik in prilagodljive gradnike. (Ponudnik elektronskih kart je odvisen od konfiguracije — podprti sta C-Map in Navionics .) Najzanimivejši modeli za Jadran Yamarin 63 DC — priljubljeni dnevni križar Dolžina 6,35 m, širina 2,34 m, do 6 oseb. Posodobljen kokpit in konzole, izboljšana ergonomija, serijska camper cerada, velika ležalka na krmi, kabina za 2 osebi in veliko več. Idealno za družinske izlete, vleko smučarja in hitre skoke na sosednji otok. Yamarin 80 DC — udobje, ki ga čuti vsa posadka Dolžina 8,28 m, do 10 oseb, serijsko Q 16" in bogat paket udobja (hladilnik, električno WC, Softdeck). Z motorjem Yamaha doseg do 43 vozlov; odlična izbira za daljše vikend ture. Posebnost modela so kar 4 ležišča v veliki in prostorni kabini. Yamarin 88 DC — vodilna luksuzna športna križarka Dolžina 8,80 m, do 10 oseb; kompatibilna z Yamahino pogonsko paleto do XF425 XTO in zasnovana za hitro, a udobno potovanje v večjih valovih. {gallery}yamarin{/gallery} Celoten nabor pri Navigatorju Na slovenski spletni strani Navigatorja so že objavljeni ključni modeli od 46 SC do 88 DC , podjetje pa zagotavlja tudi servis, hrambo in dodatno opremo , zato kupci dobijo celovito podporo od prve ponudbe pa vse do mobilnih servisnih točk po Jadranu ter zimovanja. Kaj to pomeni za slovenske navtike V praksi to pomeni: skandinavska kakovost in napredna integracija Yamahinih motorjev v Q-ekosistem. Za vse, ki so do zdaj Yamarina občudovali na sejmih v Skandinaviji, je to priložnost, da ga prvič preizkusijo tudi doma. Kako do preizkusa? Za individualen termin in ponudbo se obrnite na Navigator Ptuj group d.o.o. na Ptuju ali obiščite Vikend navtike 2025 na Ptujskem jezeru. Število testnih terminov je omejeno. Za vse informacije so vam na voljo na tel. št. 040 440 460 ali 051 238 901, na e-mail info@navigator-ptuj.si ali spletni strani www.navigator-ptuj.si
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
V koordinirani akciji kontrole pomorskega prometa je bilo zaustavljenih 255 plovil in izrečeno kar 133 kazenskih nalogov. V akciji, ki je potekala na celotnem področju Hrvaških teritorialnih voda je sodelovalo 133 uradnih oseb na 27 plovilih s katerimi so prepluli 1166 nmi. Zaradi močno povečanega pomorskega prometa je bilo veliko tudi tistih, ki kršijo pravila. Skupno so pregledali 255 plovil in izrekli 133 kazni v skupni višini 76,480 EUR. Kakšni so bili prekrški Med 355 pregledanimi plovili je bilo kar 133 takšnih, katerih osebe na krovu niso imele veljavnega potrdila o usposobljenosti za upravljanje plovila. Med njimi jih kar 83 ni upoštevalo pravil plovbe (glisiranje na oddaljenosti manjši od 300 m od obale, prevelika hitrost plovbe, neupoštevanje plovnih oznak,…). Na devet plovilih je bilo vkrcanih več oseb, kot je dovoljeno. Ostalih prekrškov je bilo 14. Neverjeten a hvalevreden podatek je da noben voditelj plovila izmed zaustavljenih ni bil pod vplivom alkohola.

torek, 19. avgust

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Začel se je junij in Zlata je končno priletela na Vanuatu in kot se za šefico spodobi, je debelo zamudila. Popoldne sem s kolesom dirkal do letališča, da bi ujel prihod njenega letala, potem pa sem na ekranu v letališki stavbi videl, da Zlatino letalo zamuja. Za iztekanje sem se lahko še eno uro vozil okoli letališča, da sem nehal švicati in gledal v nebo, kdaj se bo prikazalo letalo iz Avstralije. No, našla sva se, se objela, odpeljala do barke in se še pred večerom sprehodila po razkošnem počitniškem naselju na otoku Iririki, pred katerim je danes privezana Skokica. Za obisk otoka Iririki zaračunajo 15 eur vstopnine na osebo, po 17. uri pa je obisk brezplačen. Zlata je imela ob prihodu ravno prav zamude, da sva se pred večerom po otoku lahko sprehajala brezplačno. Jutranje plohe so v ponedeljek izvenele in z Zlato sva se dopoldne sprehodila po Port Vili, spotoma nakupila še nekaj zelenjave za prihodnje dni, potem pa sva odjadrala do zaliva Havannah na severu otoka Efate, kjer sem med čakanjem in delom na barki večinoma preživel zadnja dva tedna. Popoldne sva se sprehodila po gričih v zaledju zaliva, potem pa sva barko pripravila za ja jadranje proti severnim otokom Vanuatuja. Zvečer sem imel preko satelitskega interneta video sestanek z mednarodno smučarsko zvezo, potem pa sva ponoči odjadrala proti 60 milj oddaljenemu otoku Epi. Na poti so bile napovedane plohe, a jih ponoči ni bilo, je pa bilo zato dosti vzhodnika, ki je Skokico kar lepo poganjal proti severu. Polovica razvite genove je že zadoščala za hitro in razmeroma udobno jadranje. Vsaj meni, ki sem zadnje čase jadral proti vetru in pri tem nabijal v valove, se je zdelo jadranje sproščujoče. Zlatin komentar na prijazno guncanje na valovih je bil vse kaj drugega. Zjutraj sva bila že blizu Epija in prebijala sva se skozi plohe in nevihte. V takem vremenu je vseeno, ali jadraš ali pa sidraš, zato sem jadranje podaljšal do Maskelynskih otokov, kjer zalivi obetajo boljše zavetje pred valovi in spremenljivim vetrom v naslednjih dveh dneh. Sidro sva sredi dneva spustila v zalivu Gaspard Bay na jugu Malekule. Zlatina ugotovitev ob pogledu na hribe v okolici zaliva je bila, da sva prišla v Jurski park. V zalivu so okoli barke plavale velike morske krave, a mi ni nobene uspelo ujeti s fotoaparatom, ko pridejo na površje po zrak. Slišal sem čofotanje in videl gobec, ko pa sem fotoaparat usmeril tja, krave ni bilo več na spregled. Nekaj več uspeha je imela Zlata, a ji ni uspelo izostiti slike. Morda je pa na sliki Nessie. < Efate, Vanuatu Jug Malekule > Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Lagoon, vodilni proizvajalec luksuznih katamaranov, je s predstavitvijo modela Lagoon 38 navdušil jadralsko skupnost s svojo inovativno zasnovo, vrhunsko tehnologijo in poudarkom na udobju. Ta model je namenjen tako začetnikom kot tudi izkušenim jadralskim navdušencem, ki želijo uživati v razkošju, stabilnosti in učinkovitosti na morju. Oblikovanje in notranja zasnova Lagoon 38 je zasnovan z mislijo na maksimalno izkoriščenost prostora, svetlost in moderno estetiko. Njegova arhitektura omogoča prostoren, odprt dnevni prostor z naravno svetlobo, ki vstopa skozi velike steklenine in panoramske okna. Notranjost Dnevni prostor: Prostorna in svetla dnevna soba s širokim panoramskim oknom, ki omogoča čudovit razgled na morje. Vključuje jedilno mizo za 8 oseb in udobno sedežno garnituro, ki je primerna za sprostitev in druženje. Kuhinja: Moderno opremljena kuhinja (galley), z naprednimi aparati, vključno z dvema hladilnikoma, zamrzovalnikom, indukcijsko kuhalno ploščo, mikrovalovno pečico in pomivalnim strojem. Vse shranjevalne rešitve so skrbno načrtovane za enostavno organizacijo. Spalnice: Tri ali 4 splanice (odvisno od konfiguracije: Glavna kabina (3 kabinska različica): Z velikim zakonskim ležiščem, lastno kopalnico, garderobo in možnost prilagajanja prostora. Dve dodatni kabini: Eno na sprednjem delu plovila in ena na krmi, obe z dvema ločenima ležiščema ali enojnimi posteljami, odvisno od konfiguracije. Kopalnice: Dve kopalnici z moderno sanitarno keramiko in odlično razporejene shranjevalne rešitve. Udobje in tehnologija Lagoon 38 je zasnovan tako, da zagotavlja največje možne ravni udobja tudi na daljših potovanjih: Vzmetnice in spalne površine: Vrhunske vzmetnice, z naravnimi materiali, antibakterijskimi prevlekami in ergonomsko obliko za sproščujoč spanec. Klimatski sistemi: Integrirani sistemi za hlajenje in ogrevanje, ki omogočajo udobje v vseh vremenskih razmerah. Osvetlitev: LED osvetlitev v notranjosti in na zunanjih površinah, z možnostjo prilagajanja atmosfere. Avdio in multimedija: Sistem z zvočniki znotraj in na prostem, Bluetooth povezljivost, pametni nadzorni paneli za upravljanje vseh sistemov. Zunanja terasa: Velika, razkošna terasa z jedilno mizo, zunanjim žarom, udobnimi sedeži in sončnimi ležalniki, idealna za druženje ob sončnem zahodu. Napredne inovacije in materiali Lagoon 38 vključuje napredne materiale in tehnologije za izboljšano učinkovitost in vzdržljivost: Gradnja: Konstrukcija iz kompozitnih materialov in laminatov, odpornih na korozijo in UV žarke. Hibridni pogon: Možnost integracije hibridnih sistemov za tiho plovbo in manjši vpliv na okolje. Energetska učinkovitost: Solarni paneli na strehi, ki omogočajo samostojno oskrbo z energijo med plovbo in na sidrišču. Sistemi za upravljanje: Pametni sistemi za nadzor plovila, vključno z daljinskim upravljanjem, avtomatskim upravljanjem jadra in sistemi za varnost. Tehnične specifikacije in dimenzije Dolžina čez vse: 13,12 m Širina: 6,65 m Višina nad vodno linijo: 18,48 m Ugrez: 1,26m Teža praznega plovila: 10,25 ton Nosilnost: do 12 oseb Motor: 2x29KM Jadra: Glavno jadro: 50 m2 Glavno jadro s pravokotnim vrhom : 56m2 (opcija) Samodejni jib: 23 m2 Code 0: 59 m2 (opcija) Rezervoar goriva: 400 l Rezervoar vode: 300l CE Certificikat: A:8 ; B:12 ; C:16 ; D:20 Lagoon 38 je več kot le katamaran – je sodobna plovila, ki združuje najnovejše tehnologije, estetiko in udobje v enoten paket. Zaradi svoje prilagodljivosti, inovativnih rešitev in elegantnega oblikovanja je idealen za tiste, ki želijo raziskovati morja z najvišjo stopnjo udobja in varnosti. Za tiste, ki si želijo popolne svobode na morju, je Lagoon 38 prava izbira, ki zagotavlja nepozabne trenutke, varnost in brezskrbno jadranje skozi vse leto. Ogled katamarana Novi katamaran Lagoon 38 bo premierno prikazan na salonu plovil v Cannesu med 9. in 14.9.2025. Za ogled katamarana se lahko dogovorite s slovenskim zastopnikom za plovila Lagoon Kramer Yachting: www.kramer-yachting.com Email : info@kramer-yachting.com Tel: +386 30 705 505
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Ekipa Vela Code ponosno sporoča, da je Dan Lenard podrl Guinnessov svetovni rekord, saj je že preplul 285 milj in nadaljuje z jadranjem. Rekord je postavil v svojem tretjem poskusu. Tokrat je Lenard spet v jadranskih vodah in pri komaj 57 letih uspel s podporo ekipe Vela Code in vztrajnostjo gibanja Vela Code, ki ustvarja pustolovščine. Lenard je jadral brez pomoči in se do konca sploh ni zasidral. Med jadranjem je spal na svojem majhnem čolnu in s seboj nosil vse potrebne zaloge, ki so bile vnaprej spakirane in zavarovane. Jadra od 12. avgusta in danes je končno podrl svetovni rekord. V skladu z načeli Vela Code je Lenardovo potovanje popolnoma brez emisij in plastične embalaže za enkratno uporabo. Ni bilo prepeljane plastične ustekleničene vode, kar zagotavlja nič plastičnih odpadkov med celotnim potovanjem. Ta dogodek je del širše pobude za promocijo fundacije in gibanja Vela Code, ki si prizadeva izobraževati in vključiti navtično skupnost kot neposredne priče stanja naših morij, s čimer se zavzema za ohranitev oceanov na svetovni ravni.