V soboto, 18. oktobra, se je začela ena od najzahtevnejših mediteranskih regat Rolex Middle Sea Race, na kateri nastopa tudi slovenska posadka Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Izpred Vallete na Malti se je na 660 nmi dolgo regato po Sredozemlju podalo 119 jadrnic. Celotna flota je v rahlem vetru zaplula proti severovzhodu, proti jugovzhodnemu rtu Sicilije, nato pa proti severu skozi Mesinsko ožino. Po 24 urah plovbe se nam je z jadrnice oglasil Maks Vrečko , skiper in lastnik ekipe Karpo : »Prvi dan regate Rolex Middle Sea Race smo začeli v lahkem vzhodniku s startom iz pristanišča v Valetti. Startali smo v tretji startni skupini, kjer je bilo okoli dvajset bark. Dve minuti pred startom smo se pripravljali, da se poženemo čez linijo, ko se nam je zataknila letvica genove. Pri poskusu sproščanja smo jadro strgali — nastala je približno tridesetcentimetrska odprtina, ki smo jo po hitrem postopku, z duct tapom, zakrpali in startali naprej. V lahkem vetru smo se prebili iz pristanišča, obrnili pri vetrno obračalni boji, dvignili genaker in se dve milji peljali z vetrom. Nato smo genaker pospravili, obrnili za vetrno bojo in nastavili smer proti Siciliji. Napovedan je bil prehod sistema nizkega zračnega tlaka, kar je pomenilo nestabilen veter in padavine. Ker smo vedeli, da prihaja, smo se ustrezno pripravili. V prvem delu je bil veter še dokaj šibek. Vmes smo se celo ustavili, nato pa je prišel močnejši veter in obilnejši dež, ki nas je spremljal do zgodnjih jutranjih ur. Ekipa je trdo delala. Biti na dežju, na palubi, trimati jadra in krmariti – to je naporno. Noč je vse skupaj še otežila, dež pa je poskrbel za dodatno nelagodje. Bilo je hladno, mokro, morali smo se znajti. Ko je kdo prišel v podpalubje, so ga člani posadke spodaj obrisali z brisačo, da smo notranjost barke ohranili kolikor toliko suho. Tako smo noč preživeli dokaj solidno. Taktično smo prvi del regate začeli bolj vzhodno od večine flote, kar se ni izkazalo za najboljšo izbiro. Tisti, ki so pluli bolj zahodno oziroma po neposredni poti proti Siciliji, so nekaj pridobili. A z dobrimi odzivi na spremembe vetra v jutranjih in dopoldanskih urah smo zaostanek nadoknadili ter prehiteli nekaj konkurentov. Trenutno se nahajamo v Mesinski ožini, kjer še naprej orcamo. Veter piha prijetnih deset vozlov, je delno oblačno, razpoloženje v ekipi pa odlično. Nekateri še nadomeščajo pomanjkanje spanca iz prejšnje noči. Morala je dobra, ekipa je zbrana in optimistična. V prihajajoči noči in naslednjem dnevu je napovedan šibkejši veter, zato se bomo morali še posebej potruditi, da pridemo do Strombolija in potem naprej proti Favignani.« Trenutna stanje po 40 urah plovbe Najhitreje napreduje jadrnica Black Jack 100. Pravkar so obpluli otok Pantalleria in do cilja jih loči le še 185 nmi. Trenutno plujejo s hitrostjo 9,8 vozla. Za njimi pluje jadrnica Balthasar. Njihova hitrost plovbe znaša 8,7 vozla njihov zaostanek za vodilnim pa že 40 nmi. Na tretjem mestu pluje Dauget 5. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša že 130 nmi. Slovenska jadrnica Karpo je ponoči obplula vulkanski otok Stromboli. Njihova trenutna hitrost plovbe znaša zgolj 3,64 vozla. Do cilja jih loči še 385 nmi. Plujejo na odličnem tretjem mestu v skupini ORC5. Trenutno vodeča v skupini je jadrnica Mon Ile, ki pluje pod italijansko zastavo, na drugem mestu pa pluje jadrnica Calyipso, ki ima le 11 min prednosti pred našo Karpo. Posadka Karpo (od leve proti desni): David, Maks (skiper in lastnik), Peter, Urška, David, Julija, Gaber in Matic (skiper in taktik).