Vir: Avtomobilizem.com

petek, 25. april

V sklopu prenove modelov Enyaq in Enyaq Coupe so Škodini razvojni inženirji namenili precej pozornosti optimizaciji aerodinamičnih lastnosti. Rezultat sta opazno nižji vrednosti količnika zračnega upora obeh karoserijskih izvedenk, kar je pri baterijsko-električnih avtomobilih zelo pomembno. Kupci pa bodo še bolj veseli novice, da je model, če upoštevamo serijsko vključeno opremo, po prenovi celo nekoliko cenejši.
Prodajne številke letošnjega prvega četrtletja kažejo na precejšnjo rast prodaje električnih modelov znamk Skupine Volkswagen.
Delnice Tesle so po objavi Muska, da bo zmanjšal svojo angažiranost v ameriški vladi, nemudoma zrasle za 8 odstotkov. A tudi ta skok ni zakril dejstva, da je Teslin dobiček v letošnjem letu padel za 71 odstotkov, hkrati pa so se občutno zmanjšali tudi prihodki podjetja.
Ljubitelji avtomobilističnih dogodkov bodo veseli novice, da se v Ljubljano po petnajstih letih premora vrača Auto Motor Show Ljubljana, ki bo potekal 10. in 11. maja 2025 na Gospodarskem razstavišču.

četrtek, 24. april

Volkswagen je na avtosalonu v Šanghaju predstavil tri zanimive koncepte. ID. Aura, ID. Evo in ID. Era sicer niso namenjeni Evropejcem, lahko pa bi k nam prišla tehnologija, ki jih poganja, saj je predvsem pogonski sklop s podaljševalnikom dosega po mnenju Volkswagna zanimiva rešitev za zadržane evropske kupce.
Največji kitajski avtomobilski proizvajalec in največji proizvajalec baterijsko-električnih modelov na svetu je po počasnem prodajnem začetku v Evropi znova nastavil smer po zgrešeni strategiji, ko niso našli dovolj zanesljivih trgovcev in so, kljub obratu na trgu, vztrajali s polno električnimi modeli ter prepozno spoznali vrednost priključnih hibridov.
Lexus je na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavil novo generacijo limuzinskega modela ES, ki bo na voljo s hibridnimi in, prvič v zgodovini tega modela, ki sega v daljnje leto 1989, tudi z električnimi pogonskimi sklopi.
Mitsubishi je naposled le sprejel odločitev in v Evropo pripeljal nazaj svojega kralja, Outlanderja. Štirikolesno gnani športni terenec je na voljo samo s priključno-hibridnim pogonom, ki obljublja po WLTP 86 kilometrov električnega dosega in bo kupce v Sloveniji prepričeval tudi s svojim japonskim šarmom ter potniško kabino z izrazitim poudarkom na uporabnosti.
V osebnih avtomobilih razreda C oziroma kompaktnega razreda so se včasih kupci relativno enakomerno porazdelili med tiste, ki so izbrali cenejši bencinski pogonski sklop in druge, ki so zaradi daljših prevoženih razdalj prisegali na učinkovitost dizlov. Strategija Evropske unije, o kateri danes ne bomo razpravljali, je zadeve dodobra spremenila in na trgu je dizelskih opcij vse manj, klasičnim bencinskim pa so se v ponudbi pridružili še delno elektrificirani bencinski in baterijsko-električni pogonski sklopi.

sreda, 23. april

Renault nam je v Parizu pokazal Emblème - prototip, ki so ga razvili v podjetju Ampere ter služi kot platforma za inovacije in napoveduje prvi brezogljični avtomobilski model. Na ceste bi lahko zapeljal že danes, a svet nanj še ni pripravljen. Poganja ga namreč kombinacija baterijsko-električnega in vodikovega pogona. Njegov videz naj bi predstavljal vrhunec Renaultovega oblikovalskega jezika, ki bo v družinam prijaznem modelu na ceste zapeljal leta 2035.
Nemški avtomobilski proizvajalec je s predstavitvijo električnega koncepta Vision V ponudil vpogled v prihodnost večnamenskih prestižnih modelov znamke Mercedes-Benz.

torek, 22. april

CATL, največji globalni proizvajalec baterij za avtomobile, je pompozno razkril najnovejšo tehnologijo baterijskih celic, ki omogoča ekspresno hitro polnjenje. Kot pravijo pri Kitajci, se baterijski paket v vozilu napolni enako hitro kot rezervoar goriva na bencinski črpalki.
Citroën širi proizvodnjo modela C3 v Kragujevac, kjer so med letoma 2022 in 2024 prenovili tovarno in jo pripravili na proizvodnjo nove generacije Stellantisovih modelov.
Kitajsko Ministrstvo za industrijo in informacijsko tehnologijo je pripravilo nova pravila za trženje in uvajanje vozniških sistemov za pomoč v vožnji in posodobitev po zraku. Namesto "avtonomna", "inteligentna" ali "samodejna" vožnja bodo proizvajalci lahko uporabljali le še priznane oznake stopnje avtonomije mednarodnega združenja avtomobilskih inženirjev SAE

ponedeljek, 21. april

Pri Lexusu so lani poskrbeli za prenovo drugega najmanjšega križanca UX, s prihodom novega in manjšega modela LBX je namreč prevzel vlogo zrelejšega starejšega brata. Ob boku baterijsko gnane električne izvedbe 300e so mu namenili najnovejšo generacijo Toyotinega hibridnega pogonskega sklopa in več zmogljivosti.
Pri podjetju Horse Powertrain so razvili pogonski sklop, ki v kompaktnem modulu združuje bencinski in električni motor in menjalnik ter omogoča enostavno zamenjavo v modelih s spredaj vgrajenim električnim pogonskim sklopom.
SAIC, lastnik MG-ja, naj bi do poletja sporočil lokacijo nove tovarne, ki jo bo zgradil v Evropi, da bi se izognil visokim uvoznim dajatvam. Baterijsko-električni modeli MG-ja so v Evropski uniji dodatno obdavčeni s 35,3-odstotnimi carinami (ob že 10-odstotni redni carinski stopnji), kar je najvišja obremenitev med vsem kitajskimi proizvajalci, ki svoje električne modele prodajajo v Evropi.

nedelja, 20. april

Evropa vztraja, da je elektrifikacija ena in edina rešitev za bodočnost osebnega prevoza. V tem kontekstu je Honda nekaj let nazaj predstavila hibridni pogon i-MMD, ki pa so mu za potrebe bolj jasne komunikacije s povprečnim potrošnikom nadeli tržno ime e:HEV. Hibridni pogon e:HEV je Hondin prvi korak v velikoserijsko elektrifikacijo njihove ponudbe. Po uvodnih nekaj letih so ocenili, da je trg pripravljen na naslednji razvojni korak, zato so izhodiščni sistem e:HEV nadgradili z večjo baterijo ter dodali možnost njenega polnjenja iz zunanjega vira. Rezultat je priključni hibrid s tržno oznako e:PHEV. Test.
Električni križanec, ki naj bi na evropskem trgu predstavljal rivala Teslinemu modelu Y, bo na voljo tudi z bencinskim motorjem v vlogi podaljševalnika dosega.

sobota, 19. april

Izplačila direktorjem po uspešnih letih so stalnica v poslovnem svetu. Boljše, kot se je odrezalo podjetje, večji kupček denarja lahko dobijo vodilni, če so se seveda tako dogovorili. Čeprav je ob koncu novembra odstopil kot izvršni predsednik Stellantisa, so delničarji odobrili 23,1 milijonov evrov vredno nagrado Carlos Tavaresu, ki je podjetje pustil v precej klavrnem stanju. To so izpostavili tudi nekateri investitorji in pred začetkom glasovanja glasno nasprotovali izplačilu visoke nagrade.