Vir: Avtomobilizem.com

ponedeljek, 12. maj

V zadnjih letih se močno krešejo mnenja glede pogonske prihodnosti izdelkov avtomobilske industrije. Nekateri stavijo na sintetična goriva, drugi računajo na preboj elektrike, tretji pa imajo še drugačne ideje. Vsi pa veliko omenjajo ogljično nevtralnost. Pravzaprav so pri tem tako glasni, da številni že dvomijo o iskrenosti njihovih besed. Renault nam v Parizu ni pokazal le prototipa Embleme. S partnerji, ki sodelujejo pri razvoju ogljično nevtralnega modela, so nam pokazali, kako nameravajo v praksi izničiti izpuste emisij ogljikovega dioksida, ki nastanejo skozi celotno življenjsko obdobje avtomobila - od dobave, proizvodnje, uporabe in razgradnje. Nekatere številke iz te zaokrožene zgodbe so sila zanimive.
V prvih treh mesecih so kitajski avtomobilski proizvajalci v Evropi dosegli rekordne prodajne številke, a je bilo med več kot 150 tisoč prodanimi avtomobili le 30 odstotkov baterijsko-električnih. Zaradi dodatnih carinskih obremenitev, ki so močno zarezale v marže baterijsko-električnih modelov, so kitajske znamke pozornost usmerile drugam ter zopet povzročajo skrbi bolj uveljavljenim proizvajalcem vozil.

nedelja, 11. maj

Statistični podatki o ukradenih avtomobilih odkrivajo dejstvo, da je bilo dve tretjini tatvin izvedenih z zlorabo brezstičnega dostopa do vozil.
Evropski parlament je podprl omilitev emisijskih pravil za osebna in lahka gospodarska vozila ter s tem proizvajalcem omogočil, da se bodo (vsaj začasno) izognili visokim kaznim zaradi presežka izpustov ogljikovega dioksida.

sobota, 10. maj

Nekdaj je veljalo: bolj ko je avto rohnel, bolj je izpadlo frajersko. Zvok motorja je bil kot vonj kadila med velikonočno procesijo – močan, opazen in na trenutke celo rahlo vsiljiv. In danes? Če tvoj avto ne zveni kot robotski sesalnik v meditaciji, potem očitno nisi več v koraku s časom. Dobrodošli v svet električne mobilnosti, kjer avtomobili čedalje bolj šepetajo, voznikove misli pa kričijo ob vprašanjih: »Ali bom do tja sploh prišel? Kje je najbližja prosta polnilnica? Zakaj ima vsak ponudnik svojo aplikacijo? In zakaj ta prekleta kartica spet ne dela?«
Ne le Renault in Citroën, tudi drugi proizvajalci opozarjajo, da morajo tako zakonodajalci kot tudi sami več pozornosti nameniti razvoju manjših in cenovno dostopnejših modelov. Povpraševanje kupcev po športnih terencih dosega rekordne ravni, a prihajajoče varnostne, regulativne in emisijske spremembe ogrožajo obstoj majhnih modelov.

petek, 9. maj

Pri japonskem avtomobilskem proizvajalcu so pripravili osvežitev športno uporabnega člana družine modelov Corolla, ki so ga še dodatno prilagodili okusu evropskih kupcev.
Španska znamka praznuje 75. obletnico svojega obstoja in v Barceloni odpira razstavo, ki bo predstavila zgodovino podjetja.
Razvoj dogodkov na globalni ravni je stisnil avtomobilske proizvajalce v kot. Na eni strani morajo razvijati čisto nove baterijsko-električne modele, ki si jih trg (še) ne želi v takšni meri, kot so se mnogi še ne tako daleč nazaj nadejali, istočasno pa se oklepajo edine rešilne bilke, klasično gnanih modelov. Eden od prijemov, ki se ga pri tem poslužujejo je podaljševanje njihove življenjske dobe. Aktualni KGM Tivoli zgovorno priča o skrajnostih tovrstnega pristopa, saj je minilo že deset let od njegove premiere. Test.

četrtek, 8. maj

To soboto in nedeljo, 10. in 11. maja 2025, se bo na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani ponovno začutil utrip avto-moto navdušencev vseh starosti. Po petnajstih letih se namreč vrača Auto Motor Show s pestro ponudbo različnih dogodkov in vsebin, ki so na takšen ali drugačen način povezane z vožnjo.
Renault je dvignil veliko prahu z razkritjem baterijsko-električnega modela R5 Turbo, ki je v osemdesetih letih preteklega stoletja dvigoval utrip ljubiteljem športnih vozil. Samo v prvem tednu od razkritja so pri Renaultu že prejeli 850 naročil, kupci pa so morali rezervacijo potrditi s 50 tisoč evri predplačila.
Pri slovenskem zastopniku znamke Citroën so včeraj težko skrivali nasmehe ob pogledu na floto prvih testnih avtomobilov C3 Aircross. Kako tudi ne, saj so nekaj časa imeli v modelni paleti vrzel v skoraj najpomembnejšem tržnem razredu B-SUV.
Nova generacija priključno-hibridnih pogonskih sklopov naj bi omogočala do 106 kilometrov električnega dosega in nižjo porabo goriva v primeru izpraznjene baterije.

sreda, 7. maj

Zdi se, da v zadnjih mesecih novice o novih hibridnih modelih kar dežujejo. Stopnja elektrifikacije v njih je različna, a so po podatkih o prodaji očitno kupcem bolj sprejemljiva izbira kot izključno baterijsko-električni avtomobili. Tudi Volvo je bil v svojem poslovanju prisiljen v prilagoditev strategije, tako bo v napovedani novosti združil dva aduta: priljubljenost modela XC70 iz preteklosti ter znamkin prvi priključno-hibridni pogonski sklop s podaljševalnikom dosega.
Nissan bo v zgodovini avtomobilizma zagotovo ostal zapisan kot eden velikoserijskih pionirjev baterijsko-električnega pogona. A to je le eden od razlogov, da so navdušenci nad električnimi avtomobili nestrpno pričakovali prihod Ariye. Drugi je nedvomno dejstvo, da je tako po videzu kot tudi zasnovi uporabniške izkušnje precej drugačna od tekmecev.
Zmogljivejši hibridni pogonski sklop E-Tech 160 bo na voljo v modelih Captur in Symbioz, v slednjem pa nameravajo ponuditi tudi novo blago-hibridno opcijo.

torek, 6. maj

Le nekaj dni po razkritju nove generacije Citroëna C5 Aircross je svojega paradnega konja predstavil še Jeep. Compass se je, tako kot vsi srednje veliki športni terenci skupine Stellantis, preselil na arhitekturo STLA Medium, postal večji v praktično vse smeri in bo na voljo s tremi pogonskimi različicami.
Volkswagen je v prvem četrtletju letošnjega leta ustvaril komaj kaj dobička, saj so znamko precej prizadele negotovosti na trgu, med katerimi so pomembne predvsem preteče višje carinske obremenitve v ZDA in padec prodaje na Kitajskem.

ponedeljek, 5. maj

S prihodom novih kitajskih znamk na evropske trge so se začela tudi glasna razmišljanja o tem, kdo jih bo zastopal na slovenskem trgu. Glede na to, da je solastnik podjetja Leapmotor tudi Stellantis, ni presenečenje, da so postali del nabora znamk skupine Emil Frey.
Ko so se v Evropski uniji odločili, da bodo z letom 2035 proizvajalci v Evropi lahko prodajali samo še baterijsko-električne modele, so kar naenkrat več veljave dobili tudi priključni hibridi. Kot nekakšen most na prehod v povsem električni dobo naj bi bili v pomoč uporabnikom pri privajanju na lastnosti električnih pogonskih sklopov. A so jih v začetku zaznamovali majhni električni dosegi in nekonkurenčna cena, hkrati pa je bila poraba goriva ob prazni bateriji zaradi dodatnih nekaj sto kilogramov bistveno višja. MG je pravočasno spoznal napake tekmecev in nam v novi generaciji križanca HS obljubil več kot 100 prevoženih električnih kilometrov.