Vir: eNavtika

petek, 6. junij

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 9 urami in 40 minutami
Pred tremi dnevi je izbruhnil požar na ladji Morning Midas, ki pluje pod Liberijsko zastavo in služi za prevoz vozil. Požar je izbruhnil okoli polnoči po lokalnem času 3. junija, približno 300 navtičnih milj jugozahodno od Adaka na Aljaski. Dim se je prvič dvigal s palube, naložene z električnimi vozili. Kljub takojšnjim prizadevanjem za gašenje požara z uporabo sistemov za gašenje na krovu plovila posadka ni mogla omejiti ognja. Vseh 22 članov posadke se je varno evakuiralo v reševalni čoln, kasneje pa jih je rešila kontejnerska ladja Cosco Hellas. Na ladji je naloženih preko 3000 vozil, med njimi so tudi hibridna in električna. Morning Midas je bila na plovbi iz mesta Yantaija na Kitajskem v Lazaro Cardenas v Mehiki, kamor naj bi priplula 15.6.2025. Na krovu naj bi bilo med 3000 in 3200 vozil. Večina naj bi bila električnih, okrog 700 pa hibridov. Na krovu ladje je 350 ton goriva in 1530 ton goriva z majhno vsebnostjo žvepla. Ladja Morning Midas je bila zgrajena leta 2006. Njena nosilnost znaša 12.250 DWT. Leta 2024 je bila med inšpekcijskim pregledom v pristanišču Bremerhaven 2024 kaznovana zaradi težav s požarno varnostjo, čeprav je poznejši inšpekcijski pregled v Portlandu januarja 2025 prestala brez pomanjkljivosti. Požar na krovu Morning Midas pozorno spremljajo oblasti, ki so na pomoč pri reševanju poslale tudi vlačilec. Vzrok požara še vedno preiskujejo. Foto: USCG

sreda, 4. junij

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Jadrnica Karpo je spomladi uspešno zaključila projekt Mediteran. Štiri različne ekipe so offshore jadrale na relaciji Malaga – Palma – Korzika – Sardinija – Sicilija – Zakintos. Vse skupaj so bile posadke na plovbi 35 dni in doživele nepozabne trenutke pri jadranju pod bruhajočim Strombolijem s polno luno v ozadju, ekskluzivne otoke Lavezzi ter visoke valove na plovbi proti Palmi. Navdušeni udeleženci so izrazili željo po nadaljevanju, zato so na Karpo za jesen 2025 pripravili štiri nove termine https://karpo.si/jadranja-jesen-2025 . Dvakrat se bo jadralo po Jadranskem morju, gre za krajši jadralski izkušnji, dvakrat pa bo to daljša offshore avantura, vse do Malte in nazaj. Prvo jadranje bo septembra, ko bomo v Črni gori spremljali zaključek regate Ocean Race Europe. Od blizu bomo videli Imoce 60, najhitrejše offshore jadrnice in si ogledali inshore regato. Morda nam bo uspelo stisniti roko Pip Hare, Borisu Herrmannu ali Cole Brauer ter drugim zvezdam offshore jadranja. Primerno našpičena bo ekipa na Karpo potem odjadrala mimo Palagruže, Biševa in Brusnika do Šibenika. V okviru drugega offshore jadranja se v začetku oktobra s Karpo odpravimo proti jugu z vmesnimi postanki na Palagruži, v Otrantu in Sirakuzi, preden prijadramo do cilja na Malti. To je enotedenska 600 NM dolga plovba, ki je bila vedno do sedaj zelo zanimiva, Karpo se na to pot podaja četrtič. Sledi udeležba Karpo na znameniti regati Rolex Middle Sea Race, nato pa se v sklopu tretjega offshore jadranja konec oktobra skozi Otrantska vrata mimo Albanije in Črne gore vračamo v Jadran. V novembru se Karpo z regate Jabuka vrača v Slovenijo. Da bo etapa res zanimiva in dinamična, naredimo še ovinek čez Benetke. Relacija je Vodice – Benetke – Portorož. Pridružite se nam na Karpo, intenzivno bomo spoznavali offshore jadranje, prav vsak udeleženec se bo preizkusil v vseh nalogah, od nastavitev jader do krmarjenja ponoči. Zaželeno je osnovno znanje jadranja. Inštruktorja sta izkušena Maks ali Matic Vrečko, učenje navtičnih veščin je zagotovljeno. Jadrnica Karpo je vrhunsko opremljena po vseh offshore standardih in ima na voljo široko paleto jader za vse vetrove. Več informacij in prijave: karpo.si/jadranja-jesen-2025 .
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
V Moto-Nautiki ponosno predstavljamo največjo zalogo plovil v Sloveniji, z več kot 100 različnimi modeli na voljo takoj! Če razmišljate o nakupu čolna ali jahte, je zdaj pravi čas – ne le zaradi sezone, ki je v polnem razmahu, ampak tudi zato, ker vam ponujamo vrhunska plovila vodilnih blagovnih znamk po izjemnih cenah. Uredimo vam tudi financiranje. Predstavljamo vam nekaj najzanimivejših modelov iz aktualne ponudbe, tudi v video predstavitvi, ki so na voljo takoj in pripravljeni, da z vami odplujejo v poletje. G850HGLF Black INOX Carbon Plovilo Grand 850 je opremljeno s kakovostno Hypalon tube carbone ORCA, ki ima 5-letno garancijo. Njegov gel coat je v posebni barvi, dopolnjen s črno barvanim inoxom za eleganten videz. Podaljšane platforme in inox ograjice zagotavljajo dodatno funkcionalnost in varnost. Redna cena: 94.069 eur + ddv Posebna ponudba: 70.551 eur + ddv Video predstavitev: Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-black-inox-carbon/ Ranieri Internacional 255 LX Ranieri International Next 255LX združuje eleganco, moč in udobje. S svojim modernim dizajnom, prostorno kabino in vrhunskimi materiali je idealna izbira za izlete z družino ali prijatelji. Sprejme do 10 oseb. Redna cena: 94.445 eur + ddv Posebna ponudba: 80.278 eur + ddv Video predstavitev: Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-next-255/ Ranieri International: Next 220 SH Next 220 SH ima ogromno sončno ploščad in ponuja veliko prostora za sprostitev. Sprejme do 7 oseb in ima tri ležišča ter je idealen za daljše izlete na morju. Video predstavitev: Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-next-220sh/ D600HGLF Black White Odličen družinski čoln, ki zraven vrhunskega dizajna nudi veliko udobja. Zelo popularen tudi za vse športne dejavnosti na morju, saj ima veliko zunanjih ležalnih površin in privzdignjen V trup. Redna cena: 47.932 eur + ddv Posebna ponudba: 40.742 eur + ddv Video predstavitev: Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/d600hglf-black-white/ Več kot 100 plovil na zalogi Vsa ostala plovila iz naše zaloge plovil si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/zaloga-plovil Na zalogi imamo plovila blagovnih znamk Ranieri International, Grand Boats, Zar Formenti in Zar Mini. 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com 🌐Prikolice na zalogi: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Poletje je pred vrati, in če še nimate ustrezne prikolice za svoje plovilo ali vodni skuter, je zdaj pravi trenutek, da si jo zagotovite. V Moto-Nautiki imamo prikolice NA ZALOGI , kar pomeni, da vam ni treba čakati – pridete, plačate in prikolico odpeljete takoj! To pa še ni vse – uredimo vam tudi plačilo prikolice na obroke! Prikolice – ključ do varnega transporta vašega plovila Prikolica mora biti prilagojena velikosti in teži plovila , saj le tako zagotavlja varnost, stabilnost in enostavno uporabo. V naši ponudbi najdete kakovostne prikolice, ki ustrezajo širokemu spektru plovil – od majhnih čolnov in skuterjev do večjih gliserjev. Izbirate lahko med različnimi dimenzijami in nosilnostmi, vse pa so zasnovane za dolgotrajno uporabo in zanesljivost na vsakem kilometru. Naša ponudba prikolic Prikolice za vodne skuterje JET 550R Kompaktna in lahka prikolica, idealna za manjše vodne skuterje. Primerna za vodne skuterje dolžine cca 3,7 m, z nosilnostjo 402 kg in največjo dovoljeno maso 550 kg. Cena: 1.090 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-vodni-skuter/prikolica-jet-550r/ JET 750R Robustna in zanesljiva prikolica z vroče cinkanim ogrodjem, torzijskim vzmetenjem z vodotesnimi ležaji, izvlekljivim in snemljivim nosilcem luči ter valjčki s po višini nastavljivim nosilcem. Primerna za vodne skuterje dolžine cca 3,7 m, z nosilnostjo 602 kg in največjo dovoljeno maso 750 kg. Cena: 1.190 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-vodni-skuter/jet-750r/ Prikolice za plovila BA 550R Nosilnost: 437 kg | Največja dovoljena masa: 550 kg Cena: 990 eur Nakup: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/prikolica-za-prevoz-plovil-ba-550r/ BA 750R Nosilnost: 580 kg | Največja dovoljena masa: 750 kg Cena: 1.390 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/prikolica-za-prevoz-plovil-ba-750r/ BA 1300R Nosilnost: 996 kg | Največja dovoljena masa: 1300 kg Cena: 2.280 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/prikolica-za-prevoz-plovil-ba-1300r/ BA 1800R Nosilnost: 1425 kg | Največja dovoljena masa: 1800 kg Cena: 3.120 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/prikolica-za-prevoz-plovil-ba-1800r/ BA 2700R Nosilnost: 2192 kg | Največja dovoljena masa: 2700 kg Cena: 3.850 eur Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/ba-2700r/ BA 3500R Cena: 4.900 eur Nosilnost: 2878 kg | Največja dovoljena masa: 3500 kg Tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/prikolice-za-plovila/prikolica-za-prevoz-plovil-ba-3500r/ Zakaj izbrati prikolico iz Moto-Nautike? ✅ Takojšnja dobava – prikolice so na zalogi ✅ Enostaven nakup, tudi na obroke – pridete, plačate (lahko vam uredimo obročno plačilo) in odpeljete ✅ Širok izbor modelov – za skuterje, manjše čolne in večje gliserje ✅ Kvaliteta in vzdržljivost – robustna konstrukcija in premišljena zasnova ✅ Svetovanje pri izbiri – pomagamo vam najti pravi model glede na vaše plovilo Ne čakajte – zaloge so omejene! Sezona je pred vrati in povpraševanje narašča. Zagotovite si prikolico takoj in brez čakanja . Obiščite nas v salonu Moto-Nautika in si oglejte aktualno ponudbo. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Neprestano dežuje in če ne bi bilo v Opui polno jadrnic, bi rekel, da sem obtičal v zakotju na koncu sveta. Zlata mi je sporočila, da ji je umrla mama, naša priljubljena babi. V teh žalostnih dneh bi moral biti ob Zlati, pa sem tako daleč od doma, da dlje ne bi mogel biti. Preverjal sem letalske vozovnice, pot je zapletena, vmesna prenočevanja, cene poletov so v dneh okoli praznikov zelo visoke, dva do tri dni do doma in tri dni nazaj. Ne vem, kaj naj naredim. Zlata pravi, da nima smisla in ni racionalno, spomin na prijazno babi bo ostal v meni, v nas. Andrej po poškodbi glave še ni bil v dobrem stanju in mi je sporočil, da odhaja domov, Mark pa je spet prišel na barko in povedal, da bo jadral z menoj do Nove Kaledonije, ko bo barka pripravljena in bo vreme ugodno. Za popravilo glavnega jadra se mi je uspelo hitro dogovoriti, z Markom sva ga odnesla k jadranju, naslednji dan je bilo zašito in dan pozneje sva ga v presledku med plohami namestila na jambor. Pri popravilu avtopilota pa se že tri dni ne premakne kaj dosti. Serviserja vseskozi lovim po marini, dela na več barkah hkrati, ko ga najdem, pride za pol ure na Skokico, kakšen del avtopilota odmontira, preveri in potem ga kdo pokliče in gre drugam. Obljubi, da bo čez 10 minut nazaj in ga ni nekaj ur. Danes je na Skokico za eno uro poslal svojega delavca, ki je postopoma odmontiral vse pogonske sklope avtopilota in jih odnesel v delavnico. Vedo, da je do preobremenitve prišlo zaradi blokiranega krmila, da je pri tem v hidravlični sistem verjetno prišel zrak in da je pogonski sistem zato oslabljen. Želijo najti napako, a jim ne uspe. Preverili so elektromotor in je v redu, črpalka je v redu, cevke so v redu, jutri bodo razdrli in preverili še tesnila na pogonski roki. Videti je enostavno, a s hidravliko nimam nobenih izkušenj in sem popolnoma odvisen od mehanikov. Od Garminovega svetovalnega centra v Avstraliji ni prave podpore. Čas pa teče in čas je denar. Tega se verjetno zaveda tudi serviser in čas bo šel iz moje denarnice v njegovo. Čas na Novi Zelandiji ni poceni. Ob vsem tem lahko le preklinjam svoje neznanje. Med čakanjem na popravilo avtopilota mi je Mark pomagal pri manjših popravilih na barki in palubna okna zdaj ne puščajo več, navigacijske luči spet svetijo, kompas je zasilno popravljen, okrvavljeno notranjost barke mi je večinoma uspelo očistiti in razkužiti, kar pa se ni dalo očistiti, sem zavrgel. Napolnila sva tank z nafto in tanke z vodo. Četrti dan so serviserji ugotovili, da je vzrok morda ali verjetno v skurjeni elektroniki, ki krmili elektromotor pri hidravlični črpalki. Zastopnik Garmina na Novi Zelandiji je sporočil, da škatlice s krmilno elektronike ne prodajajo posebej, temveč le v kompletu s celotnim pogonskim mehanizmom avtopilota, kar pa stane več kot dva tisoč evrov. Tukaj znajo stvari le menjati in nič popraviti. Po štirih dneh poskusov in neuspehov sem obupal, minilo me je potrpljenje in serviserje sem prosil, naj mi avtopilota sestavijo nazaj na barko, da bom lahko odjadral. V zameno za to sem moral plačati zajeten račun za njihove »diagnostične storitve« in delo. Vreme se je v začetku maja izboljšalo, naslednjih nekaj dni bo pihalo iz južnih smeri, kar bo zelo ugodno za pot v tople kraje proti severu. S cariniki sem se dogovoril za odhod in z Markom sva drugega maja popoldne končno odjadrala proti Novi Kaledoniji. Avtopilot še vedno dela le na pol, dobro dela le v levo stran, v desno pa je slaboten, počasen in se izklaplja. v skladu z mojimi izkušnjami s prejšnjih bark, sem avtopilotu dodal pomočnika v obliki elastike napete med ograjo in krmilom, ki je krmilno kolo vlekla v desno. Improvizacija je ob odhodu delovala, kako bo med oceanskimi valovi v prihodnjih dneh, pa bomo videli. Ta blog pišem s časovnim zamikom in v meni je še vedno dosti grenkobe zaradi kalvarije, ki sem jo pred dvema tednoma doživel z Andrejem in Igorjem na krovu Skokice. Andrej in Igor sta mi pred odhodom na Novo Zelandijo povedala, da sta izkušena jadralca, v dobri telesni kondiciji in me prosila, da bi se mi na krovu Skokice pridružila, ker si želita pridobiti še nekaj oceanskih jadralskih izkušenj. Dogovorili smo se, da se mi lahko pridružita pod pogojem, da vsakdo jadra na lastno odgovornost, sodeluje pri dežurstvih in opravilih na barki, krije svoje stroške poti in sorazmerni del skupnih stroškov. Sem seveda spada tudi škoda, ki jo kdo povzroči na barki. Žal mi je, da se njuna pričakovanja niso uresničila. Doživela sta le malo oceana, a je bil odmerek vseeno premočan. Jaz sem se potrudil, da sem po nezgodi po svojih najboljših močeh poskrbel zanju in ju po viharnem morju varno in živa pripeljal nazaj do kopnega in organiziral ustrezno pomoč. Ob odhodu z barke me nobeden od njiju ni vprašal, ali kaj potrebujem, ali mi lahko pomaga, kako mi lahko povrne škodo, ki jo je na barki povzročil. Zaradi tega sem se počutil trapasto, bil sem precej utrujen in razočaran. Če bi bil na barki sam, bi že en teden užival v toplih krajih in plaval v toplem morju. Zdaj sem po dveh tednih spet nazaj na izhodišču ostal sam, z vsemi stroški popravil in stroški reševanja na mojem hrbtu. Rekel sem si, da bom počakal nekaj dni in se bosta Andrej in Igor zagotovo oglasila. Ker tega ni bilo, sem jima napisal mail, da se mi ne zdi pravično, da se vsi njuni stroški plačajo iz moje denarnice. V odgovor sem dobil na pol užaljen mail le z ene strani, z druge pa nič. Še vedno upam, da je v Andreju in Igorju kaj čuta za pravičnost. Če ne pa tudi v redu, vsaka šola nekaj stane. < Vesoljni potop Nadaljevanje 11.6.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Jutri se pred francosko obalo začenja regata Marie Agnes Peron, na kateri bo nastopil slovenski jadralec Uroš Kraševac na svoji jadrnici Ashika II. Regata Trophée Marie-Agnès Péron dopolnjuje regato Mini-Fastnet, ki je hkrati tudi kvalifikacijska regata za nastop na letošnjem Mini Transatu – Atlantski solo regati na najmanjših jadrnicah registriranih za oceansko plovbo razredu mini 650, ki merijo vsega 6,5 m. Iroise in Bretanja imata izjemno raznoliko obalo, številne otoke in ozke prehode, ki ustvarjajo zelo različne pogoje za jadranje. Regata se običajno začne s festivalom v zalivu Douarnenez. Jadralci morajo zapluti v zloglasen predel imenovan Raz de Sein, ki se razprostira med otokom Sein in Pointe du Raz, kjer se bodo borili proti močnim morskim tokovom, ki jih povzročata plima in oseka. Nato bodo pluli proti zahodu, do kardinalne oznake zahod Chaussee de Sein, ki stoji na koncu plitvine, ki se razteza od rta Pointe du Raz globoko v Biskajski zaliv. Jadralci bodo nato obrnili proti jugovzhodu do otoka Groix, ga obpluli po južni strani in nato ob obali zapluli nazaj proti severozahodu, proti izhodiščni luki Douarnenez. . Uroš trenutno izvaja še zadnje priprave na regato. Prav tako je moral opraviti test stabilnosti jadrnice. Regata se začne jutri, 5. junija 2025 ob 10.30. Uroša in njegovo plovbo bomo spremljali od začetka do konca regate na naši spletni strani. Uroševa jadrnica Ashika II je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 s kapaciteto 200 Ah pri napetosti 12,8 V (5.120 Wh). Bateriji imata skupno težo le 35 kg in sta po kapaciteti ekvivalentni osmim svinčenim akumulatorjem s skupno težo okrog 200 kg. Za polnjenje skrbita dva fleksibilna solarna panela BlueSun 110 z močjo 110W v najnovejši shingled tehnologiji, ki zagotavlja boljše delovanje in večjo proizvodnjo električne energije v slabših svetlobnih pogojih in v primeru senčenja zaradi jader.

torek, 3. junij

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
V turškem Çeşmeju se je danes zaključilo odprto evropsko prvenstvo za optimiste, na katerem je v močni konkurenci 256 jadralcev iz 43, tudi neevropskih držav, nastopilo tudi sedem mladih slovenskih jadralcev. Najbolje sta odjadrala Lara Aurora Hummel, ki je med deklicami končala na 11. mestu (in kot 8. med Evropejkami) v konkurenci 115 jadralk, med fanti pa Filip Luka Butinar, ki je končal na 25. mestu med 141 jadralci. V zlato skupino sta se med dečki uvrstila še Michele Dekleva in David Jan. Vsi so odjadrali po deset plovov, le deklice v srebrni skupini devet. Kot pravi vodja ekipe Tina Mra k, so se “Nekateri približali zadanim ciljem, nekateri morda manj, verjamem pa, da so vsi pridobili veliko novih izkušenj in da jih bodo vnovčili na svojih naslednjih regatah.” Olimpijka Tina Mrak dodaja: “Preživeli smo zelo lep teden v Çeşmeju. Vsak dan so bili odlični pogoji za jadranje med 10-20 vozli lokalnega vetra in toplim, sončnim vremenom. Vsi v ekipi so bili zelo osredotočeni na regato, pokazali so dober ekipni duh in športno vedenje." Trenerka Celestina Sabadin : “Filip Luka Butinar in Lara Aurora Hummel sta si morda želela še malce boljši rezultat, vendar menim, da so se kot skupina dobro odrezali. Mislim, da se bo cela ekipa vrnila z novimi izkušnjami in novim ciljem oziroma zmagam naproti.” Le še slab mesec pa nas loči od svetovnega prvenstva za razred optimist, ki se bo med 26. junijem in 6. julijem odvijalo v Sloveniji v organizaciji portoroškega kluba JK Pirat.

ponedeljek, 2. junij

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Pretekli konec tedna je pred Izolo potekal drugi od treh Batana CUP vikendov, ki ga organizira Batana Navtik iz Izole. Sobotni del Batana II je potekal v sklopu Marinade, o kateri smo že pisali, v nedeljo pa je potekal še navigacijski plov, ki se ga je udeležilo 11 posadk. Sobotno sončno vreme se je nadaljevalo tudi v nedeljo, oba dneva pa je prevladovala šibka burja. Posadke, ki so se udeležile tekmovanja, so bile tako nagrajene z zares lepimi spomladanskimi razmerami za jadranje. Razmere je najbolje izkoristila posadka jadrnice Taia 2 & White Goose (Arya 415) s posadko iz kluba Loka Timing in krmarjem Goranom Djordjevičem, ki je suvereno zmagala v vseh treh plovih. Drugo mesto in zmago v kategoriji OPEN B je zasedla jadrnica UL FFP Solaria (Evolution 10) iz AJK FPP, ki jo je krmaril Matic Lapajne. Šesto mesto in zmago v kategoriji OPEN C pa je zasedla ekipa jadrnica Batana FE28 (Fareast 28) iz ND Mornik in krmar Matija Brovč. Batana CUP se bo zaključil s tretjim tekmovalnim vikendom, ki bo potekal 7. in 8. junija. Sobotni del bo potekal v sklopu že tradicionalne 17. Akademske regate, ki jo v Piranskem zalivu organizira Akademski jadralni klub Fakultete za pomorstvo. Nedeljska regata pa bo potekala pred Izolo v organizaciji Batana Navtik iz Nove Gorice. Besedilo: Martin Hladnik

nedelja, 1. junij

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Hrvaška je dežela osupljivih kontrastov. Od slikovitih in raznolikih mest, polnih kulturnih in krajevnih znamenitosti, gradov in cerkva, do zelenih gozdov, gričev, dolin in vse do zahtevnejših skalnatih gora. Ti naravni prehodi vodijo vse do obal neskončne modrine Jadranskega morja. Ljubitelji kolesarjenja namreč tukaj najdejo nešteto kombinacij – od neokrnjene narave in bogate zgodovine do razgibanih poti, ki ponujajo priložnost za raziskovanje, gibanje in sprostitev hkrati. Kolesarjenje po Hrvaški ponuja edinstven način raziskovanja raznolikih pokrajin – od obalnih cest vzdolž Jadrana do notranjih poti skozi vinorodne griče in narodne parke. Več kot 300 kolesarskih destinacij povezuje slikovite regije, kot so Istra z razglednimi trasami med obalnimi mesti, Kvarner z otoki, kot sta Krk in Cres, Gorski kotar z gozdnatimi vzponi, ter Dalmacija z znamenitimi mesti, kot so Zadar, Split in Dubrovnik. Vsaka pokrajina ponuja svoj značaj – mediteranski utrip, gorski mir ali kulturno bogastvo – in prav ta raznolikost, kolesarjenje po Hrvaški postavlja med najbolj avtentične načine doživetja te dežele. Vsak kilometer prinaša nekaj novega, vsaka pot odpira drugačno zgodbo. Zakaj na kolo po Hrvaški? Hrvaška ni le turistična destinacija s soncem in morjem, temveč prava zakladnica za vse, ki potujejo na dveh kolesih. Njena lega in raznolikost omogočata, da si vsak kolesar izbere svojo pot – naj bo to družinska vožnja po ravninskih obmorskih trasah ali adrenalinski izziv v goratem zaledju.Poti so dobro označene, pokrajina pa raznoliko razgibana, kar omogoča izjemno prilagodljivost – tako za začetnike kot za izkušene kolesarske navdušence. Kolesarjenje tu ni le rekreacija, temveč potovanje skozi prostor in čas – mimo srednjeveških mest, vinskih regij, naravnih parkov in obalnih vasi. Pomembna prednost Hrvaške je tudi njena gostoljubnost do kolesarjev. Številne nastanitve nudijo kolesarjem prijazne storitve, kulinarična ponudba pa razveseljuje tako z lokalnimi specialitetami kot z energijsko bogatimi obroki, ki so kot nalašč po daljših etapah. Destinacije pa prav tako ponujajo najem in servis koles, trgovine z opremo in rezervnimi deli. Tri izjemne poti, ki jih velja izpostaviti Med najbolj prepoznavnimi in dobro urejenimi trasami je EuroVelo 8, imenovana tudi Mediteranska pot. Ta evropska kolesarska trasa povezuje Španijo s Ciprom in prečka celotno Hrvaško obalo – od Istre do južne Dalmacije. Na več kot 1.000 kilometrih ponuja nepozabne razglede, kulturno bogastvo ter stik z zgodovinskimi mesti in obmorskim utripom. Druga pomembna povezava je del regionalnega projekta Trans Dinarica, ki poteka skozi več držav Zahodnega Balkana. Hrvaški odseki te trase so izjemno raznoliki: vključujejo otoke, gorovje Dinarskega loka, vinske doline, narodne parke in območja, ki jih ščiti UNESCO. Ta pot je popolna izbira za tiste, ki si želijo pravega pustolovskega doživetja in globljega stika z naravo in kulturo Balkana. Posebno mesto med regijami pa zavzema tudi mednarodna kolesarska pot Amazon of Europe, ki povezuje pet držav ob reki Muri, Dravi in Donavi. Ta edinstvena trasa vodi skozi neokrnjeno naravo, ob biosfernem rezervatu pod Unescovo zaščito, in ponuja pristno doživetje rečnih pokrajin. Slovenija, Hrvaška in sosednje države z njo ustvarjajo skupno zgodbo trajnostnega in zelenega turizma – na dveh kolesih. Kolesarska doživetja v srcu Hrvaške: od Slavonije do Medžimurja Notranjost Hrvaške skriva pravi raj za kolesarje. Osrednja Hrvaška, Slavonija in Medžimurje navdušujejo z urejenimi kolesarskimi potmi, ki vodijo skozi slikovite vasi, vinograde in naravne bisere. Regije ponujajo več kot le poti – z razvitimi koncepti Bike and Bed in Cyclist Welcome Hotel zagotavljajo vso podporo za brezskrbno raziskovanje: od varovanih prostorov za kolesa do energijskih zajtrkov. Tako bi lahko rekli, da Medžimurje z več kot 700 kilometri skrbno označenih poti velja za odličen primer uspešnega razvoja kolesarskega turizma. Bjelovarsko-bilogorska županija (BBŽ) pa z vizijo trajnostnega razvoja ustvarja celostno mrežo za aktivne obiskovalce, ki želijo raziskovati naravo v svojem ritmu. Vse ki iščejo nekaj resnično pristnega pa Slavonija očara s svojo odprtostjo, srčnostjo domačinov in doživetji, kjer se vsak zavoj poti prepleta z lokalno zgodbo. Te poti so priložnost za stik z lokalnim okoljem in popolno svobodo raziskovanja. Vse to ob podpori ponudnikov, ki razumejo, kaj kolesar potrebuje. Za konec Kolesarjenje po Hrvaški je več kot le športna aktivnost. Je način, kako doživeti deželo z vseh zornih kotov – telesno, čustveno in kulturno. Od osupljivih razgledov do nepozabnih srečanj z lokalnimi prebivalci – vsaka etapa pripoveduje svojo zgodbo. Če iščete destinacijo, ki povezuje naravo, kulturo, raznolikost in pristno gostoljubje, potem je Hrvaška prava izbira za vašo naslednjo kolesarsko pustolovščino. Foto: HTS, Ivan Sardi, Dejan Hren

sobota, 31. maj

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Vela Code in dejanski vpliv izogibanja plastiki za enkratno uporabo v jadranju Jadranje, tako kot vsi drugi sektorji, trenutno pluje po nujni zeleni poti. Ne le zato, ker je to trenutni trend ali prava stvar – ampak tudi, in predvsem, ker svet jadranja, ki je bil dolgo sinonim za ekstremni luksuz, obupano išče bolj trajnostno in družbeno sprejemljivo zgodbo. Nova identiteta, ki nagovarja ne le lastnike jaht, temveč tudi širše, nenavtično občinstvo, ki je vse bolj občutljivo na okoljske stroške privilegijev. V tem kontekstu se je rodil Vela Code. Ni le pobuda za trajnost. Je klic k vesti. Vela kodeks, ki ga je ustanovil oblikovalec jaht Dan Lenard, soustanovitelj studia Nuvolari Lenard, vabi vse akterje v jadralnem sektorju – od graditeljev do posadk, dobaviteljev do strank – k preprostemu, konkretnemu dejanju: da se čim bolj izognejo uporabi plastike za enkratno uporabo na krovu. Temeljno vprašanje Ali je smiselno govoriti o zelenem pogonu, medtem ko še vedno dušimo ocean, od katerega smo odvisni? Odgovor je, ne. Čistejši motorji so bistveni, vendar ne dovolj. Če ne zaščitimo in obnovimo naravne sposobnosti oceanov za absorpcijo CO 2 , sabotiramo ključni del podnebne rešitve. Dva pristopa, dva vpliva Čistejši pogon (hibridni, vodikov, električni) Prednosti: Viden kot tehnološko napreden Usklajen s svetovnimi trendi zelene mobilnosti Privlačen za inovativne stranke Slabosti: Počasna izvedba – vpliva le na novogradnje Drag – nedosegljiv za mnoge Ni značilen samo za jadranje – gre za globalno prometno vprašanje Pogosto ga poganja neobnovljiva energija Neviden za goste Vpliv na podobo: Odgovoren, a distanciran. Čustveno odmaknjen. Izogibanje plastiki za enkratno uporabo v kuhinji (npr. brez plastičnih steklenic, brez prozorne folije, samo posode za večkratno uporabo ali kompostiranje) Prednosti: Takojšnje, vidno in oprijemljivo Enostavna izvedba v celotni panogi Edinstveno v kontekstu luksuza Nizki stroški, visoka simbolna vrednost Močno sporočilo: »Tudi luksuz je lahko odgovoren« Nagovarja neposredno novo generacijo okoljsko ozaveščenih strank Slabosti: Manjša tehnološka privlačnost Možen odpor posadke ali dobaviteljev, ki so vajeni udobja Ne zmanjšuje neposredno CO 2 – vendar pomaga ohranjati zmožnost oceana, da to stori Vpliv podobe: Močan, čustven, pristen. Jadranje se zdi ozaveščeno, moderno in v harmoniji z morjem. Kateri ima torej večji vpliv – resničen in zaznan? Poziv k izogibanju plastiki za enkratno uporabo. Je oprijemljiv. Zdaj je izvedljiv. In pošilja sporočilo, ki presega palubo jahte: »Ne gradimo le lepih predmetov – varujemo morja, po katerih plujejo.« Vizija kode Vela Samostojno prečkanje Atlantika Dana Lenarda – brez motorja, brez GPS-a in brez plastike za enkratno uporabo – ni bila medijska poteza. Bila je izjava. Takšna, ki je odmevala pri okoljevarstvenikih, novinarjih, mladih in celotni jadralni industriji. Danes se projekt nadaljuje na krovu Vele – prej Telefónica Black, VOR 70 z dirke Volvo Ocean Race – preoblikovane v potovalno platformo za okoljsko izobraževanje. Plavajoča učilnica, ki izobražuje mlade jadralce in javnost o ohranjanju morja in vplivu onesnaževanja s plastiko. In 14. junija 2025 bo Dan Lenard poskusil še en simboličen, a konkreten podvig: 500 milj vzdržljivosti na olimpijskem laserskem čolnu – brez motorja, brez emisij, brez plastike za enkratno uporabo. Radikalna, a dosledna gesta. Dokaz, da trajnost ni žrtvovanje – je pogum, vizija in eleganca. Kaj predlagamo? Preprosto, a močno povabilo jadralni industriji: Čim bolj se izogibajte plastiki za enkratno uporabo na krovu. Brez plastičnih steklenic Brez prozorne folije Samo posode za večkratno uporabo ali kompostiranje To ni radikalno – je odgovorno. Korak, ki je dostopen vsem, z resničnim, takojšnjim učinkom in močnim prispevkom k podobi trajnostnega razkošja. Ne čakajmo do leta 2035 na vodikove motorje. Ukrepajmo danes. Naj ocean ponovno postane del naše blagovne znamke. Jadralni šport kot kulturna sila Ljudje v svetu jaht preživijo večino časa na kopnem. Prav zaradi tega lahko okoljske pobude, ki se začnejo na morju, – in bi morale – priti na obalo kot kulturni trendi. Namesto da se zanašamo zgolj na kampanje ozaveščanja ali individualno moralo, lahko jahtni šport vpliva s slogom. Ko razkošje vodi z zgledom, postane vedenje ambiciozno. Gibanje postane moda. In moda se širi. Če »plastika ni kul«, postane družbena norma, Če »plastika je grda«, postane skupni estetski nagon, se zgodi premik – in traja. In tukaj pride na vrsto Vela Code: Ne kot predpis, ampak kot način življenja. Ne vsiljuje – navdihuje. Ne narekuje – zapeljuje. Trajnost v jadranju ne razume kot moralno dolžnost, ampak kot estetsko inteligenco. Kot eleganco. Ikona, ne le čoln Vela (nekdanja Telefónica Black), obnovljena, je več kot le platforma – je izjava stila, vizije in skladnosti. Od samostojnega prečkanja Atlantika do prihajajočega 500-miljskega izziva vzdržljivosti, vsaka misija Dana Lenarda govori o eni sami viziji: narediti trajnost ikonično. Vela Code si prizadeva spremeniti zavračanje plastike za enkratno uporabo v simbol pametnega razkošja – idejo, ki je dovolj lepa, da se izogne ​​jadranju in oblikuje širšo kulturo življenja. Ker v svetu, ki se utaplja v plastiki, ni nič bolj modnega kot čisto morje.

petek, 30. maj

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
SP80 je »kiteboat«, čoln s kajtom, ki je dosegel rekordno hitrost plovbe zgolj s pomočjo vetra. V še ne idealnih pogojih je zaplul s hitrost 58 vozlov oziroma 108 km/h. Dosežek plovila SP80 ni hitrostni rekord, dosežen le s pomočjo vetra. Je pa drugo najhitrejše plovilo, ki je bilo kdaj zgrajeno. Trenutni dosežek dokazuje le potencial plovila in idejne rešitve. Plan ekipe je nedvomno preseči rekordni dosežek, ki ga je postavilo plovila Vestas Sailrocket, ki je zaplulo s hitrostjo 68,01 vozla le s pomočjo vetra. Ekipa SP80 je izvajala večtedenska testiranja. Po prvih rezultatih so se vrnili v ladjedelnico in izvedli dodatne optimizacije plovila. Ko je veter zapihal s hitrostjo vse do 50 vozlov, so se vrnili na vodo in znova zapluli. Dosegli so neverjetno hitrost 58,261 vozla oziroma 108 km/h. Hitrost njihove plovbe je presegla hitrost najhitrejše jadrnice do sedaj AC75, ki tekmuje v Pokalu Amerike in je zaplula s hitrostjo 55,6 vozla. Mayeul van den Broek, pilot plovila, je povedal: »To je pomemben mejnik za celotno ekipo. Zelo malo jadrnic v zgodovini je preseglo mejo 100 km/h in zdaj se oprijemljivo bližamo našemu končnemu cilju. Še posebej spodbudno je, da lahko te hitrosti ponovimo večkrat v tednu. To potrjuje ne le zanesljivost jadrnice, temveč tudi njeno sposobnost, da pluje še hitreje. Od tu naprej se delo nadaljuje: analiziramo podatke na kopnem in izpopolnjujemo naše upravljanje na vodi, takoj ko veter dopušča.« Benoit Gaudiot, pilot kaita na plovilu, je dodal: »Poznamo potencial čolna – zdaj je odvisno od nas, da postanemo natančnejši pri upravljanju. Odkrivamo, kako se čoln obnaša pri hitrostih nad 100 km/h in se učimo, kako ga nadzorovati. Ta teden smo se večkrat približali povprečni hitrosti 50 vozlov na 500 metrih. Seveda je nekoliko frustrirajoče končati teden pri 48,6, vendar vemo, da je le vprašanje časa. Vsaka vožnja nam pomaga izboljšati se, naša koordinacija z Mayeul pa se z vsakim izletom izostruje.« Videoposnetek rekordnega dosežka

četrtek, 29. maj

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Jutri se v turškem Çeşmeju s prvimi plovi začenja evropsko prvenstvo za optimiste, na katerem bo nastopilo tudi sedem mladih slovenskih jadralcev: Filip Luka Butinar, Lara Aurora Hummel, Michele Dekleva, Zoja Ribarič, David Jan, Ažbe Erbežnik Novak in Ana Nelly Kus Miklavec. Jadralci prihajajo iz Jadralni klub PIRAT Portorož, JK Jadro Koper in JK Burja. Spremljata jih trenerka Celestina Sabadin in vodja ekipe Tina Mrak . Ekipa je na na prizorišču opravila že nekaj treningov in kot pravijo, se veselijo nastopov. Celestina Sabadin: “Za nami so trije lepi dnevi treninga in opravljene meritve. Otroci so pripravljeni na tekmovanje in željni dobrih rezultatov. Za dneve regate nas čaka srednje do močen veter, ki ga pričakujemo z veseljem.” Naša olimpijka T ina Mrak dodaja: “Ob prihodu nas je pričakal tipičen močan veter in lepo sončno vreme. Ekipa je dobro razpoložena in že komaj čakajo prve regate.” Mladi jadralci se bodo pomerili v močni konkurenci 256 jadralcev iz 43, tudi neevropskih držav. Zadnji plovi in slovesna podelitev so predvideni za v torek, 3. junija.

sreda, 28. maj

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Če iščete plovilo, ki združuje vrhunsko zmogljivost, varnost in luksuzno udobje, potem je gumenjak Grandboats G850HGLF Hard Top prava izbira za vas. Ta 8,5-metrski prestižni gumenjak ni le eleganten, temveč tudi izjemno robusten, primeren za dolge plovbe, družinska potovanja in celo profesionalno izposojo. Sprednje vlečne kljuke Plovilo ima na sprednjem delu montirane vlečne kljuke in tovarniško ojačanje v trupu ter je primerno tudi kot pomožno plovilo večjim jahtam. Zmogljivost in obvladovanje morja Grand G850 je narejen za ljubitelje avantur na odprtem morju. Zahvaljujoč inovativnemu HIS sistemu trupa, ki zagotavlja izjemno stabilnost, se brez težav spopada tudi z močnimi vetrovi in valovi, visokimi do 4 metre. S svojo mogočno zasnovo omogoča uporabo motorjev do kar 400 konjskih moči, kar pomeni, da boste uživali v dinamični in varni vožnji tudi pri večjih hitrostih. Udobje in razkošje za vsakogar Na krovu je dovolj prostora za kar 12 oseb. Vsaka podrobnost je premišljena do potankosti – od prostornega zadnjega sedežnega dela v obliki črke U, idealnega za druženja večjih skupin, do funkcionalnega mini bara z umivalnikom, ki je integriran v sovoznikov sedež. Blazine so prevlečene s Silvertexom, vrhunskim materialom, ki zagotavlja udobje tudi v vročih poletnih dneh in je izjemno enostaven za čiščenje. Praktične rešitve in vrhunska oprema G850HGLF se ponaša z veliko praktičnimi detajli, ki olajšajo življenje na vodi. Med njimi so integrirana držala za pijačo, priročne shranjevalne površine na premcu in krmi ter velik garažni prostor, ki je kot nalašč za shranjevanje vse potrebne opreme. Za dodatno udobje skrbita vgradni inox hladilnik in vgrajen rezervoar za vodo s tušem, kar vam omogoča osvežitev kadarkoli. Hard Top streha in dodatna varnost Trpežna streha iz fiberglasa ponuja zaščito pred soncem in vremenskimi vplivi, kar omogoča udobno plovbo v vseh pogojih. Za večjo varnost med plovbo, še posebej pomembno pri družinah z otroki, so nameščene prašno barvane inox ograje, ki poleg funkcionalnosti tudi estetsko dopolnjujejo čoln. Grandboats G850HGLF Hard Top je več kot le gumenjak – je popoln partner za vse vaše morske avanture, ki zagotavlja udobje, varnost in nepozabne trenutke na vodi. Na testih je izstopal predvsem z izjemnim pospeševanjem: od mirovanja do hitrosti glisiranja potrebuje zgolj sekundo, do hitrosti 37 vozlov pa le 6 sekund, kar zagotavlja odlične zmogljivosti za vodne športe in rekreacijo. Čoln se odlično obnese tudi v zahtevnih razmerah – pri vožnji po valovih se obnaša zelo stabilno in predvidljivo , dobro uravnava držo plovila ter omogoča natančno krmiljenje, tako v slednem kot tudi čelnem valu. Zaradi širokega HIS sistema trupa zagotavlja visoko stabilnost tudi pri večjih hitrostih, kar pomeni varno in prijetno vožnjo za vse potnike. S praktičnega vidika je plovilo učinkovito in uporabniku prijazno, z dobro pregledno armaturno ploščo, udobnimi sedeži in premišljeno razporeditvijo držal in ročajev. To naredi Grand Golden Line 850 idealno izbiro za družinske izlete, vodne športe in raznolike aktivnosti na morju. Tehnični podatki: Dolžina: 8,50 m Širina: 2,95 m Teža plovila: 1200 kg Max moč motorja: 400 KM Rezervoar goriva: 300l Max št. Oseb: 12-16 oseb Cena in posebna ponudba Redna cena tega vrhunskega gumenjaka znaša 98.952 € + DDV, trenutno pa ga lahko dobite po posebni  ponudbi 84.109 € + DDV.  Nudimo vam strokovno svetovanje pri izbiri in montaži motorja ter vse dodatne opreme, kot so prikolice, registracija, navigacijska oprema in dostava. Več o plovilu: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-hard-top/ Več na splošno o G850: https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/grandboats/golden-line/grand-g850/ 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Ste pripravljeni na popolnoma novo izkušnjo? Zdaj lahko vsakdo – od začetnikov do izkušenih potapljačev – z lahkoto raziskuje skrivnostne globine morja. Podvodni skuterji Jobe spremenijo vsak potop v nepozabno in razburljivo dogodivščino, kjer boste odkrili lepote, ki jih prej še niste doživeli! Zakaj izbrati podvodni skuter Jobe? Podvodni skuterji niso samo vrhunska zabava, ampak tudi izvrstno orodje za raziskovanje podvodnih lepot. Z električnim pogonom omogočajo lahkotno drsenje skozi vodo s hitrostjo do 8,5 km/h in potop do kar 30 metrov globine. Zaradi preproste uporabe, samolebdeče zasnove in dvojnega sprožilca, je zagotovljena tudi popolna varnost. Popoln za avanture in snemanje spominov Vsak Jobe podvodni skuter vključuje praktičen nosilec za GoPro kamero, kar pomeni, da lahko vsak potop enostavno posnamete in svoje nepozabne trenutke delite s prijatelji in družino. Ob nakupu prejmete tudi komplet maske in dihalke ter praktično torbo za prenašanje. Podrobneje o posameznih modelih Jobe Infinity 2023 Cena: 700 eur, od 18 eur na mesec Cenovno dostopen in praktičen model, idealen za začetnike in družinsko zabavo. Omogoča tri hitrosti, potop do 30 metrov in čas delovanja do 2 x 40 minut z dvema priloženima baterijama. Kupi: https://bit.ly/vodni-skuter-jobe Jobe Infinity 2024 Cena: 875 eur, od 23 eur na mesec Novejša različica priljubljenega modela, ki prinaša izboljšano zasnovo za še boljšo uporabniško izkušnjo. Omogoča enostavno uporabo, zanesljivo zmogljivost ter čas delovanja, primeren za dolgotrajne podvodne raziskovalne dogodivščine. Idealna izbira za tiste, ki cenijo najnovejšo tehnologijo in izpopolnjen dizajn. Kupi: https://bit.ly/podvosni-skuter-2024 Jobe Infinity Pro paket Cena: 1.029 eur, od 27 eur na mesec Model namenjen tistim, ki si želijo večje hitrosti in zmogljivosti. Doseže hitrosti do 8,5 km/h, vključuje dve bateriji za dolgotrajno uporabo in je idealen za ambiciozne podvodne raziskovalce. Kupi: https://bit.ly/podvodni-skuter-pro Jeep X Jobe Cena: 929 eur, od 24 eur na mesec Edinstven model, ki združuje prepoznaven stil znamke Jeep in kakovost Jobove tehnologije. Primeren za vse, ki poleg funkcionalnosti cenijo tudi ekskluziven dizajn. Hitrost do 5 km/h, potop do 30 metrov, dve bateriji in priložena oprema. Kupi: https://bit.ly/jobe-jeep-2025 Brabus x Jobe Shadow Cena: 1.544 eur, od 39 eur na mesec Najbolj prestižen in ekskluziven model, ki združuje vrhunsko oblikovanje Brabus z vrhunsko zmogljivostjo Jobove tehnologije. Primeren za uporabnike, ki si želijo nekaj posebnega in luksuznega. Kupi: https://bit.ly/brabus-podvodni-skuter Posebni vodni skuter – SEBOB, tudi na zalogi SeaBob F5S Cena: 15.572 eur Znižana cena: 12.386 eur Kupi: https://bit.ly/seabob-mn Profesionalni podvodni skuter SeaBob F5S je absolutna izbira za najzahtevnejše uporabnike in izkušene profesionalne potapljače. S svojo vrhunsko tehnologijo omogoča neverjetne hitrosti in popolno preciznost upravljanja, kar zagotavlja izjemno agilnost v vodi. Zaradi visokokakovostnih materialov je SeaBob F5S izredno trpežen, hkrati pa omogoča udobno, dolgotrajno uporabo tudi na največjih globinah in najdaljših raziskovanjih. Primeren je za zahtevne uporabnike, ki želijo od svojega podvodnega skuterja največ. Vsi podvodni skuterji so na zalogi Vsi podvodni skuterji Jobe so pri Moto-Nautiki vedno na zalogi in jih lahko takoj prevzamete. Poleg tega vsakemu skuterju pripada 3-letna garancija, za katero v primeru morebitnih težav poskrbi naša prijazna in učinkovita reklamacijska služba. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Med lansko plovbo po Jadranu smo pluli po otokih Zadrske regije. Med številnimi zalivi otoka Iž smo se odločili, da en dan prenočimo v zalivu Soline . Sidrišče Soline je na severozahodni strani otoka Iž. V zaliv lahko vplujemo z zahodne ali severne strani, med otokoma Glurovič in Iž. Če vplujemo z zahodne strani, moramo biti pozorni na ribogojnico, ki je na jugovzhodni strani otoka Glurovič. Če plujemo s severne strani, moramo biti pozorni na plitvino oziroma čer, ki je severovzhodno od otoka Glurovič na sredini med otokoma Glurovič in Iž. Med čerjo in otokom Glurovac je globina 4 m. Med čerjo in otokom Iž je globina 2 m, le v majhnem predelu 3 m. V zalivu lahko sidramo na globinah med 2 in 10 m. V južnem delu zaliva so globine pod 2 m, dno pa je muljasto. Majhni pomoli služijo le za privez plovil domačinov. Dno je peščeno, ponekod poraslo s travo. Sidro drži dobro. Zaliv je zaščiten pred vsemi vetrovi, razen pred severnimi. Ponudbe v zalivu ni. Natančna lokacija zaliva: Soline Videoposnetek iz zraka Oglejte si še 570 drugih videoposnetkov zalivov: Jadran iz zraka
RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Uspešen dan je za nami. Dopoldne smo zamenjali sidrno verigo, nato je šla Skokica iz vode, da so ji sprali in ostrgali podvozje, natočili smo nafto, uspelo mi je pregovoriti carinika, da nam je že danes napisal izstopne papirje in proti večeru smo v popolnem brezvetrju izpluli iz Opue, se poslovili od Zaliva otokov (Bay of islands) in odpluli proti Novi Kaledoniji. Glede na napovedi naj bi se z vetrom srečali proti jutru in potem bo jadranje nekaj dni precej pestro. Na severu Nove Zelandije je zadnje dni aprila deževalo, kot da se pripravlja vesoljni potop. V pristanišču v Houhuri sem srečal jadralca Marka, ki je po svoji radijski postaji slišal, da smo iskali pomoč. Ponudil mi je, da mi lahko pomaga pri prevozih in popravilih na barki. Povedal mi je, da ima oceanske izkušnje, da ima dosti časa in da lahko z menoj jadra do Opue, če bom potreboval pomoč za krmilom glede na to, da avtopilot na barki ne deluje in ne morem računati na pomoč svoje posadke. Zaradi neugodne vremenske napovedi smo se dogovorili, da bivanje v Houhuri podaljšamo za še en dan in Markovo ponudbo izkoristimo za kopenski izlet z avtom po severu Severnega otoka. Igor je po 350 prejadranih oceanskih miljah ugotovil, da so tihomorski valovi zahtevnejši od pričakovanj in se je od Skokice na hitro poslovil. Najprej smo Igorja odpeljali na letališče, potem se odpeljali na zahodno stran otoka na obalo Tasmanskega morja do plaže »90 miles beach«, ki je dolga kar 150 km in se razteza vse do severa otoka. Z avtom nas je Mark potem skozi nalive po gričevnati pokrajini zapeljal vse do svetilnika na skrajnem severu Nove Zelandije. Ta svetilnik mi je predvčerajšnjim ponoči kazal pot nazaj do Nove Zelandije. Ugotovili smo, da so za sprehode po naravi v tem dežju in močnem vetru še najprimernejša jadralska oblačila, in še ta niso zadoščala. Dan sva z Andrejem zaključila z obiskom in večerjo pri luškem kapitanu in njegovi ženi, ki sta bila v ekipi reševalnega čolna obalne straže, ki je pred dvema dnevoma na morju prevzela Andreja in Igorja in ju odpeljala v bolnišnico. Zaklepetali smo se pozno v večer, potem pa sva se z Andrejem z našim čolnom skozi divji naliv odpeljala na Skokico. Po dveh dneh čakanja so se razmere na morju dovolj umirile za pot proti jugu do 70 milj oddaljene Opue. Na krovu Skokice se mi je pridružil Mark in skupaj sva odjadrala iz Houhora, Andrej pa se je z Markovim avtom odpeljal do Opue. Morje je bilo kar preveč živahno, na srečo pa je bilo vetra dovolj za spodobno jadranje. Z Markom sva se dobro ujela, in videl sem, da zna jadrati. Ponudil sem mu, da lahko z menoj jadra do Nove Kaledonije. Pogosto so naju zalivale plohe, avtopilot pa je odpovedoval poslušnost, ko so bili valovi višji od enega metra. Dežja imam že vrh glave in upam, da se kmalu preselimo v tople kraje. Še prej me nekaj delovnih dni čaka v Opui, da popravimo poškodbe in okvare na barki, nastale med Andrejevim padcem in med vračanjem na Novo Zelandijo. Upam, da kmalu najdem prave mojstre za to. < Proti severu Nadaljevanje 4.6.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Znova smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Na napakah se učimo. Najpametneje in najceneje se je učiti na tujih napakah. Videoposnetek prihaja iz ZDA. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 2 Nadaljevanje 6.6.2025 Foto: posnetek zaslona

torek, 27. maj

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Najbolje prodajana blagovna znamka litijevih baterij v Sloveniji, BlueCell, je predstavila nove litijeve baterije tipa AAA, ki se polnijo preko USB-C priključka in ne potrebujejo dodatnega polnilca, imajo konstantno napetost in ostajajo napolnjene tudi več mesecev, če jih ne uporabljamo. Prednosti BlueCell AAA litijevih baterij Polnjenje preko USB kabla Nove litijeve baterije velikosti AAA imajo številne prednosti. Za polnjenje ne potrebujemo posebnega polnilnika. Preprosto jih priključimo na obstoječe kable tipa USB-C ali na priložen kabel USB na 4xUSB-C, ki lahko polni do štiri baterije naenkrat. Polnjenje lahko poteka iz računalnika, adapterja 220V, prenosnih baterij in še bi lahko naštevali. Konstantna napetost 1,5 V Druga velika prednost teh baterij je višja napetost, ki je konstantna vse do takrat, ko je baterija prazna. Litijeve baterije BlueCell AAA imajo konstantno napetost 1,5 V, kot smo je bili vajenih pri starih alkalnih baterijah, ki niso omogočale polnjenja. Ni-MH polnilne baterije, ki omogočajo polnjenje pa imajo napetost zgolj 1,2 V, zaradi česar naprave delujejo slabše oziroma hitreje izpraznijo baterijo. Dolga življenjska doba Tehnologija litijevih baterij ima izjemno življenjsko dobo. BlueCell AAA litijeve baterije omogočajo 1500 polnjenj, kar bo pri normalni uporabi baterij zadostovalo za deset let. Majhno samodejno praznjenje Stare alkalne baterije in NI-MH polnilne baterije imajo slabo lastnost, da imajo veliko samodejno praznjenje. Do praznjenja prihaja tudi, ko baterije niso v uporabi. Se vam je že zgodilo, da ste baterije napolnili, čez mesec ali dva, ko ste jih potrebovali, pa so bile prazne. To je pogost pojav in izjemno moteč na plovilu. Ko potrebujete baterijsko svetilko, so baterije prazne. Polnilec ni pri roki in poiskati je treba drugo rešitev. Litijeve baterije imajo majhno samodejno praznjenje in bodo ostale napolnjene bistveno dlje časa. V paketu BlueCell AAA baterija – 4 kosi Polnilni kabel (USB na 4x USB-C) Škatlica za shranjevanje NAKUP *poseben popust za naročnike eNavtike! {gallery}bluecell-aa-usb-c{/gallery}
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Uroš Kraševac (Ashika II) se je prejšnji teden udeležil regate Mini en Mai v Franciji. Po nekoliko slabšem začetku se je po odličnem nadaljevanju uvrstil na odlično sedmo mesto. Regata Mini en Mai, ki je potekala prejšnji teden med francoskimi mesti Brest in La Rochelle, je veljala za eno izmed kvalifikacijskih regat za letošnji Mini Transat. Regate, ki poteka na najmanjših jadrnicah registriranih za oceansko jadranje, Mini 650, ki v dolžino merijo zgolj 6,5 m, se je udeležilo 94 jadralcev z vsega sveta. Slovenec Uroš Kraševac je na svoji jadrnici jadral v skupini Proto. Po izplutju iz La Trinite sur Mer je začel nekoliko zadržano. Plul je na 15. mestu. V nadaljevanju proti severozahodu, proti mestu Brest, kjer je sledil obrat proti jugovzhodu, je z odličnim jadranjem prehitel pet jadralcev in se prebil med deseterico. V enakem tempu je nadaljeval vse do obrata pri La Rochellu, kjer je obrnil kot sedmi. Svojo uvrstitev je obranil vse do cilja. Ciljno črto pred pristaniščem La Trinite sur Mer je prečkal kot sedmi. Za plovbo, katere teoretična razdalja jadranja je bila 480 nmi, je potreboval 3 dni 5 ur 43 min in 27 s. Za zmagovalcem Bonoit Mariem v Nicomaticu je zaostal 5 ur in 12 min. Uroš Kraševac (Ashika II) je po prihodu v cilj povedal: »Regata Mini en Mai je bila moja prva po Transatu 2023, kar se pozna tako barki kot meni. Barka je dobila svoj hitri refit, vendar je še kar nekaj stvari, ki jih bo treba dodelati do letošnjega Transata, meni se pa pač pozna, da dobro leto in pol nisem sedel v minija. Sem pa vseeno regato dobro odpeljal, z zgolj tremi napakami. Najprej sem se »sparkiral v enem privatnem brezvetrju« v prvem delu regate in tako potem celo regato lovil iz ozadja, prvo noč sem udaril ruto malo predaleč od obale, tam mi je tudi dokončno pobegnila prva šesterica in na jugu otoka Ile de Re sem se preveč približal obali in med manevrom malo »pobožal« dno, vendar je bila hitrost nizka in škoda majhna. Prejel sem za razred Mini specifično nagrado »good perf«. To je nagrada, ki jo zmagovalec podeli tistemu, za katerega meni, da je odjadral najbolje, ne glede na opremo in nesreče ... To je moja tretja taka nagrada iz treh največjih regat v klasi Mini in dodatna motivacija za iskanje sredstev za novo barko, s katero bi lahko napadal prva mesta na Transatu 2027.« Uroševa jadrnica Ashika II je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 s kapaciteto 200 Ah pri napetosti 12,8 V (5.120 Wh). Bateriji imata skupno težo le 35 kg in sta po kapaciteti ekvivalentni osmim svinčenim akumulatorjem s skupno težo okrog 200 kg. Za polnjenje skrbita dva fleksibilna solarna panela BlueSun 110 z močjo 110W v najnovejši shingled tehnologiji, ki zagotavlja boljše delovanje in večjo proizvodnjo električne energije v slabših svetlobnih pogojih in v primeru senčenja zaradi jader.
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Desolinizator ali razsoljevalec je naprava, ki iz slane vode naredi pitno vodo. Sestavljen je iz vsaj dveh črpalk, ene do dveh ali celo treh membran, ter pogona, kateri poganja vse te elemente. Pogon je lahko samostojen, kot agregat, lahko pa vse to napaja samo preko elektronskega modula na 12V. Poznamo tudi sisteme, ki delujejo na ročni pogon. Na trgu imamo več proizvajalcev teh naprav, prav tako imamo tudi več možnosti za vgradnjo. Najbolj razširjen je vsekakor sistem, ki je fiksno vgrajen v plovilo, sam pa uporabljam sistem, ki je prenosen in deluje na plovilu. Torej, električni ali bencinski, prenosni ali vgrajeni, bistvo je da deluje in da je prirejen za vsako plovilo. Desolinizator je vsekakor dobrodošla naprava na plovilu, kadar želimo biti neodvisni od kopnega ali pa če imamo majhne rezervoarje vode, sami pa plujemo več dni po odprtih morjih ali oceanih. Sam sem se na svoji plovbi med otoki Tihega oceana srečal tudi s problemom, ko ni bilo vode ali pa je bila ta vprašljiva iz rezervoarja v katerega je tekla deževnica, le-ta pa je bil v notranjosti zeleno- rjav in na sploh umazan. V teh primerih je vse lažje, če imamo takšno napravo na svojem plovilu. Kako deluje desolinizator Desolinizator deluje na principu imenovanem reverzna osmoza. Prva ali inpulzna črpalka črpa morsko vodo do sistema, nato pa visokotlačna črpalka potisne to slano vodo skozi membrano pod zelo visokim tlakom. Tlak ki je potreben za delovanje je okoli 800 PSI ali 55 barov, kar je podobno, kot če bi bili cca 500 metrov globoko v morju. Visok tlak in mikronska prepustnost membrane omogočata prehod samo čiste vode, membrane pa zadržijo okoli 99% soli, umazanije, virusov, bakterij, itd. Pri izhodnem delu t.i. ne čiste vode je v njej vseeno še vedno več kot 75% soli in drugih elementov, 25% pa je približno prečiščene in očiščene vode. Včasih me kdo vpraša, kaj pa naredim ko je morje umazano po površini, včasih motno od mivke ali peska, ki je na dnu. Spet drugič me kdo vpraša kako delam vodo na sidrišču, kjer je veliko plovil in je možnost, da sistem v sebe potegne tudi fekalije in druge bakterije. Naj poudarim, da je pri sistemu reverzne (povratne) osmoze, ki je najučinkovitejša tehnologija filtriranja vode mogoče pridobiti čisto vodo. Ta nam zagotavlja svežo, čisto vodo, ki ustreza najvišjim standardom pitne vode. Reverzna osmoza iz vode odstrani  organske primesi, kot so fekalije, pesticidi, insekticidi, razni hormoni, nitrati, težke kovine, bakterije in viruse, ki so v vodi prisotni in lahko resno ogrožajo človeško zdravje. Vendar desolinizatorji niso samo naprave, ki nam proizvedejo pitno vodo, katero lahko pridobivamo v zalivih ali celo med plovbo. Desolinizatorji potrebujejo tudi nekaj vzdrževanja za svoje nemoteno delo. Zato ne smemo pozabiti na občasno zamenjavo tesnil, menjavo olja v oljnih črpalkah, zamenjavo pred filtrov, obvezno splakovanje sistema z membranami in "konzerviranju sistema", kjer se membrana spere z biocidom. Zlasti v vročih tropskih podnebnih razmerah se lahko v notranjosti le-teh kopiči veliko alg in drugih umazanij, kar znatno zmanjša učinkovitost sistema tudi po samo nekaj dneh neuporabe. Izbira naprave za naše plovilo Največ navtičnih zanesenjakov in jadralcev, ki sem jih srečal na morjih in oceanih je vsekakor imelo desolinizator vgrajen v plovilo. To je za uporabnika res enostavna in praktična uporaba. Ker so te naprave precej drage, se po navadi najprej odločamo za tiste, ki nam bodo koristile in so nam tudi finančno dostopne. Poleg finančnega stanja se moramo odločiti tudi koliko vode potrebujemo na dan, saj je to odvisno od števila oseb, ki se nahajajo na plovilu. Neko ne napisano pravilo je, da potrebujemo za vsako osebo za normalno dnevno porabo od 8 do vsaj 25 litrov vode. Tu je všteto vse od jutranjega umivanja, kuhanja, tuširanja, pitja vode, itd… Ko imamo oba pokazatelja iščemo napravo, ki bi nam najbolje ustrezala. Izbira v današnjem času je kar pestra in naprave za plovila lahko v eni sami uri proizvedejo od 2 do 150 litrov pitne vode. Med jadralci se veliko pogovarjamo o teh napravah in večina kupi desolinizator v kompletu, katerega pa v plovilo vgradijo zato pooblaščeni monterji. Ker so sistemi dragi, primerni stanejo od 3.500 EUR naprej, se veliko jadralcev odloča, da samostojne dele za celoten sistem kupijo preko spleta na cenovno ugodnem kitajskem tržišču. Tako lahko za sistem, ki daje cca 20 litrov vode na uro v lastni montaži nabavijo za samo 1.500 EUR. Vendar sem na lastne oči videl, da takšni sistemi ne delujejo dobro in dolgo. Največji problem so nepravilno izbrani elementi, pa naj bo to po moči, kapaciteti ali pa celo po slabem materialu. Druga največja napaka uporabnikov je ne redna zamenjava mikronskih predfiltrov, kateri so včasih že tako zamašeni, da prepuščajo zelo malo vode, posledično zaradi tega pa celoten sistem trpi in s časom tudi odpove. Zato večina takšnih sistemov na oceanih ne deluje, saj se kmalu pokvarijo. Priporočam, da se sistem izbere skrbno in premišljeno, vzdrževanje le-teh pa naj bo redno in kvalitetno, saj bomo le tako vedno sami sebe nemoteno oskrbovali s pitno vodo. Pri izbiri sistema moramo poiskati nam najboljši sistem za napajanje pogona razsoljevalca. Če imamo dovolj sončnih panelov na plovilu (vsaj 800W), je vsekakor najcenejši postopek z 12V pogonom, katerega preko  solarnih panelov polnimo baterije na plovilu. V enakem primeru so tudi 220-240V sistemi, ki so nekoliko cenejši od 12V sistema, a za to potrebujemo še inverter, ki nam bo pretvoril napetost iz 12V na 220-240V. Obstajajo pa tudi samostojni oz. prenosni sistemi na bencinski pogon, ki so neodvisni od vašega plovila, a za to potrebujejo bencin. Zelo močan poudarek pri izbiri razsoljevalcev pa je tudi servisni suport. Če ga kupimo v kompletu imamo na celoten sistem garancijo in ustrezna garancijska popravila pri pooblaščenih serviserjih po celem svetu. Če kupujemo posamezne elemente se zna zatakniti, saj proizvajalci ali trgovci komplicirajo pri zamenjavi elementov v garancijskem roku, zaradi neustreznih drugih sestavnih delov. Sam poznam takšne primere, poznam pa tudi svojega, saj se je tudi meni pokvarila osnovna enota zaradi utrujenosti materiala in ko sem javil svojemu prodajalcu za ta ne ljubi dogodek, je ta kontaktiral proizvajalca in ta mi je nemudoma poslal novo enoto in podaljšal garancijo od dneva prejema nove enote. Ker se mi je vse to dogajalo na odročnem atolu sredi Tihega oceana, sem mislil, da bo to trajalo mesece. Trajalo je le sedem dni in še staro napravo sem lahko poslal nazaj v tovarno na njihove stroške. Prav zato dajem poseben poudarek na proizvajalca in servis teh sistemov! Moj sistem in izkušnje z njim Sam na svojem plovilu uporabljam prenosni sistem, zato lahko največ povem prav o izkušnjah z njim. Moj razsoljevalec je sestavljen iz dveh delov: motornega dela s dvema črpalkama in membranskim delom. Za namestitev in povezavo obeh delov potrebujem slabih 8 minut in že lahko pričnem z izdelavo pitne vode. Moja naprava ima bencinski agregat z močjo 2,1 KS, ki v eni uri porabi 0,6 litra bencina, v tej uri pa proizvede 70 litrov pitne vode. Čeprav spada med srednje sisteme na tržišču, vsaj kar se tiče proizvodnje vode, je ta v praksi in na oceanu eden večjih sistemov. Veliko plovil ima vgrajene sisteme za proizvodnjo vode do 40 litrov, zelo redko se najde kdo, ki ima sitem, ki mu naredi 100 ali več litrov vode v eni uri. Velikokrat so to 12V sistemi, ki se napajajo preko baterij, katere napajajo sončni paneli in te baterije velikokrat niso polne, zato lahko nekateri naredijo le nekaj deset litrov vode na dan, potem pa je potrebno počakati, da se baterije napolnijo. S polnjenjem lahko nadaljujejo šele naslednji dan, ko se baterije spet napolnijo ali pa morajo ob tem prižgati motor in potem je pridobivanje vode že veliko dražje. Kot vsak sistem ima tudi ta ki ga jaz uporabljam svoje dobre in slabe lastnosti. Dobre lastnosti ali prednosti takšnega sistema so: ni nadležnega vgrajevanja v plovilo; ne potrebujemo dodatnih lukenj v trupu plovila; ne zasedete že tako prepotreben prostor v raznih skladiščnih prostorih na plovilu; v primeru, da potrebujete popravilo, sistem preprosto prinesete serviserju, saj ni potrebe, da bi serviserja čakali na vašem plovilu; lahko ga posodite prijatelju, kateri nima desolinizatorja ali pa ga ima, a je pokvarjen, itd. Negativni lastnosti pa sta: teža sistema, ki ga je potrebno prenašati (teža glavne enote je cca. 25 kg, kovček z membrano pa tehta cca. 15 kg), ter zvok agregata, ki ga je potrebno na krmi poslušati (cca 70 dB).Pravzaprav tudi vgrajeni sistemi proizvajajo zvok in vibracije, a ker so po navadi skriti v raznih skladiščnih prostorih, ne malokrat tudi izolirani z izolacijsko peno, se zato tudi manj slišijo. Pri merjenju čistosti vode uporabljam TDS meter in lahko zagotovim, da ima moj sistem izredno kvalitetno vodo. Najvišja raven TDS, ki označuje še dobro vodo je nekje okoli 700 mg/lit. Moj sistem ima čistost vode 180 mg/lit, kar sodi med izredno kakovostno vodo, z dobrim okusom in dobrim vonjem. Zato nekateri moji sojadralci v  vodo mešajo razne praške, ojačevalce okusa, limonin sok in še kaj drugega, kar pa po drugi strani onesnaži kvaliteto vode z raznimi E-ji, katere najdemo v ojačevalcih okusa, barvilih in podobnim. Na plovilu imam v torbi za slučaj reševanja na morju tudi manjši ročni razsoljevalec, kateri pa s tako imenovanim stiskanjem proizvede do dva litra pitne vode na uro. Malo, a življenjsko pomembno. Zaključek Desolinizator je vsekakor dober pripomoček na plovilu. Če ga potrebujemo, moramo pretehtati in presoditi sami. Sam ga pri jadranju po Jadranu nisem potreboval, saj sem se lahko na celini ali otokih oskrbel s pitno vodo. Ko pa sem pričel jadrati po drugih morjih in oceanih, sem na nekaterih karibskih otokih precej pogrešal vodo, katero sem moral nositi z obale, saj tam ni marin, poleg tega pa sem moral vsak liter tudi plačati. Zdaj ko imam desolinizator na svojem plovilu, si plovbo brez njega težko predstavljam. Več o razsoljevalcih na tej povezavi. Besedilo: Jasmin Čauševič