Vir: eNavtika

sreda, 7. maj

RumenoeNavtikapred 80 dnevi
Ali veste, kaj povezuje Ston, Nin in Pag? To so hrvaški kraji, kjer še vedno pridelujejo sol oz. »belo zlato« po starodavni metodi, ki sega v antične čase. V preteklosti so hrvaško obalo krasile številne soline, danes pa so ohranjene le še troje – v Stonu, Ninu in na Pagu. Te soline  so edinstvene zaradi stoletne tradicije pridelave soli, ki temelji na popolnoma naravnem postopku – z uporabo zgolj morja, sonca in vetra. Tako pridobljena sol je 100-odstotno naraven izdelek, bogat z minerali kot so magnezij, kalcij, kalij in sledovi železa. Pogost je tudi solni cvet (fleur de sel), ki nastane na površini pri posebnih pogojih in je zelo cenjen v kulinariki. Vse te soline se ponašajo z izredno čisto morsko vodo: V Stonu je morje plitvo, mirno in zaščiteno. V Ninu sol pridobivajo znotraj naravnega zaliva, ki je hkrati pomembno biotsko območje. Na Pagu pa školjke delujejo kot naravni filtri, ki dodatno čistijo vodo in izboljšujejo njeno kakovost. Stonske soline – zgodba, zapisana v vsak kristal soli Vir: HTS; Avtor: Ivo Biocina Na južni strani polotoka Pelješac, kjer se morje sreča s kamnitimi zidovi in toplim sredozemskim vetrom, ležijo Stonske soline – ene najstarejših in največjih na Hrvaškem. Njihova zgodovina sega v 13. stoletje, korenine pa imajo še globlje – v rimskih časih, ko so bile nepogrešljiv vir soli za celotno regijo. Danes so zaščiten kulturni spomenik in dragocen del naravne dediščine. A niso le spomenik preteklosti – sol tukaj še vedno pridelujejo na enak način kot pred stoletji. V Stonu sol ni le začimba – je simbol trajnosti, potrpežljivosti in modrosti starih obrti, ki še danes živijo pod dalmatinskim soncem. Soline Nin – 1500 let tradicije v Ninskem zalivu Avtor: Marko Vrdoljak Soline v Ninu so živa dediščina, ki sega več kot 1500 let v preteklost. V času Rimljanov so sol v Ninu plačevali z zlatom, danes pa jo še vedno pridobivajo na tradicionalen način – s pomočjo morja, sonca in vetra. Ljudska roka le nežno pobere sol, ki je nastala in tako delajo že stoletja. Obiskovalci lahko doživijo ta postopek z vodenim ogledom po solinah in z obiskom Muzeja in hiše soli (Muzej i kuća soli). Soline v Ninu so tudi dom številnim rastlinskim in živalskim vrstam, ki so del tega ekosistema že stoletja. Soline Pag – sol, ki diši po stoletjih Avtor: Solana Pag Na otoku Pagu, kjer narava ustvarja idealne pogoje za pridelavo soli, se Soline Pag ponašajo z več kot tisočletno tradicijo. Znane so po tem, da izkoriščajo naravne danosti – čisto morsko vodo, obilico sonca in stalne vetrove, ki so ključni za pridobivanje soli visoke kakovosti. Soline Pag obiskovalcem ponujajo raziskovalne oglede solinarskih bazenov, kjer lahko spoznajo starodavne tehnike in se preizkusijo v pobiranju soli. Poleg tega je Pag znan po svojem solnem cvetu, ki je ena najbolj cenjenih vrst soli v kulinariki. Obisk Solin  Pag ni le sprehod med bazeni, temveč popolna izkušnja za vse, ki želijo doživeti nekaj edinstvenega. Z ogledom razstave o solinarstvu in programom "Jutra v poljih soli" se obiskovalcem odpre svet, kjer se prepletajo preteklost, narava in znanje. Vse tri soline so vključene v evropski projekt "Solna pot", ki povezuje različne solinarske regije na Hrvaškem in v drugih evropskih državah. Projekt spodbuja ohranjanje tradicije solinarstva ter trajnostno rabo in promocijo morske soli. Vir: HTS; Foto zgoraj: Davor Rostuhar
RumenoeNavtikapred 80 dnevi
Prišla je pomlad, poletje je za vogalom, dnevi so vse toplejši in vedno bolj razmišljamo o morju, rekah, jezerih, gorah, iščemo prostor za sprostitev in počitek na svežem zraku. Hrvaška vam ponuja veliko razlogov za obisk v prihajajočem obdobju. Preverite naše predloge in vse dogodke na našem portalu Objemi Hrvaško. Naredite nekaj za svoje zdravje in obiščite Hrvaško. Upamo, da boste v naših predlogih, našli nekaj zase. CRES - JUBILEJNA POMLAD POLNA DOGODKOV Otok Cres 1. junija praznuje svoj „Dan turizma“, kar je izjemno pomemben datum v zgodovini turizma Cresa, saj so prvi turisti prispeli na otok prav 1. junija 1845 in bili navdušeni nad očarljivim starim mestnim jedrom, lokalno gastronomijo in gostoljubnostjo lokalnega prebivalstva. Osrednji dogodek praznovanja obletnice 180 let turizma, bo potekal s številnimi dogodki, prerezom turistične zgodovine in tradicije Cresa ter koncertom Jelene Rozge. BARBAN - DNEVI PUSTOLOVŠČIN IN ADRENALINA Turistična skupnost občine Barban v Istri skupaj z lokalnimi podjetniki z območja Barbana že tretje leto zapored od 25.04.-11.05.2025 organizira promocijsko akcijo “Dnevi pustolovščin in adrenalina v Barbanu”. Na voljo bodo namreč 20 % popusti na celotno v nadaljevanju navedeno ponudbo aktivnosti na prostem, nastanitve ter gastro ponudbo. "EXPERIENCE CRIKVENICA", 26.4-11.5. 2025, CRIKVENICA Ne glede na to, ali ste ljubitelj hoje, teka, kolesarjenja ali kakšnega drugega športa, ali ste rekreativec ali športnik, se Riviera Crikvenica seveda predstavlja kot čudovita kulisa za vaše aktivnosti v naravi, kot oaza harmonije, kjer se lahko brezskrbno sprostite in kot vrhunska gostiteljica, ki vam bo postregla s tradicijo na krožniku. RAB - OTOK SREČE S svojimi 30 peščenimi plažami je Rab resnično »otok sreče« s številnimi majhnimi slikovitimi zalivi, kar so turisti iz celega sveta prepoznali pred skoraj 130 leti. Ta tradicija se nadaljuje vse do današnjih dni, ko je Rab zaradi kristalno čistega, toplega in plitvega morja idealna destinacija za celo družino. Tukaj lahko prav vsak glede na svoje želje najde svojo idealno plažo: na Rabu so nudistične plaže, odročni zalivi, plaže za pse in plaže za samske, ki iščejo malo… ljubezni RETROPATIJA, 26.-28.6. 2025, OPATIJA V četrtek, 26. junija se začenja zabava posvečena modi, glasbi in življenskemu stilu “zlatih desetletij” dvajsetega stoletja. Program bo potekal na poletnem odru, pa tudi po celi Opatiji, v številnih hotelih in trgovinah, ki se bodo s svojo ponudbo vklopili v edinstveno atmosfero RetrOpatije.
RumenoeNavtikapred 80 dnevi
Hrvaška turistična organizacija je pred štirimi uvedla plačevanje turistične takse za plovila preko spletne strani. Plačevanje takse v luških kapitanijah in njihovih izpostavah ni več možno. Kdo mora plačevati turistično takso za plovila Turistično takso za plovila morajo plačati lastniki plovil daljših od 7 m, ki na plovilu prenočujejo. Če je plovilo daljše od 7 m in se ne uporablja za prenočevanje, plačilo ni potrebno. Vrsta plačila takse Turistično takso je možno plačati v pavšalnem znesku za določeno obdobje ali pa za točno določene dni bivanja/prenočevanja na plovilu. Če se plačuje pavšalni znesek, ta ni vezan na število oseb, ki bivajo na plovilu. Pri plačilu za posamezni dan oziroma posamezni poljubni termin, pa je treba upoštevati število oseb, ki bivajo na plovilu. Pavšalno plačilo je možno za 3, 8, 15, 30, 90 dni ali celo leto. Plačilo glede na število oseb KATEGORIJA POTNIKA CENA NA NOČITEV V EUR N – Ladijski potnik 1,33 A – Otroci do 12. leta 0,00 N – Študenti, ki nimajo prebivališča v občini ali mestu, kjer se šolajo 0,00 C – Udeleženci šolskih paketnih aranžmajev, ki jih je odobrila šolska ustanova 0,00 N – Osebe, ki uporabljajo storitev nočitve v okviru programa socialnega varstva 0,0 J – Otroci: od dopolnjenega 12. do 18. leta 0,67 J – Učenci, ki nimajo prebivališča v občini ali mestu, kjer se šolajo 0,00 N – Osebe, stare do 29 let: člani mednarodne mladinske organizacije 0,67 B – Osebe s 70-% telesno invalidnostjo ali večjo 0,00 B – Spremljevalec osebe s 70-% telesno invalidnostjo ali večjo 0,00 *Turistična taksa se plača za vsako osebo in nočitev glede na kategorije potnikov. Cene so v EUR Pavšalno plačilo Obdobje/Dolžina plovila  (m) 7 – 9 9 – 12 12 – 15 15 – 20 nad 20 do 3 dni 11.95 19.91 27.87 31.85 38.82 do 8 dni 27.87 46.45 65.03 74.32 92.91 do 15 dni 47.78 79.63 111.49 127.41 159.27 do 30 dni 79.63 132.72 185.81 212.36 265.45 do 90 dni 187.14 311.90 436.66 499.04 623.80 do 1 leto 238.90 398.17 557.44 637.07 796.34 *Cene so v EUR Plačilo turistične takse Plačilo turistične takse ne glede na način plačila (pavšalno ali po dnevih) izvedete preko spletne strani: nautika.evisitor.hr . Spletna stran je na voljo v slovenščini.

torek, 6. maj

RumenoeNavtikapred 81 dnevi
Med lansko plovbo po Jadranu smo pluli po otokih Šibeniške regije. Med številnimi zalivi otoka Kaprije smo se odločili, da en dan prenočimo v zalivu Remetič . Sidrišče Remetič je na skrajnem severozahodnem delu otoka Kaprije. Zaliv je dobro zaščiten pred severnimi in vzhodnimi vetrovi. Globina v zalivu je med 2 in 10 metrov. Skrajni severovzhodni del ima dva kamnita pomola, za katerima je morje plitvo. Za zaliv je bila pred leti dana koncesija. Nameščenih je bilo 10 plovk. Betonski bloki so še vedno na morskem dnu. Pri sidranju moramo biti previdni, da se sidro ne zatakne za blok. Možen je tudi privez z vrvjo direktno na kovinsko bitev na bloku. Najbližja gostilna je v zalivu Medoš (Zmorašnji Medoš) na vzhodni strani otoka, do koder je 1 km. Najbližja trgovina je v luki Kaprije , najbližja bencinska črpalka pa v luki Vodice , do koder je 11 nmi plovbe. Natančna lokacija zaliva: Remetič Oglejte si še druge zalive otoka Kaprije posnete iz zraka (3 posnetki)

ponedeljek, 5. maj

RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Rezerviraj si soboto, 24. Maj 2025 (Izola) za nepozabno enodnevno jadranje polno adrenalina. Pridružite se nam na dogodku marinada kot član posadke. Pridružite se nam in postanite del ekipe pod taktirko izkušenih krmarjev ter doživite pravo jadranje, druženje s pogostitvijo, podelitev pokalov in nagrad ter seveda letošnjo začimbo, koncert vsem poznane glasbene skupine Dan D. Z udeležbo na jadranju boste dodobra spoznali pomen timskega dela ter uigranost posadke. Seznanili se boste s pripravo jadrnice za jadranje, tehniko in taktiko jadranja, po zaključku jadranja pa imeli možnost druženja z ostalimi posadkami. TRAJANJE: 1 dan sobota, 24. maj 2025 IZHODIŠČE: Marina v Izoli URADNI PROGRAM: 08:45 zbor udeležencev ter kavica v Hangar Baru (Tomažičeva ulica 10a, Izola) 09:30 pregled vremenskih razmer in predstavitev poteka jadranja 09:40 vkrcanje in priprava jadrnice na vremenske razmere 10:00 izplutje in razdelitev nalog ter jadranje na regati Po končani regati vplutje v marino, pospravljanje jadralne opreme, analiza jadranja in runda za krmarja s strani posadke. Hangar Bar 18:00 pijača dobrodošlice in pogostitev ter prosto za druženje vseh jadralk in jadralcev v Hangar baru 21.00 Razglasitev rezultatov MARINADA 25. Podelitev pokalov in nagrad ter koncert glasbene skupine Dan D Cena: CELODNEVNI - All inclusive program jadranja, druženja in zabave: 120 EUR / osebo. Nakazilo se izvede na TRR športnega društva BYC, Rojčeva 26, 1000 Ljubljana TRR: SI56 0317 1100 0882 585 (OTP Banka) V ceni je vključeno: spoznavanje osnov jadranja na regatah, najem popolnoma opremljene jadrnice za jadranje, skipper / krmar, majica za vsakega udeleženca, strošek priveza, gorivo, pijača dobrodošlice in vse pogostitve po programu, podelitev pokalov najboljšim in koncert glasbene skupine Dan D. V ceni ni vključeno: - prevoz do Izole ter hrana in pijača na jadrnici med jadranjem za katero se dogovorijo ekipe, ko bodo sestavljene na licu mesta oz. na jutranjem zboru vseh udeležencev. Za dodatne informacije glede UDELEŽBE NA DOGODKU MARINADA ter prijave nam pišite na e-mail: david@byc.si s pripisom ŽELIM BITI ČLAN POSADKE MARINADA 25. Prijave sprejemamo do 23.5. 2025 oz. do zapolnitve prostih mest. OPOZORILO: Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Začelo se je odštevanje do poskusa postavitve novega Guinnessovega jadralskega rekorda slovenskega oblikovalca superjaht Dana Lenarda. Dan Lenard, ki je partner ikoničnega navtičnega oblikovalskega studia Nuvolari Lenard, bo v drugo poskusil postaviti nov Guinnessov svetovni rekord v samostojnem jadranju. Prejšnji teden je že začel pospešene priprave. Tokrat bo svoj podvig začel v Dubrovniku. Izplul naj bi med 13. in 14. junijem, ko bo v Dubrovniku potekalo tudi svetovno prvenstvo v razredu E1, tako imenovani formuli 1 na vodi. Dan Lenard po poskušal prepluti 500 nmi na jadrnici tipa ILCA7 (bivši Laser), ki v dolžino meri le 4,23 in 1,37 m v širino. Ves čas bo moral pluti. Ne sme se zasidrati ali pristati. Prav tako ne sme uporabiti kakršne koli zunanje pomoči. Na jadrnici bo moral med jadranjem tudi spati. Seveda brez pomoči sodobne elektronike in avtopilotov. Dan Lenard želi s svojo fundacijo Vela Code promovirati odgovorno jadranje in skrb za oceane. Njegov drugi projekt, ki bo promoviral okoljsko osveščenost do morja in ga bo izvajal z jadrnico VOR 70 (bivša jadrnica Telefonica Black, ki je tekmovala na najbolj zahtevnih svetovni regati Volvo Ocean Race) nekoliko zamuja. Predstavitev tehnološko dovršene in posodobljene jadrnice je prestavljena v naslednje leto. Splovitev pričakujejo poleti leta 2026.

nedelja, 4. maj

RumenoeNavtikapred 83 dnevi
Predstavljamo vam nov, inovativen koncept modela 250 HT iz ladjedelnice Aquador s 30-letno tradicijo iz skupine Nimbus. Vizija Aquadorja je ustvariti resnično vsestransko in prostorno plovilo, kar jim je uspelo v vseh treh modelih – 250 HT, 300 HT ter 400 HT. Pri svojem delu so se osredotočili na funkcionalnost in vrhunske materiale, ki jih ne boste našli pri nobeni drugi znamki – prostor za spanje za kar do 6 ljudi, masiven t.i. hard top z možnostjo popolnega zaprtja kabine, veliko odlagalnih površin ter vrhunski materiali in plovne lastnosti – vse to na dolžini samo 7,8m. Zunanjost modela 250 HT je moderna skandinavska oblika z veliko svetlobe v kabini. Hard top se razteza vse od konzole s popolnoma zaključenim vetrobranom pa vse do platform, kar vam omogoča senco ter zavetje v vseh vremenskih pogojih. Integrirana cerada z okni pa vam omogoča uporabo tudi v najhladnejšem vremenu. V kolikor si zaželite več sonca, je možno steklene površine tudi odpreti. Konzola je velika in pregledna, z integriranimi navigacijskimi in drugimi sistemi, dopolnjena z držali ter odlagalnimi površinami, prav tako pa vas bo navdušila preglednost iz voznikovega sedeža nad celotnim dogajanjem pred in za plovilom. Zraven voznikovega in sovoznikovega sedeža pa ima prostor tudi vaš navigator. Prostor za druženje z družino in prijatelji obsega velik separe z možnostjo dodatnega ležišča, preklopljivo jedilno mizo, celotnim kuhinjskim otokom z kuhalnikom, možnostjo dodatnega hladilnika (skupno kar 90L) ter omaricami za vse potrebno pri kuhanju. Prostor je funkcionalno razporejen, brez nepotrebnih stopnic ter se elegantno zapre z vratci. Na krmi boste našli ličen prostor za odlaganje opreme in bokobranov ter velike platforme za udoben vstop na plovilo. V kabini vas pričaka XXL postelja ter dodatno ločeno ležišče za do 2 osebi, vse zaključeno z lesenimi elementi in oblogami, tako da se boste morali opomniti, da ste na samo 8-metrskem plovilu! Ločena kopalnica s vsemi pripadajočimi elementi ter kabina vam omogočata stojno višino – ni več nepotrebnega plazenja in udarjanja – model 250 HT vam omogoča popoln luksuz, tudi s pomočjo vgradne omare za oblačila ter ostalo prtljago pod posteljo. V nakup vas bo prepričala tudi bogata standardna oprema ter možnost dodajanja dodatne opreme – solarne celice, TV, klima, grelnik, žar, 2X 12'' navigacija ter veliko več, prav tako pa je plovilo že serijsko opremljeno z motorjem Mercury V250 V8 v beli barvi, s katerim boste dosegali hitrost kar do 40 vozlov. Tehnični podatki: Dolžina: 7,83 m Širina: 2,64 m Teža z motorji: 2800 kg Št. ljudi na krovu: 7 Kabina: 2 + 2 + 2 Max motorizacija: 250 hp Rezervoar goriva: 245 L Rezervoar vode: 72 L Cena: AQUADOR 250 HT z motorjem Mercury F250 V8 – že od 160.000,00 EUR z DDV Plovilo si je mogoče ogledati po dogovoru, naročila so odprta za naslednjo sezono. Pokličite jih za individualno ponudbo, da skupaj zaplujete v leto 2025! Kot generalni zastopnik za plovila Marinello, AS Marine, EOLO, Nuova Jolly in Quarken ter Aquador vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusev, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in mnogo več! Prav tako pa so vam na  voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudijo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami. Vabljeni! Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila AQUADOR, Navigator Group Ptuj, https://www.navigator-ptuj.si ali info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}aquador-250-ht{/gallery}
RumenoeNavtikapred 83 dnevi
S37 je največji model iz Ciprske ladjedelnice Karnic. S proizvodnjo tega modela so pričeli v lanskem letu, kar zagotavlja sodobno zasnovo in inovativne rešitve na plovilu. Kako se je obnesel na testu, si lahko pogledate v videu.

torek, 29. april

RumenoeNavtikapred 88 dnevi
Včeraj se je na karibskem otoku Guadeloupe zaključila prva regata svetovnega pokala PWA v letošnji sezoni, na kateri je naša Lina Eržen osvojila drugo mesto. To so že Linine tretje stopničke na regatah svetovnega pokala PWA, prve je dosegla leta 2023, ko je zmagala na regati na Japonskem, lani je bila na zadnji regati sezone na Japonskem tretja, letos pa na Guadeloupu začenja sezono z odličnim drugim mestom. Lina Eržen: “Regata je šla super, s puncami smo imele super teden, zelo je bilo toplo, a z nekaj manj vetra, kot smo ga pričakovali, in z nekaj manj odpeljanimi regatami.” PWA - Professional Windsurfers Association - organizira regate svetovnega pokala na različnih lokacijah po svetu, letos jih bo predvidoma 14. Razmere na teh lokacijah odločajo o razredu, ki tam nastopa - na lokacijah, ki ponujajo visoke valove, se tekmuje v kategoriji “wave”, druge destinacije so recimo primernejše za tekme kategorije “freestyle”, naša Lina Eržen pa tekmuje v kategoriji “foil slalom” in jadralci tega razreda so se tokrat pomerili na Guadeloupu. Oprema za “foil slalom” se nekoliko razlikuje od opreme iQFOiL, na kateri Lina običajno nastopa, in ki je kot olimpijski razred natančno definirana. Lina Eržen: “iQFOiL je olimpijska disciplina, v kateri imajo vsi tekmovalci enako opremo, PWA pa se pogosto primerja z dirkami Formule 1, kjer vsak jadra s svojo opremo različnih proizvajalcev, ki ni tako zelo omejena. Oprema v PWA je manjša in lažja, zato se lahko dosežejo precej večje hitrosti, kar prinese več adrenalina. Na regatnem polju iQFOiL je tudi precej več pravil, v PWA pa nastopa tudi manjše število tekmovalcev.” Za letos Lina Eržen načrtuje nastop na dveh svetovnih prvenstvih (na iQFOiL), na svetovnem prvenstvu v Aarhusu na Danskem in na svetovnem prvenstvu U23 na Portugalskem, poleg tega pa si želi odvoziti tudi vse regate PWA: “Načrti za letos so, da odvozim tudi vse tekme PWA, in na koncu je tisti z najvišjim številom točk okronan kot svetovni prvak.”