Vir: eNavtika

četrtek, 3. julij

RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Dve slovenski ekipi Elaya pod vodstvom Dušana Ušeničnika in Karpo pod vodstvom Maxa Vrečka iz škofjeloškega jadralnega kluba Loka Timing se pripravljata na regato Aegean 600 v Egejskem morju. Tekmovali bodo z jadrnico Elaya Elan E5 in Elan 450, ki sta prilagojena za regatno jadranje. To je offshore dirka, ki so jo zasnovali jadralci za jadralce Dirka, kjer bo bog vetra Aeolus igral svojo igro in preizkušal mornarsko znanje udeležencev. Dirka, kjer bodo delfini spremljali jadrnice, da bi jih hitreje pripeljale do cilja. Dirka s čarobnimi sončnimi vzhodi in zahodi, kjer mitologija nagrajuje šport na poseben način. Vse to in še več predstavlja »AEGEAN 600«, dirka brez postankov. Potek regate Aegean 600 Start regate je pred stebri Pozejdonovega templja. Jadralci se bodo podali proti Milosu, domu Miloške Venere. Obkroženi s kikladsko belino bodo dosegli slikovito kaldero Santorini, kjer se belina hiš prepleta z vulkansko kamnino, ustvarjajoč edinstvene kontraste. Nadaljevali bodo proti najjužnejšemu otoku Egejskega morja, Kassosu, ob tem pa pustili Karpatos na levi, otok rojstva Atene in dom Prometeja, ter se odpravili do palače velikega mojstra vitezov na Rodosu. Pot jih bo vodila proti slikovitemu Kosu in Kalymnosu, otoku spužvarjev. Na poti bodo srečali delfine in čudovite otočke z bogato zgodovino. Flota bo nato obplula barvite otoke Pharmakonisi in Agathonisi ter nadaljevala do Ikaria Pelagosa, morja, ki ponuja intenzivno jadralsko izkušnjo. Jadralci bodo odkrili Patmos, otok svetega Janeza in jamo Apokalipse, ter se mimo svetovljanskega Mikonosa in Delosa, rojstnega kraja Apolona, podali do zadnjih otokov na poti, Giarosa in Kea. To 600 milj dolgo regato bodo zaključili tam, kjer se je začela – pred Pozejdonovim templjem. Elaya (Elan E5) Dušan Ušeničnik, lastnik in skiper ekipe Elaya o regati Kako zahtevna bo regata? Ta regata je med težjimi. V tem obdobju so vetrovi (severni termični vetrovi meltemi) v egejskem akvatoriju zelo močni. Pričakujemo jakost vetrov med 25 in 40 vozli. Mi smo se v tem letu intenzivno pripravljali na te razmere. Nakupili smo nekaj jader, ki so močnejša in po kvadraturi manjša od teh, ki jih že imamo. Koliko časa bo potekala regata? Start regate je v nedeljo, 6. julija, izpod Pozejdonovega templja ob 14. uri. Pričakujem, da bomo potrebovali za teh 600 milj okoli štiri do pet dni. Vse se bo dalo spremljati preko aplikacije YB Race ali spletne strani organizatorja. Dušen Ušeničnik : »Rad bi se zahvalil našim podpornikom, med katerimi so glavni Elan, Monterosso, Funtek Avtoprevozništvo, Dustom Sails, LM Yachting, eNavtika, Gostišče Stari vrh in seveda vsem drugim, ki nas bodo spremljali in navijali za nas.« Maks Vrečko, lastnik in skiper ekipe Karpo je zapisal: "Današnji dan je bil aktiven in pester. Dopoldne smo nadaljevali s pripravami barke in veliko opreme zvozili v skladišče, da bo barka za regato čim lažja. Popoldne smo se osredotočili na double handed trening tackov in gybov, saj bomo na regati večino časa v postavitvi dva aktivna in dva člana, ki počivata. Prvič smo dvignili tudi nov genaker A4, namenjen za močnejše vetrove do 30 vozlov. Občutek je bil dober, jadro lepo stoji in lepo poganja barko. Jutri bomo barko opremili s karbonskim glavnim jadrom in opravili zadnje priprave pred petkovo pripravljalno regato." Jadrnica Elaya (Elan E5) je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell s kapaciteto 170 Ah (skupaj 340 Ah). Baterije s težo vsega 32 kg nadomeščajo 6 ekvivalentnih svinčenih baterij, katerih teža znaša skoraj 200 kg. Poleg zmanjšanja teže plovila zagotavljajo baterije večdnevno brezskrbno delovanje vseh elektronskih naprav na plovilu v ključno z avtopilotom. Litijeve baterije BlueCell 170Ah 12V

sreda, 2. julij

RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Z Markom sva se dogovorila, da se mi pridruži na Skokici na približno tisoč milj dolgem oceanskem jadranju od Nove Zelandije do Nove Kaledonije, za doživeto svojevrstno jadralsko pustolovščino pa se mi na koncu oddolži s pomočjo pri delu na barki. Dogovor sva izpolnila in v petek zjutraj sva si z Markom segla v roke in se prijateljsko poslovila. Hvaležen sem mu za vso pomoč na poti in predvsem zadnja dva dneva pri delu v ladjedelnici. Hitro sem opravil z izstopnimi formalnostmi pri mejni policiji, carinikih in na luški kapitaniji. Ker uradniki čez konec tedna ne delajo, moraš formalnosti opraviti v petek dopoldne vnaprej, hkrati pa dobiš rok 48 ur, da zapustiš Novo Kaledonijo. To sem želel izkoristiti še za obisk Lojalnih otokov na vzhodu nove Kaledonije, zato sem kar takoj odjadral iz Noumee proti jugu Nove Kaledonije. A jadranje je bilo kratko, saj sem se kmalu spet srečal s krepkim jugovzhodnikom, ki me je skorajda ustavil. Ker je kot jadranja proti 30 vozlom vetra in nasprotnim valovom zelo slab, sem jadrom v pomoč najprej dodal motorni pogon in ko tudi to ni bilo dovolj uspešno, sem pospravil jadro in se umaknil proti obali otoka, kjer so bili valovi manjši in plovba zato hitrejša. Avtopilot je prejšnji teden takoj po prihodu na Novo Kaledonijo popolnoma odpovedal in potem mi ga ni več uspelo obuditi k življenju. Elektronska kontrolna enota je do konca pregorela. Gospod Nejc iz slovenskega Garmina je našel in naročil rezervni del in Zlata mi ga bo čez dva tedna prinesla na Vanuatu. Do takrat pa me čakata dva tedna prvinskega jadranja na poti proti Vanuatuju. Ker mi nočno jadranje na roke ne ustreza najbolj, bom skušal čim več prejadrati podnevi in ponoči sidrati ob otokih. Žal so dnevi na južni polobli zdaj kratki, razdalje med otoki pa dolge, zato bom dobršen del poti proti severovzhodu vseeno moral prejadrati tudi ponoči. V petek mi je proti vetru in valovom uspelo napredovati le za 32 milj in sem zavetje pred vetrom zvečer našel v zalivu bone Anse na jugu otoka Grande Terre. Ponoči sem se zbudil, ker je bilo okoli barke nenavadno mirno. Nič več ni žvižgalo okoli jambora, nobene plohe, popolno brezvetrje na sidrišču. Preveril sem vremensko napoved in ta je še vedno kazala, da se bo vzhodnik šele popoldne spustil pod dvajset vozlov. Mislil sem, da je vreme prehitelo vremensko napoved in sem to želel izkoristiti. Dvignil sem sidro, izplul iz zaliva in se zafrknil. Srečal sem se s popolnoma zmedenim morjem, za južnim rtom Grande Terre pa še s krepkim vzhodnikom in trimetrskimi valovi. Zaradi trme se nisem vrnil na sidrišče. Poskušal sem jadrati in moto-jadrati, a sem proti jutru obupal, ker je jadrnica krepko nabijala v valove, čim je presegla 4 vozle hitrosti. Krmaril sem bolj slabo, saj me je vsak val postavil iz smeri in je sled Skokice na ploterju bolj spominjala na slalom kot na ravno linijo. Pospravil sem jadra, ustavil barko in šel spat. Dovolj sem bil utrujen, da me guncanje na valovih na odprtem morju ni zelo motilo. Dopoldne sem spet poskušal jadrati proti severovzhodu, a me je šele po dveh urah nabijanja v nasprotne valove srečala pamet. Kurz sem spremenil na sever in jadranje je takoj postalo udobnejše in hitrejše. Po izkušnjah z Beringovega morja sem si iz škripcev, vrvi in elastik naredil »avtopilota« in z nastavitvami jader in elastik postopoma dosegel, da je stvar delovala tako dobro, da je bilo treba smer popravljati le še na približno 10 minut, ko so se popoldne zmanjšali valovi, pa je bilo dela s krmarjenjem še manj in sem vmes lahko tudi nekajkrat na kratko zadremal. Zaradi neugodne smeri vetra, valov in morskega toka sem opustil načrt, da bi jadral na Tanno na jugu Vanuatuja, temveč bom naslednje dni jadral proti malo bolj oddaljeni Port Vili na Efateju. Tudi vmesni cilj na Lojalnih otokih sem prestavil proti severu in se bom, namesto na Mareju, za en dan ustavil na kaledonskem otoku Lifou. Na otok Lifou sem ponoči prijadral še dovolj zgodaj, da sem se do jutra naspal. Dopoldne sem se sprehodil po lepem mirnem otoku, potem pa odprl svojo kopalno sezono. Končno je morje tudi zame dovolj toplo, da z barke z veseljem skočim v vodo. Popoldne sem odjadral proti otočju Vanuatu. Vremenska napoved za nocoj obeta umirjeno jadranje z ravno prav vetra za skoraj polna jadra. < Ladjedelnica Nadaljevanje 8.7.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Grandboats G580HGLF Off White združuje športno eleganco, vrhunsko udobje in izjemno funkcionalnost. Gre za zmogljiv in prostoren gumenjak dolžine 5,85 m, širine 2,45m in namenjen za največ 11 oseb. Predlagana moč motorja je  150 konjev. Prednosti Grand G580HGLF Velik zadnji prtljažni prostor – idealen za wakeboard, smuči in drugo opremo. Pametna zasnova – vgrajen 90-litrski rezervoar goriva v osrednjem delu plovila za optimalno težišče. Vrhunska oprema – Hypalon tube ORCA s 5-letno garancijo, SeaDek podloga, Silvertex oblazinjenje, športni volan PERFORMANCE in ležalne ploščadi z mizico, ki se lahko spremeni v dodatno ležišče. Varnost na prvem mestu – inox ograjice po celotnem plovilu, varnostni ventil na tubah, dodatna zaščita kobilice. Udobje in prilagodljivost – dve vrsti sedežev za voznika in sopotnike, možnost vožnje sede ali stoje, podaljšane platforme za lažji vstop v vodo, sprednja stopna plošča z valjčkom za sidro. Cena in dobavljivost Plovilo je na zalogi in dobavljivo takoj , in na ogled v salonu Moto-Nautike. Ceno pa preverite tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g580hglf-off-white Dodatne možnosti Na Moto-Nautiki vam uredijo tudi ustrezne izvenkrmne motorje, prikolice, registracijo in financiranje . Za koga je primeren? G580HGLF je idealna izbira za vse, ki iščete zanesljiv družinski čoln z visokim standardom udobja in varnosti , a hkrati želite nekaj več – športni karakter in detajle, ki jih običajno najdemo le pri večjih plovilih. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Moto-Nautika v Miklavžu pri Mariboru ni le trgovina – je nakupovalno središče za vse, ki imajo radi navtiko. V tem delu Europe velja za enega največjih in najbolje založenih salonov navtične in motoristične opreme, kjer kakovost, strokovnost in izbira hodijo z roko v roki. Celovita ponudba navtične opreme V Moto-Nautiki je na voljo široka paleta izdelkov, ki pokrivajo vse ključne segmente navtične opreme. Na enem mestu so združeni tehnični pripomočki, funkcionalni dodatki in izdelki za udobje ter varnost na plovilu. Kupci lahko izbirajo med električno opremo, svetili, dnevnimi oznakami, opremo za privez in sidranje, rešitvami za gorivo ter zunanjo opremo, ki omogoča popolno pripravo plovila na sezono ali dolgoročno uporabo. Vse za nego in vzdrževanje plovil Navtika ni le plovba, temveč tudi skrb za opremo in plovilo samo. Moto-Nautika ponuja celotno linijo izdelkov za čiščenje, vzdrževanje in zaščito plovil. Na voljo so čistila, premazi, maziva, krpe, čopiči in specializirani dodatki, ki olajšajo delo in podaljšajo življenjsko dobo materialov. Kakovost izdelkov priznane znamke Yachtikon zagotavlja profesionalne rezultate tudi pri domači uporabi. Varnost brez kompromisov Pomemben del zaloge zavzema varnostna oprema – rešilni jopiči, varnostne vrvi, signalne naprave in registracijska oprema. Moto-Nautika daje velik poudarek ustrezni zaščiti vseh na krovu, ne glede na dolžino ali vrsto plovila. Varnostni izdelki izpolnjujejo evropske standarde in so primerni za uporabo na morju, jezerih ali rekah. Napredna navigacija in zvočni sistemi Za vse, ki si želijo popolno kontrolo nad plovbo, je na voljo napredna navigacijska oprema – GPS sistemi, ploterji, sonarji in pripadajoči dodatki. Poleg tega Moto-Nautika ponuja tudi kakovostno avdio opremo, ki poskrbi za prijetno vzdušje med vožnjo ali počitkom na vodi. Vodna zabava za vse generacije Zaloga vodnih športnih izdelkov je izjemno pestra. Od wakeboardov in vodnih smuči do tub za eno, dve ali štiri osebe, pa napihljivih SUP-ov, kajakov, kneeboardov in celo podvodnih skuterjev – vse za aktivno preživljanje časa na vodi. Moto-Nautika ponuja tudi neoprene, čevlje za v vodo, UV zaščitna oblačila in kopalke za vse starosti. Preverjene blagovne znamke za brezskrbno izbiro Celotna ponudba temelji na sodelovanju z najboljšimi proizvajalci v industriji. Blagovne znamke kot so Osculati, Simrad, Yachtikon, Marine Business, MotoMarine, Fire Destroyer in Jobe so sinonim za kakovost, zanesljivost in dolgo življenjsko dobo. Na voljo so izdelki, ki so jih preizkusili profesionalci in zaupa jim tudi širok krog rekreativnih uporabnikov. Impresivni salon in strokovno svetovanje Moto-Nautika se nahaja na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru, z lahko dostopno lokacijo in velikim razstavnim salonom. Kupcem je na voljo strokovno svetovanje, pomoč pri izbiri in celostna podpora – od nakupa do namestitve in vzdrževanja. Moto-Nautika ostaja prva izbira za vse, ki cenijo vrhunsko navtično opremo, obsežno zalogo in zanesljivo strokovno podporo – vse na enem mestu, vedno dostopno. Za vsakim nakupom stoji izkušena ekipa, ki zagotavlja, da je odločitev prava in kakovost nesporna. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com

torek, 1. julij

RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Prišlo je poletje, obdobje v katerem Kvarner zasije v polnem sijaju. V vsakem mestu in na vsakem koraku se nekaj dogaja, veliko različnih prireditev, koncertov, degustacij, razstav, prav za vsakega nekaj… "KASTAFSKO KULTURNO LETO", 4.7.-29.8., KASTAV Kastav je pravljično, starodavno mestece blizu slovenske meje, tik nad Kvarnerskim zalivom s pogledom na Kvarner in Učko. Eden izmed najstarejših poletnih festivalov na Kvarnerju (ustanovljen leta 1992) tudi letos ponuja bogato kulturno vsebino, ki že tradicionalno vključuje glasbo, dramo, razstave, film, literarne, izobraževalne in druge spremljevalne programe. RABSKA FJERA, 25.-27.7.2025, RAB "Rabska fjera« je prvi in največji srednjeveški poletni festival na Hrvaškem. Temelji na tradiciji, ki se je začela že davnega leta 1364. Takrat je kralj Ljudevit Veliki osvobodil Rab beneške oblasti. V preteklosti je fjera trajala 14 dni in takrat so otoški prebivalci proslavljali čudežne moči svetega Kristoforja, kateremu so pripisovali zasluge za reševanje mesta pred uničenjem. "CINEHILL", 22.-27.7.2025, FUŽINE, GORSKI KOTAR Eden najbolj priljubljenih filmskih festivalov se vrača v Gorski Kotar – tokrat v Fužine! Po več kot 8500 obiskovalcih lani in dveh nagradah za kulturni turizem Cinehill 2025 prinaša še večji in bolj razburljiv program v senci gozda in na obali goranskih jezer. "MARGARETINO LETO", 7.6.-3.8.2025, BAKAR Najbolj znana in priljubljena manifestacija v mestu Bakar je zagotovo Marjetino poletje. Po navdihu slovesnosti ob godu sv. Marjete (13. julij), zavetnice mesta, že 30 let poteka Marjetino poletje! V štiridesetih dneh (konec junija - začetek avgusta) obiskovalce privabljajo dogodki, ki vključujejo za vsakogar nekaj - zabavo, kulturo, zanimive vodene sprehode in navsezadnje goro dobrih čustev. "TRIOLA KAMPLIN FEST", 24.6.-23.8.2025, KRK Turistična skupnost mesta Krk z veseljem napoveduje peti festival Triola Kamplin Fest, ki bo potekal na čudoviti zgodovinski lokaciji, po kateri dogodek nosi tudi svoje ime - Trg Kamplin. Ta najljubši poletni dogodek bo razsvetlil srce mesta Krk s pestro glasbeno in kulturno ponudbo, ki bo trajala od konca junija do konca avgusta. Vstop je prost za vse, kar vabi domačine in obiskovalce, da uživajo v bogatem naboru glasbenih nastopov, ki slavijo in povzdigujejo umetnost. "LJETO NA GRADINI", 19.6.-31.8.2025, REKA Dogodek, ki skozi glasbo, besedo in gibanje vsako poletje oživi čarobni prostor »Gradine«. V vseh treh poletnih mesecih imajo obiskovalci Reke in Kvarnerja priložnost, da sodelujejo v raznolikem kulturnem in zabavnem programu, ki gosti številna znana imena glasbenih in igralskih odrov.
RumenoeNavtikapred 25 dnevi
V Portorožu se je danes uspešno zaključil kvalifikacijski del svetovnega prvenstva v razredu Optimist, ki ga gosti Jadralni klub Pirat Portorož. Slovenski jadralci so se odlično odrezali – po še neuradnih rezultatih se trije uvrščajo v zlato skupino, dva pa v srebrno, kar predstavlja izvrstno izhodišče za nadaljevanje tekmovanja. V prvih dveh dneh so jadralci v stabilnem maestralu s hitrostjo med 8 in 12 vozli uspeli izpeljati po dva plova dnevno . Današnji dan pa je postregel z nekoliko šibkejšim vetrom (6–8 vozlov), kar je zadostovalo za izvedbo enega plova in zaključek kvalifikacijskega dela. Bojan Gale , vodja regatnega odbora, je povedal: »Zvečer in ponoči pričakujemo spremembo vremena, saj nas bo prešla vremenska fronta – oblaki so veter že začeli slabiti. Ko bomo imeli končne rezultate, bomo flote razdelili na zlato, srebrno, bronasto in smaragdno skupino za zadnje tri dni tekmovanja. Jutri in v sredo bodo na sporedu ekipne regate. Upam, da bo jutri dovolj vetra za izvedbo prvega dela ekipnega tekmovanja, ki bo potekalo na dveh regatnih poljih s 48 ekipami. Finale ekipnega tekmovanja pa se običajno odvija na enem polju. Nekatere ekipe se ekipnega tekmovanja ne bodo udeležile, kar jim bo omogočilo dvodnevni počitek in pripravo na finalne plove.« Slovenski jadralci so z odličnimi rezultati navdušili že v kvalifikacijah. Trener Luka Domijan je ob tem povedal: » Zelo sem vesel odličnih uvrstitev naših tekmovalcev na zadnji kvalifikacijski dan. Val Grbec je zmagal en plov, Mihael Zobec je bil peti, Ida Falatov je presenetila z izjemnim nastopom in prav tako osvojila peto mesto v svoji skupini. Lan Černac Škofič je bil odličen osmi. Gordiiju Yazykovu tokrat ni šlo po načrtih in bo nadaljeval v srebrni skupini. Pred nami so ekipne regate, kar je povsem drugačna oblika jadranja. Imamo nekaj izkušenj, otroci se dobro poznajo in med njimi vlada odlična kemija. So zelo hitri, manjkajo jim le izkušnje – a s hitrostjo lahko nadoknadimo marsikaj.« V torek in sredo se bo 48 ekip pomerilo v ekipnih regatah , nato pa bodo od četrtka do sobote sledili finalni plovi za posamično razvrstitev . Neuradna razvrstitev slovenskih jadralcev po koncu kvalifikacij: Mihael Zobec – 7. mesto Val Grbec – 9. mesto Lan Černac Škofič – 47. mesto Gordii Yazykov – 98. mesto Ida Falatov – 108. mesto Tekmuje 281 najboljših mladih jadralcev z vsega sveta , ki so se zbrali v Portorožu na enem najpomembnejših dogodkov v mladinskem jadranju.
RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Pretekli teden se je zgodila tragična nesreča nemškega navtika na otoku Vis. V soboto sta nemška navtika sidrala v zalivu Rukavac na otoku Vis. Soprog je okrog 20. ure zapustil plovilo v gumenjaku in se oddaljil od plovila. Ob 22.06 so očividci javili, da so nedaleč od obale otočka Ravnik v Viškem arhipelagu našli zapuščen gumenjak. Na lokacijo so takoj odšli člani Hrvaške gorske reševalne službe. Vse do 2.30 pogrešanega navtika niso našli. Zaradi teme so morali reševalno akcijo ustaviti, v iskanje pa so vključili brezpilotno letalo z vgrajeno termalno kamero. Z iskanjem so nadaljevali ob 4.36. V reševanje so se vključili tudi letalo Pilatus, plovila luške izpostave Split in Hvar ter plovilo pomorske policije. V zalivu Travna Vela so kmalu našli truplo pogrešanega nemškega navtika. Vzroki nesreče še niso znani. Reševalna akcije se je zaključila.
RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Ladjedelnica Beneteau bo še letos predstavila tri nove modele jadrnic, ki potrjujejo njihovo zavezo viziji udobnega križarjenja in hitrega jadranja. Še pred koncem leta bodo na voljo novi Oceanis 52, Oceanis 47 in First 36 SE. Vse tri so zasnovane za veliko mero vznemirjenja med plovbo, z neprekosljivim strokovnim znanjem. Obljubljajo izjemno doživetje, visoko zmogljivosti in udobna dolga križarjenja. Tri jadrnice, trije različni slogi, a isti duh svobode Tu je osma generacija Oceanisa. Te nove jadrnice, zasnovane za križarjenje na odprtem morju, ki jih utelešata Oceanis 47 in Oceanis 52, so popolna kombinacija zmogljivosti, udobja in inovativnosti. Njihova zasnova je rezultat skrbnega premisleka o vaših potrebah in natančne analize vaših zahtev na krovu. Rezultat: Nov koncept jadranja z optimiziranim udobjem in bogato opremo v standardni različici. OCEANIS 52 – Napredek, ki vas bo ganil Novi Oceanis 52, ki ga je oblikovalo podjetje Biscontini-Nauta Design uvaja osmo generacijo potovalnih jaht Oceanis in združuje moč, eleganco, inovativnost in tradicijo. Vrhunska jahta na novo opredeljuje standarde udobja in izdelave ter daje ljubiteljem jadranja samozavest in svobodo, da varno raziskujejo svetovna morja. OCEANIS 47 – Zgrajena na zapuščini, izboljšana za današnji dan Oceanis 47 izžareva brezčasno eleganco in strokovno izdelavo, ki spretno ujame DNK te serije. Potovalna jahta, ki gradi na skoraj 40 letih zaupanja vrednega znanja in izkušenj, združuje elegantno obliko, razkošno udobje in navtične inovacije za oceansko jadranje. S tem, ko je dal prednost izkušnjam mornarjev, je ta pristop privedel do zmogljivejše in bolje zasnovane križarke. FIRST 36 SE – Zmogljivost kot način razmišljanja Več kot le jadrnica, je pravo stanje duha. Nova First 36 SE zagotavlja visoke hitrosti pod jadri. Je dirkalna jadrnica do potankosti, z gliserskim trupom, optimiziranim za dirke ORC. Ne glede na to, ali želite premakniti svoje meje ali preprosto uživati ​​v vznemirljivi hitrosti v vetru, je ta jadrnica zasnovana tako, da preseže vaša pričakovanja. Odkrijte ekskluzivne ponudbe, ki bodo potekale ob predstavitvi plovil in so na voljo do 15. decembra letošnjega leta. Informacije lahko dobite pri slovenskem zastopniku Burin Boats d.o.o., info@burinboats.com , www.burinboats.com .

ponedeljek, 30. junij

RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Zanesljiv gumenjak za družinske izlete in športne dni na vodi! V Moto-Nautiki premierno predstavljamo Grand D600HGLF Black White. Gre za plovilo nove generacije, ki združuje sodoben videz, praktičnost in visoko zmogljivost. Ogledate si ga lahko v živo v salonu Moto-Nautike, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž. 📹Video predstavitev plovila: Ta model navdušuje s svojo dolžino, prostornostjo in izjemnim občutkom na vodi. Primeren je tako za sproščene družinske izlete kot za dinamično vožnjo. Notranjost je premišljeno zasnovana in ponuja veliko udobja. Spredaj je velika sončna ploščad, zadaj pa sedež, ki se v nekaj trenutkih spremeni v ležišče. Tako sta na voljo kar dve polni površini za sprostitev – na premcu in krmi. Dolžina plovila je 6,12m in lahko gosti do 12 oseb. Vožnja je stabilna in mehka tudi pri višjih hitrostih. Trup ima izrazit V izrez na premcu, kar izboljša obnašanje na razburkani vodi. Težišče plovila je idealno uravnoteženo. To omogoča natančno in lahkotno manevriranje. Voznikov sedež je oblikovan tako, da omogoča vožnjo sede ali polstoje. To pomeni večjo preglednost in udobje. Varnost na krovu je dodatno zagotovljena z zaščitnimi ograjami v prednjem delu. Plovilo je izdelano iz kakovostnih materialov in opremljeno s sodobno opremo. Odlično se obnese tudi pri vleki smučarjev ali deskarjev. Grand D600HGLF je na voljo takoj. Motor ni vključen v ceno, a pri nas poskrbimo za vse – izbiro motorja, montažo, prikolico, registracijo in dostavo. Več o plovilu: https://bit.ly/d-600 Kontakt: 📞 02 629 04 00 (#2) / +386 31 300 903 📧 info@moto-nautika.com 🌍 www.moto-nautika.com 🛒 www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Raziskujte globine z 10 % popustom – s kodo ENAVTIKA! Pripravite se na osupljivo morsko dogodivščino! Z Jobe podvodnimi skuterji, ki jih najdete v spletni trgovini Moto-Nautika, lahko vsak – začetnik ali izkušen potapljač – enostavno in zabavno raziskuje podvodni svet. In zdaj najboljše: 👉 Do 10. 7. 2025 izkoristite kodo ENAVTIKA in si zagotovite 10 % popusta na vse Jobe vodne skuterje! Ne zamudite priložnosti, da doživite morje na povsem nov način. Potopite se, zapeljite in odkrijte skrivnosti globin – hitreje, dlje in lažje kot kdaj koli prej! Zakaj izbrati podvodni skuter Jobe? Podvodni skuterji niso samo vrhunska zabava, ampak tudi izvrstno orodje za raziskovanje podvodnih lepot. Z električnim pogonom omogočajo lahkotno drsenje skozi vodo s hitrostjo do 8,5 km/h in potop do kar 30 metrov globine. Zaradi preproste uporabe, samolebdeče zasnove in dvojnega sprožilca, je zagotovljena tudi popolna varnost. Popoln za avanture in snemanje spominov Vsak Jobe podvodni skuter vključuje praktičen nosilec za GoPro kamero, kar pomeni, da lahko vsak potop enostavno posnamete in svoje nepozabne trenutke delite s prijatelji in družino. Ob nakupu prejmete tudi komplet maske in dihalke ter praktično torbo za prenašanje. Podrobneje o posameznih modelih Jobe Infinity 2023 Cena: 700 eur, od 18 eur na mesec Cenovno dostopen in praktičen model, idealen za začetnike in družinsko zabavo. Omogoča tri hitrosti, potop do 30 metrov in čas delovanja do 2 x 40 minut z dvema priloženima baterijama. Kupi: https://bit.ly/vodni-skuter-jobe Jobe Infinity 2024 Cena: 875 eur, od 23 eur na mesec Novejša različica priljubljenega modela, ki prinaša izboljšano zasnovo za še boljšo uporabniško izkušnjo. Omogoča enostavno uporabo, zanesljivo zmogljivost ter čas delovanja, primeren za dolgotrajne podvodne raziskovalne dogodivščine. Idealna izbira za tiste, ki cenijo najnovejšo tehnologijo in izpopolnjen dizajn. Kupi: https://bit.ly/podvosni-skuter-2024 Jobe Infinity Pro paket Cena: 1.029 eur, od 27 eur na mesec Model namenjen tistim, ki si želijo večje hitrosti in zmogljivosti. Doseže hitrosti do 8,5 km/h, vključuje dve bateriji za dolgotrajno uporabo in je idealen za ambiciozne podvodne raziskovalce. Kupi: https://bit.ly/podvodni-skuter-pro Jeep X Jobe Cena: 929 eur, od 24 eur na mesec Edinstven model, ki združuje prepoznaven stil znamke Jeep in kakovost Jobove tehnologije. Primeren za vse, ki poleg funkcionalnosti cenijo tudi ekskluziven dizajn. Hitrost do 5 km/h, potop do 30 metrov, dve bateriji in priložena oprema. Kupi: https://bit.ly/jobe-jeep-2025 Brabus x Jobe Shadow Cena: 1.544 eur, od 39 eur na mesec Najbolj prestižen in ekskluziven model, ki združuje vrhunsko oblikovanje Brabus z vrhunsko zmogljivostjo Jobove tehnologije. Primeren za uporabnike, ki si želijo nekaj posebnega in luksuznega. Kupi: https://bit.ly/brabus-podvodni-skuter Vsi podvodni skuterji so na zalogi Vsi podvodni skuterji Jobe so pri Moto-Nautiki vedno na zalogi in jih lahko takoj prevzamete. Poleg tega vsakemu skuterju pripada 3-letna garancija, za katero v primeru morebitnih težav poskrbi naša prijazna in učinkovita reklamacijska služba. Moto-Nautika je generalni uvoznik za Jobe za Slovenijo. Več informacij: https://www.motonautika-shop.com/sp/podvodniskuter Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska! 🔵 Za dodatne informacije in svetovanje: 📍 Obiščite nas v salonu: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Pokličite: 02 629 04 00 (#3) ali +386 51 222 122 (oprema) 📧 Pišite nam: oprema@moto-nautika.com 🌐 Spletna stran: www.moto-nautika.com 🌐 Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com

sobota, 28. junij

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
V Portorožu se je včeraj zvečer z otvoritveno slovesnostjo tudi uradno začelo  svetovno prvenstvo v jadralnem razredu Optimist, ki ga organizira Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat). Na portoroški plaži se je zbralo skoraj 300 jadralcev iz 64 držav. V četrtek je portoroško plažo preplavila povorka jadralcev, ki se udeležujejo svetovnega prvenstva v tem mladinskem razredu. Častno pokroviteljstvo prvenstva je prevzela ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon , kje poudarila, da je pomorska tradicija Slovenije močna in globoko zakoreninjena. »Za jadralce morje ni le prostor za igro — je vir moči, dobrega počutja in navdiha. To prvenstvo ni le praznik športa, temveč tudi praznik strasti, vztrajnosti in mednarodnega prijateljstva,« je dodala. Zbrane goste in mlade jadralce so nagovorili tudi Robert Fakin , podžupan Občine Piran, Kevin Whitcraft , predsednik Mednarodne organizacije razreda optimist IODA, ter Mitja Margon , predsednik JK Pirat, ki je ob tem povedal: »Več kot 60 prostovoljk in prostovoljcev Jadralnega kluba Pirat je v zadnjih tednih neštetokrat zavihalo rokave ter z izjemno predanostjo pripravilo prav vsak detajl tega prvenstva — z enim samim ciljem: da se tukaj počutite dobrodošle, podprte in navdihnjene. Slovenija je edina država na svetu, ki ima v svojem imenu besedo ljubezen — in resnično si želimo, da to ljubezen začutite: ljubezen do jadranja, do prijateljstva in do tega našega čudovitega obmorskega kraja.« Pozdravnim nagovorom je sledila povorka reprezentanc, ki so se ob glasbi Bend it! Orchestra predstavile na odru. Ko se je predstavila tudi slovenska jadralska reprezentanca – po protokolu kot zadnja – je bil čas za slovesno zaprisego. Dva mlada jadralca in predstavnik žirije so slovesno zaprisegli, da bodo jadrali in sodili pošteno in v pravem športnem duhu. Odprtje je popestril spektakularni šov svetovno znane akrobatske skupine Dunking Devils, ki so pred očmi gledalcev izvajali dih jemajoče akrobacije. Temu je sledil vrhunec večera - slovesno odprtje, pri katerem je Mitji Margonu in Kevin Whitcraftu pomagal nihče drug kot bog morja – Neptun. Prvenstvo je bilo s tem uradno odprto. Danes, 28. junija, se prvenstvo s prvimi plovi začne zares tudi na vodi. Za prve tri dni so predvidene kvalifikacijske regate, naslednja dva dneva sta namenjena ekipnim regatam, zaključek tekomovanja s finalnimi plovi pa se bo odvijal med 3. in 5. julijem. Slovenijo na svetovnem prvenstvu zastopajo Val Grbec, Lan Černac Škofič, Gordii Yazykov (vsi JK Pirat Portorož) in Mihael Zobec (JK Olimpic Izola) ter jadralka Ida Falatov (YC Čupa). Na prvenstvu jih spremljata trener Luka Domijan in vodja ekipe Tina Mrak.

torek, 24. junij

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Litijeve baterije so postale priljubljena izbira za napajanje porabnikov na plovilih zaradi svoje visoke energetske gostote, dolge življenjske dobe in majhne teže. Vendar pa je njihovo pravilno priključitev ključnega pomena za varno in učinkovito delovanje. Zamenjava svinčene tehnologije baterij za tehnološko napredne litijeve baterije ne pomeni le odstraniti svinčene baterije in priključiti litijeve. Litijeve baterije so drugačne, zato moramo zamenjavo izvesti pravilno. Lastnosti litijevih baterij Že nekaj let so na trgu prisotne litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 (Litij-železo-fosfat). So le ena izmed litij-ionskih tehnologij, ki pa so se izkazale za najprimernejše za uporabo kot servisne baterije na plovilih, avtodomih, solarnih elektrarnah in tudi za pogon različnih vozil. Njihova prednost pred svinčenimi baterijami so: visoka gostota električne energije, nizka upornost, možnosti hitrega polnjenja majhna teža konstantna napetost veliko število globokih praznjenj (tudi preko 4000 praznjen pod 20 %) dolga življenjska doba več kot 10 let (do 15.000 praznjenje) In še bi lahko naštevali. Seveda pa te nove lastnosti povzročijo določene težave pri zamenjavi tehnologij. Pri uporabi na plovilih sta dve bistveni lastnosti baterij, na kateri moramo biti pozorni. Nizka notranja upornost Nizka notranja upornost litijevih baterij omogoča zelo visoke učinkovitosti pri polnjenju baterij. Izgube so manjše od 5 %. Za razliko imajo svinčene baterije visoko notranjo upornost in izgube pri polnjenju lahko dosežejo tudi 30 %. Če bi na plovilu pridobivali elektriko s pomočjo solarnih panelov in bi v enem dnevu proizvedli 100 Ah, bi v litijevo baterijo shranili preko 95 Ah. Če bi polnili svinčen akumulator, pa bi shranili zgolj 70–75 Ah. Zaradi nizke notranje upornosti litijeve baterije omogočajo hitro polnjenje. Svinčeni akumulatorji se lahko polnijo s tokom, ki je ekvivalenten 12–15 % kapacitete baterije (100 Ah akumulator je priporočljivo polniti s tokom 15 A). Za razliko lahko litijevo baterijo polnimo s tokom, ki dosega 1C (100 Ah baterijo lahko polnimo s tokom 100A in jo napolnimo v eni uri). Polnilni tok litijevih baterij je omejen z BMS. Baterije s kapacitetami 100–150 Ah imajo vgrajen BMS z močjo 100 A, večje s kapaciteto 150–460 Ah pa 200 A. Tehnični podati se razlikujejo od proizvajalca do proizvajalca. Problem nizke notranje upornosti Nizka notranja upornost pa s seboj prinaša tudi težavo. Če imamo baterijo vgrajeno v plovilo ali vozilo in jo polnimo s pomočjo alternatorja, lahko zaradi nizke notranje upornosti prihaja do pregrevanja alternatorja. Če bi alternator direktno priključili na litijevo baterijo in motor pustili teči na nizkih obratih dlje časa (dovolj je že 1h), se ta ne bi dovolj hladil. Prišlo bi lahko do pregrevanja. Alternator bi se poškodoval ali celo zagorel. Visoka napetost litijevih baterij Litijeve baterije so zgrjene iz litijevih celic, katerih nominalna napetost je 3,2 V. V vsaki bateriji z napetostjo 12,8 V so vgrajene štiri zaporedno vezane celice. Nominalna napetost baterij je tako 12,8 V. Toda, ko je litijeva baterija povsem polna, napetost na celicah naraste na 3,375 V, kar pomeni, da ima polna litijeva baterija napetost 13,45 V–13,5 V. Običajni polnilci, namenjeni polnjenju svinčenih akumulatorjev, bi zato polnili litijevo baterijo le do napetosti 13,20 V, nato pa bi se vključil program vzdrževanja (float) in polnjenje baterije bi se prenehalo. Pri napetosti 13,20 V bi bila litijeva baterija napolnjena le do 60 %. Konstantna napetost baterij Litijeve baterije imajo zelo konstantno napetost. Povsem napolnjene (100 % kapacitete) imajo napetost 13,4–13,5 V. Ko jih izpraznimo (5 % kapacitete), je napetost še vedno več kot 12 V. Če s praznjenjem nadaljujemo proti 0 %, bo napetost padla na 10 V. Takrat bo BMS (Battery Management System) – kontrolni element baterije, baterijo izključil in nadaljnje praznjenje ne bo več možno. Baterijo bo treba najprej napolniti na vsaj 12 V in jo bomo lahko ponovno praznili. Napetosti litijevih baterij glede na kapaciteto % 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 V 10,00 12,22 12,7 12,74 12,84 12,91 12,97 13 13,03 13,04 13,06 % 55 60 65 70 75 80 85 90 95 100 V 13,06 13,08 13,1 13,12 13,16 13,2 13,21 13 13,23 13,27 * Napetost so merjene pri toku praznjenja 20A (Bateriji s kapaciteto 100 Ah - 1280 Wh) ** podatki se lahko razlikujejo glede na proizvajalca SLIKA 2: - graf napetosti Kaj to pomeni za porabnike Kar se tiče porabnikov, ki jih uporabljamo na plovilih ali avtodomih, višja napetost polne litijeve baterije ne predstavlja nobenega problema. Vsi so prilagojeni napetostim do 14,4 V. Ker pa bo baterija vse do svoje izpraznjenosti (5 %) imela napetost 12 V, se hladilniki, avtoradii in podobne naprave, ki imajo zaščito pred prevelikim izpraznjenjem baterije in se izklapljajo pri napetosti 11,5 V, ne bodo več izključili. Izključila se bo baterija in nevarnosti za njeno poškodbo zaradi prevelikega izpraznjenja ne bo. Rešitev problema Na plovilo je treba vgraditi DC-DC konverter. To je naprava, ki bo poskrbela, da ne boste preobremenili alternatorja in litijevo baterijo napolnili do 100 %. Na trgu je možno dobiti enostavne DC-DC konverterje, ki delujejo, ko prižgemo motor in pametne konverterje, ki delujejo avtomatsko, kot so TBB, Renogy … Ti konverterji omogočajo polnjenje litijeve baterije, ko prižgemo motor ali pa smo priključeni na zunanji vir napetosti (220 V) in polnimo s pomočjo polnilca baterij. Polnjenje poteka preko startne baterije, ko je ta napolnjena. Nekateri modeli navedenih proizvajalcev imajo vgrajene tudi MPPT regulatorje polnjenja baterij s pomočjo solarnih panelov. Priklop sistema SLIKA 2 – priklop DC-DC konverterja Kaj potrebujemo Kabel debeline 25 mm 2 ali 35 mm 2 (rdeč, črn) Kabelski čevelj za kable debeline 25 oziroma 35 mm 2 Klešče za stiskanje kabelskih čevljev Ohišja za varovalke Varovalke primerne moči (DC-DC 30 A uporabite varovalke 45 A) Debelina kablov Če boste uporabili konverter s polnilnim tokom 30 A, bo zadostoval kabel debeline 25 mm 2 . Če bo dolžina kablov več kot 2 m, raje uporabite kable debeline 35 mm 2 . Če boste namestili DC-DC konverter večje moči (45 A, 50 A ali 60 A), potem uporabite kable debeline 35 mm 2 . Vestni red priklopa Preberite navodila proizvajalca DC-DC konverterja Povežite negativni pol (-) DC-DC konverterja z negativnim polom baterij (črn kabel) Povežite pozitivni pol (+) servisne baterije z izhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel). Povežite pozitivni pol (+) startne baterije z vhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel) Če ima konverter temperaturni senzor, ga priključite na odgovarjajoč kontakt Če DC-DC konverter ni pameten konverter, priključite (IGN) povezavo Pred testom sistema preverite, ali so vse povezave pravilne

ponedeljek, 23. junij

RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Proizvajalec Karnic je predstavil nov model R8-S, zasnovan za vse, ki želijo kombinacijo bivalnega udobja in športne zmogljivosti v dolžini pod 9 m. Model vstopa v novo serijo plovil z izredno prilagodljivostjo kokpita in odličnimi plovnimi lastnostmi. Trup plovila ima dvojni stopničasti V, ki omogoča hitro in gladko izglisiranje, večjo stabilnost v zavojih ter manjšo porabo goriva pri potovalnih hitrostih. V kombinaciji z izvenkrmnim motorjem do 300 KM dosega R8-S odlične hitrosti in varno plovbo tudi v zahtevnejših pogojih. Modularni kokpit omogoča več različnih postavitev: od udobnega sedenja v L ali U obliki, do sončne ploščadi in prostega prehoda na kopalno platformo. Kabina nudi ležišče za dva, ločen WC, možnost kuhinjske enote in dovolj prostora za shranjevanje. 📆 Model bo v Sloveniji na voljo jeseni 2025, preizkusili pa ga boste lahko že prej – na prihajajočem testnem vikendu v marini Bernardin, ki ga organizira AS-Boats. 📍 Več informacij: www.as-boats.si/karnic 📧 info@as-boats.si | ☎ 02 608 41 44
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Autopilot je takoj po prihodu na Novo Kaledonijo pred nekaj dnevi popolnoma odpovedal in zadnje dni sva z Markom po laguni krmarila kot v starih časih. Seveda se je autopilot s tem uvrstil na vrh spiska nujnih opravil. Paluba Skokice je na razburkanem morju, ko so se valovi bogato prelivali čez krov, puščala na nekaj mestih, zato sem mirno dopoldne v marini izkoristil za zatesnitev lukenj v tesnilu okoli jambora, sidrišča pripone in okoli stebričkov ograje. Z Markovo pomočjo sem splezal na jambor in preveril vse pripone ter popravil kontakte na jambornih lučeh, da so spet svetile. Skokica je bila pripravljena za skok iz vode. Ladjedelnica v Noumeji je na drugi strani zaliva le kakšno miljo oddaljena od marine in tam so barko v torek popoldne dvignili iz vode in jo postavili na stojalo. Med dvigovanjem iz vode sem videl, da je poškodovan zadnji rob kobilice, kot bi kdo s kleščami za 10 cm zarezal vanjo. Nič mi ni bilo jasno, dokler se nisem spomnil, da se je medtem, ko smo v Houhouri na Novi Zelandiji vedrili v zalivu, zaradi močnega plimskega toka barka obrnila prečno na veter in se je privezna vrv z boje zavila okoli kobilice. Sile vetra in toka so bile tako močne, da so naredile zarezo v tanek zadnji rob svinčene kobilice. Z Markom sva se takoj lotila dela na barki. Najprej je bilo s trupa in kobilice potrebno postrgati vse ostanke školjk in skrtačiti staro barvo, in potem nakupiti barve, kit, cink anode in orodje. Na srečo sta trgovini v ladjedelnici dobro založeni, le cena antifoulinga (protivegetativne barve) je občutno višja, kot sem je navajen doma. Najel se še delovni oder in lestev in še pred večerom sva z Markom lahko začela barvati prvi sloj barve. Barval je predvsem Mark, jaz pa sem se lotil klepanja in kitanja kobilice ter menjave cinkov in servisa Gori propelerja. Naslednji dan je barka dobila še en sloj antifoulinga. Po novem je za spodnje perilo na Skokici zdaj v modi črna barva. Tudi propeler je dobil svojo posebno protivegetativno barvo, da bo bolje kljuboval školjkam. Obiskal se šefico ladjedelnice, plačal dvigalo in po dveh dneh dela od jutra do večera je šla olepšana Skokica v četrtek nazaj v morje. Z Markom sva se preselila v marino v Noumeji na drugi strani zaliva. Preko konca tedna se nameravam odpraviti proti Vanuatuju in se že pripravljam na pot, Mark, ki mi je v ladjedelnici veliko pomagal, pa se bo v Noumeji po napornem delu lahko spočil in si počitnice podaljšal na otočju Francozov in Kanakov. V marini na barkah stalno živi kar dosti jadralcev, ki hodijo v službo v mestu. Pogovarjal sem se z enim od njih, Francozom po rodu, in mi je povedal, da se po nemirih lansko leto in po nekajtedenskih spopadih med Kanaki (domorodci) in žandarmerijo, Francozi zdaj tukaj ne počutijo več tako varno kot prej. Nova Kaledonija je francosko prekomorsko ozemlje, ki ima svojo upravo. Francoski parlament je lansko leto sprejel zakon, da Francozi, ki več kot 10 let prebivajo na Novi Kaledoniji, lahko tukaj dobijo volilno pravico in Kaledonsko državljanstvo. Temu so se uprli Kanaki, ki jih je zdaj na otočju že manj kot polovico in izbruhnili so zelo nasilni protesti, ki jih je ob številnih žrtvah francoska vojska in policija lansko leto zatrla. Uveljavitev zakona so potem zamrznili in za letos imajo dogovor za izvedbo novega referenduma za osamosvojitev Nove Kaledonije. Tovrstnih referendumov so imeli v zadnjih letih na Novi Kaledoniji že nekaj, a niso bili uspešni, ker je bila večina prebivalcev prepričana, da bodo bolje živeli pod okriljem Francije, kot pa samostojno. < Veter v laguni Nadaljevanje 1.7.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Francoska ladjedelnica Beneteau bo letos predstavila kar tri nove modele plovil iz linije Gran Turismo. To bodo Gran Turismo 35, gran Turismo 40 in Gran Turismo 50. Nova serija uteleša našo vizijo »Sport-Lux«, ki ponuja odprte prostore z vrhunskim občutkom. Prvi bo doživel svetovno premiero na salonu plovil v Cannesu. Nova generacija Novi modeli Gran Turismo, ki so bili na novo zasnovani s kupcem v središču pozornosti, čudovito združujejo zmogljivost in elegantno udobje z vrhunskimi materiali, povezljivostjo in možnostjo personaliziranih dodatkov in končnih obdelav. »Za BENETEAU je to zelo vznemirljivo obdobje. Gran Turismo je bila izjemno priljubljena serija za hitra križarjenja, ki je predstavljala našo tehnologijo, zmogljivost in slog. Vendar je bilo treba posodobiti in posodobiti modele za naš ključni trg. Nova serija, ki so jo zasnovali lastniki plovil za lastnike, uteleša našo vizijo »Sport-Lux«, ponuja odprte prostore z vrhunskim občutkom in predstavlja vrhunsko ekspresno križarko.« , je povedal Eric LeVine, direktor prodaje motornih jaht. Z namenskimi prostori za sprostitev, zabavo in poležavanje, ki zagotavljajo občutek bivanja v vili, novi Gran Turismo ponuja udobje na naslednji ravni. Ravnovesje med dostopom do vode in prijetno sprostitvijo, edinstveno postavitvijo palube in pametnim shranjevanjem navtičnih igrač ponuja povsem nov način doživetja plovbe. Optimalna vožnja Gran Turismo po imenu, je Gran Turismo po naravi. Krmarska konzola osredotočena na skiperja ima vse kontrolne elemente na dosegu roke. Zagotavlja športno izkušnjo, ki združuje udobje in odzivno zmogljivost. Napredna pomorska arhitektura zagotavlja tudi doseg, učinkovitost in nadzor, ki je vodilni v kategoriji. Slog in eleganca Gran Turismo izstopa in izžareva eleganco. Elegantne linije z vgrajeno večbarvno osvetlitvijo zagotavljajo vizualni podpis, ki bo pritegnil poglede na vodi. Novi dinamični videz je zasnovan tako, da vzbuja fascinacijo. Več informacij o novi liniji plovil Gran Tourismo pri slovenskem zastopniku plovil Beneteau, As-boats d.o.o. - Beneteau Slovenija ; tel. (02) 608 41 41.
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Znova smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Na napakah se učimo. Najpametneje in najceneje se je učiti na tujih napakah. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 4 Nadaljevanje 30.6.2025 Foto: posnetek zaslona

nedelja, 22. junij

RumenoeNavtikapred 34 dnevi
Slovenska jadralca, hči in oče Jona in Luka Kobler sta postavila nov Guinnessov jadralski rekord. Do danes sta preplula že 347 nmi. 16-letna Jona in njen oče Luka sta v torek ob 9.00 uri ob 9.00 uri odplula iz marine Izola v želji da postavita nov Guinnessov rekord v jadranju v dvoje na majhni jadrnici Beneteau First 14, ki meti zgolj 4,3m. Njun cilj je bil jasen. Postaviti nov jadralski rekord, ki sta ga pred štirimi leti postavila Maruša Močnik in Uroš Kraševac. Njun dosežek je znašal 335,58 nmi. Jona in Luka sta uspešno zaključila izjemen jadralski podvig. V približno 103 urah sta prejadrala 347 navtičnih milj in s tem postavila nov Guinnessov rekord v najdaljši prejadrani razdalji v dvoje z jadrnico tipa dinghy – brez pomoči in brez dotika kopnega. Jadrala sta več kot štiri polne dni in noči, spala komaj kaj, se soočila z različnimi izzivi – od dolgotrajne bonace, ki je upočasnjevala njun napredek, do močne burje in nočnih vetrov, ki sta od njiju terjala zadnje atome moči. Pa vendar – uspela sta! Kaj v tem trenutku zanju pomeni beseda uspeh? »Uspeh je … neka neopisljiva sreča – glede na ves vložen trud in dolge ure, ki sva jih preživela na jadrnici. Malo sva sicer utrujena in težko zbereva misli, a na jadrnici je bilo res ogromno čudovitih trenutkov. Bilo pa je tudi kar nekaj težkih in malo stiskanja zob. Ko sva dosegla rekordne milje, se nama je odvalil kamen od srca in v tistem trenutku je bil ves trud poplačan. Ta uspeh pomeni eno veliko nagrado – ne le za naju, ampak za celotno ekipo,« povesta Jona in Luka . Ob njiju je stala srčna spremljevalna ekipa – nekateri neposredno na morju, tik ob njiju, drugi doma, a z vsem srcem in pozornostjo. In uspeh za vse nas je – njun varen pristan do Guinnessovega rekorda. Njuno jadranje nima le enega cilja, postavitve novega rekorda. Njun cilj je osvestiti javnost o redki in nevarni bolezni pljučni arterijski hipertenziji. Trenutek, ko sta postavila nov rekord

sobota, 21. junij

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Prišlo je poletje, dnevi so vse lepši in toplejši, Hrvaška pa nam v prihajajočem obdobju ponuja številne zanimive dogodke, festivale, gastronomske užitke in možnosti za aktivne počitnice v naravi. Ne samo, da je blizu, ampak ima vse, kar si človek lahko želi za dušo in telo. Prepričani smo, da bo kaj od naštetega privabilo tudi vas in vašo družino. FJERA - SREDNJEVEŠKI FESTIVAL NA OTOKU RAB, 25.-27.7.2025 Veličastna tradicija viteških iger rabskih samostrelcev, ki sega v leto 1364, je bila oživljena leta 1995 z ustanovitvijo Društva rabskih samostrelcev. Ob vrnitvi viteških iger so obnovili tudi impresivne srednjeveške noše, ki še bolj oživljajo duh preteklih časov. "PRIMORSKA NOČ", 26.6.2025,CRIKVENICA Ob temu dogodku bo sprehod po središču mesta še toliko bolj zanimiv. Obiskovalci bodo imeli možnost poskusiti in kupiti lokalne in naravne pridelke, kot so domači sir, med, marmelada, žganje in likerji, ročna dela, idealna za darilo ali spomin na počitnice. Vse to bo pospremljeno z zvoki tradicionalnih primorskih pesmi. RETROPATIJA, 26.-28.6.2025, OPATIJA V četrtek, 26. junija se začenja zabava posvečena modi, glasbi in življenskemu stilu “zlatih desetletij” dvajsetega stoletja. Program bo potekal na poletnem odru, pa tudi po celi Opatiji, v številnih hotelih in trgovinah, ki se bodo s svojo ponudbo vklopili v edinstveno atmosfero RetrOpatije. VABRIŽANSKE PARNE FRITULE Tokrat vam skupaj z “Istra na pijatu” predstavljamo vabrižanske parne fritule iz področja Tar-Vabriga v Istri. Ta okusna sladica, ki jo pri nas imenujemo tudi “miške”, se pripravlja s pestro kombinacijo sestavin kot so jabolka, rozine in mleti orehi, in se bo prilegla predvsem dobri družbi in kozarcu vina. FLIK - FESTIVAL LONČARSTVA IN KERAMIKE, 27.-28.6.2025, PETRINJA FLIK – Festival lončarstva in keramike, je pomemben kulturni dogodek, posvečen ohranjanju in promociji tradicije lončarstva in keramike, v organizaciji Turistične skupnosti mesta Petrinja in Keramičnega studia Petrinja. Izkoristite priložnost in spoznajte Petrinjo, čudovit kraj, ki leži na desnem bregu reke Kolpe, ob izlivu reke Petrinjčice. Prisrčno vabljeni!

petek, 20. junij

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Jutri se v Pucku na Poljskem s prvimi plovi začenja mladinsko evropsko prvenstvo za ILCA 4, ki se ga pod trenerskim vodstvom Jakoba Božiča udeležujejo štirje slovenski jadralci. V konkurenci 180 deklet bosta jadrali Gaja Kuhelnik Karo in Hana Lukas Oven, med 290 fanti pa Matej Čotar in Martin Fabjan. Jakob Božič: “Pred tremi tedni smo že bili na prizorišču na pripravah in na regati za Europa Cup. Imeli smo srečo z vremenom in kar dobro spoznali pogoje. Danes imamo še zadnje priprave in otvoritev, jutri pa začnemo s kvalifikacijami. Želja je velika in cilji visoki. Uvrstitev v zlato skupino bi si šteli kot velik uspeh. V kvalifikacijah pričakujemo 10-18 vozlov, kar je v redu za fante in tudi za punce bi ne utegnilo biti preveč. Kot vedno se bomo potrudili po najboljših močeh.” Prvenstvo se jutri začenja s kvalifikacijskimi regatami, od ponedeljka dalje so na vrsti finalni plovi, zaključek evropskega prvenstva pa bo v sredo, 25. junija.

četrtek, 19. junij

RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Rekordna udeležba, bogat program in velika mednarodna priložnost V Portorožu se konec junija začenja svetovno prvenstvo v jadralnem razredu Optimist, ki bo v Slovenijo pripeljalo kar 66 reprezentanc z vseh koncev sveta. Gre za enega izmed največjih jadralskih dogodkov v zgodovini slovenskega jadranja in pomemben mejnik za šport ter promocijo države. Slavnostna otvoritev prvenstva bo 27. junija na portoroški plaži s spektakularnim šovom Dunking Devils. V Portorožu se že mudijo številne reprezentance v jadralnem razredu Optimist. Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) med 26. junijem in 6. julijem 2025 gosti svetovno prvenstvo v razredu Optimist. Na prvenstvu se bo pomerilo skoraj 300 jadralk in jadralcev iz kar 66 držav – največ v zgodovini tega prvenstva. V Portorož skupaj z mladimi jadralci prihajajo tudi trenerji, vodje ekip, starši in številni podporniki mladih jadralskih upov. Častno pokroviteljstvo prvenstva je prevzela ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon . Slavnostna otvoritev bo v petek, 27. junija, ob 19. uri na osrednji portoroški plaži. Parado reprezentanc bo pospremil Pihalni orkester Piran, otvoritveni dogodek pa bodo obogatili tudi plesalci Swank a in Bend-it Orchestra . Večer se bo zaključil s spektakularnim šovom svetovno znane akrobatske skupine Dunking Devils . Prvenstvo bo skupaj z meritvami opreme (23.–27. junija) trajalo kar 14 dni. Med 28. in 30. junijem bodo potekale kvalifikacijske regate, sledilo bo ekipno tekmovanje 1. in 2. julija, zadnji del tekmovanja pa bo med 3. in 5. julijem, ko bodo na sporedu finalni plovi ter podelitev nagrad z zaključkom prvenstva. Mitja Margon , predsednik Jadralnega kluba Pirat Portorož, je ob tem povedal: »Zelo nas veseli izjemna udeležba, s katero smo podrli vse rekorde – tako po številu tekmovalcev kot po številu sodelujočih držav. Mnoge reprezentance so v Portorož že prispele in v našem zalivu trenirajo več tednov. Med njimi so številni jadralci, ki se redno udeležujejo naših regat, pa tudi mnogi, ki Slovenijo obiskujejo prvič. Približno polovica tekmovalcev bo v Portorož prišla v spremstvu staršev in družinskih članov, saj je udeležba na tako velikem tekmovanju za marsikoga enkratna življenjska izkušnja. Skupaj s člani kluba – približno 60 prostovoljcev – smo v zadnjih mesecih vložili ogromno truda, da bi bilo to prvenstvo za mlade športnike res nepozabno. Ob tej priložnosti se iskreno zahvaljujem ožji ekipi predanih Piratovcev in vsem, ki so in bodo prispevali k organizaciji tega prvenstva.« Podžupan Občine Piran Christian Poletti je povedal, da se s pričetkom Svetovnega prvenstva v jadralnem razredu Optimist 2025 začenja pisati novo poglavje športne zgodovine naše regije. »Portorož se s tem pomembnim dogodkom utrjuje kot regatno središče nacionalnega in mednarodnega pomena. Naložba v višini skoraj treh milijonov evrov v sodobno maritimno ureditev pred Centrom vodnih športov Portorož je rezultat uspešnega sodelovanja med Občino Piran, državnimi institucijami in športno skupnostjo. Gre za pomemben korak v smeri razvoja obalnega prostora ter nadaljnjega razvoja jadralskega športa v Sloveniji,« je še dodal. Eldina Domazet , generalna sekretarka Jadralne zveze Slovenije, je poudarila: »Poleg nove infrastukture, ki omogoča več manevrskega prostora za organizacijo pomembnih jadralnih dogodkov, ima izjemen pomen jadralni klub s prostovoljskim pogonom, bogatim znanjem in olimpijci, ki združujejo svoje znanje in izkušnje. Razred optimist pogosto predstavlja začetek jadralne poti. To je čas, ko se med otroki spletajo najmočnejše prijateljske vezi. Prepričana sem, da bodo tudi tisti, ki morda ne bodo ostali v tekmovalnem športu, Portorož ohranili v svojem srcu. Verjamem, da se bodo mnogi med njimi še vrnili.« Novinarske konference se je udeležil tudi Dean Barker , priznani novozelandski jadralec, najbolj znan kot večkratni krmar Team New Zealand na America's Cupu, ter pomemben akter v mednarodnem match racingu. »V Portorožu sem že bil, in ko sem izvedel, da je bil izbran za prizorišče svetovnega prvenstva, sem bil še posebej motiviran, da spodbudim svojega sina k uvrstitvi v novozelandsko reprezentanco. Tako sem lahko v vlogi vodje ekipe reprezentance ponovno obiskal Portorož. Za otroke so taka prvenstva izjemna priložnost, da spoznajo nova jadralna prizorišča, sklenejo prijateljstva in širijo svoja obzorja. Prizorišče in Jadralni klub Pirat sta odlična, ljudje pa izjemno gostoljubni. Upam, da nam bodo razmere omogočile raznolike in zanimive jadralne pogoje,« je zaključil Barker. Slovenska reprezentanca Slovenijo na svetovnem prvenstvu zastopajo nadarjeni jadralci Val Grbec, Lan Černac Škofič, Gordii Yazykov (vsi JK Pirat Portorož) in Mihael Zobec (JK Olimpic Izola) ter jadralka Ida Falatov (YC Čupa), ki so vso sezono trenirali, da bi v domačem zalivu pokazali, kaj zmorejo. Na prvenstvu jih spremljata trener Luka Domijan in vodja ekipe Tina Mrak . Spremljevalni dogodki Poleg slavnostnega odprtja prvenstva s parado reprezentanc in atraktivnim nastopom skupine Dunking Devils, ki bo 27. junija ob 19. uri na portoroški plaži, bo v klubu poskrbljeno tudi za navijače – regato bodo lahko spremljali v živo na velikem zaslonu. Popoldnevi in večeri bodo namenjeni glasbi: nastopili bodo mladi vzhajajoči bendi, in sicer 28. junija Vroči Pedoči, 1. julija Last Breath, 2. julija Malinovci in 5. julija Rock’n Teens. V ostalih dneh bo za glasbeno vzdušje skrbel DJ Merenge, ob večerih pa bodo obiskovalci lahko spremljali tudi nogometne tekme klubskega svetovnega prvenstva 2025 – prav tako na velikem zaslonu. Zaveza k zeleni regati V okviru svetovnega prvenstva bodo kot pilotni primer merili ogljični odtis dogodka in soustvarjali trajnostne modele za bolj odgovorno organizacijo športnih prireditev. Jadralni klub Pirat je namreč partner v evropskem projektu CrossRetour, ki ga v Sloveniji koordinira podjetje Arctur, nosilec pa je Sailing Point. Partnerji svetovnega prvenstva Podobo prvenstva je oblikovala Veronika Žitko , ki je navdih za logotip črpala iz domačega okolja. V jadro Optimista je vključila solna polja v barvah občinskega in klubskega logotipa, s čimer je poudarila bogato solinarsko tradicijo Portoroža in Pirana, kjer že stoletja pridelujejo sol na tradicionalen način. Svetovno prvenstvo v razredu Optimist, pod okriljem IODE in Jadralne zveze Slovenije, podpirajo številni partnerji: Občina Piran, VSR LAB, Sailing Point, Pelle P, Turistično združenje Portorož, Tabala, Okolje Piran, Olimpic Sails, Gottifredi Maffioli, One Sails, CD Sails, Generali in Slovenska turistična organizacija. Dogodek ne bi bil mogoč brez podpore 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske, Fakultete za pomorstvo in promet Univerze v Ljubljani (FPP), Gimnazije, elektro in pomorske šole Piran (GEPŠ Piran), Fakultete za turistične študije – Turistice (Univerza na Primorskem), Uprave Republike Slovenije za pomorstvo in Pomorske policije Republike Slovenije. Vir: Jadralni klub Pirat Portorož, Predsednik JK Pirat Portorož: Mitja Margon