Vir: Evrovizija.com

petek, 8. avgust

Slika članka
ESC 2026: Ali bo zmagalo mesto valčkov ali pa bo prevladal alpski šarm
Čeprav se zdi, da v času vročega poletja vlada evrovizijsko zatišje, temu ni čisto tako! Pri naših severnih sosedih je namreč v polnem teku izbira lokacije za Pesem Evrovizije 2026 , ki bo potekala ali 12., 14. in 16. maja ali 19., 21. in 23. maja 2026. Avstrijska radiotelevizija ORF je 2. junija začela uradni postopek prijave za gostiteljsko mesto 70. tekmovanja za Pesem Evrovizije 2026 . Ta se zaključi 4. julija, predvidoma 20. avgusta 2025 - ko bodo pregledali vso dokumentacijo, opravili vse tehnične in finančne analize tako na ORF kot tudi na EBU - pa naj bi bilo znano novo evrovizijsko mesto. Sodeč po najnovejših informacij - in če ne bo večjih presenečenj - bo na koncu izbrano glavo mesto Avstrije, torej Dunaj ali pa se bodo odločili za gorsko kuliso, ki jo ponuja znameniti Innsbruck . [caption id="attachment_15580" align="alignnone" width="841"][media-credit name="Foto: Wien Tourismus / Christian Stemper" align="none" width="841"] [/media-credit] Dunaj je nazadnje gostil Evrovizijo 2015.[/caption] "Z Dunajem in Innsbruckom imamo dve zelo zanimivi prijavi. V osnovi obe mesti ponujata ustrezne pogoje za gostiteljstvo največjega svetovnega televizijskega zabavnega dogodka. Veselimo se naslednjih korakov in nadaljnjih izmenjav v prihodnjih tednih." Roland Weißmann, direktor ORF Glavno mesto ali alpski šarm Dunaj je - roko na srce - favorit že od vsega začetka, saj ima izkušnje z organizacijo Evrovizije 2015,  močno infrastrukturo in vso potrebno (menda tudi finančno) podporo. Na drugi strani pa je tu Innsbruck, ki ponuja alpski čar, a potrebuje finančno podporo. Organizacija Pesmi Evrovizije naj bi ORF sicer stala vsaj 30 milijonov evrov. Dunaj Dunaj za izvedbo Pesmi Evrovizije stavi na dvorano Wiener Stadthalle, ki se je leta 2015 izkazala za odlično izbiro. Dvorana, ki ima dovolj prostora za izbor, medijsko središče kot tudi prostor za ostale delegacije, sprejme 16.000 obiskovalcev. Samo mesto ima veliko mednarodno letališče (32 milijonov potnikov letno), odlično železniško mrežo ter urejen mestni promet tudi do same dvorane. Hotelskih sob je prek 40.000, od luksuznih pa do cenovno dostopnih. Zahtevam zveze EBU - kar se tiče logistike, produkcije, varnosti in velikosti - zadošča z odliko. [caption id="attachment_15078" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Torsten Munk" align="none" width="1000"] [/media-credit] Stadthalle (prizorišče ESC 2015).[/caption] Innsbruck Innsbruck bolj kot ne ponuja alpski ambient in manj pričakovano (in bolj umirjeno) lokacijo, ki leži v objemu gora. Dvorana Olympiahalle sprejme do 12.000 gledalcev, podobna je tisti iz švicarskega Basla, ki je gostil ESC 2025. Letališče je precej majhno, nekaj evropskih povezav vendarle je. Večina obiskovalcev naj bi prišla prek Münchna, torej dve uri vožnje z vlakom. Hotelskih postelj je okoli 9.000, kar je precej manj od Dunaja, a še vedno dovolj. Samo mesto, ki stavi še na regijsko partnerstvo in lokalni turistični sektor, lahko prispeva precej manj sredstev kot Dunaj, vsi skupaj pa poudarjajo premišljeno porabo in transparentnost. [caption id="attachment_46206" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Olympiaworld.at" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dvorana Olympia Word v Innsbrucku.[/caption] Odločitev v rokah ORF in EBU Po 4. juliju bodo na nacionalni televiziji ORF zavihali rokave in pregledale vse evrovizijske prijave. Sledile bodo dodatne predstavitve in pogovori, ki naj bi se zaključili do sredine avgusta, ko bodo, kot smo že zapisali, opravili vse tehnične in finančne analize. Predvidoma 20. avgusta pa naj bi bilo znano novo evrovizijsko mesto, vsaj tako poročajo avstrijski mediji oziroma Kurier . Že sedaj se govori, da če to ne bo Dunaj, bo veliko presenečenje za vse. Tudi za naše severne sosede ... [poll id="100"] The post ESC 2026: Ali bo zmagalo mesto valčkov ali pa bo prevladal alpski šarm appeared first on Evrovizija.com .
Nekdanja hrvaška evrovizijska predstavnica Severina znova premika meje regionalne pop kulture in na nepričakovan način združuje humor, družbeno sporočilo in vizualno estetiko. Njena nova skladba Pumpaj, Seve brate z močnim ritmom in duhovitim sporočilom opolnomoča ženske s poudarjanjem moških slabosti. "Pumpaj, Seve brate je Severinino sporočilo vsem, ki mislijo, da ženska ne ve, kaj hoče - ve, glasno, jasno in z ritmom, ki zadene točno v središče. Gre za pesem s tako veliko dozo energije, ironije in ženske moči, da 'nekaterim' ne bo pomagal niti sfigmomanometer oziroma ko ti frajer gre na živce – mu dvigneš pritisk," so zapisali v Severinini založbi Dallas Records. Videospot, ki ga je ustvarila produkcijska ekipa Fabrika Sarajevo, uporablja kadre iz filmov, starih okoli sto let, in ustvarja izvirno povezavo med preteklostjo in današnjim bojem za pravice žensk. Arhivski filmski prizori, mojstrsko vključeni v sodoben ritem, videospotu dajejo edinstven retro šarm in ga podžigajo z dodatno mero ironije. [caption id="attachment_46655" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Dallas Records" align="none" width="1000"] [/media-credit] Severina[/caption] V maniri pravih balkanskih telenovel se v besedilu pesmi nizajo laži, sladke obljube, prodajanje megle in druge patriarhalne legende. In Seve? V krilu, za šivalnim strojem, krpa luknje – metaforične in dobesedne – medtem ko 'bolečina sveta' potuje po svetu. Ženski bojni krik 'Pumpaj' je vzklik, ki nosi energijo, ritem in držo – pogosto se uporablja v glasbi, športu in na zabavah kot poziv k akciji ali dvigu razpoloženja. V vsakdanjem govoru lahko pomeni tudi 'pojdi naprej', 'ne ustavi se' ali 'dodaj gas' – pa naj gre za zabavo, delo ali čustva. V Severinini pesmi 'pumpaj' dobi nov pomen – to je ženski bojni krik proti pasivnim, lažnivim in nezrelim moškim. To je beseda, ki nosi ritem Balkana – glasna, duhovita, večplastna in vedno polna življenja. Severina znova premika meje domače pop kulture, ko na nepričakovan način združuje humor, družbeno sporočilo in vizualno estetiko. A pesem je vse, kar bi pričakovali (in še več) – je energetska bomba, začinjena z besedilom, ki bi ga ponavljale tudi starejše gospe na tramvaju ('Da si me lagao, varao pa prodao ...'), vse to pa ob zvokih, ki vabijo k akciji… Ali vsaj – k dobremu plesu. [caption id="attachment_46656" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Dallas Records" align="none" width="1000"] [/media-credit] Severina[/caption] Ni znano, ali je pesem navdihnila resnična zgodba, a eno je gotovo: "Če ti je mar – pumpaj. Če si frajer – priznaj. Če pa nisi – hvala, naslednji." Glasbo in besedilo je napisala Severina, aranžma Zvonimir Horvat. The post Severina: To je pesem za vse, ki niso ‘majhni možički’ appeared first on Evrovizija.com .

četrtek, 7. avgust

Slika članka
Jure Počkaj: Prvi koncert Opera Rockstar® presegel pričakovanja
Prvi koncert pod imenom Opera Rockstar® je presegel pričakovanja. Na do zadnjega kotička napolnjenem Titovem trgu v Postojni je množica uživala v glasbenem spektaklu, ki je mojstrsko prepletel čutno opero z brezkompromisno rock energijo. V uri in pol dolgem koncertu, ki je zavibriral daleč preko meja trga, so Jure Počkaj in njegov Pozabljeni orkester pod novim imenom Opera Rockstar® postregli z edinstveno glasbeno izkušnjo, v kateri so se zlile svetovno znane operne arije, avtorske skladbe in kultni rock hiti – od Mozarta in Verdija do Ozzya Osbourna in AC/DC. Občinstvo ni bilo le lokalno Najmlajši so se že od prve skladbe prebili do ograje in vztrajali v prvi vrsti – ne le ob rock skladbah, temveč tudi ob opernih arijah. Mnogi so prepevali skupaj z nastopajočimi, medtem ko se je čutilo, da vse mesto diha z odrom. Občinstvo ni bilo le lokalno – med množico je bilo slišati Italijane, Francoze, turiste z vseh koncev sveta. Po koncertu so hiteli k Juretu Počkaju in mu čestitali za topel, iskren nastop, ki je kljub »težki« vsebini izžareval lahkotno pozitivno energijo. »Ko si se poklonil Ozzyju, sem začutil, kako zelo pozitiven človek si,« je z iskricami v očeh dejal Franczo, ki pol leta živi v Franciji in preostanek pri nas. [caption id="attachment_46633" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Foto atelje Postojna" align="none" width="1000"] [/media-credit] Koncert Opera Rockstar® presegel pričakovanja.[/caption] »Z Opera Rockstar® smo ustvarili nov jezik. Združili smo klasično in moderno, težo opere in moč rocka. In kar je najbolj pomembno – publika je to sprejela, čutila, podprla,« je po koncertu povedal Jure Počkaj, karizmatični baritonist, ki je svojo glasbeno pot začel prav v Postojni. »Naredili smo korak naprej« »Vsak član naše ekipe je iskal načine, kako svoj instrument in znanje prilagoditi crossoverju. Bobni in opera? Na prvi pogled nezdružljivo. A Žiga je to obrnil v svojo prednost. Ivo, ki prihaja iz klasičnega sveta, je klavir zagrabil rockersko. Vsi smo rasli – skupaj in vsak zase. In publika nam je dala več, kot bi si lahko želeli. Vidiš jih, kako dihajo s teboj, kako čakajo vsak naslednji ton. Kako sodelujejo.« O energiji na odru pa: »Jaz sem ves čas v službi publike. Ne gre samo zame – gre za njihovo izkušnjo. Ko je Irena zapela Phantom of the Opera, sem ostal brez besed. Tudi če imaš masko, čutiš, kaj se dogaja. Publika je začutila najino iskreno povezanost – in to je bila zmaga večera.« [caption id="attachment_46634" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Foto atelje Postojna" align="none" width="1000"] [/media-credit] Koncert Opera Rockstar® presegel pričakovanja.[/caption] »Opera in rock imata skupni imenovalec – dramo« Mezosopranistka Irena Yebuah Tiran , ki je s Počkajem že večkrat nastopala, je v projektu Opera Rockstar® našla nekaj novega, drznega: »Čeprav sva z Juretom že večkrat pela skupaj, je bil to prvič Opera Rockstar® – povsem nova izkušnja. Opera in rock imata v sebi dramo. To je bila vez, ki nas je povezala. Člani benda pa so v vsaki skladbi našli način, da žanra združijo.« Poseben trenutek večera? »Ko sva pela Vivo per lei. Pela sva jo že večkrat, ampak tokrat je bilo najbolj doživeto. Čutila sem najino ljubezen do glasbe. Tudi duet iz Don Giovannija in Phantom of the Opera sta bila izvrstna – ker lahko tudi igrava. To je najina odlika: združujeva petje in interpretacijo. Osebno pa me še vedno najbolj dotakne opera. Glas nosi frekvence, ki telo fizično premikajo. To čutim – in zato me opera vedno bolj gane.« [caption id="attachment_46632" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Foto atelje Postojna" align="none" width="1000"] [/media-credit] Irena Yebuah Tiran in Jure Počkaj[/caption] Poklon Ozzyju in pogled v prihodnost Poseben del koncerta je bil posvečen Ozzyju Osbournu, nedavno preminulemu princu teme. Jure se mu je poklonil s priredbami in iskrenim nagovorom, ki je ganil občinstvo. »Ozzy ni bil samo rock ikona – bil je simbol poguma in avtentičnosti. Pokloniti se mu v moji Postojni je bil zame poklon obema – njemu in kraju, kjer sem začel. In komaj čakam, da se naslednje leto maja z rekvijemom poklonim njemu še v Birminghamu, njegovem rojstnem kraju.« Ganljivo posvetilo Ozzyju Osbournu je močno odmevalo med poslušalci, ki so ga z glasnim aplavzom pospremili v večnost. Načrti za prihodnost? Veliki. Slovenija, Hrvaška, severna Italija, Anglija. Ekipa OPERA ROCKSTAR® ima že dogovorjene koncerte in ambicijo, da projekt postane mednarodna glasbena znamka. Opera Rockstar® – ko opera zadoni z elektriko Zasedba Opera Rockstar® predstavlja redko ujemajočo se kombinacijo klasične virtuoznosti in rockerskega ognja. Ob Počkaju in Yebuah Tiran so na odru stali: Močan klavir, virtuozna trobenta, strastna harmonika, ritmična bobnarska sekcija ter električne in akustične kitare – vse to v izvedbi mladih, talentiranih akademskih glasbenikov združenih pod imenom Opera Rockstar®. Ob Počkaju in Yebuah Tiran so na odru stali Ivo Gustinčič (klavir), Jon An Herlič (trobenta), Kristijan Arh (harmonika), Žiga Klun (bobni), Jernej Počkaj (bas) ter, Vital Jurca in Edin Sabljaković (kitara). Repertoar večera je segal od opernih klasik (Largo al factotum, Libiamo ne' lieti calici) do rock legend (Paranoid, That’s All Right), vmes pa zazvenele še avtorske skladbe Pozabljenega orkestra in večplastni dueti. [caption id="attachment_46631" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Foto atelje Postojna" align="none" width="1000"] [/media-credit] Koncert Opera Rockstar® presegel pričakovanja.[/caption] Opera Rockstar® ni le glasbeni projekt – je gibanje. Je dokaz, da lahko različni svetovi sobivajo. Da klasična eleganca in rockerski značaj ne izključujeta eden drugega – temveč si zreta iz oči v oči. In skupaj zadonita. The post Jure Počkaj: Prvi koncert Opera Rockstar® presegel pričakovanja appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Ines Erbus iskreno: Pomembno mi je, kdo stoji ob meni
Po lanskoletnem glasbeno-plesnem spektaklu v Hali Tivoli, s katerim je obeležila 10 let samostojne glasbene kariere, Ines Erbus predstavlja svoj najosebnejši projekt. Pesem z naslovom Sekunde je njen prvi singel, pod katerega se je podpisala kot avtorica besedila in glasbe, nastal pa je v sodelovanju z očetom Dušanom Erbusom. V to pesem je dala sebe "Velikokrat sem bila soavtorica, ampak tokrat sem začutila navdih, da svojo zgodbo in misli skozi pesem povem čisto sama," nam zaupa Ines. Sekunde nosijo sporočilo o trenutkih, ki v hitrem tempu življenja postanejo dragoceni. Ko se v bližini neke osebe zdi, da se čas vsaj za nekaj sekund ustavi, in takrat si želimo, da bi te sekunde trajale večno. "Gre za tisti občutek, ki ga ne moreš planirati, a ko se zgodi, se je najlepše prepustiti in uživati. Vse se upočasni. In to je v današnjih časih redkost," še doda. Sodelovanje z očetom Glasbo za pesem Sekunde sta ustvarila skupaj z njenim očetom, glasbenikom Dušanom Erbusom. "Očetu sem zelo hvaležna za vse nasvete in pomoč. Še danes ga velikorat pokličem in vprašam za mnenje. Komu pa boš zaupal, če ne svojemu očetu," pove Ines. Dušan pa se dobro spominja njenih prvih glasbenih korakov: "Dokaj hitro je pokazala zanimanje za glasbo in petje. Najprej skozi igro, kasneje pa že z glasbenimi nastopi za družino. S sedmimi leti smo jo vpisali v otroški zbor RTV Slovenija, kjer je naslednje leto že postala solistka. Moja podpora je bila dobrodošla tam nekje do leta 2017, potem pa se je glasbeno osamosvojila. Kadar me potrebuje, pa ji še vedno z veseljem priskočim na pomoč." [caption id="attachment_46627" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Osebni album" align="none" width="1000"] [/media-credit] Ines Erbus z očetom Dušanom.[/caption] Ob deseti obletnici njene samostojne kariere ji je oče namenil tudi nekaj lepih besed: "Iskreno ti čestitam, dobro si to izpeljala. Ampak tvojih prvih deset le še prihaja, zato ti na tej poti želim varno in vse dobro." Sekunde so nastajale v tujini Videospot za Sekunde je bil posnet na španskem otoku Tenerife, kamor se je pevka letos odpravila tudi na dopust. Ines rada poveže glasbo in potovanja, saj ji prav sprememba okolja pogosto da ustvarjalni zagon. Snemanje je potekalo v sodelovanju z že uigrano ekipo. Za režijo sta poskrbela Ines in Matic Gabriel, pred kamero pa se je Ines pridružil njen dolgoletni prijatelj in fotograf Tibor Golob, s katerim sta skupaj nastopila že v videospotu za pesem Ranjeno srce. "V zadnjih letih vedno bolj cenim povezanost. Ne le v glasbi, tudi v ekipi. Zame ni več pomembno, da je vse popolno. Bolj pomembno mi je, kdo stoji ob meni in kako se počutim, ko nekaj ustvarjam. Dobra energija je neprecenljiva in hvaležna sem za ekipo, ki me obdaja. Verjamem, da bomo skupaj ustvarili še veliko sekund, ki bodo trajale ... Cilj pa je tudi prepotovati svet," še doda pevka. [caption id="attachment_46626" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Matic Gabriel" align="none" width="1000"] [/media-credit] Tibor Golob in Ines Erbus[/caption] Spomin na koncert v Hali Tivoli Ines je lansko leto s koncertom v Hali Tivoli naredila velik korak naprej. Pripravila je koncert, ki je bil vizualno in produkcijsko med njenimi najzahtevnejšimi doslej in je pokazal zrelejšo in bolj samozavestno Ines. Koncert je bil poln šova, glasbenih gostov in spominov. Zanjo pa, kot pravi sama, velik mejnik. “Ko zdaj gledam nazaj, vem, da se je tam nekaj zaključilo in hkrati nekaj novega začelo. V ozadju takega koncerta je ogromno dela in truda, zato mi je bilo še bolj pomembno, da sem tam stala z ljudmi, ki jim zaupam in ki verjamejo v to, kar počnemo," pove in doda: "Po koncertu sem si vzela nekaj časa zase. Oddih je dal navdih in nastala je pesem Sekunde, ki jo danes delim z vami," zaključi. [caption id="attachment_46625" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Tibor Golob" align="none" width="1000"] [/media-credit] Ines Erbus[/caption] The post Ines Erbus iskreno: Pomembno mi je, kdo stoji ob meni appeared first on Evrovizija.com .

torek, 5. avgust

Slika članka
Adijo KiNG FOO, dobrodošel Here and Everywhere
Po letih ustvarjanja in nastopanja pod imenom KiNG FOO , se skupina podaja na novo pot z novim imenom: HERE AND EVERYWHERE . Gre za več kot le spremembo imena – gre za preobrazbo. Glasbeno in osebno. Skupina je v zadnjih letih doživela pomemben notranji premik, kar je privedlo do močne potrebe po novi identiteti, ki bolj odraža njihovo ustvarjalno vizijo in duhovno povezanost. "Here and Everywhere" pomeni iskanje, prisotnost, širino. S simboličnim pomenljivim naslovom novega singla Restart, Here and Everywhere stopajo v novo obdobje. Pesem govori o notranjih premikih, vztrajnosti in pogumu za nov začetek. Skladba napoveduje prihajajoči album Seeker of the Source, ki ga je miksal priznani grammyjevec Andrew Scheps. Zakaj Here and Everywhere? "Zato ker smo iskalci: resnice, zvoka, tistega, kar presega nas same. Glasba nas zasidra v ta trenutek, a nas hkrati poveže z nečim širšim. Začne se tukaj – in se razlije povsod. To smo zdaj," nam je zaupal Rok Golob. [caption id="attachment_46606" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Delbello Ocepek" align="none" width="1000"] [/media-credit] Here and Everywhere[/caption] Zasedbo Here and Everywhere sestavljajo: Aleksandra Josić – vokal, Andrej Hočevar – bas, Marko Zorec – kitara in Rok Golob – bobni. Nova pesem Restart Nova pesem Restart simbolično in emocionalno oznanja ta prehod – v zrelost, v globino, v srž ustvarjalnosti. "Pesem ni le nadaljevanje – je povabilo, je preporod," dodaja Rok. Zasedbo sestavljajo štirje glasbeniki z močno osebno potjo, ki skupaj delujejo kot štiri sile narave, združene v eno energijo. Njihova glasba je sinteza žanrov, emocij in trenutkov razsvetljenja – povezuje rockovsko srce z dušo, ki išče smisel. V preteklosti so stali na odru s Hollywood Vampires, Zuccherom, nastopali s simfoničnimi orkestri in big bandi, snemali v Abbey Road Studios, prejeli nagrado za najboljšo alternativo v Londonu ter pustili pečat na stotine odrov. [caption id="attachment_46610" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Here and Everywhere" align="none" width="1000"] [/media-credit] Here and Everywhere ter Bryan Adams[/caption] Predskupina Bryanu Adamsu Here and Everywhere so se te dni vrnili z nastopa kot predskupina Bryanu Adamsu v Avstriji (Burg Clam). "Ravno smo končali nastop, ko zazvoni telefon. 'Rok, Bryan Adams bi rad spoznal bend. Pridite v backstage.' Spustili smo se po stopnicah in tam je stal Bryan s svojim glavnim menedžerjem. Rekel je: 'Nikoli ne poslušam predskupin pred koncertom. A ko sem slišal ta vokal, sem po 10 sekundah šel v backstage in poslušal celoten nastop. Bilo je neverjetno!'," nam je o srečanju še zaupal Rok Golob. https://youtu.be/LkIYzSWLAM0?si=1OFZaXbuS9bRaVx8 The post Adijo KiNG FOO, dobrodošel Here and Everywhere appeared first on Evrovizija.com .

ponedeljek, 4. avgust

Slika članka
Avstrija: Kdo bo nasledil JJ-ja? Vrača se nacionalni izbor
Po odmevni zmagi v Baslu bo Avstrija novega ESC predstavnika izbrala preko nacionalnega izbora. To se bo zgodilo prvič po letu 2016, ko je pri naših severnih sosedih potekal nacionalni izbor. Posebna evrovizijska oddaja, v kateri bodo imeli glavno besedo gledalci in stroka, bo na sporedu predvidoma konec februarja. Na nacionalnem izboru naj bi se predstavilo 10 izvajalcev, ki jih bodo izbrali preko javnega povabila, ki je že objavljeno na strani ORF. Posebne evrovizijske oddaje Pred samimim tekmovanjem bo ORF pripravil tudi serijo oddaj, ki se bodo navezovale na 70. obletnico Pesmi Evrovizije. V teh oddajah bodo nastopili številni zvezdniki, poleg tega a bo tu še serija dokumentarnih filmov. https://www.youtube.com/watch?v=0yrE0poJIwM&list=RD0yrE0poJIwM&start_radio=1 The post Avstrija: Kdo bo nasledil JJ-ja? Vrača se nacionalni izbor appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 2. avgust

Poslovil se je dolgoletni sodelavec nacionalne radiotelevizije, televizijski režiser Peter Juratovec (1951–2025), za katerega bi lahko dejali, da je na mnogih, predvsem televizijskih področjih oral ledino. Juratovec se je podpisal pod režijo mnogih odmevnih, predvsem razvedrilnih oddaj, kot so Poletna noč, Mario, Spet doma, Melodije morja in sonca, ne nazadnje pa tudi pod izbor Ema. Sploh tisti iz leta 2002, ko so zmagale Sestre, je bil najbolj odmeven. Tudi zaradi izjemne uvodne točke Pozdravljena, Slovenija, ki je bila za tiste čase revolucionarna, povsem v stilu velike Evrovizije. (glej video). https://youtu.be/Tao23QOAuCk?si=3PloLpbzudyB-HD0 Sveži prijemi tako na radiu kot na televiziji Kot so zapisali na spletni strani Obrazi slovenskih pokrajin je Peter Juratovec prve poklicne korake naredil na Radiu Koper kot tonski tehnik (1972). "V slovenski radijski prostor je prvi vnesel sveže prijeme hitrih tonskih rezov, značilne za program kultnega luksemburškega radia. V ekipi režiserke Majde Skrbinšek je kot tonski mojster soustvaril več nagrajenih radijskih iger. Avtorsko je postavil in ustvarjal priljubljeno glasbeno oddajo Vročih sto kilovatov (1973–1978), prvo te vrste na območju tedanje Jugoslavije, leta 1978 nagrajeno na vsejugoslovanskem radijskem festivalu na Ohridu. To je bila tudi ena prvih koprskih radijskih oddaj, ki jo je predvajal tedanji Radio Ljubljana," piše v predstavitvi Petra Juratovca. Svet televizije "Peter Juratovec je vzporedno začel raziskovati televizijski medij, saj je leta 1971 začela delovati Televizija Koper-Capodistria. Televizijskemu ustvarjanju je nato posvetil vso nadaljnjo kariero. Sprva kot tonski tehnik, pozneje pa je kot realizator in režiser ustvarjal v vseh televizijskih žanrih, od dokumentarnega in informativnega do igranega in razvedrilnega, od terenskega do studijskega. Režija najzahtevnejših oddaj z več kamerami v živo je postala njegova strast in zaščitni znak, skozi to delo si je na RTV Slovenija pridobil najvišji strokovni naziv: režiser, ekspert področja." Za premikanje meja v TV-produkciji mu je Akademija Viktor leta 2002 podelila viktorja za posebne dosežke. Razvedrilni program "Juratovčev režijski opus, ustvarjen za osrednji televizijski program RTV Slovenija v Ljubljani, je ogromen. V razvedrilnem, glasbenem in šov programu obsega številne oddaje in projekte najvišje kakovosti in rekordnih gledanosti: Poletna noč, 3 x 3, Poglej in zadeni, Zoom, Nedeljskih 60, Zdravo, Mario, Spet doma, izbore za evrovizijsko popevko Ema, Slovenska popevka, Pop delavnica, Titanik, Nikoli ob desetih, Mavrica, Moja Slovenija, številni glasbeni koncerti. Po ustanovitvi Melodije morja in sonca leta 1978 je bil več let režiser TV-prenosov." [caption id="attachment_46593" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Stane Sršen / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Peter Juratovec[/caption] Odmevni projekti "V zadnjem obdobju poklicne poti je svoj režijski pečat vtisnil tudi Informativnemu programu Televizije Slovenija. Bil je režiser Tarče, ene od najbolj prepoznavnih TV-oddaj v Sloveniji, od njenega nastanka l. 2004 do l. 2016. Režiral je studijska in terenska volilna soočenja ter volilne večere, serijo pogovorov s predsednikom države in vlade, TV-prenose državnih proslav in večjih javnih dogodkov, npr. sklepne slovesnosti Slovenskega filmskega festivala (2000–2003) in podelitve Zoisovih nagrad (2001–2004). V zgodovino so se vpisali prizori iz TV-prenosov odhoda zadnjega vojaka JLA iz Slovenije leta 1991 ter vstopa Slovenije v EU, z odštevanjem do polnoči 1. maja 2004 na trgu med Goricama," še piše na spletni strani Obrazi slovenskih pokrajin . V 90. letih je režiral še eno glasbeno oddajo TV Koper-Capodistria, ki je močno presegla regionalno raven in bila večkrat nagrajena: Karaoke z Dejo Mušič (1994–1997). https://www.youtube.com/watch?v=4ein3jrd2ts&list=RD4ein3jrd2ts&start_radio=1 https://www.youtube.com/watch?v=DxT2cfRpWoI The post Poslovil se je Peter Juratovec – režiser najbolj odmevne Eme appeared first on Evrovizija.com .

petek, 1. avgust

Slika članka
Kdo je znani slovenski pevec, ki bo pel v čast Ozzyju Osbourneu?
Postojna bo to poletje v znamenju glasbene eksplozije. Karizmatični baritonist Jure Počkaj, znan po prepletanju operne klasike z rock energijo, pripravlja svoj prvi celovečerni OPERA ROCKSTAR® koncert – in to prav v mestu, kjer se je vse začelo. Čeprav danes Jure Počkaj ustvarja na najvidnejših evropskih odrih, od Reške opere do Royal Liverpool Philharmonic, ostaja zvest koreninam. Njegov glasbeni podpis – OPERA ROCKSTAR® – je zlitina večne operne klasike z drznim, neukrotljivim karakterjem rocka. In prav Postojna, kjer je začel svojo umetniško in življenjsko pot, je logična izbira za ta simboličen mejnik. »OPERA ROCKSTAR® nas vrača tja, kjer smo prejeli prve aplavze in začutili, da lahko z glasbo premikamo meje – da lahko ustvarimo nekaj, kar bo domače in svetovno hkrati. Postojna mi je dala prve aplavze, prvo samozavest. Zdaj je čas, da se ji zahvalim z vsem, kar sem postal.« Spevnost opere, moč rocka Koncert Jureta Počkaja bo nekaj povsem posebnega – zamišljen kot glasbeni spektakel, ki združuje operno estetiko z rockersko silovitostjo. Koncert bo postregel z najbolj prepoznavnimi arijami v crossover izvedbah, kot je “Largo al factotum della citta” (Figaro), ki ohranja belcanto spevnost, a zažari v sodobni elektroakustični preobleki. Ob boku tega pa bo predstavil tudi avtorske pesmi ter nepozabni nabor legendarnih skladb, kot sta med drugim That’s All Right Mama (Elvis Presley) in Paranoid (Ozzy Osbourne, Black Sabbath). Vse to v izvedbi, ki združuje klasično izražanje in drzno rockersko dušo – vse to pa nosi podpis OPERA ROCKSTAR®. [caption id="attachment_46585" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Jure Počkaj[/caption] Poklon Ozzyju: molitev skozi rock Drugi del koncerta bo nosil posebno čustveno noto. Jure se bo poklonil Ozzyju Osbournu, Princu teme, ki je poosebljal iskrenost, ranljivost in neuklonljivo voljo. »Ozzy ni bil le Princ teme, ampak tudi simbol iskrenosti. Njegove pesmi – od Paranoid do Mama I`m coming home – niso le glasba. So molitev. V njem smo našli moč, da nosimo svojo temo z dvignjeno glavo.« Jure napoveduje, da bo naslednje leto z Birminghamskim simfoničnim orkestrom izvajal Brahmsov Requiem v Birminghamu, kjer se je Ozzy rodil, posvečen prav njemu in njegovemu doprinosu glasbi. Glasbeni kolektiv OPERA ROCKSTAR® Ob Juretu bo nastopila izjemna zasedba mladih akademskih glasbenikov in rockerskih sopotnikov, ki s svojimi inštrumenti oživljajo zamisel OPERA ROCKSTAR® – svet, kjer se prepletata klasična lepota in rockerska intenzivnost. Ivo Gustinčič – klavir, Žiga Klun – bobni, Kristijan Arh – harmonika, Jernej Počkaj – bas, Jon An Herlič – trobenta, Vital Jurca & Edin Sabljaković – električna in akustična kitara. Skupaj ustvarjajo zvok, ki presega žanrske okvirje. Spevna, prepoznavna operna dela dobijo novo dimenzijo, rock klasike pa nepričakovano globino. [caption id="attachment_46586" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Skupaj ustvarjajo zvok, ki presega žanrske okvirje.[/caption] Od Figara do AC/DC Repertoar koncerta ne priznava meja. Od opernih klasik, ki jih občinstvo pozna in ljubi, do udarnih uspešnic bendov kot so Queen, Elvis in AC/DC. Občinstvo lahko pričakuje tudi preplet tradicij in ekspresivno post-napolitansko Misteriosamente – vse v glasbeni dramaturgiji, ki ne bo nikogar pustila ravnodušnega. Postojna postaja središče crossover revolucije Ta koncert ni le glasbeni dogodek – je manifest. V njem se srečata svetova: visoka umetnost in ljudska neposrednost. Jure Počkaj kot OPERA ROCKSTAR® ni le izvajalec – je glas, ki v spevnosti opere najde moč rocka. In obratno. »Zame je to več kot koncert. To je pogovor z domačim mestom, z občinstvom, ki me pozna kot otroka, in z vsemi, ki v glasbi iščemo resnico – ne glede na žanr.« Prvi OPERA ROCKSTAR® koncert v Postojni bo 5. avgusta ob 20.30 uri priložnost za doživetje, ko se večna operna glasba preobleče v usnje in zadoni v veličastni sodobni elektronski interpretaciji. Trenutek, ko rock postane poetičen, duhoven in speven. [caption id="attachment_46584" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Barbara Reya" align="none" width="1000"] [/media-credit] Jure Počkaj[/caption] The post Kdo je znani slovenski pevec, ki bo pel v čast Ozzyju Osbourneu? appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Marco Polo Fest 2025 odmeva tudi zaradi uspeha naše Andreje Z.
Pred kratkim se je na Korčuli zgodil že 30. Marco Polo Fest . Jubilejna festivalska edicija se je začela s festivalskim (retrospektivnim) večerom, seveda pa so bile vse oči uprte v sklepni glasbeni večer, na katerem je nastopila tudi slovenska predstavnica Andreja Z. , ki je na koncu s skladbo La, la, la osvojila drugo mesto občinstva. [caption id="attachment_46575" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Mišo Mujan" align="none" width="1000"] [/media-credit] Andreja Z. na odru Marko Polo Festa 2025.[/caption] Premagala tudi tremo »Lahko rečem, da je zame oziroma za nas to res velik uspeh, sploh ker je bila še kako prisotna trema, saj na takšnem festivalu še nisem nastopila. Še zdaj ne morem verjeti, da smo prepričali občinstvo in bili med 25 skladbami uvrščeni tako visoko. Ob tem bi rada povedala, da je glasbo in besedilo za mojo pesem La, la, la napisala glasbenica Mili Korpar, aranžma pa je prispeval Dragomir Herendić,« je v uvodu dejala Andreja Z., ki je ob tem priznala, da je še danes presenečena, da je bila s svojo ekipo sprejeta na festival, na katerem so sicer v preteklosti že nastopila slovenska imena. [caption id="attachment_46577" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Mišo Mujan" align="none" width="1000"] [/media-credit] Andreja Z. na odru Marko Polo Festa 2025.[/caption] Ponosna na svojo ekipo Andreja Z. je ob tem poudarila, da uspeha ne bi bilo, če ji ob strani ne bi stali številni prijatelji. »Najprej sem še kako vesela, da so v naši pesmi videli nekaj lepega in dobrega … in seveda, da so nas izbrali med vsemi poslanimi skladbami. Poleg Božota Medveška, ki me je spremljal na odru, je bila z menoj še moja opora – ki me spremlja od začetka glasbene poti – Anita Jeruc, ki skrbi za moj izgled. Seveda pa ne smem pozabiti še na mojo sestri Ano in prijateljico Nevo. Vesela sem, ker so bili z menoj, me vzpodbujali ter mi bili ves čas v oporo,« vse skupaj opiše naša glasbenica Andreja Z., ki je še dejala, da so jih organizatorji resnično lepo sprejeli, sploh direktor festivala Ivan Šegedin, njegova žena in njun sin Petar Šegedin. »Res lepa hvala njim ter poklon njihovi ekipi.« [caption id="attachment_46578" align="alignnone" width="1184"][media-credit name="Foto: Osebni album" align="none" width="1184"] [/media-credit] Andreja Z. prejelo II. nagrado publike.[/caption] Marko Polo Fest Tokratni jubilejni Marko Polo Fest, ki sta ga vodila Nila Miličić Vukosavić in Sebastijan Vukosavić, je sicer za skladbo Fališ nam brate osvojil dvojec Petar Šegadin Pjero in Duje Coce. Poleg številnih nagrad, ki so jih podelili ta večer, pa je drugo nagrado publike prejela naša Andreja Z., in sicer za skladbo La-la-la, pod katero se podpisujeta Mili Korpar in Dragomir Herendič. »Upam, da bo tudi naš župan Krškega vesel nagrade, saj so nam bili tudi oni v oporo. Lepa hvala prav vsem še enkrat,« je zaključila Andreja Z., ki je za pesem La, la, la posnela tudi videozgodbo, ki je že na voljo za ogled na YouTube. [caption id="attachment_46576" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Mišo Mujan" align="none" width="1000"] [/media-credit] Petar Šegadin Pjero in Duje Coce[/caption] Znana imena na Marco Polo Festu Spomnimo. Na mednarodnem festivalu Marco Polo Fest so v preteklosti nastopila mnoga znana imena iz naše regije, kot so Tereza Kesovija, Jasmin Stavros, Neno Belan, Emilija Kokić, Toni Cetinski, Dino Dvornik, Alka Vucia, Seid Memić Vajta. Oder so zaznamovali tudi številni slovenski glasbeniki, kot so Simona Weiss, Saša Lendero in Miha Hercog, duo Sinji galeb. [caption id="attachment_46580" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Mišo Mujan" align="none" width="1000"] [/media-credit] Andreja Z. je bila po festivalu presrečna.[/caption] The post Marco Polo Fest 2025 odmeva tudi zaradi uspeha naše Andreje Z. appeared first on Evrovizija.com .

sreda, 30. julij

Slika članka
Masharikova Na dnu morja vse bolj priljubljena
Gorenjska zasedba Masharik je s svojim videospotom Na dnu morja presegla 300 tisoč ogledov na YouTubu. Gre za skladbo, ki je ob izidu lani postala eno njihovih najbolj prepoznavnih del in ki še danes vzbuja zanimanje zaradi svoje izrazite atmosfere in njihovega prepoznavnega zvoka. Masharik dokazujejo, da se moč glasbe, besedil in povezanosti z občinstvom odlično izrazi tudi v vizualni zgodbi, ki jo je mojstrsko ujel režiser Jan Filip Jordan Frangeš. [caption id="attachment_46572" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Jan Filip Jordan Frangeš" align="none" width="1000"] [/media-credit] Masharik[/caption] Debitantski album Otroci cvetja Skupina, ki jo vodi Maša Bogataj, je v zadnjem letu trdno utrdila svoj položaj na domači glasbeni sceni. Njihov debitantski album Otroci cvetja je požel velik odziv. Predstavili so ga z razprodanimi koncerti, med drugimi tudi na letošnjem Orto Festu, kjer so potrdili, da se njihova glasba najbolje razživi v živo – tam, kjer občinstvo začuti intenzivnost, s katero bend gradi svoj izraz. Poleti bodo nastopili na več prizoriščih po Sloveniji, kjer bodo predstavili izbor skladb z albuma ter nekaj novih, še neuveljavljenih del. Poleg koncertov se skupina te dni vrača tudi v studio, kjer ustvarja novo avtorsko gradivo. Čeprav podrobnosti še niso razkrite, napovedujejo nadaljevanje svojega prepoznavnega zvoka – prepleta intimnih besedil, sodobne produkcije in pristne glasbene iskrenosti. The post Masharikova Na dnu morja vse bolj priljubljena appeared first on Evrovizija.com .

ponedeljek, 28. julij

Slika članka
Zgodovina Avstrije na Evroviziji: Udo Jurgens, Conchita Wurst in JJ
Leta 2026 bodo vse oči uprte v Avstrijo, saj bo gostila jubilejni, že 70. Izbor za Pesem Evrovizije. Glasbeno karavano je k našim severim sosedom namreč po dobrih desetih letih pripeljal kontratenorist JJ, ki je v Švici na ESC 2025 prepričal s skladbo Wasted Love . [caption id="attachment_45632" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] JJ je Avstriji pripel tretjo ESC zmago.[/caption] Piše se leto 1957 Avstrija je na Pesmi Evrovizije debitirala leta 1957. Začetek ni bil pretirano obetaven ... Bob Martin je s skladbo Wohin, kleines Pony pristal na zadnjem mestu. Sledil je niz slabih oziroma srednje dobrih rezultatov, ki ga je leta 1963 prekinila v Tel Avivu rojena pevka Carmela Corren s pesmijo Vielleicht geschieht ein Wunder. Nato je sledilo triletje Uda Jürgensa, ki bi ga lahko (v šali) označili za Valentino Monetta tistega časa. Prvič je nastopil leta 1964 z Warum nur warum? (6. mesto). Prihodnje leto si je z Sag ihr, ich lass sie grüßen pripel 4. mesto. Leta 1966 pa je dokazal, da gre v tretje rado gre, saj je zmagal z Merci, Chérie (v slovenščini jo je priredil Lado Leskovar), ki je postala velika uspešnica in Uda izstrelila med zvezde, kot enega največjih nemško pojočih pevcev. Udo se je na Evroviziji preizkusil še leta 1968, tokrat le kot avtor – njegovo skladbo Tausend Fenster je izvedel češki pevec Karel Gott. [caption id="attachment_14517" align="alignnone" width="842"][media-credit name="Foto: ORF / Songcontest.orf.at" align="none" width="842"] [/media-credit] Udo Jurgens in Sandie Show[/caption] Sedemdeseta leta V obdobju 1969–1975 je Avstrija sodelovala le dvakrat. Leta 1971 je Marianne Mendt v dunajskem narečju prepevala Musik, leto pozneje pa se je država spet prebila med prvo peterico po zaslugi rokovske zasedbe Milestones in njihove Falter im Wind. Vsekakor moramo omeniti popevko Boom Boom Boomerang in skupino Schmetterlinge, ki je domovino predstavljala v Londonu (1977). Ne samo zaradi domiselnih kostumov (fantje so na zadnji strani glave nosili maske in imeli obleko tudi na hrbtni strani), ampak zaradi preroškosti, saj so s prepevanjem o bumerangih, kengurujih in didžeridujih napovedali, da bo Avstralija na Pesmi Evrovizije zares nastopila ravno v Avstriji. Šale v smislu »No kangaroos in Austria« (V Avstriji ni kengurujev) pa gotovo poznate ... https://www.youtube.com/watch?v=v-lGhJOZagA&list=RDv-lGhJOZagA&start_radio=1 Osemdeseta leta Iz osemdesetih let najbolj izstopata dve imeni - Gary Lux in Thomas Forstner. Prvi je evrovizijski oder prvič prevetril leta 1983 kot član skupine Westend (Hurricane), nato pa kot solo izvajalec nastopil leta 1985 (Kinder dieser Welt) in še leta 1987 (Nur noch Gefühl). Drugi pa je poskrbel za še enega izmed boljših rezultatov – v Lozani (1989) je bil z Nur ein Lied peti. No, njegov povratek dve leti pozneje ni bil tako odmeven kot prvi nastop. Nato pride Zagreb 1990, ko je Avstrija na ESC poslala pesem o padcu berlinskega zidu (Simone, Keine Mauern mehr). https://youtu.be/Aiy4NEkCpw8?si=UX00l_5WWOPRxa6m Devetdeseta leta Tony Wegas se je zgledoval po Udu Jürgensu in očetnjavo zastopal dve leti zapored. Leta 1992 s skladbo Zusammen geh'n (10. mesto) in leta 1993 z Mario Magdaleno (14. mesto). O avstrijski pesmi se je znova več govorilo leta 2003. Komik Alf Poier je presenetil s šaljivo družbenokritično pripovedjo Weil der Mensch zählt (Človek je merilo vsega) in nadaljeval z živalsko temo – na odru so mu družbo namreč delale kartonaste silhuete z živalskimi maskami. Slovencem je bil zelo všeč tudi alpski melos Y así skupine Global Kryner (2005), Get a Life – Get Alive (Eric Papilaya) iz leta 2007 pa je bila uradna pesem dunajskega Life Balla, dobrodelne prireditve v podporo zbolelim za hivom in aidsom. Kljub sporočilu ni bila dobro sprejeta, avstrijska radiotelevizija ORF pa se je odločila od tekmovanja odstopiti zaradi nepravičnosti telefonskega glasovanja. https://youtu.be/ojDYHGnKSGM?si=RfnkO562r_-dpL-a Vrnitev leta 2011 V to, da so znova postali del evrovizijske družine, jih je prepričala šele nemška zmaga leta 2010. Nadine Beiler se je z balado The Secret Is Love leta 2011 uspelo uvrstiti v finale. Slavje z interno izbrano Conchito Wurst leta 2014 je vsekakor pomenilo začetek novega poglavja avstrijske evrovizijske zgodovine, ki je bilo leta 2018 okronano še s tretjim mestom (Cesár Sampson - Nobody but You). Leta 2025 pa z zmago kontratenorista JJ-ja . https://youtu.be/CcRXKzog_lM?si=7wR_vxrwuVa1oVNh https://youtu.be/8fvLtTRzdHw?si=t98G75H9XXPjiIZH https://youtu.be/onOex2WXjbA?si=0t0Q8R4CHiJVBF8I The post Zgodovina Avstrije na Evroviziji: Udo Jurgens, Conchita Wurst in JJ appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Tanja Lončar: Nežnost citer združujem s sodobno pop interpretacijo
Tanja Lončar , pevka in glasbenica iz Velenja, se je na letošnjih Melodijah morja in sonca (MMS) predstavila s svojo prvo pesmijo. Poti Aleksandrink je čutna skladba, pri nastajanju katere se je povezala z uveljavljenimi glasbeniki ter vanjo vključila svoje prepoznavno glasbilo – citre. Festivala se, kot nam je povedala, danes z veseljem spominja, hkrati pa že kuje načrte za prihodnost. Kaj vse nam je Tanja še zaupala? [caption id="attachment_46164" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: JS oblikovanje / Jana in Simon photography" align="none" width="1000"] [/media-credit] Tanja Lončar[/caption] Sodelovanje z uveljavljenimi glasbeniki Tanja, Melodije morja in sonca so za nami - v kakšen spominu vam je ostala festivalska izkušnja? Ostala je zelo lepa, pestra izkušnja, polna dogajanj, novih MMS glasbenih prijateljstev, nasmehov in spoznanj. Bilo je tudi malo naporno, ampak tako v tistem pozitivnem smislu, ko potrebuješ še nekaj dni, tednov, da se ti vse vtisne v spomin. To je poseben občutek in ogromna potrditev. V posebno lepem spominu pa mi bo ostalo seveda to, da sem lahko svojo prvo pesem premierno predstavila prav na tem festivalskem odru. Vaša pesem nosi zanimiv naslov - Poti Aleksandrink. Kakšno je njeno sporočilo? Res je. Ko sem tudi sama prvič prebrala naslov in celotno besedilo pesmi, sem bila res zelo zelo presenečena in navdušena nad besedilom, ki je delo avtorja Jerneja Dirnbeka. Pri sporočilu pesmi pa gre za zgodbo med upanjem in pogumom. Med slovesom in pričakovanjem. Med hrepenenjem in ljubeznijo. To so čustva, ki jih pesem nosi. Jaz pravim, da ima sporočilo pesmi res močno zgodbo in da gre za poti Aleksandrink današnjega časa. Kakšno vlogo imajo v tej zgodbi citre? Tako kot se v sami zgodbi pesmi Poti Aleksandrink prepletata zgodovinska zgodba Aleksandrink in zgodba »Aleksandrink« današnjih dni, na svojevrsten način prepletam tradicijo citer s sodobno pop glasbo. Tako s svojo prvo skladbo Poti Aleksandrink nežnost citer združujem s sodobno pop interpretacijo v močno čustveno zgodbo. V celotnem aranžmaju je seveda tudi velik poudarek na citrarski spremljavi, ki se zelo lepo aranžmajsko dopolnjuje v celoto z ostalimi instrumenti. Omenili ste še, da ste pri ustvarjanju festivalske skladbe sodelovali s priznanimi glasbeniki. Kako je potekalo ustvarjanje? So vam izkušeni glasbeniki pred nastopom dali kakšen nasvet, napotek? Res je in za sodelovanje z vsemi avtorji pesmi sem zelo hvaležna. Srečna sem, da me je ravno prva pesem Poti Aleksandrink povezala z zelo izkušenimi glasbeniki in člani zelo znanih slovenskih rock, pop-rock skupin, kot so Tabu, Mi2 in Siddharta. To, da so izkušnje iz rock odrov v obliki avtorstva prelili v kombinacijo citer in vokala v sodobni pop interpretaciji, je nenazadnje tudi velika posebnost. Za vse avtorje, torej Tomaža Tropa (avtor glasbe), Jerneja Dirnbeka (avtor besedila) in Janija Haceta (avtor aranžmaja), lahko rečem le, da so pravi ''frajerji'' in da res vedo, kaj delajo. Ustvarjanje je potekalo zelo spontano in tekoče. Znali so ''prebrati'', kakšen stil pesmi si želim in v kakšnem stilu glasbe se dobro počutim. V to so spretno znali vplesti še svoje ideje, izkušnje, ki so mi bile seveda zelo všeč. In tako je nastala pesem. Vsak izmed njih je dejal, naj preprosto kar se da uživam na odru in v glasbi ter pri tem sledim sebi ter svoji glasbeni poti, ki sem si jo začrtala in si jo želim. [caption id="attachment_46312" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Tanja Lončar - Poti Aleksandrink[/caption] Posebna skrb za glasilke Katero pesem z letošnjega MMS-a si v teh dneh najraje prepevate? Čisto vsaka izmed letošnjih festivalskih pesmi je zelo melodična, simpatična na svojevrsten način. Vsaka ima refren, ki res hitro zleze pod kožo, tako da se mi vsakič ''zapoje'' refren katere izmed pesmi. Seveda pa se je mojemu repertoarju od festivalskega večera naprej pridružila tudi Poti Aleksandrink in zelo sem vesela, da sem na dosedanjih nastopih, po željah naročnikov, zapela in zaigrala svojo pesem. Poleg festivalskega imate tudi sicer veliko nastopov. Kako skrbite za svoj glas? Kako se med obveznostmi najraje sprostite? Skrb za glas je vsakodnevni proces in seveda zelo pomembna stvar. Če me zapusti glas, namreč pristanem na ''prisilnem dopustu od nastopov'' (smeh). Vsekakor je potrebno pravilno ogrevanje glasilk pred samimi vajami ter nastopi, pa pravilna tehnika petja in govorjenja… Praktično pravilna vsakodnevna uporaba glasilk. Najpomembneje je, da je zdravje mojih glasilk in celotnega telesa dobro. Najboljša sprostitev v poletnem času pa je seveda morje! Kakšni pa so vaši glasbeni načrti? Morda pripravljate tudi videospot za pesem Poti Aleksandrink? Glasbeni načrti so kar pestri, tako da me čaka veliko dela. Naslednji cilj je seveda posneti videospot za Poti Aleksandrink. Zdaj ko imam svojo prvo pesem in sem ta cilj uresničila, pa si vedno bolj želim tudi večji samostojni koncert. Seveda pa si ne želim ostati zgolj pri eni lastni pesmi, zato upam in verjamem, da z glasbeniki ustvarimo še kaj. Morda nekoč napišem kaj tudi sama – pravijo, da nikoli ne reci nikoli. Želim pa seveda nadaljevati dosedanje glasbene nastope tako na intimnih kot večjih slavnostih svečanih dogodkih. https://youtu.be/o0IdznwUrs4?si=shktwZKGolh_To8z The post Tanja Lončar: Nežnost citer združujem s sodobno pop interpretacijo appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Kamasutra skozi oči Žana Serčiča
Žan Serčič je poletje obarval s pesmijo Kamasutra. Video zanjo so posneli ob nedavnem koncertu v Izoli, z njim pa jo boste lahko zapeli tudi na velikem koncertu 15 let navdiha v Križankah, 26. septembra. In ja, prihaja tudi nov album! »Kamasutra je pesem o občutkih, ki jih pričara poletje. Tega v vsakem življenjskem obdobju dojemamo nekoliko drugače. Za nekatere je to le čas oddiha, v drugih sproža strasten občutek, da je v zraku nekaj magičnega. S prispodobami iz narave sem skušal naslikati ples, zabavo in poželenje. Stara indijska knjiga Kamasutra, ki je pesmi posodila naslov, pa ne govori le o ljubezenskih položajih. Njena rdeča nit je pretočnost energij med moškim in žensko, kar nam daje svojevrsten pogled na življenje,« pravi Žan Serčič in ob tem ne pozabi omeniti, da je poletje njegov najljubši letni čas. [caption id="attachment_46556" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žan Serčič[/caption] Rad eksperimentira Zvočno in žanrsko Žan rad eksperimentira. Ker je tudi sam glasbenik in producent, mu uporaba različnih zvokov ni tuja. V Kamasutri se seveda niso mogli izogniti sitarju, ob značilnem latinskem temperamentu pa skladbo krasijo tudi afriški zvoki. Z ekipo je pesem ustvaril v prvem delu poletja, proces pa na veselje svojih številnih sledilcev pridno dokumentiral in objavljal na družbenih omrežjih. Pri ustvarjanju skladbe sta sodelovala še producent Krešimir Tomec in Lazaro Zumeta, oba člana Žanovega benda, za dodatno svežino pa je poskrbel producentov sin Jon Tomec. Spremljevalni videospot je ekipa posnela ob nedavnem koncertu v Izoli. Glavni vlogi so zaupali profesionalnima plesalcema, Valentini Zajtl in Janu Maroltu, ki podpisuje tudi koreografijo, skozi ples pa sta zgodbo brezčasnega poletja prikazala s strastnimi gibi in preciznimi tehnikami. Ni pa prvič, da je Žan v svoj video vključil koncertne posnetke, na katerih njegovo občinstvo uživa v zvokih njegovega benda, ki je vključen tudi v kadre, ki so jih posneli med druženjem ob bazenu. [caption id="attachment_46555" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žan Serčič[/caption] Žanove najbolj priljubljene skladbe Ob tem ni odveč, če kot zanimivost še povemo, da je bila skoraj od izida decembra 2020 dolgo Žanova največkrat predvajana uspešnica na YouTubu skladba Snežinki. Pred dnevi jo je prehitela pesem Pusti mi spomin. Video, ki so ga posneli na Mallorci, se hitro približuje trem milijonom ogledov, prvima dvema pa so tesno za petami prebojna Zadnja noč, Naj me vzame in Pijan od ljubezni. Najbolj predvajana Žanova skladba na Spotifyju je Zadnja noč, tesno za njo je Pusti mi spomin, na radiih pa zadnji mesec kraljujejo Plamen in kri, Pijan od ljubezni in Bela lilija – ki je bila največkrat predvajana lani izdana skladba na radiih v letu 2024. [caption id="attachment_46554" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žan Serčič[/caption] The post Kamasutra skozi oči Žana Serčiča appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 26. julij

Slika članka
Vesna Neferamis: Ljubiti in biti ljubljen je darilo
Na pragu med vidnim in nevidnim svetom, tam, kjer se šepet narave prepleta s pesmijo duše, tam živi umetnost Vesne Neferamis . Njeno ustvarjanje ni le zbir besed, melodij in barv – je ritual, je poklon neizgovorljivemu, je svetloba, ujeta v obliko. Zazrta v srčiko bivanja, skozi poezijo, glasbo in sliko odstira tančice med svetovi in vabi, da tudi mi prisluhnemo – ne zunaj, ampak znotraj. To je potovanje po pokrajinah duše, skozi katere nas vodi Vesna – kot sočutna sopotnica, ki ve, da ima vsak svojo pot, a da na koncu vsi iščemo isto: stik. S seboj, z drugimi, z Zemljo. In z božanskim, ki nas – kljub vsemu – nikoli ne zapusti. Vesna, v eni vaših pesmi se imenujete Šamanka. Kdo je zares šamanka v sodobnem svetu? Je to vloga, poslanstvo, stanje zavesti? Pesem ima naslov Šamanka. Ne gre za poimenovanje mene same, gre za poimenovanje ženske, ki sledi srcu, naravi, sebi. Ženske, ki pozna duhovni svet in prenaša sporočila na razumljive načine. Moje pesmi so odsev impulza, trenutka, stanja. Pridejo nepričakovano, brez razmišljanja. Vsaka beseda v tej pesmi je v bistvu subtilno sporočilo, nagovor. Predvsem je stanje zavesti, vsaj zame. In kako bi rekli, da danes vzpostavljamo stik z duhovnim svetom – ali je to stik z naravo, s sabo, z nevidnim? Načinov in izbire je veliko. Zavestno doživljanje narave je eden od najlepših načinov doživljanja stika z duhovnim svetom. Sprehod ni le sprehod, korak ni le korak. Čutenje Zemlje, njenih darov, vode, zraka, etra. Tudi mi smo del narave in vedno več ljudi spoznava dragocenosti stika s seboj. Odtujili smo se od sebe, od narave, od ljudi, pa vendar je neka sila v nas, ki nas nežno opominja, da gremo predaleč, in nas vrača v notranji svet. Nevidni, ah, nevidni. Ničesar se ne bi več bali, če bi jih lahko videli. Ko bi vedeli, kolikokrat je marsikatera odločitev v bistvu posledica šepetanja nevidnih. Vsi poznamo občutek, ko je nekaj enostavno prav tako, kot je, četudi sprva nerazumljivo. V pesmi Dala sem ti srce odzvanja iskreno darovanje ljubezni. Verjamete v brezpogojno ljubezen – ne le do sebe, ampak tudi do drugega? Kako se človek nauči ljubiti brez pogojev, brez pričakovanj? Verjamem. Pesem je darilo mojemu možu Danielu. Spomnim se trenutkov, ko se je rojevala. Sedela sva v moji pisarni, jaz sem prepevala melodijo, on me je iskreno in ljubeče podpiral in tisto noč, ko sva jo poslala v produkcijo, sva vedela, da sva ustvarila nekaj najlepšega. Ljubiti in biti ljubljen je darilo. Včasih nas zanese to pogojevanje, pričakovanja nas omejujejo, toda z leti dobimo neko mehkobo, ljubečo strpnost. Midva sva dva zelo različna človeka, ki se neizmerno ljubita že enajst let. Pomislila sem že, da bi tolikšno različnost z nekom drugim težko prenašala, a z Danielom je to najbolj enostaven proces. Ljubezen je resnično tista, ki umakne ovire, izbriše meje, objame in objema. Tega se človek ne nauči, to se preprosto zgodi, ko si dovoliš ljubiti in biti ljubljen. https://www.youtube.com/watch?v=JO0mpzxaftM&list=RDJO0mpzxaftM&start_radio=1 Vaša pesem Kresovi prednikov nas poveže z energijo prednikov. Kako vplivajo naši predniki in naši prastari spomini na to, kdo smo danes? Je možno, da v sebi nosimo tudi nerazrešene zgodbe iz preteklosti – kolektivne in osebne? Marsikaj vpliva na nas, pa se tega ne zavedamo. Nemogoče je razreševati stvari iz točke tukaj in zdaj. Oblikuje nas to, kar smo sami doživeli, pa tisto, kar smo prinesli s seboj iz preteklih življenj, dinamika in vzorci prednikov so seveda prisotni skozi prepletanje naših življenj. Vsaka generacija predstavlja napredek, drugačnost, razvoj. S toliko ljubezni pomislim na naše prednike, s toliko hvaležnosti, kar se v pesmi tudi zelo močno čuti. Brez njih tudi nas ne bi bilo. Dolgo časa sem se sama v sebi jezila na podedovane značajske lastnosti, dokler nisem z vso nežnostjo do sebe in skozi mnoge procese odpuščanja spoznala, da so bile darilo. Spoznala sem sebe in jezo spreminjala v blagost, dopuščanje. Oni so tu. Skozi nas živijo. Včasih, ko slikam, začutim prisotnost. Pomislim, morda je katera od prednic, ki nikoli ni naslikala ene same slike, a se je rodila s tem talentom. Ni bil njen čas. Prepustim ji platno, barve, čopič. Umaknem svoje želje in takrat nastajajo posebne slike. Predniki si zaslužijo najlepše pesmi, daritve pa jim dajemo s tem, da se spominjamo njihovih življenj, se trudimo biti boljši ljudje. Vsak dan znova. https://www.youtube.com/watch?v=PAkvtXQhRaM&list=RDPAkvtXQhRaM&start_radio=1 Pesem Posebna noč govori o svobodi, nežnosti in povezanosti z Zemljo. Kako vi doživljate svobodo – kot notranje stanje ali kot nekaj, kar se zgodi šele, ko smo v stiku z naravo, z drugimi, s seboj? Posebna noč je res posebna pesem. Z njo se je začelo vse, kar je povezano z glasbo v mojem ustvarjanju. Bil je čas epidemije. Bili smo zaprti, žalostni, nismo se mogli družiti, svoboda je bila omejena. Prešinilo me je, da kot umetnica lahko dam svetu nekaj, kar bo prižgalo iskrice upanja, kar nas bo povezalo, da se spet lahko objamemo brez strahu, kot pravi pesem. Svoboda je notranje stanje. Odsotnost strahu je najboljša podlaga za ustvarjanje svobode. Duh je večen, neminljiv. Duša tudi. Naša izvorna esenca je neskončna. Um težko dojema abstraktnost teh pojmov, a nekje globoko v sebi vsi hrepenimo po svobodi, življenju, kakršnega želimo živeti. V našem praspominu so delčki zapisov, da smo to že nekoč živeli, zato doživljamo tisto posebno, subtilno upanje, ki vznikne od nikoder. Duša ve. Sodelovali ste z umetnico Manu Hvala, ki je prepoznavna tudi na velikih evropskih odrih. Kaj vam je prineslo to sodelovanje na osebni in ustvarjalni ravni? In kaj menite, da ste vi prinesli v to povezavo? Manu je izjemna duša. Posebna noč je bila naš prvi otrok. Spomnim se trenutkov vzhičenja, ganjenosti ob rojstvu te pesmi. Bila je darilo, ki je obsijalo veliko vsega, tudi senčne kote, a je bilo nujno potrebno za rast in prepoznavanje draguljev v nas. Glasba je bila moja velika želja, ki sem jo sicer nekam potisnila, ker je bilo toliko drugih delov ustvarjalnega izražanja, a ko se duša odloči, da je čas, ni luknje, kamor bi se lahko skrila. Manu sem takrat občudovala kot majhen otrok. Njen glas, njena naravna in iskrena izraznost. Vse na njej se mi je zdelo popolno. Zanimivo je bilo to, da je tudi ona občudovala nekatere moje načine izražanja, ki so bili meni samoumevni. Druga drugi sva predali globoka sporočila in učenja in danes sem neizmerno hvaležna za njeno in Marjanovo prisotnost, podporo in soustvarjanje pri mojem prvem albumu. Ali smo res lahko kreatorji svojega življenja? Kako naj prepoznamo glas duše in ga ločimo od glasu ega, družbe, sistemov, ki nam pogosto govorijo, kdo naj bi bili? Tu je zelo težko določiti nekaj, kar bi veljalo za vse. Do neke mere kreiramo, nekaj je zagotovo določeno, nekaj je potrebno oddelati in vsi smo na različnih potovanjih. Če izhajam iz sebe, je mogoče izmojstriti vedenje, kdaj spregovori duša. Pri meni je to neizpodbitno. Občutek, ki ga ni mogoče zamenjati z nobenim drugim. Stikalo je vznemirljiva radost pred novim začetkom. Srce se odpre in to je to. Potem sledim, pa sicer nikomur in ničemur v življenju ne. Rada sem sama svoja in svobodna pri izbiranju, kdaj, kam, kako in zakaj. Glas ega je včasih tisti, ki hoče, da narediš najboljše, najlepše, da celo tekmuješ, poskušaš preseči nekaj, kar je naredil nekdo drug. Iskreno, nekaj malega v tem smislu imamo sicer vsi umetniki, sicer ne bi bilo razstav, koncertov, knjig. A to štejem kot dobro, dokler je v takih malih dozah. Res je, družba nam hoče določati, kdo naj bi bili, a če vzamemo to le kot test naše lastne volje, se lahko postavi na glavo, pa ne bo ničesar spremenila. Ljudje z močno voljo in osebnostjo ne potrebujejo drugih, da jim določajo, kdo so. Oni so to, kar so. So naši veliki učitelji skozi zgodovino človeštva. Dovolj je že, če se vprašamo, če res potrebujemo vse to, kar nam dobesedno vsiljujejo. Dovolj je, če se pozorno opazujemo, kako se odzivamo na določene situacije, odnose. Se vprašamo, smo res to, kar jim kažemo, ali je nekje v nas nekdo, ki čaka, da spregovori. Duša vedo govori nežno, ljubeče. Bolj ko se spoznavamo, bolj se približujemo temu, da resnično prepoznamo njeno šepetanje. In takrat, takrat se življenje resnično spremeni. Prioritete postavimo drugače. Zakaj je včasih tako težko sprejeti druge takšne, kot so? Je to odsev naše notranje borbe – da morda še sami sebe nismo v celoti sprejeli? Da. Sebe nikoli ne vidimo tako dobro, kot vidimo druge. Tam je najlažje popravljati. Sebe sprejeti v celoti je največje darilo, a pot do toge nemalokrat ni najlažja. Človek po svoji naravi išče bližnjice in lažjo pot, zato šteje vsak korak na poti sprejemanja sebe. Ne smemo prehitro obupati, kadar vidimo, da morda nismo napredovali toliko, kot smo pričakovali. Pričakovanja lahko znižamo, sprostimo. Pa bo vsak – še tako majcen – napredek postal velik skozi spoznanja o sebi. Smrt in odhajanje sta za mnoge težki temi. Kako vi gledate na smrt – je to konec ali prehod? Kaj se po vašem zgodi z dušo, z energijo, ko telo umre? Zame je duša neumrljiva. Ona ostaja, mi spremenimo obliko, rojevamo se v nova življenja. Ona ve, kdo smo, kdo smo bili, kam gremo. Energija se spremeni. Preoblikuje. Včasih nam podari kakšen zaklad iz zakladnice spominov, odstre tančico do kakšne dežele, posebnega kraja, ki nas pokliče – in ko pridemo tja, je vse tako znano. Celo ljudje se nam zdijo domači, pa je lahko to na čisto drugem koncu sveta. Tam smo nekoč živeli. V drugem času, z drugimi ljudmi. Včasih je dovolj, da stopimo na tla teh krajev, pa se v nas nekaj zgodi. Morda se sestavljanka dopolni, morda srečamo tiste, s katerimi imamo karmične dogovore. Smrt je prehod – tako kot rojstvo. Ko umremo, se nekje drugje začne nov ciklus. Ko se rodimo, se ciklus življenja začne tu. Ostane praznina, velika praznina za tistimi, ki jih ljubimo in imamo radi, a življenje se obnavlja in gre naprej. Živimo v obdobju velikih preobratov – osebnih in kolektivnih. Kako se po vašem odločati v tem času? Po občutku, intuiciji? Kako vedeti, da sprememba, četudi boleča, prinaša rast? Ni garancije, da vsaka boleča sprememba prinaša tudi rast. Včasih nas boli, kadar nočemo pogledati z drugega zornega kota in trmasto vztrajamo pri starem. Odločitve na podlagi svojih lastnih občutkov in intuicije so najboljše, najdragocenejše, res pa je, da se veliko ljudi sprašuje, kako naj vedo, da gre za intuicijo. Predlagam opazovanje sebe. Vsak dan in vsaj nekaj časa. Velikokrat živimo kot na avtomatskem pilotu, počnemo stvari, ki jih počnemo ves čas, izvajamo rutino, ki je pač najudobnejša, ker se ni potrebno prilagajati spremembam, toda v resnici nas sprememba najhitreje in najbolj sigurno pripelje do naslednje točke. Karkoli se dogaja, se zgodi, opazujemo. Z nekim namenom se nam dogaja. Sprejmemo. Pogledamo z vseh zornih kotov. Ugotovimo, zakaj. Vse lahko počnemo, samo v vlogo žrtve ni dobro preiti. V resnici imamo veliko večjo moč v svojem življenju, kot so nam pokazali, nas učili, nam poskušajo dopovedovati še danes. Tam so zakladi, spomini, izvori moči in poguma. Tam, kjer ne iščemo pogosto. V nas samih je vse. Če pogledate naprej – kam gre po vašem svet? Kam gre človek, Zemlja, naša zavest? In kam greste vi – kot umetnica, kot duša, kot ženska v tem času? Svet se spreminja, a se spreminja, odkar vemo zanj. Na določene spremembe smo bolj občutljivi, bolj se nas dotaknejo, a svet gre naprej. Vedno so obstajali ljudje, ki so prepoznavali širino in globino bivanja samega, obstoj nevidnih sil, ki jih niso zanikali, temveč spoštovali in negovali sveti odnos do narave, sveta, ljudi, in vedno so obstajali ljudje, ki so bili nasprotje od vsega tega. Zavest se prebuja tam, kjer je vse pripravljeno. Človek gre tja, kamor je izbral, da gre. Dovolj je že, da se več ljudi usmeri vase, gladi spore s samimi seboj, z ljubeznijo vzgaja odnose in spusti pričakovanja na realna tla. Morda nekomu v tej inkarnaciji preprosto ni namenjeno, da vse to vidi in prepozna, a tudi takšnega človeka lahko vzljubimo, če ga sprejmemo takšnega, kot je. Kam grem sama? S tokom, ki me nežno usmerja k ustvarjanju kreacij, ki bogatijo življenje. Ni naključje, da je šla v produkcijo pesem, ki jo predajam kot nežen objem na koncu. Danes pojem Vam, dragi Bogovi. Iz ljubečih besed stkana pesem naj odmeva med svetovi. Vem, da nas slišite, vem, da nas vidite, vem, da nas čuvate, ta svet nam zaupate. Ko bi le ljubili se med seboj vsi ljudje, častili lepoto bivanja onkraj znanega. Čutili bi utrip srca velikega Svaroga. Slišali pesem Perunovo med skalami, v tišini gora. V nočeh zazrti v nebo prosimo za blagostanje, ko zvezde utripajo, izpolnjujete nam sanje. Jezera skrivajo tančice vodnih vil. Moranin ledeni dih ustvari močan prepih. Svetloba prežene temo. Blizu je svitanje. Človek še vedno spi, a sluti prebujanje. Vesna prinaša cvetlice, Živa prežene meglice, spet se rojeva nov dan, slišim že prve ptice. Danes pojem Vam, dragi Bogovi, hvalnico v imenu vseh, ki ste se nas dotaknili. V srcih naših vas za vedno bomo častili, z ljubeznijo opevali vse, kar za nas ste naredili. The post Vesna Neferamis: Ljubiti in biti ljubljen je darilo appeared first on Evrovizija.com .

torek, 22. julij

Slika članka
Lara Krneža po MMS-u: Bilo je naporno, a zagotovo nepozabno
Lara Krneža je glasbenica iz okolice Velenja, ki je na letošnjih Melodijah morja in sonca predstavila čutno balado Morje, povej. Čeprav poje že dolgo, Lara pravi, da so se ji z nastopom v Avditoriju uresničile otroške sanje. Z mlado pevko smo se pogovarjali o njenih vtisih z nedavnega festivala, njeni glasbeni poti in načrtih, ki jih že kuje za prihodnost. [caption id="attachment_46366" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Lara Krneža na odru MMS 2025.[/caption] Navdih v estetiki in lepoti Lara, kakšni so vaši občutki po festivalu, kako ste zadovoljna s to izkušnjo? Čeprav sta od festivala minila skoraj dva tedna, sem še vedno polna vtisov. Hvaležna sem za to priložnost, srečna, ker sem spoznala ogromno čudovitih ljudi, bila obkrožena s svojimi najdražjimi in ponosna sem nase, da sem uresničila svoje sanje. Ves teden, ki sem ga pred festivalom preživela na Obali, mi bo ostal v najlepšem spominu. Res je bilo lepo. Malo naporno, a zagotovo nepozabno. V Avditoriju ste poskrbeli za zelo eleganten nastop. Kako pomemben je za vas vizualni del nastopa? Ali menite, da glasbo v sodobnem svetu res 'poslušamo z očmi'? Najlepša hvala za kompliment. Sama imam zelo rada lepe stvari. Estetika in lepota me navdihujeta. Zdi se mi, da je v sodobnem svetu tudi zunanja podoba zelo pomembna. Vendar nima pravega pomena, če lepota ne prihaja od znotraj. Zagotovo danes 'poslušamo tudi z očmi', vendar je bistveno tisto, kar je očem nevidno. Kot pravijo – kdor hoče videti, mora gledati s srcem. V Portorožu so vas spremljali tudi vaši domači. Kako pomembna je za vas njihova podpora? Podpora domačih mi pomeni največ. Čeprav je stati na takšnem odru velik izziv, je s podporo najdražjih vse lepše in enostavnejše. Prav tako mi ogromno pomeni podpora prijateljev, znancev, sokrajanov in drugih, ki so zaslužni za to, da sem lahko na odru zasijala v najboljši luči. [caption id="attachment_46309" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Lara Krneža - Morje, povej[/caption] Od Šoštanja do Pirana Predstavili ste tudi videospot za svojo festivalsko pesem. Kako je potekalo snemanje? Kako ste izbirali lokacije? Videospot smo posneli v enem dnevu. Začeli smo v mojem domačem kraju, v Šoštanju, kjer smo par izsekov posneli v čudovitem ambientu Vile Mayer in na našem Glavnem trgu. Potem smo nekaj kadrov posneli še v krasnem okolju Velenjskega jezera, na pletarci in na Visti. Popoldne smo namenili za snemanje v Piranu. Bili smo v okolici cerkve svetega Jurija, na ozkih ulicah in ob morju. Bil je zelo vroč junijski dan in komaj sem se zadržala, da nisem skočila v vodo (smeh). V času sončnega zahoda smo se odpravili še do Sečoveljskih solin in ujeli še zadnje sončne žarke. In morje zavzema pomembno mesto tudi v vaši pesmi … Seveda. Soline imajo s svojo čarobnostjo prav poseben čar in pomen tudi v videospotu. Pesem Morje, povej govori o ljubezni do življenja in iskanju prave ljubezni. Soline simbolizirajo preobrazbo morja v sol in ponazarjajo, kako lahko ljubezen, ki jo najdemo v sebi ali drugih, spremeni naše življenje v nekaj pomenljivega in nas preobrazi. Ravno zato smo jih umestili tudi na konec pesmi. Sicer pa sem vedno znova impresionirana nad vsemi lepotami, ki nam jih ponuja naša čudovita Slovenija. V videospot sem želela vključiti domače kraje in pa seveda Piran ter Portorož, kjer je festival Melodije morja in sonca doma. Po poklicu ste pravnica – kdaj vas je vaša pot ponesla v svet glasbe? Tako je, po poklicu sem pravnica. Trenutno opravljam sodniško pripravništvo. Reševanje pravnih problemov mi je v izziv, omogoča mi organiziranost in rutino, glasba pa je zame pobeg v nek drug svet, kjer ni pravil. Že od nekdaj sem bila v tem svojem svetu in čutila nerazdružljivo povezanost z glasbo. Ko so mi sosedi čestitali za nastop na festivalu, so mi rekli, da se spomnijo, kako sem se kot majhna punčka sprehajala po ulici in si ves čas prepevala. Glasba me je res spremljala na vsakem koraku. Na kulturnih prireditvah pa sem začela nastopati in peti proti koncu osnovne šole oziroma v gimnaziji. Takrat sem z veseljem nastopila na šolskih koncertih in proslavah. Kasneje, v času študija, pa sem se povezala z mojim kitaristom, ki je bil takrat prav tako študent prava. Moja akademska pot se je tako vedno lepo prepletala z glasbo in petjem. Povedali ste, da imate radi zimzelene pesmi. Katere med njimi najraje poslušate in prepevate? Res je, zelo rada imam slovensko glasbo in slovenske popevke. Vse od Ure brez kazalcev, ki sva jo vedno pela z dedijem, Poletne noči, ki me spomni na vse poletne večere, do pesmi Med iskrenimi ljudmi, ki je ena izmed lepših pesmi, prav zaradi svojega sporočila. Za pesem Dekle iz zlate ladjice sem pred nekaj leti posnela priredbo, letos pa si želim v sodelovanju z Oto Pestnerjem, ki sem ga spoznala na Melodijah morja in sonca in je izjemna oseba z vrhunskim vokalom, zapeti Vse je lepše, ker te ljubim. Imate še kakšne glasbene načrte? Se želite udeležiti še katerega festivala? Glasba me je vedno popeljala tja, kamor mi je bilo namenjeno. Letos sem se povsem brez pričakovanj prijavila na festival in bila zelo presenečena, ko sem bila izbrana za finalistko Melodij morja in sonca. O udeležbi na novem festivalu trenutno ne razmišljam. Želim si uživati v poletju in se predati vsem poletnim radostim. Proti koncu leta pa se bom posvetila novim glasbenim projektom. Verjamem, da me bo pot tudi v prihodnje ponesla tja, kamor spadam. https://youtu.be/cUgqZiYvzMA?si=kyTz8Ruru-ahIsD3 The post Lara Krneža po MMS-u: Bilo je naporno, a zagotovo nepozabno appeared first on Evrovizija.com .

ponedeljek, 21. julij

Slika članka
Kako Alya Elouissi vidi srce Jadrana?
Naša glasbenica Alya Elouissi je bila kot edina predstavnica iz Slovenije s pesmijo V srcu Jadrana uvrščena med 17 finalistov iz držav bivše skupne države, ki so se predstavili v tekmovalnem delu festivala RFM Biser Jadrana 2025, ki je potekal med 18. in 19. julijem v Tivatu (Boka Kotorska, Črna Gora). Alya Elouissi, glasbenica in igralka slovensko-alžirskih korenin, ki je bila nedavno prepoznana tudi kot prva afrobeat slovenska izvajalka, je zelo ponosna, da je lahko s skladbo V srcu Jadrana na festivalu Biser Jadrana 2025 zastopala Slovenijo. Besedilo in glasbo za tekmovalno pesem je napisala Alya Elouissi, pri produkciji pa je združila moči z Neisho – Nežo Buh. Videospot za pesem bo izšel ob izteku poletja ... https://www.youtube.com/watch?v=vLqTKtl-xds&list=RDvLqTKtl-xds&start_radio=1 The post Kako Alya Elouissi vidi srce Jadrana? appeared first on Evrovizija.com .

nedelja, 20. julij

Slika članka
Dare Kaurič po zmagi na MMS: Uspeh danes ni več samoumeven
Dare Kaurič , glasbeni kameleon, ki v svojih avtorskih delih skače v različne glasbene stile, kot kaže, ne počiva. Zmagovalec 44. festivala Melodije morja in sonca namreč to poletje še dodatno razveseljuje z albumom duetov Muzika za ples, katerega rdeča nit so dueti, ki jih je posnel z izvajalci, ki jih nadvse ceni. Čeprav so ti dueti izjemna glasbena popestritev, bomo tokrat s Kauričem ostali pri poletni festivalski muziki, ki sliši na ime Kristalno jasno, s katero je osvojil MMS 2025 . [caption id="attachment_46338" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dare Kaurič, zmagovalec MMS 2025.[/caption] Veliko nagrado MMS 2025 je osvojil Dare Kaurič s skladbo Kristalno jasno, za katero je tudi napisal glasbo. Pod besedilo pa se podpisujeta Dare Kaurič in Tilen Majerič. Nova glasbena pot Dare, po vseh teh letih in vseh žanrskih postajah – kaj je bilo pri skladbi Kristalno jasno tako drugačnega, da ste začutili, da je to tisto pravo in prvo poglavje vaše nove poti? Kot sem že večkrat omenil nimam nekega posebnega občutka za pesem, katera bo postala hit. To se mi vedno dogaja, ko npr. spremljam ali EMO ali druge festivale. Ponavadi je meni najljubša skladba tista, ki konča nekje na koncu. (smeh) Ravno zaradi tega sem letos za spremembo povprašal par dobrih prijeteljev, katero pesem predlagajo, da se z njo prijavim na MMS. Na voljo sem dal tri do štiri predloge in moram reči, da so se vsi odločil za Kristalno jasno. (smeh) Meni kot avtorju so vse pesmi enako ljube, je pa fajn včasih slišati tudi drugo mnenje, kajne?! V predstavitvi in našem intervjuju ste dejali , da vaša skladba Kristalno jasno govori o minljivosti na nek poseben način … da se moramo zavedati, da nič ni večno in da enkrat vse mine. Ampak, vaše pesmi pa bodo večne, kajne? Vse stvari enkrat grejo ... Ne bomo zdaj preveč debatirali o minljivosti življenja, da ne zamorimo preveč ... (smeh) Nekatere pesmi so že, nekatere pa šele bodo postale zimzelene ... Večne?! Kaj je večno? (smeh) V besedilu ste pustili svoj odtis, ker, kot pravite, da ne morete iz svoje kože. Kakšna je pravzapra vaša koža? Mehka, uporna, sanjaška ali ... Devica po horoskopu ... Sanjaški realist, bi rekel sam zase. (smeh) Mariači na odru in v videospotu. Kako pride iz glave avtorja Brizgalne brizge ideja, da poletje 2025 najbolje diši po mehiško začinjeni poetiki in humorju? Ko sem v glavi delal scenarij za video sem - ne vem sicer kako - prišel na idejo, da spot pokrepim s tremi mariači trobentači (Mariachi Los caporales), ki so z veseljem uleteli na snemanje videa. Problem se je pokazal, ko se je izkazalo, da so v času festivala vsi zasedeni z drugimi zasedbami, so pa seveda z veseljem posodili obleke. Treba je bilo samo še poiskat dva fanta, ki bi na odru igrala trobento. Hvala bogu smo jih našli tri dni pred festivalom in obleki sta jima bili kot uliti. Seveda v videu ne moremo mimo Matjaža Javšnika, ki je svojo vlogo oddelal tako kot vedno - profesionalno in odlično. [caption id="attachment_46517" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dare Kaurič in mariači[/caption] Ustvaril okrog 200 skladb Mimogrede, sta kdaj sešteli koliko vseh pesmi ste ustvarili? In koliko jih še čaka v predalu? Sam tega nisem štel, mi je pa kolega povedal, da je preveril pri SAZAS-u in je menda okoli 200 skladb. No, nekaj pa jih definitivno še čaka v predalu, da pride njihov čas. V vseh teh letih ste zabavali, provocirali, dvigovali obrvi … Ampak katera pesem – če bi morali izbrati eno – vas zares definira kot človeka? Katera je vaš osebni dnevnik v treh minutah? Najbolj znana je zagotovo Luna nad obalo, kjer sem se prvič sploh preizkusil v vlogi pevca. Drugače pa mi je najbolj pri srcu Partigiano Di Amor, ki je bila sploh moja prva solo pesem, kjer sem zadolžen praktično za vse in kjer sem se prvič resneje spopadel z aranžiranjem. Pa seveda Kristalno jasno, če komu ni jasno. (smeh) Na odru delujete samozavestno, energično, igrivo … ampak po koncu MMS 2025 ste dejali, da zmage niste pričakovali niti v sanjah. Zakaj ne? Imate kdaj še vedno dvome – ali je to le čar ustvarjalnega duha, ki vedno ostane malo nesiguren? Trema mora biti vedno, ker če je ni, pomeni da ti je vse ravno. (smeh) Skupaj z vso ekipo smo kar veliko truda vložili v nastop in rezultat je bil, kot je bil. Nisem ravno samozavesten tip človeka, je pa zmaga na letošnjem festivalu MMS to mejo postavila malo višje. (smeh) [caption id="attachment_46321" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dare Kaurič - Kristalno jasno[/caption] Iskreno o slovenski glasbi Če bi vas poklical en mlad glasbenik in vas vprašal: »Dare, a se splača vztrajati v slovenski glasbi?« ... Kaj bi mu iskreno odgovorili? Hja, težko vprašanje ... Časi za uspeh so v današnjem obdobju minimalni. Ko smo začenjali s Kingtsoni je bilo ogromno radijskih postaj, ki so z veseljem vrtele slovensko muziko. Danes je tega bore malo oziroma so stvari nekako 'razpalcelirane', razdrobljene in mlad izvajalec težko uspe, sploh če se ukvarja s pop glasbo in naprimer z rockom ali narodnozabavno muziko. Sam sicer v glasbo nisem vstopil v smislu, da bom ob tem kaj zaslužil, ampak predvsem, da sem hranil neke svoje notranje izzive. Sem pa zelo vesel, da od svojega hobija lahko živim. Če ostaneva še malo pri festivalu MMS, kjer ste večkrat nastopili..., kateri nastop vam osebno največ pomeni? Definitvno letošnji, ko je postalo 'Kristano jasno', da sem se odločil pravilno. S Kingston sem nastopil petkrat, solistično pa mislim da štirikrat, pisal pa sem tudi za druge izvajalce. Če bi za konec lahko šepnili kaj samemu sebi, ob prvi zmagi na MMS, kaj bi si rekli? In bi vas tisti mladi Dare sploh poslušal – ali bi vam gladko odvrnil: »Stari, jaz že vem, kaj delam«? Vedno rad poslušam nasvete starejših, bolj izkušenih od mene ... Kar pa ne pomeni, da to vedno tudi upoštevam. (smeh) Malce upornika je pa še vedno v meni. Dare je na festivalu MMS nastopil že dvanajstkrat in ga štirikrat tudi osvojil, kar ga uvršča med najuspešnejše avtorje in izvajalce tega festivala. Trikrat je tako slavil s Kingstoni (Ko bo padal dež - 1996, Cela ulica nori - 1998 in Hotel modro nebo - 2002) ter enkrat z Atomik Harmonik (Brizgalna brizga - 2004). https://youtu.be/Ad-fqklzn9s?si=zpxsQiS9vpmLEBtI The post Dare Kaurič po zmagi na MMS: Uspeh danes ni več samoumeven appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 19. julij

Slika članka
Aleksander Novak iskreno o trenutku, ko je ostal popolnoma sam
Aleksander Novak, priljubljeni glasbenik in avtor številnih pesmi, se je na letošnjem 44. festivalu Melodije morja in sonca v Portorožu predstavil z novo pesmijo Je ob tebi dosti sonca. S skladbo, ki nosi močno osebno zgodbo in hkrati prinaša lahkotno, poletno energijo, je znova dokazal, da zna čustva preliti v melodije, ki se dotaknejo poslušalcev. [caption id="attachment_46311" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Aleksander Novak - Je ob tebi dosti sonca[/caption] Pesem z osebno zgodbo Pesem Je ob tebi dosti sonca govori o Aleksandrovi osebni izkušnji, ko je v nekem trenutku ostal popolnoma sam, iskal izhod iz teme in znova našel svetlobo – tako v osebnem kot glasbenem življenju. »V pesmi opisujem občutke osamljenosti, izgubljenosti, praznine ter težke trenutke, ki sem jih zares preživljal. Nato pa pride ona in mi odpre vrata v lepši svet,« pravi Aleksander. Skladba se od uvodnih temnejših tonov odpre v pozitivno, razigrano in energično poletno melodijo, ki jo popestri tudi zapomnljivo, simpatično žvižganje. Besedilo sporoča, da se lahko življenje v trenutku obrne, če ga resnično živimo tu in zdaj, ljubimo in verjamemo vase. »V sebi sem vedno čutil močno energijo, da lahko ljudem pomagam preko svojih pesmi. Ta pesem je tudi moja zgodba, v kateri se bo morda našel še kdo drug ali pa začel verjeti, da si zasluži več,« še dodaja. [caption id="attachment_46505" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Aleksander Novak predstavlja osebno zgodbo.[/caption] Ljubezen kot preizkušnja in moč Skladba govori tudi o odnosih – o vzponih in padcih ter o tem, kako je pomembno vztrajati skupaj tudi v težkih časih: »In na vrhu in na dnu, s tabo res ne vidim konca« je verz, ki ponazarja moč povezanosti, medtem ko pesem zaključi z iskreno mislijo: »Ob tebi res lepo je živet in s tabo vse doživet.« [caption id="attachment_46508" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Aleksandrova življenjska sopotnica Sabina in hčerka Ilaria.[/caption] Navdih kljub oviram Aleksander je slaboviden, a to ga ne ustavi pri uresničevanju svojih sanj in ustvarjanju glasbe, ki navdihuje druge. Prav zaradi svojih izkušenj zna iskreno spregovoriti o temi, svetlobi, padcih in novih začetkih. »Če samo jočemo, kako nam je težko, in si ne pomagamo sami, nam bo težko kdo drug pomagal. V sebi nosimo vse prave odgovore za nas,« pravi. Pesem je nastala doma, v Aleksandrovi sobi, kot večina njegovih del, končni zvok pa sta skupaj ustvarila z izvrstnim producentom in prijateljem Alexom Volaskom, ki je poskrbel za aranžma in produkcijo. Prav Alex je takoj začutil, da gre za posebno poletno skladbo, primerno za Melodije morja in sonca – in ni se zmotil. [caption id="attachment_46509" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Aleksander Novak na odru MMS 2025.[/caption] Zanimivo naključje je, da je Aleksander pesem premierno predstavil na portoroškem odru ravno na rojstni dan svoje hčerke Ilarie, 5. julija 2025, kar je dogodek naredilo še toliko bolj čustven in nepozaben. Videospot kot poletna zgodba Pesem spremlja tudi videospot, ki ga je Aleksander posnel v Simonovem zalivu v Izoli skupaj s stalnim sodelavcem Perico Raiem (avtor videospota) ter asistentom Kristjanom Vatovcem (snemanje z dronom). V videospotu, ki oživi poletno ljubezensko zgodbo, nastopijo tudi njegova življenjska sopotnica Sabina in hčerka Ilaria, ki je prav tisti dan praznovala svoj 7. rojstni dan. Aleksander nastopa z značilno kitaro in v pisanem, poletnem outfitu, ki odraža lahkotnost in optimizem pesmi. Pesem Je ob tebi dosti sonca je iskrena, navdihujoča zgodba o tem, kako si vsak zasluži svetlobo v svojem življenju – le odpreti ji je treba vrata. https://youtu.be/pxmMIwMcXW4?si=qfa6LBlcJ5DNC2MF The post Aleksander Novak iskreno o trenutku, ko je ostal popolnoma sam appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Nastja Gabor uresničila dolgoletno željo
Energična Nastja Gabor je pred kratkim uresničila dolgoletno željo – s pesmijo, ki govori o prijateljstvu, spominih, radosti trenutka in o tistih, ki z nami delijo leta. Ko je konec leta 2024 praznovala svoj 30. rojstni dan si je želela ustvariti pesem, ki bi ujela občutke tega življenjskega prehoda. A takrat prave pesmi za to še ni bilo ... Zdaj, pred nekaj tedni, so se stvari poklopile. In kot pravi Nastja, je v življenju včasih bolje počakati in narediti tisto pravo stvar – ob pravem trenutku. Pesem Leta letijo tako ni izšla na njen rojstni dan, a je bila velika želja, ki se je uresničila – z močnim sporočilom in v popolnem času. [caption id="attachment_46500" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Neo Visuals" align="none" width="1000"] [/media-credit] Nastja Gabor[/caption] »Leta letijo je postala moja življenjska himna. Zavedam se, kako hitro beži čas in kako dragoceno je, kdo potuje s tabo skozi leta. Zato življenje živim – vsak dan, vsak trenutek.« Skladba dobila tudi videozgodbo Pesem spremlja barvit, topel in razigran videospot, ki se je odvil v družbi številnih žensk – večinoma Korošic. »Na snemanju je bilo največ žensk, kar sem jih kdaj imela na kupu – ampak namesto dežja smo priklicale sonce. Na koncu pa se je razvila prava noč za spomine – pesem smo pele še dolgo v noč!« Navdih za skladbo so ji bile starejše prijateljice, ki ostajajo povezane kljub vsem življenjskim izzivom: »Naučile so me, da leta niso ovira za otroško veselje. Da je čas za prijateljstva in za trenutke, ki štejejo. In da se je treba znat ustavit, zadihat in objet ljudi, ki jih imaš rad.« Poletje je njen najljubši čas Poletje je njen najljubši čas – z morjem, otroki, prijatelji in brezskrbnimi dnevi na čolnu. »Na morju si skuhamo kosilo kar na čolnu, plešemo, se kopamo, igramo odbojko. V tem hitrem tempu življenja je to tisto, kar najbolj potrebujemo – odklop in dobra družba,« zaključi Nastja Gabor. [caption id="attachment_46501" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Neo Visuals" align="none" width="1000"] [/media-credit] Nastja Gabor[/caption] Leta letijo je pesem, ki ni le skladba – je opomnik, da štejejo ljudje, ki ostanejo. In spomini, ki jih ustvarimo skupaj. The post Nastja Gabor uresničila dolgoletno željo appeared first on Evrovizija.com .

četrtek, 17. julij

Slika članka
MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza
Na prizorišču, imenovanem Višta v Marezigah, se je v soboto, 12. julija, zaključil tridnevni 20. mednarodni festival big bandov MareziJazz. Festival, ki ga v celoti organizirajo prostovoljci, je eden izmed največjih prostovoljskih dogodkov pri nas, hkrati pa tudi največji festival bigbandovske glasbe v srednji Evropi, namenjen pa je spoznavanju, ohranjanju in razvijanju jazzovske orkestralne glasbe. Glede na odzive občinstva in nastopajočih, je to tudi festival z najlepšo kuliso in izvrstnim prizoriščem na sploh. Letos ga je obiskalo več kot tri tisoč ljudi. [caption id="attachment_46496" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Damian Sterchi" align="none" width="1000"] [/media-credit] MareziJazz že od leta 2006 utrjuje svoj sloves kot največji festival big bandov v Evropi.[/caption] MareziJazz – mednarodni festival big bandov je, kot že samo ime pove, festival namenjen predstavitvi glasbe velikih plesnih orkestrov oziroma big bandov. Festival big bandov Javni sklad RS za kulturne dejavnosti v sodelovanju z Zvezo big bandov Slovenije in Mladinskim društvom Marezige že vrsto let zapored z velikim navdušenjem organizira največji srednjeevropski festival big bandov. »Na splošno so festivali big bandov redkost v Evropi. Kar se tiče občutkov ob dvajseti obletnici, je bilo precej stresno obdobje. Kljub temu je ekipa zelo ponosna, da smo festival pripeljali tako daleč, kljub vsem težavam s financiranjem, organizacijo in tehničnimi izzivi. Za izvedbo festivala smo imeli letos okoli štirideset prostovoljcev, ožja ekipa pa je štela med pet in deset ljudi. Največje presenečenje letošnjega festivala so bili afro-kubanski glasbeniki s štirimi ali petimi grammyji, zelo kakovostna zasedba,« je povedal Andrej Filipič, soorganizator MareziJazza. Letos je bil MareziJazz prvič dobrodelen, posvečen Mateji Filipič, ki je festival sooblikovala od samega začetka. Od leta 2011 je skrbela za njegovo grafično podobo, od leta 2019 pa je bila koordinatorka festivala. Lani je umrla zaradi trojnega negativnega raka dojk. Gre za agresiven tip raka, ki je pogostejši pri bolnicah, mlajših od 40 let. Organizatorji so v času festivala zbirali dobrodelne prispevke za raziskave trojno negativnega raka dojk in promocijo ženskega zdravja, uspelo jim je zbrati več kot 2.500 evrov. [caption id="attachment_46491" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Damian Sterchi" align="none" width="1000"] [/media-credit] Letos je bil MareziJazz prvič dobrodelen, posvečen Mateji Filipič, ki je festival sooblikovala od samega začetka.[/caption] »Najbolj me je navdušila energija mladih glasbenikov in njihovo iskreno veselje do te glasbene zvrsti. Veseli me, da se mladi ukvrajajo z malo bolj zahtevno glasbo, jo poslušajo in igrajo,« je svoje občutke delil Tulio Furlanič, vrhunski vokalist in dolgoletni obiskovalec MareziJazza. Trije festivalski dnevi Festival je v četrtek, 10. julija otvoril big band poletne šole Zgrabi Zvok, ki jo MareziJazz izvaja v sodelovanju z JazzObala, kolektivom vrhunskih jazz glasbenikov in mentorjev. »Delavnica Zgrabi Zvok je letos potekala že četrto leto. Primerna je za vse, ne glede na starost, ki si želijo novega jazzovskega znanja ali ga želijo nadgraditi. Naša mentorska ekipa se je res sposobna prilagoditi kateremu koli nivoju jazza. Najmlajši udeleženec je imel 11 let, najstarejši pa 45, starostne omejitve ni —pomembno je le, koliko si kdo želi znanja. Če si tega želijo in če so pripravljeni delati, potem so dobrodošli. Zelo poudarjamo medgeneracijsko sodelovanje,« je povedal Sandi Štor, vodja delavnice Zgrabi Zvok. V četrtek so nastopili še Bend-it! Orchestra, En Big Band, 3 Big Band Orchestra in Robert Vatovec Big Band. »MareziJazz predstavlja edinstveno in vrhunsko lokacijo, izjemno vzdušje ter osupljivo število big bandov, ki navdušujejo z izvrstno glasbo,« je povedal Matej Guzelj, jazz trobentač, ki deluje na Nizozemskem in član big banda Bend-it! Orchestra. [caption id="attachment_46492" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Kreativna baza" align="none" width="1000"] [/media-credit] Big band poletne šole Zgrabi Zvok.[/caption] Namen takega festivala je spoznavanje, ohranjanje in razvijanje jazz-orkestralne glasbe. Vsekakor pa se le-ta žanrsko ne omejuje na jazz in njegove podzvrsti, vendar se z avtorskimi repertoarji posameznih zasedb spogleduje z zelo raznolikimi žanri Drugi in tretji festivalski večer Petek, 11. julij je bil izredno zanimiv iz vidika slovenske glasbene zakladnice, saj je Jazz Punt Big Band izvajal avtorske jazz aranžmaje ljudskih pesmi, Big Band Cerknica pa v celoti avtorski repertoar Gorana Krmaca. Nastopili so še Jazz Hiccups, Big Band Grosuplje in Big Band Du Conservatoire de Fribourg. V soboto, 12. julija so zvezdniki EuroCubans, sestavljeni iz legend kubanske glasbe in grammyjevih nagrajencev, ustvarili izvrstno vzdušje. »Zelo sem vesel, da sem letos nastopil na MareziJazzu. Pred dvema letoma sem že nastopal v Sloveniji in res sem navdušen, da sem se lahko vrnil,« je svoje občutke delil Juan Munguia, trobentač zasedbe EuroCubans in dvakratni dobitnik grammyja. V soboto so nastopili še Koroški Big Band, Big Band NOVA in Big Band Krško. [caption id="attachment_46495" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Kristin Primožič" align="none" width="1000"] [/media-credit] Jazz Punt Big Band je izvajal avtorske jazz aranžmaje ljudskih pesmi.[/caption] MareziJazz že od leta 2006 utrjuje svoj sloves kot največji festival big bandov v Evropi, ki z edinstveno lokacijo s pogledom na morje, prostim vstopom in kakovostno nekomercialno glasbo vsako leto privabi številne obiskovalce, ljubitelje jazza in ustvarjalce z vseh koncev sveta. Tudi letos so bili v ospredju festivala medgeneracijsko povezovanje, sodelovanje z lokalnim okoljem in kakovostna kultura za vse. The post MareziJazz tudi letos navdušil ljubitelje jazza appeared first on Evrovizija.com .