Slovenski jadralec Uroš Kraševac se bo letos že drugič podal na regato Mini Transat, prečkanje Atlantskega oceana v jadrnicah, ki merijo zgolj 6,5m. Za izvedbo podviga bo potreboval vrhunsko opremo jadrnice. Njegovi cilji so jasni izboljšati predhodno uvrstitev, ko se je uvrstil na odlično šesto mesto Prejšnji teden se je v prostorih eNavtike in BlueCell oglasil slovenski jadralec Uroš Kraševac. V letošnjem letu so bo ponovno udeležil regate Mini Transat s svojo jadrnico Ashika II. Gre za najmanjšo jadrnico tipa Mini650, ki v dolžino meri le 6,5 m in je registrirana za oceansko plovbo. Gre za tehnološko dovršena plovila, na katera se vgrajuje le najkvalitetnejša oprema, ki je sposobna prenesti največje obremenitve. Z Urošem smo sodelovali že pri njegovi prejšnji udeležbi. V letošnjem letu smo obseg sodelovanja povečali in mu za regato zagotovili celovito rešitev oskrbe z električno energijo. Plovilo bo opremljeno z baterijami BlueCell 200Ah pri napetosti 12,8 V. Skupna kapaciteta bo znašala kar 400 Ah. Ker gre za litijeve baterije bo lahko izkoristil celotno kapaciteto baterij ki znaša kar 5,12 kWh. Vsaka izmed baterij tehta zgolj 17,5 kg. Če bi namesto litijevih baterij uporabljal svinčene akumulatorje, bi moral za enako kapaciteto na plovilo namestiti kar 8 akumulatorjev s kapaciteto 100 Ah in težo okrog 240 kg. Zaradi tega bo njegova jadrnica lažja kar za 200 kg. Baterije so bodo preko dneva polnile s pomočjo sončne energije. Podarili smo mu dva solarna panela BlueSun 110Wp , ki sta izdelana v najnovejši shingled tehnologiji, ki ima tri velike prednosti pred ostalimi tehnologijami. Paneli so manj občutljivi na senčenje in proizvajajo bistveno več električne energije od klasičnih v primeru, da so delno v senci. V slabih svetlobnih pogojih, kot so megla ali oblačno vreme pa dosegajo do 100% večjo proizvodnjo električne energije kot klasični paneli. Njihova tretja velika prednost pa je teža. Pri velikosti 116x42 cm in debelini 2 mm tehtajo zgolj 2 kg. V kombinaciji z dvema regulatorjema polnjenja in litijevima baterijama, bodo izgube pri polnjenju baterij manjše od 5%. Pri polnjenju svinčenih baterij pa bi izgube znašale med 25 in 30%. Uroš bo imel zato na krovu vedno dovolj elektrike, ki mu bo omogočala plovbo s pomočjo avtopilota in redne počitke. Kvalifikacije Regate MiniTransat se lahko udeleži le 90 jadralcev. Pred pričetkom regate bo moral odjadrati 3 kvalifikacijske regate do 31.6.2025. Zato se je že prejšnji teden odpravil v Francijo, kjer bo začel s pripravami jadrnice in udeležbe na kvalifikacijskih regatah. Kakšna je jadrnica Jadrnica Ashika II je le 6,5 m dolga regatna jadrnica razreda Mini650. Uroš bo jadral v proto diviziji, ki je praktično neomejena glede uporabe materialov in ima dovoljene precej več opreme. Trup, jambor, bum, poševnik in smerni listi (daggerboard-i) so izdelani iz karbonskih vlaken. Za komunikacijo bodo lahko uporabljali le VHF postaje, mobilni in satelitski telefoni niso dovoljeni, prav tako ne GPS "chart plotterji" oziroma elektronske navigacijske karte. Regata Mini Transat se bo uradno pričela 21.9.2025 pred francoskim pristaniščem Les Sables d'Olonne. Regato bomo v celoti spremljali na eNavtviki.