Tina Debevec Dragoš: Nikoli ni prepozno, da živimo življenje, kot si ga želimoTina Debevec Dragoš je glasbenica, ki jo občinstvo pozna po toplini njenega glasu in iskrenosti, s katero pristopa k glasbi. Tokrat stopa pred poslušalce z nečim povsem novim – svojo avtorsko pesmijo Valovi morja, v kateri se prepletata njena osebna zgodba in umetniški izraz. V pogovoru razkriva, kako se je kot umetnica skozi leta spremenila, kaj ji pomeni ustvarjanje avtorske glasbe in zakaj verjame, da je glasba tudi način, kako se povezujemo sami s seboj in z drugimi. Od najinega zadnjega pogovora je minilo že nekaj časa. Če pogledaš nase danes – kje čutiš, da si se najbolj spremenila kot umetnica in kot oseba? Leta prinesejo tako dobre kot slabe izkušnje, ki človeka kalijo na njegovi življenjski poti. Z leti sem postala manj obremenjena z okolico in mnenjem drugih, pridobila sem na samozavesti ter spremenila pogled na življenje. Tako na osebnostnem kot umetniškem področju se trudim še bolj poslušati sebe in si na svoji poti zaupati. Obenem se neprestano učim, da je za vsako stvar potreben pravi trenutek in čas. K boljšemu počutju in karieri se trudim prispevati z razvojem tako na glasbenem kot osebnostnem področju. Zdaj prvič stopaš pred občinstvo s svojo povsem avtorsko pesmijo. Kdaj si začutila, da je pravi trenutek, da svetu pokažeš nekaj, kar prihaja izključno iz tebe? Pri skladbi Valovi morja sem začutila, da mora zagledati luč sveta, ko sem jo v celoti naredila. Del tega poguma se skriva tudi v besedilu: poletje živim in srcu sledim. Če življenje primerjamo z letnimi časi, bi zase rekla, da sem v življenjskem obdobju poletja. In kdaj, če ne v času poletja, izdati pesem, ki govori o morju. Morje je tako mogočna in večplastna podoba – včasih pomirja, drugič vznemirja. Kako ti doživljaš valove morja in kaj z njimi želiš povedati poslušalcem? Valove morja doživljam kot pot življenja. Enkrat smo na višku, drugič pademo. In ta cikel se nenehno ponavlja tako v naravi kot v naših življenjih. S skladbo želim poslušalcem predati sporočilo, da moramo kljub vsem preprekam zaupati toku, valovom življenja. Nikoli ni prepozno, da živimo življenje, kot si ga želimo. In vedno je pravi trenutek, da se lotimo sprememb. Samo eno življenje imamo in treba ga je živeti. Tokrat si bila avtorica besedila in glasbe, hkrati pa tudi pevka. Kako je bilo združiti te vloge? Se ti zdi, da si se skozi ta proces spoznala na nek nov, globlji način? Združitev teh vlog mi je v veliko veselje. Do sedaj sem vedno poustvarjala dela drugih glasbenikov, tokrat pa sem bila tudi ustvarjalka in ne samo poustvarjalka. Zagotovo mi je ta skladba dala motivacijo, potrditev in ideje za prihodnost. K sodelovanju si povabila Nina Ošlaka, ki je poskrbel za aranžma. Kako je izgledalo vajino ustvarjalno sodelovanje in kaj ti je bilo pri njegovem pristopu najbolj dragoceno? Z Ninom sodelujem že nekaj let. Izredno ga cenim kot glasbenika, izvajalca in človeka. Zelo rada sodelujem z njim, saj je zanesljiv, strokoven in korekten. Ko sem imela skladbo narejeno, sem mu jo poslala v poslušanje. Njegovo mnenje, da naj se je lotiva, je samo potrdilo moj občutek, da je pravi čas za Valove morja. Skladbo sva nato na vaji skupaj pregledala in dodala določene popravke. Nino je bil obenem prisoten tudi na snemanju. Zelo rada snemam z njim, saj me zna dobro usmerjati. Tudi naslednja pesem, ki bo izšla, je plod najinega sodelovanja. https://www.youtube.com/watch?v=K_xEkeStfws&list=RDK_xEkeStfws&start_radio=1 Različna sodelovanja V drugih projektih sodeluješ tudi z uveljavljeno violončelistko Tanjo Babnik. Kaj ti pomenijo takšna sodelovanja in kako ti širijo tvoj glasbeni svet? Res je, s Tanjo Babnik sodelujeva skupaj pri zasedbi Romantico Acustico. Gre za crossover zasedbo v sestavu treh vokalistov, klavirja, tolkal in čela. Takšna sodelovanja mi pomenijo možnost povezovanja in rasti ter pridobivanje novih znanj in izkušenj. Vsako takšno sodelovanje na moji glasbeni poti doda novo dimenzijo v moj glasbeni svet. Zelo zanimivo je poslušati anekdote starejših glasbenih kolegov. Nekatere zgodbe so naravnost neverjetne in večkrat potrjujejo, da glasbena pot ni vedno samo pot navzgor. Takšna sodelovanja me obenem učijo, da je kljub vsemu znanju, karieri in izkušnjam najbolj pomembno, da si dober in zanesljiv človek. To je tisto, kar šteje. Raziskave kažejo, da se ljudje ob poslušanju avtorskih pesmi pogosto bolj povežejo z izvajalcem, ker začutijo njegovo iskrenost. Kako ti doživljaš to vez s poslušalci, ko prepevaš nekaj, kar je resnično tvoje? Gre za posebno iskrenost, saj podajam svoje misli in svoja občutja, predajam pa jih s svojim glasom. Lahko bi rekla, da gre tudi za bolj intimen stik, kot sem ga bila vajena do sedaj. Svojo zasebnost rada ohranjam zase, s petjem pa publiki vseeno delim del sebe, svoje misli in občutke. Odzivi na pesem so zelo pozitivni in radosti me, da so ljudje lepo sprejeli moje delo. Če se spomniš snemanja pesmi – je bil kak trenutek, ki ti je še posebej ostal v srcu, nekaj, kar ti bo za vedno ostalo kot dragocen spomin? Snemanje Valov morja je potekalo kar hitro, saj v studio rada pridem dobro pripravljena. Če predolgo snemam, imam občutek, da izgubim rdečo nit pesmi in fokus. Zagotovo mi bo v spominu ostala dobra energija in vzdušje, ki je bilo prisotno. Svoje skladbe snemam v Studiu Zibelnik, ki je čisto blizu mene. Glasbena industrija je še vedno polna izzivov, posebej za ženske. Si se tudi sama kdaj srečala s predsodki ali seksizmom – in kako si se s tem spopadla? Zdi se mi, da je seksizem prisoten manj, kot je bil na začetku moje poti. Iz svojih prvih let pevske kariere se spomnim, da so določeni moški težko sprejemali ženske, ki so bile prodorne in uspešne. Zaradi svoje uspešnosti in ranjenega moškega ponosa so bile take ženske hitro deležne določenih negativnih vzdevkov. Katera od pevk je žal tudi dobila vzdevek, da je »lahka«, ker je zavrnila določenega fanta in zanj ni pokazala zanimanja. Tega je danes manj, obenem pa se mi zdi, da moški lažje sprejemajo ženske kot enakovredne poslovne sodelavke. Ženske in moški smo po mojem prepričanju enakovredni. Spoštovanje do žensk je v glasbenem svetu na višji ravni, kot je bilo pred leti. Zelo pomembno se mi zdi, da smo se ženske opolnomočile in da se o problemih spolne neenakopravnosti, spolnem nadlegovanju in seksizmih govori javno. Sama večjih težav s tem nisem imela. Neprimerne opazke in komentarje na ta račun mestoma ignoriram, določenim ljudem pa po potrebi jasno postavim meje. Žal se bodo vedno našli kakšni »junaki«, ki si bodo svoj ego hranili z zaničevanjem nasprotnega spola. Ko ustvarjaš in poješ, se zdi, kot da se odpira še neka druga, bolj notranja dimenzija. Bi rekla, da je glasba zate tudi duhovna pot – način, kako se povežeš z nečim večjim, morda celo z življenjskim smislom? Petje zame pomeni s stik s seboj in obenem stik z neko višjo silo. Pri petju na telesni ravni čutim močno telesno aktivnost in notranjo aktivacijo duha. Če se ne počutim najboljše, me petje hitro usmeri na pravo pot do boljšega počutja. Ko pojem, čutim, da skozi mene teče energija. Ta energija me napolni. Petje in ustvarjanje sta zame način življenja, glasbena pot pa mi predstavlja velik del mojega življenjskega smisla. The post Tina Debevec Dragoš: Nikoli ni prepozno, da živimo življenje, kot si ga želimo appeared first on Evrovizija.com .